Die DDM-1 zat toch al grotendeels in de mottenballenvloot?
(...)p.s. begin jaren negentig is er ook al een forse dienstregelingwijziging geweest, wat o.a. heeft geleid tot de verbinding Arnhem - Rotterdam/Den Haag v.v. Het is dus niet waar dat er 25 jaar is gewacht. En al zou het waar zijn, dit laat onverlet dat je alleen zo grootschalig moet wijzigen als daarmee de situatie substantieel verbetert.(...)
Even terug over de bussen die nu niet aansluiten. Dat is wel degelijk een fout van de NS aangezien de NS veel en veel te laat hun nieuwe dienstregeling naar buiten deden brengen voor de busmaatschappijen. NS kwam daar ook pas afgelopen +/- juli mee. Dan heb je als busvervoerder dus maar 5 maanden de tijd om alle bussen opnieuw in te plannen.(...)
(...)Ik snap bijvoorbeeld echt niet waarom er 's nachts niet van elke grote plaats een trein vertrekt naar de kleinere omliggende plaatsen. Daar is absoluut behoefte aan.(...) Daarom zou het bewijze van spreke als proef al aangemoedigd moeten worden om 's nachts ieder uur een stoptrein te laten vertrekken. Ik denk dat je versteld zal staan hoeveel mensen er hier gebruik van zullen maken.(...)
De laatste stoptreinen zitten nu zo vol, juist omdat ze de laatste zijn.
Als ik bijvoorbeeld van Houten naar Utrecht wil met de trein op zondagochtend dan kan ik dus pas om 8.28 op Utrecht CS aankomen. De trein die daarvoor zit is 8 uur geleden geweest. Kijk, ik wil iedereen wel een beetje tegemoet komen hoor maar tussen 2 uur geen treinen in Duitsland en 8 uur in Nederland zit wat mij betreft een belachelijk groot verschil.
Maar, als alles 24-uurs economie moet worden, dan is het toch gek dat heel het openbaar vervoer hierin niet mee (kan/wil) gaan?
De huidige dienstregeling levert kleine voordelen op voor reizigers, dat is waar. Maar de belangrijkste doelstelling voor NS (en de goederenvervoerders) is dat de oude dienstregeling geen ruimte meer had en een complex bouwsel was geworden. Dat wilde men anders. Dus logistiek zal het voor de bedrijven extra voordelen opleveren, maar dat zijn zaken die je als reiziger niet zo merkt.
Ik weet niet wat jij onder logistiek verstaat, maar als je om dezelfde reizigersaantallen te vervoeren meer personeel en materieel nodig hebt dan in de oude dienstregeling, kan ik even geen logistieke voordelen bedenken.(...)
Er zijn proeven geweest met een nachttrein naar Arnhem in de weekenden, maar dat is dus niks geworden.
waar ik me vooral aan erger ... <KNIP> ... Misschien ben ik verwend nu, maar ik heb in de jaren 2000-2002 de crisis met 8 bakken huurbelgen zonder of met teveel verwarming, huurduitsers, en andere veetreinen op de lijn naar Brabant overleefd en sindsdien is alles alleen maar luxe. We moeten blij zijn met ZOVEEL treinen overal en altijd en moderne inrichtingen en comfort en beetje meer bewondering voor de mensen die dit voor mekaar krijgen. Als ik daarvoor op een dag 10 minuten langer onderweg meot zijn, so be it.<KNIP>