Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Aachenau West door wob
Vandaag om 21:54:27
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door eichddraig
Vandaag om 21:53:12
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 21:40:15
Mijn geweatherde modellen door Zandmannetje390
Vandaag om 21:33:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door TonM
Vandaag om 21:33:44
Een NS 5500 knutselen door vpeters1984
Vandaag om 21:29:29
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Tommy666
Vandaag om 21:19:12
Intellibox probleem door BenPluim
Vandaag om 21:18:05
Spoor- en tramweg parafernalia door Eelco Storm
Vandaag om 21:16:08
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 20:55:55
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door NS264
Vandaag om 20:55:10
De projecten van Ruben (NL H0) door NS264
Vandaag om 20:45:29
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
Vandaag om 20:38:14
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 20:29:42
Op zoek naar een club gespecialiseert in Britse modellen door Sofie
Vandaag om 20:19:38
Gewoon wat busfoto's door RikM
Vandaag om 20:08:03
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 19:26:50
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 19:07:01
Line-up foto's van modellen door ArjanB
Vandaag om 17:55:11
Loc omnummeren tijdperk I door Prutsert
Vandaag om 16:40:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 16:35:52
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Hans1963
Vandaag om 16:19:44
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 15:58:15
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door RobbertJan
Vandaag om 15:41:04
www.NLinModel.nl - Nederlands modelspoor overzicht door Mitchell
Vandaag om 14:47:07
Frans loodsje et cetera door Huup
Vandaag om 14:38:08
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 13:32:25
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 12:08:08
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 11:48:18
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Noordernet
Vandaag om 11:31:49
  

Auteur Topic: Ervaringen nieuwe dienstregeling  (gelezen 25917 keer)

Anoniem

  • Gast
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #45 Gepost op: 12 December 2006, 21:53:33 »
...en deels met DDM-1 rijdt nu.
Over materieel heb ik nog niet echt waarnemingen, behalve dan dat ik vanuit mijn bus twee SGM-tweetjes zag in de 5000, en gisteren kudde-V in de 2200. Hoeft allemaal niet volgens omloop te zijn natuurlijk, als jij zegt dat DDM-1 in de omloop zit geloof ik je op je woord ;D.
Och, ik heb wel eens in ICK gezeten dat de IRM eruit reed hoor ;) :P

Maar dat is niet gaaf...dat kilometerslange traject tot aan Boxtel waar ICR- en ICK-stam naast elkaar 140 knalden, DAT is weg bij gebrek aan ICR ;).
« Laatst bewerkt op: 12 December 2006, 22:31:55 door Wesley »

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #46 Gepost op: 12 December 2006, 21:54:50 »
@Henk,

Daarom sta ik ook altijd vlak bij de roltrap, daar stopt altijd wel een deel.  ;D
Bovendien stap ik in Sloterdijk dan precies bij de trap uit.

Huub

jumboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 913
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #47 Gepost op: 12 December 2006, 21:56:19 »
@Jumboy,
Alkmaar-Heerlen rijdt gecombineerd met Alkmaar-Maastricht, dan valt getrokken materieel eigenlijk bij voorbaat af. Bovendien is de capaciteit van ICRm op deze verbinding inmiddels niet meer toereikend.
Huub

Huub,

Misschien heb ik het fout, maar voorheen reed er toch een ICRm op het traject Haarlem - Maastricht/Heerlen ?
Dat waren een enkele maal een VIRM gecombineerd.
En hoe bedoel je is de capaciteit niet toereikend? Is er in dat geval teveel of teweinig plaats?

Gr Jumboy
Nederlands H0 Modelspoor

Anoniem

  • Gast
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #48 Gepost op: 12 December 2006, 21:58:12 »
Overigens, de spits-IC's van Maastricht en Heerlen naar Schagen, zijn dat niet zo ongeveer de langste binnenlandse verbindingen uit de geschiedenis? Reistijd ruim 3½ uur...

@ jumboy: dat is wel zo, MAAR er werd niet gecombineerd en gesplitst: de treinen reden om en om naar Heerlen en naar Maastricht. Nu beide steden een halfuurdienst hebben met splitsen en koppelen in Sittard kan de NS geen getrokken materieel meer inzetten ;)

jumboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 913
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #49 Gepost op: 12 December 2006, 22:00:12 »
Thnx Wesley!
Ik snap het!

Wel jammer dat de ICRm's hier niet komen, had er juist zo op gehoopt.

Op zo'n VIRM IV of VI ben je wel is uitgekeken na verloop van tijd..

Greetz Jumboy
Nederlands H0 Modelspoor

Anoniem

  • Gast
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #50 Gepost op: 12 December 2006, 22:02:20 »
Dat geldt voor heel veel materieel dat elk half uur voorbij komt schuiven, zelfs ICRm ;D.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8480
  • Spoor N
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #51 Gepost op: 12 December 2006, 22:04:59 »
Overigens, de spits-IC's van Maastricht en Heerlen naar Schagen, zijn dat niet zo ongeveer de langste binnenlandse verbindingen uit de geschiedenis? Reistijd ruim 3½ uur...
Valkenburg Express, als die meetelt, was toch langer?
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #52 Gepost op: 12 December 2006, 22:05:33 »
Aan Jumboy

Ja je zal voor een ICR naar Zwolle moeten (vanuit Alkmaar het dichtste bij) En voor de ICK naar DenHaag moeten (vanuit alkmaar het dichste bij)

Het is helaas niet anders.

Denbosch waar ik nogal eens kom is nu wel grappig.

Waar voorheen de IRM meestal reed rijd nu de ICR en andersom. Dat is wel even wennen zo  :D
Evenals dat de ICR treinen nu zo'n 5 rijtuigen korter zijn.

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22504
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #53 Gepost op: 12 December 2006, 22:05:57 »
Elk kwartier dus inmiddels, heen en terug een dubbele virm. 8 keer een dubbele virm per uur voor Jumboy. Wauw.  :P
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8480
  • Spoor N
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #54 Gepost op: 12 December 2006, 22:08:10 »
Aan Jumboy

Ja je zal voor een ICR naar Zwolle moeten (vanuit Alkmaar het dichtste bij)
Ik weet ICR dichterbij Alkmaar ;)

Hint: ze zijn een andere kleur dan de 'normale'.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #55 Gepost op: 12 December 2006, 22:10:25 »
JA, A'dam de benelux!
Maar voor de muggen zifter die hebben geen BDs maar een Bs en verder ook een andere samenstelling.  ;)

Tegenwoordig zijn ze wel even lang qua aantal rijtuigen.  ;)


m.v.g.

Mark
« Laatst bewerkt op: 12 December 2006, 22:12:12 door mmhajvth »
love to build realistic     let's be kind.

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #56 Gepost op: 12 December 2006, 22:14:01 »
ICR komt ook in het blauw met de Benelux standaard in Amsterdam Sloterdijk, het dichtst bij Alkmaar. En ook Schiphol, Amsterdam Zuid enUtrecht liggen volgens mij dichterbij dan Zwolle.

Anoniem

  • Gast
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #57 Gepost op: 12 December 2006, 22:17:53 »
@Mark: of gewoon ook voor de ICR naar Gvc...rijden er ook een paar. EDIT: en inderdaad, de 3500 komt het dichtst aan huis vanuit Alkmaar

@Rick: misschien haal je dat net ja...als Heerlen - Valkenburg langer is dan het verschil tussen Amsterdam - Zandvoort en Amsterdam - Schagen.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8480
  • Spoor N
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #58 Gepost op: 12 December 2006, 22:30:50 »
Ik twijfel nu toch wel, ik denk dat Schagen - Maastricht het langst is, tenzij ik me vergis in de lengte van Den Helder - Arnhem (al staat me iets bij van een trein Maastricht - Groningen!).

Nou was de Valkenburg Express natuurlijk het leukst, een paar uur lang in een Plan U :)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Anoniem

  • Gast
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #59 Gepost op: 12 December 2006, 22:39:09 »
De afstand over de weg is een redelijke proxy voor de afstand over het spoor omdat de tracés wel ongeveer gelijk lopen...het zal wel een paar km schelen natuurlijk, maar Michelin vindt:
Zandvoort - Valkenburg 246 km
Schagen - Maastricht 278 km
Den Helder - Arnhem 232 km, maar dat geeft een nogal afwijkende route t.o.v. het spoortracé.

Overigens, allemaal natuurlijk klein bier ten opzichte van de dagtrein met het langste parcours in Europa voor zover ik weet, maar dat is vanzelfsprekend in een veel groter land ;D (IC «Murge» van Milano naar Crotone v.v., bijna 15 uur...)
« Laatst bewerkt op: 12 December 2006, 22:45:16 door Wesley »