Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door hervé
30 September 2025, 23:01:18
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
30 September 2025, 22:56:41
Brandstofportaal in Spoor 0 (B. Semblat) door sncf231e
30 September 2025, 22:32:34
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door hervé
30 September 2025, 22:30:43
Raadplaatje door grossraumwagen
30 September 2025, 22:30:34
Big Scale Trains - NS 1200 in Spoor G (1:27) door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
30 September 2025, 22:22:48
Ketelwagens, welke hebben jullie? door Pauldg
30 September 2025, 22:08:01
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
30 September 2025, 22:06:03
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
30 September 2025, 21:52:03
Gewoon wat busfoto's door hervé
30 September 2025, 21:35:28
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor? door Klaas Zondervan
30 September 2025, 21:33:58
De Projecten van RetroJack door RetroJack
30 September 2025, 21:19:52
Leubachtalbahn door Krokodil68
30 September 2025, 20:20:25
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
30 September 2025, 20:04:27
NS-1000 in spoor-1 door Edwin2121992
30 September 2025, 19:54:11
Tandwielen of wielstellen met tandwiel voor Rocky Rail NS 6400 / 6500 door Remco vM
30 September 2025, 19:52:58
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
30 September 2025, 19:24:53
Roco 290 digtaliseren door Herb73
30 September 2025, 19:12:19
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door einte
30 September 2025, 19:11:57
Modelspoorbaan van Einte door 741230
30 September 2025, 19:00:11
Motor geluid door Johnwater
30 September 2025, 17:35:12
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Ronald69
30 September 2025, 17:09:48
Randstadrail viaduct Prins Bernhardlaan door Chris Westerduin
30 September 2025, 16:20:55
Roco 2400, h0 door spoorzeven
30 September 2025, 16:17:27
1 t/m 6 oktober 6 daagse stoomreis door Duitsland Deutsches Dampflokomotivmuseum door Seinhuis
30 September 2025, 16:11:33
Alweer is de Weller soldeerbout defect door Peter Kleton
30 September 2025, 15:57:22
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
30 September 2025, 15:38:23
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
30 September 2025, 15:31:50
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
30 September 2025, 14:42:38
MB-module: "Charleroi Route de Mons" door martijn v m
30 September 2025, 13:03:59
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87  (gelezen 163237 keer)

edwin1974

  • Offline Offline
  • Berichten: 2030
  • Allegra" treinstel
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
« Reactie #315 Gepost op: 04 February 2009, 19:52:33 »
Wat is de hoogte van de lampunits van af de bufferbalk en de koplamp net onder de frontramen Maarten.
Ik ben ook reeds begonnen met deze loc te bouwen in spoor O.
Hoe doe je het voor wat betrefd de ATB opnemers want deze locserie zal toch ook ATB hebben gehad denk ik.

groetjes edwin
« Laatst bewerkt op: 04 February 2009, 21:31:39 door edwin »

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
« Reactie #316 Gepost op: 06 February 2009, 12:32:53 »
Die ATB-opnemers had ik nog niet aan gedacht Edwin. Pas sinds de discussie over de stangen met ATB-opnemers bij de Roco 1100, ben ik me pas gaan verdiepen in die dingen. Waarschijnlijk wordt het eenzelfde constructie als bij de serie 1100/1300.

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

edwin1974

  • Offline Offline
  • Berichten: 2030
  • Allegra" treinstel
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
« Reactie #317 Gepost op: 06 February 2009, 16:23:05 »
Ja want op het spoorforum zie hier onder de link.

http://www.spoorforum.eu/spoorforum/phpBB3/viewtopic.php?f=19&t=359

van de cabine inrichting van de 1400 kun je zien dat er wel ATB meld lampen in zaten dus heeft deze lok wel ATB gehad.

groetjes edwin


edwin1974

  • Offline Offline
  • Berichten: 2030
  • Allegra" treinstel
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
« Reactie #318 Gepost op: 15 March 2009, 22:27:00 »
Ik kom net na het bestuderen van de tekening van het boven aanzicht met  de neus van
 E-loc 1300.
Dat deze smaller wordt bij de bufferbalk en dat deze zover ik het nu kan zien.

groetjes edwin

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
« Reactie #319 Gepost op: 17 March 2009, 08:49:35 »
Eh, Edwin, wat bedoel je precies?
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

edwin1974

  • Offline Offline
  • Berichten: 2030
  • Allegra" treinstel
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
« Reactie #320 Gepost op: 17 March 2009, 11:11:49 »
ter verduidelijking van mij opmerking plaats ik hier een link van mijn tekening

http://i8.photobucket.com/albums/a14/steinbock/Scannen0002-2.jpg

Als je deze bekijk dan zie je denk ik wat ik precies bedoel Maarten  ;) ;).

groetjes edwin

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
« Reactie #321 Gepost op: 17 March 2009, 20:48:59 »
Oh, je bedoelt dat het uiteinde van de cabine en ook de bufferbalk smaller zijn dan de rest van de locomotiefbak?

De reden dat ik de bufferbalk breder heb gehouden, komt doordat de mock-up dat ook had.:
http://www.nicospilt.com/Lok1400.htm

Ik kwam trouwens pas een foto tegen van de 1400 toen ik er net aan begonnen was (was op 01-05-03):

http://i95.photobucket.com/albums/l125/overlast/01-05-03.jpg
Hoezo toegetakeld? (en hoezo, een langlopend project?!)

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
« Reactie #322 Gepost op: 19 March 2009, 22:22:31 »
Ik kwam net achter dat de zijwanden van de 1400 aan de onderkant naar buiten zijn gaan staan... :-| Bij een van de 2 is de afwijking ongeveer een halve mm. De andere kant is krommer, ongeveer 2 mm afwijking!:

http://i95.photobucket.com/albums/l125/overlast/P3190640.jpg

http://i95.photobucket.com/albums/l125/overlast/P3190639.jpg

Eens kijken of door de bak ergens tussen te klemmen met warm water weer recht te krijgen is.

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
« Reactie #323 Gepost op: 27 April 2009, 22:04:35 »
Pas kwam ik in mijn eigen archief een fotokopie op A3-formaat van een knullig getekende 1400 tegen:


http://i95.photobucket.com/albums/l125/overlast/1400ATB.jpg

Ik heb geen idee meer hoe ik eraan kom ???

Maarten

NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Mark Verheulen

  • Offline Offline
  • Berichten: 639
  • Staatsspoor "Kikker"
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
« Reactie #324 Gepost op: 06 June 2009, 13:31:34 »
 is wel handig als je ooit nog de binnenkant gaat maken ;D

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
« Reactie #325 Gepost op: 13 July 2009, 20:35:52 »
Voor de verandering weer eens een kleine update:

http://i95.photobucket.com/albums/l125/overlast/P7130258.jpg

De loc heeft nu ook ATB-spoelen (Roco) en ook hebben beide draaistellen nu een asgevervoor de snelheidsmeter. Rechts op de foto is een koppeldoos voor de HS-leiding te zien. Deze is afkomstig van Artitec. Verder heb ik nog een ´starand´ gemaakt zodat de machinist wat makkerlijk aan de buitenkant van de cabine kan staan.

Als je op de link klikt en de foto in groter format ziet, is te zien dat de loc hier en daar een wat korrelig oppervlak heeft. Dit komt door de laatste primerlaag (verf te snel droog o.i.d.). Dat wordt dus nog heel nauwkeurig schuren met korrel 1000.

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
« Reactie #326 Gepost op: 13 July 2009, 22:14:28 »
Hmprf, ik zie nu op de foto, dat die spoelen wel wat lager mogen...
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
« Reactie #327 Gepost op: 14 July 2009, 00:13:05 »
leuke hobby he  ;D

naja als t ding straks af is denk je dr nooit meer aan. Bovendien zijn dan na en week die spoelen allang afgebroken.

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5567
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
« Reactie #328 Gepost op: 14 July 2009, 09:58:49 »
Zet hem bovendien maar eens op een stuk rail. Dan verlies je ook nog eens de flenshoogte en ziet het er al beter uit. Bovendien als je het geheel in zwart of donkergrijs of NL vervuild spuit zie je er ook niets meer van. Nu in zwart tegen een lichte ondergrond.

En anders weer opnieuw. Volgens mij ben je met dit project niet vorige week begonnen ;D

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
« Reactie #329 Gepost op: 15 July 2009, 21:31:38 »
Echt wel, Floris!  ;D

Op zich zijn die spoelen relatief makkelijk lager te plaatsen. Als de loc op de rails staat scheelt het wel, maar zitten ze toch duidelijk te hoog (zo´n 1,5 mm).
 
Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom