Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Openen Lima Hondekop door Ronald69
Vandaag om 12:23:42
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door frits959
Vandaag om 12:01:05
"Nederlandse" modellen door spoorijzer
Vandaag om 11:43:26
Einde Koemo ballast ??? door Frank 123
Vandaag om 11:33:48
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door tothebeach
Vandaag om 11:11:37
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 10:52:24
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Jeroen Trainz
Vandaag om 10:49:27
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door JeroenM.
Vandaag om 10:24:06
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 10:18:14
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:02:44
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 09:43:30
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Frans
Vandaag om 09:27:24
Baan in Los Angeles door Jelmer
Vandaag om 08:56:38
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:55:03
Aachenau West door Jelmer
Vandaag om 08:49:14
Bouw van materieel 40 treinstellen door Jelmer
Vandaag om 08:48:06
LS Models 2024 door Martijn193
Vandaag om 08:02:33
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Modellbahnwagen
Vandaag om 00:35:59
NS 8400 van Werps door Huup
18 april 2024, 23:17:50
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 april 2024, 23:17:45
Bisonkit verdunner door Deetrein
18 april 2024, 23:16:25
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door reinderlf
18 april 2024, 23:02:30
Vergelijkings-/conversietabel modelverven door Rob Ellerman
18 april 2024, 22:37:44
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Thom
18 april 2024, 21:24:49
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
18 april 2024, 21:09:01
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MichielB
18 april 2024, 20:24:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MichielB
18 april 2024, 20:05:30
20 en 21 april MobExpo door renenstimpie
18 april 2024, 18:53:42
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door roco
18 april 2024, 17:54:18
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
18 april 2024, 17:48:50
  

Auteur Topic: Ervaringen nieuwe dienstregeling  (gelezen 24224 keer)

Henk Uijterwaal

  • Offline Offline
  • Berichten: 149
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #15 Gepost op: 11 december 2006, 17:27:40 »
Dat was in 2006 met de overstap 2000 -> 800/900 of andersom regelmatig exact hetzelfde. Het niet meer wachten heeft niets te maken met iets ja of nee geleerd hebben bij NSR, maar vloeit voort uit de punctualiteitseisen die de overheid stelt. Wachten betekent dat trein 2 ook vertraagd raakt en daar wordt NSR dan op afgerekend.

Ja, dat klopt, die eisen zijn onzinnig en dat heb ik ook al eens een keer tegen Karla Peijs gezegd: het doel van de NS moet zijn dat de passagiers op tijd aankomen, niet dat een wagon daar op tijd is, en dus moet je de NS afrekenen op aankomsttijden van de passagiers.  Stel, je stapt in een trein die 1 uur te laat op een station aankomt. Hij rijdt na dit station echter volgens de normale dienstregeling en jij bent in de normale reistijd op
een volgend station.  Maakt het jou wat uit dat die specifieke wagon
eigenlijk 1 uur eerder had moeten vertrekken en dat jij volgens de dienstregeling eigenlijk in een andere wagon had moeten zitten?  Nee, natuurlijk niet.

Vertrektijden van de treinen zijn absoluut niet van belang. (Stel ik moet 100 km afleggen.  Het maakt mij dan niet uit of de trein op tijd vertrekt en 100 km/uur rijdt, of dat hij bij het begin 5 minuten wacht en dan 116 km/uur rijdt).

M.a.w. de overheid meet met de verkeerde maat. Van een klantgerichtbedrijf zou ik verwachten dat ze dit ook aan de overheid vertelden.

Citaat van: julius
Om welke trein ging dit?
Arnhem - Utrecht en Utrecht - Amsterdam.  In beide gevallen moesten mensen in de 1e klasse staan.

Henk

manuelspot

  • Gast
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #16 Gepost op: 11 december 2006, 17:33:57 »
Ik ben zondag 10 december maar eens gan kijken hoe het ging. En vond het allemaal nog wel mee vallen.

Vandaag 11 decemeber is het mij toch een rotzooi aan het spoor haha  :P

Maar voor mij heeft de nieuwe dienstregeling positief uitgepakt.  ;D

Enen klein stukje staat hierover ook op mijn site.
http://www.manuelspot.nl/manuelspot_bestanden/Page576.htm

Ja helaas zal niet voor iedreen de nieuwe dienstregeling goed uitpakken.


Manuel

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1868
  • Roco Fccpps vriend
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #17 Gepost op: 11 december 2006, 17:44:54 »
Vertrektijden van de treinen zijn absoluut niet van belang. (Stel ik moet 100 km afleggen.  Het maakt mij dan niet uit of de trein op tijd vertrekt en 100 km/uur rijdt, of dat hij bij het begin 5 minuten wacht en dan 116 km/uur rijdt).

En juist die speling (om dan maar even harder te rijden) ontbreekt op het drukste deel van het spoorwegnet.

Albert
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Stijn de Vreede

  • In de videowereld
  • Offline Offline
  • Berichten: 794
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #18 Gepost op: 11 december 2006, 17:47:23 »
Een ramp!  :o , vijf min. eerder, zo mis ik'm net!

Sicco Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 837
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #19 Gepost op: 11 december 2006, 17:47:31 »
@Henk,

als ik 8:44 mis en 8:56 haal zou ik ook willen dat ik kon zeggen dat de trein wel op tijd op de bestemming was maar de reiziger te laat. Foei NS. Meestal ligt het echter aan mijn douchegedrag (daar ga ik verder niet op in). Mijn werkgever snapt ondertussen ook wel hoe het zit.

Vandaag nergens last van gehad op mijn stamtraject, maar dat kan ook komen doordat ik met de auto naar mijn werk ben gegaan  ;D

Niks dan lof tot zover.

Sicco Jan

sander1985

  • Offline Offline
  • Berichten: 1866
  • Team Mitropa *
    • -- Team Mitropa --
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #20 Gepost op: 11 december 2006, 17:55:43 »

Heerlijk, gouda weer intercitystation. Ik ben van mn werk iedere dag 10 a 15 minuten eerder thuis, dus tel uit de winst. Verder beter materieel, koploper ipv sprintertje :). Van mij heeft ie een zeer ruime voldoende gekregen.

Sander
Bouw: OHMB - Krommeveer
In de planning: een stukje Gouda

zuylen

  • Gast
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #21 Gepost op: 11 december 2006, 18:36:00 »
Heen ging het vlot. Terug had ik meer problemen. Maar dat lag niet aan de NS! De collegetijden sluiten niet zo goed aan op  de treinen. Nu miste ik mijn trein van Utrecht naar Rhenen en moest ik een half uur wachten op de volgende.

Geen grote ramp

Groeten Andre van Zuijlen

Julius

  • Offline Offline
  • Berichten: 638
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #22 Gepost op: 11 december 2006, 18:38:28 »
Arnhem - Utrecht en Utrecht - Amsterdam.  In beide gevallen moesten mensen in de 1e klasse staan.
Dat had ik uit het eerdere bericht al begrepen, ik bedoelde de vertrektijd.

Groet, Julius

Herman05

  • Offline Offline
  • Berichten: 437
    • Railplaza.nl
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #23 Gepost op: 11 december 2006, 18:43:59 »
Nou, mijn trein Houten - Utrecht reed keurig op tijd. Kan weinig ander zeggen. Alleen waarom moet deze (altijd bomvolle stoptrein) op het meest afgelegen perron van Utrecht CS worden gepakkeerd op 19b. Geen overdekt perron, 5 minuten lopen van de ene naar de andere kant >:(, ben het nu al zat aan het worden. Gelukkig maar meteen m'n klacht via het NS klantenpanel gestuurd en nu maar hopen dat veel meer reizigers die op dit perron terechtkomen een klacht sturen.

Verder op de terugweg exact hetzelfde verhaal. Afgelegen rotperron. Het regende dus het achterste gedeelte van de trein was propvol, het voorste gedeelte (daar zat ik) helemaal leeg. Nee, over dat perron is zeker langer als een kwartier nagedacht. Mijn complimenten aan NS/Prutsrail en alle andere belanghebbenden  :(. (not)
Na deze ellende van dit perron weinig mis behalve dan dat m'n stoptrein een extra stop maakte in Utrecht Lunetten waar deze niet hoort te stoppen. Maar goed dat kan elke machinist overkomen. O jah, en bijna vergeten, 's ochtends moest er nog een goederentrein voor ons langs waardoor we toch nog, ondanks dat je theoretisch gezien weinig met andere treinen te maken hebt een vertraging op het emplacement zelf kan oplopen.  :).

Groeten,
Herman

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #24 Gepost op: 11 december 2006, 20:12:26 »
Doordat de aansluitende bussen niet eerder of later vertrekken, maar mijn trein wel, is 's ochtends mijn reistijd verlengd van anderhalf uur tot een uur en drie kwartier.
Op de terugreis zou mijn reistijd met een sprintje in Utrecht theoretisch gelijk blijven.
Maar helaas, de trein die ik wilde nemen viel uit, de trein die een kwartier later zou rijden had een kwartier vertraging. Dus ik heb mijn eerste geld terug claim alweer ingediend.  :-|
Morgen hopelijk beter.

Huub

Henk Uijterwaal

  • Offline Offline
  • Berichten: 149
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #25 Gepost op: 11 december 2006, 22:50:01 »
Dat had ik uit het eerdere bericht al begrepen, ik bedoelde de vertrektijd.

Groet, Julius

8:10 geplande vertrektijd, 8:20 werkelijke vertrektijd.

Henk

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #26 Gepost op: 11 december 2006, 23:01:11 »
Nou afgelopen vrijdag en zaterdag in de oude dienstregeling had ik fixe vertragingen van 20 minuten en meer door kapotte ICK's op Rotterdam CS. Die ICK's heb ik nodig om in Tilburg te komen.

Maar vandaag om precies te zijn om 19:26 wilde ik vanuit Breda naar Tilburg en dat was niet gemakkelijk. De ICK had 30 min vertraging, en de Trein uit roosendaal had ook fixe vertraging, en enkel de stoptrein naar Tilburg stond klaar maar die vertrekt pas om ..:55  :-|

Dus al met al ben ik niet zo blij met de NS dienstregeling en het op tijd rijden.  >:(  :(

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18591
    • Het Groterdam Project
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #27 Gepost op: 11 december 2006, 23:06:04 »
Hmmm....ik ben blij.

Vanmorgen was de trein er niet om 07.09 maar om 0u7.05. En dat ging prima.
Zat wel vol, normaal hebben we een lege trein...

Vanavond ging de internationale niet op 17.24, maar om 17.25.
De aansluiting ging niet om 18.09, maar om 18.15 en stond niet voor de internationale, maar naast de internationale.

Dus was even perron hoppen en klaar :)

Anoniem

  • Gast
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #28 Gepost op: 11 december 2006, 23:11:04 »
@Mark: een en ander (de IC uit Gvc) had te maken met een seinstoring in Barendrecht...zat ik ook in verwikkeld (stoppertje +45). Dat heeft waarschijnlijk zeer weinig van doen met de nieuwe dienstregeling (had ook vorige of volgende week kunnen gebeuren).

Voor mijn territorium (;D), de lijn Rotterdam - Dordrecht, is er niets substantieels veranderd. Dezelfde treinseries rijden van dezelfde beginpunten naar dezelfde eindpunten met dezelfde frequenties en dezelfde benamingen (i.e. zowel stoptreinen als sneltreinen rijden hier nog), het verschil in vertrektijd is hooguit 5 minuten. Enige uitzondering is de 2200 ri. Asd die zo'n 10 minuten eerder rijdt.

Al met al niet zo schokkend voor mij dus...

Felix

  • Offline Offline
  • Berichten: 735
  • Niet actieve gebruiker die soms nog wat meeleest.
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #29 Gepost op: 11 december 2006, 23:40:35 »
Voor mij is het stukken beter.
Hoewel de Stoptrein Leiden - Utrecht nu ineens Intercity heet terwilj hij wel 2 stations overslaat :o (Vleuten en Utrecht Terwijde) ben ik wel bijna 20 minuten korter onderweg.
De 18800 (spitstreintjes) zijn tussen Utrecht en Alphen aan den Rijn helaas opgeheven, maar met 2x VIRM4 maakt dat natuurlijk niet uit :D

Verder heeft Gouda wel een enorm druk treinverkeer gekregen zeg, niet te geloven hoeveel treinen daar stoppen.
Zoetermeer komt er slecht vanaf met 2 stoptreintjes en 2 sprintertjes in het uur.

Verder veel mensen uit Vleuten en Utrecht Terwijde die niet wisten dat de trein naar Leiden daar niet meer stopte, of mensen die in de trein naar Den Haag stapten ipv de Trein naar Leiden (want die naar Den Haag stopt wel in Vleuten en Terwijde).

In Woerden viel me op dat veel goederentreinen over spoor 1 worden geleidt, wel leuk om dan even naast een wachtende Class 66 te kunnen staan :D
Ook leuk om de 2000 (Arnhem - Den Haag) door woerden te zien scheuren met 140 (dat tot zaterdag volgens mij 130 was). Eindelijk ICRm in de 2000 :D

De rest merk ik vanzelf wel, ik ben er in ieder geval tevreden.