Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Yamorc 8116 en MP1 MTB door FredD
Vandaag om 19:48:00
Problemen met digikeijs drc1100 lichtset inbouw door Peter J K
Vandaag om 19:24:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 18:58:05
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 18:32:21
Testbaantje wordt Kerstbaantje (N-spoor, 0,31 M²) door Ronald69
Vandaag om 18:31:23
Wat zit er in deze tender? door Ronald69
Vandaag om 18:30:06
De (3d) knutsels van Ronald. door Ronald Halma
Vandaag om 18:08:54
Reparaties aan je materieel: tips & tricks door Carl
Vandaag om 17:49:33
Staion Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door Eric B
Vandaag om 17:10:29
Stub switches door Hans1963
Vandaag om 16:35:00
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door mass am see
Vandaag om 16:27:34
Rondom Charlois door Hans Reints
Vandaag om 15:53:59
US diorama in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 15:45:06
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door 741230
Vandaag om 15:30:27
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door 741230
Vandaag om 15:24:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door ES44C4
Vandaag om 15:22:13
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 15:08:01
Zee. Land. door Huup
Vandaag om 15:05:54
🎅 20 december 2025 | Roosendaal in het donker 🎄 door Modelbouwerke
Vandaag om 15:00:39
Museumdepot Beekbergen in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:41:54
Rivarossi br 56 HR2891S door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 14:31:19
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Frits C
Vandaag om 13:56:19
3 januari NVBS oliebollenrit door Ferdinand Bogman
Vandaag om 13:00:57
HTM PCC tram en wat gefrutsel er bij door Jan Bennink
Vandaag om 12:57:58
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven door the_gold
Vandaag om 10:37:34
Nieuw huis, nieuwe baan door Krazy Dre
Vandaag om 10:04:48
bouwtekening amsterdamse tram door Huup
Vandaag om 09:17:30
Roco 2025 door Dennis1984
Vandaag om 07:46:40
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 00:20:10
ProRail kan spoor in Nederland niet langer ’toekomstklaar’ houden door Huup
13 December 2025, 23:19:12
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87  (gelezen 166258 keer)

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 9164
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
« Reactie #330 Gepost op: 16 July 2009, 10:06:13 »
Heb je de bak nog recht kunnen krijgen?

Groet,

Huibert

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2523
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
« Reactie #331 Gepost op: 16 July 2009, 10:19:00 »
Het lukte wel, maar later is de bak alsnog weer krom getrokken >:(. Inmiddels heb ik het opgelost. Ik zal binnenkort wel een foto plaatsen van de oplossing (is moeilijk uit te leggen).

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2523
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
« Reactie #332 Gepost op: 18 July 2009, 20:19:52 »
Bij deze de oplossing:


Aan de binnenkant van de kap zit een lip die in een opening op het onderstel grijpt.

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2980
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
« Reactie #333 Gepost op: 18 July 2009, 20:52:56 »
Dat is een handige oplossing, groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"

Aspelix

  • Gast
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
« Reactie #334 Gepost op: 18 July 2009, 20:54:47 »
Netjes... (y)

Simpel doch eenvoudig,
Groeten, Ruurd

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 9164
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
« Reactie #335 Gepost op: 19 July 2009, 02:25:08 »
Aha, een door grootseriefabrikanten toegepaste en zo verfoeide klikverbinding, maar dan anders... ;)

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2523
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
« Reactie #336 Gepost op: 20 July 2009, 09:18:04 »
Zoiets ja, hij schuift meer dan dat 'tie klikt.
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 9164
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
« Reactie #337 Gepost op: 20 July 2009, 11:06:15 »
Precies. Voorzichtig oppakken dus.

Gr/H

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2523
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
« Reactie #338 Gepost op: 20 July 2009, 11:40:50 »
Dat valt wel mee, het onderstel zit ook met 2 bouten/moeren vast aan de kap (1 van de moeren is op de foto te zien).

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2523
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
« Reactie #339 Gepost op: 20 January 2010, 10:39:57 »
De oplossing om de kromme kap tegen te gaan is toch niet helemaal geweldig. Medeforumgenoten Gert A. en Floris D. adviseerden om een messing L-profiel over de hele lengte aan de onderkant van de bak te lijmen. Dat ga ik dus doen.

Over het plaatsen van opschriften heb ik met Jeroen Water gediscussierd, en ik ben tot het besluit gekomen (oftewel, Jeroen heeft mij overgehaald  8)) om de opschriften als volgt aan te brengen:



Eerder in dit draadje had ik al het vorige geroepen:
Citaat
Een nummer links en logo rechts zou eind jaren '60 nog niet voorgekomen zijn. De 1600 had begin jaren '80 ook nog het nummer in het midden.

Was ik zelf inmiddels vergeten...

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

samm

  • Offline Offline
  • Berichten: 47
    • Half Nul Model
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
« Reactie #340 Gepost op: 20 January 2010, 10:55:58 »
Top, mooi gedaan Maarten.
Ik heb ook nog een jouef 1306 staan, helaas valt een 1400 buiten mijn periode.
MVG, Samm

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9893
    • belse roestkraam
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
« Reactie #341 Gepost op: 20 January 2010, 11:14:51 »
nou en, dit ding viel ook buiten mijn land en periode. geen spijt van  ;D

https://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,15970.0.html

1400 lijkt me ook nog steeds gaaf! Maar vanwaar die kleine cijfers in de gele vlakken? dr is toch geen enkele andere eloc die dat heeft?

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10776
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
« Reactie #342 Gepost op: 20 January 2010, 11:29:01 »
De 1500'en hadden dat toch?
No dress rehearsel, this is our life.

Gert1

  • Gast
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
« Reactie #343 Gepost op: 20 January 2010, 11:50:41 »
Klopt. Dus zou het zeer aannemelijk zijn geweest dat de 1400-reeks er zo uitgezien zou hebben.

mg,
Gert

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5433
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
« Reactie #344 Gepost op: 20 January 2010, 12:10:24 »
Het probleem bij de 1400 is dat er bijna geen ruimte op de bak aanwezig is voor logo's en opschriften, vanwege de roosters. Maarten had het idee om links het NS logo te plaatsen en rechts het locnummer als grote witte cijfers (wat ook op de 11, 12 en 1300 aangebracht was). Het blijfft natuurlijk gissen omdat de 1400 nooit gebouwd is, maar bij alle elocs zie je heel duidelijk de symmetrie in de opschriften. Dus: of twee logo's, één links en één rechts (1100 en 1300), óf één logo in het midden (1000 en 1200). Twee logo's had kennelijk de voorkeur, anders had de 1300 er wel eentje in het midden gehad.

In feite kun je met de 1400 weinig kanten op, omdat die roosters bijna de hele zijwand in beslag nemen. De enige plek om een logo te plaatsen, is dus naast het onderste rooster. Hou je dan de symmetrie in ere, dan kom je dus op de variant uit die Maarten enkele postings hierboven heeft laten zien.

Jeroen
« Laatst bewerkt op: 20 January 2010, 12:12:51 door Jeroen Water »
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974