Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door ES44C4
Vandaag om 01:32:36
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door iarnrod
Vandaag om 01:05:47
Op zoek naar een club gespecialiseert in Britse modellen door iarnrod
Vandaag om 00:27:01
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:19:26
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025 door MOVisser
22 July 2025, 23:35:41
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
22 July 2025, 23:10:57
lampjes in huizen willekeurig schakelen door acarailnerd
22 July 2025, 22:54:45
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Roelof Hartholt
22 July 2025, 22:47:53
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
22 July 2025, 22:42:19
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
22 July 2025, 22:36:28
Gewoon wat busfoto's door chrvdv37402
22 July 2025, 21:57:06
Loc omnummeren tijdperk I door Prutsert
22 July 2025, 21:54:46
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door IMagic
22 July 2025, 21:42:35
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Priegelman
22 July 2025, 21:41:42
Sfeer op je modelbaan door meino
22 July 2025, 21:23:45
Raadplaatje door hervé
22 July 2025, 20:58:05
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
22 July 2025, 20:53:02
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Jeronimos
22 July 2025, 20:51:18
Spoor- en tramweg parafernalia door Marc tramt
22 July 2025, 20:41:00
Station Roodeschool door Torikoos
22 July 2025, 20:30:04
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
22 July 2025, 18:19:55
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
22 July 2025, 18:17:37
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Thom
22 July 2025, 18:04:49
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
22 July 2025, 17:55:33
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door Stefan88
22 July 2025, 17:46:27
Microstepper motoren voor armseinpalen door Menno
22 July 2025, 17:43:02
Overstroomd spoor in Schotland door Hendrik Jan
22 July 2025, 17:30:51
LS Models CIWL LX slaapwagens door Rob Ellerman
22 July 2025, 16:59:53
Terug in de tijd met trein en tram rondom groningen door tijgernootje
22 July 2025, 16:24:47
Montanbahn ergens in het 'Geroerde Gebied' door Montanbahn
22 July 2025, 16:18:48
  

Auteur Topic: Ervaringen nieuwe dienstregeling  (gelezen 25844 keer)

Willem van den Broek

  • Offline Offline
  • Berichten: 189
  • Ja dit ben ik (2006)
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #30 Gepost op: 12 December 2006, 12:36:00 »
Gisteren 11-dec de avond spits.
Hellaas vanuit duivendrecht naar amsterdam CS is verachter uit gegaan. nog maar 3 treinen per uur   :-[
Had net de 16.46 gemist, eerst volgende trein 17.25, lekker.

Dan maar met de metro naar CS, hellaas net de 17.16 gemist moest even wachten tot 17.29 naar Uitgeest via Zaandam.
Net na de tunnel voor Zaandam, bleven 5 tot 10 minuten staan, rood seintje was de uitleg.
Toen eindelijk op Zaandam, berichtje spoorbomen werken niet zoals gepland dus extra 10 minuten er bij.

Vanmorgen 12-Dec.
Wachten op de 7.26, die kwam op ze dooie gemakje om 7.29 (voorheen, 7.22 kwam om 7.26) je vraagt je af, waar is de vooruitgang te vinden?

(zoals gezegd begin volgend jaar geen OV meer voor mij meer voor werk)

mvg,

Willem
Modelspoor Beginner, schaal N geen tijdperk

Anoniem

  • Gast
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #31 Gepost op: 12 December 2006, 12:40:54 »
je vraagt je af, waar is de vooruitgang te vinden?

Dat vraagt waarschijnlijk een aanzienlijk gedeelte van de reizigers zich af, maar de intentie is dat die kwestie voor een groter gedeelte van de reizigers duidelijk is ;D. Als je een dienstregeling wijzigt gaan er mensen op vooruit en er gaan mensen op achteruit. Zolang de groep mensen die er op vooruit gaat maar groter is dan de groep mensen die erop achteruit gaat, dan vind ik het niet zo erg als ik erop achteruit ga in het algemeen belang 8).

Nu maar hopen dat bovenstaande ook daadwerkelijk het geval is.

Sander Fondse

  • Offline Offline
  • Berichten: 2106
  • MSc Micro-Electronics
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #32 Gepost op: 12 December 2006, 13:09:07 »
Wat mij vooral opviel was dat weinig personeelsleden wisten van de wijzigingen. Normaal stap ik uit de (Sneltrein) vanuit Delft over op de stoptrein naar Hoofddorp. Dit doe ik op station Leiden Centraal. Normaal kwam ik binnen op spoor 4b en moest ik doorlopen naar spoor 4a. Gisteren kwam ik binnen op spoor 5a. Ik zag echter geen trein op spoor 4a. Ik zie een trein aankomen op 4b, dus ik haast me ernaartoe. Vlak voordat de deuren dicht gingen vroeg ik aan de conductrice op welk spoor ik moest zijn. Zij antwoorde 'spoor 4a' . En toen gebeurde het. Ik draai me om en zie de stoptrein naar Hoofddorp voor mijn neus vertrekken (van spoor 5b)  >:(
Dat koste me 45 minuten extra reistijd.
Ho, Duitsland, 1951-1995. Van alles wat.17 *'en voor raden

Jigsaw

  • Offline Offline
  • Berichten: 71
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #33 Gepost op: 12 December 2006, 18:42:36 »
Voor mij ging het wel goed de afgelopen dagen. Zondag met de veolia plan V naar Maastricht, netjes op tijd, we stonden alleen op het verkeerde perron (routine foutje). Maandag naar Weert en vandaag terug. Nu alleen nog maar met vIRM's ipv ICRm. Dat is wel jammer, maar wel leuk voor de afwisseling.






jumboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 913
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #34 Gepost op: 12 December 2006, 19:20:45 »
Maandag naar Weert en vandaag terug. Nu alleen nog maar met vIRM's ipv ICRm. Dat is wel jammer, maar wel leuk voor de afwisseling.

Wie kan mij vertellen op welk traject de ICRm stammen nu rijden?

Want ik meen ergens gelezen te hebben dat deze op het traject Alkmaar - Heerlen gingen rijden.

Maar daar rijden nu alleen zoals Jigsaw zegt VIRM's.

Iemand ideetje?
Nederlands H0 Modelspoor

Anoniem

  • Gast
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #35 Gepost op: 12 December 2006, 19:29:06 »
Hierboven stond iets over de 2000 als ik het goed heb (post van Felix), Den Haag - Arnhem derhalve.

Wel jammer, het einde van de streetrace tussen de 8/900 en 19/2500 bij vertrek uit Ehv richting het noorden... ;D.

Matthijs van Heijningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2406
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #36 Gepost op: 12 December 2006, 19:43:46 »
Heeft Connexxion een tekort op bussen in de regio Haaglanden/Rotterdam??? Ik zag allemaal bussen rijden van Hermes en zelf ook ingezeten van Maassluis naar Delft  ;D :P

De reclame van L1 (is dat een limburgse regio zender??) zat er nog op  8)

mvg,

Matthijs

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #37 Gepost op: 12 December 2006, 19:51:23 »
De ICR rijd nu in plaats van Heerlen > Haarlem en terug van Zwolle > Roosendaal en terug.

De samenstelling is ook anders van gemiddeld 12 bakken en een loc nu naar 7 bakken en een loc.

Dit heb ik vanochtend ervaren toen ik vol verrassing in een ICR stapte in Tilburg richting Breda.

Overigens is stoppen in Gilze rijen er ook niet meer bij op deze lijn.

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

Julius

  • Offline Offline
  • Berichten: 638
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #38 Gepost op: 12 December 2006, 21:28:54 »
8:10 geplande vertrektijd, 8:20 werkelijke vertrektijd.
Om 08.10 uit Utrecht rijdt in ieder geval niet planmatig te klein, ik zie 2x IRM VI gepland staan.
Nou afgelopen vrijdag en zaterdag in de oude dienstregeling had ik fixe vertragingen van 20 minuten en meer door kapotte ICK's op Rotterdam CS. Die ICK's heb ik nodig om in Tilburg te komen.
Waarop baseer je dat de problemen veroorzaakt worden door kapotte ICK? Ik heb ICK niet ervaren als extreem storingsgevoelig materieel, af en toe een weigerend deurtje dat je dan even handmatig dicht moet duwen, maar verder nooit serieuze problemen gehad.
Enige uitzondering is de 2200 ri. Asd die zo'n 10 minuten eerder rijdt.
...en deels met DDM-1 rijdt nu.
Wie kan mij vertellen op welk traject de ICRm stammen nu rijden?
BNL natuurlijk, verder 2 sets in de 2000 (10 bakken) en nagenoeg integraal in 3500 (10 of 12 bakken) en 3600 (7 bakken).
Wel jammer, het einde van de streetrace tussen de 8/900 en 19/2500 bij vertrek uit Ehv richting het noorden... ;D.
Och, ik heb wel eens in ICK gezeten dat de IRM eruit reed hoor ;) :P

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #39 Gepost op: 12 December 2006, 21:39:22 »
Julius, ik ga dan af op de info, die via de luidpsrekers van de trein waar ik in zat, ter oren kwam.

En als de machinist de hele trein voorliegt met een of ander *** smoestje... ja dan kan ik daar ook niet zo veel aan doen.  :-|

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

Julius

  • Offline Offline
  • Berichten: 638
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #40 Gepost op: 12 December 2006, 21:40:13 »
Ok, het kan natuurlijk zijn dat ik altijd geluk gehad heb ;)

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #41 Gepost op: 12 December 2006, 21:47:13 »
Ja vrijdag wilde ze niemand hebben in de eerste 3 rijtuigen en dus moest iedereen verkassen die daar zat naar andere rijtuigen in de trein. Het argument was een techische storing (3 rijtuigen is geloof ik ook precies een stammetje)

En zaterdag Kwam de trein meer dan 30 min te laat aan en zat ik al in de trein van een half uur later te wachten tot we vertrokken.

Toen hoorde we een bericht dat op het volgende neer kwam en sloeg op de ICK van 17:45 in Roterdam. (wel meer dan 30 min te laat inmiddels)

"attentie, mensen we wachten nog even op de intercity die in delft al defect naast ons stond.
Mensen die daar nog niet zijn overgestapt naar onze trein moeten dat hier op Rotterdam Centraal alsnog doen, omdat de desbetreffende trein niet verder rijdt als Rotterdam Centraal wegens een defect"

Daarom had onze trein dus ook nog eens 10 minuten vertraging terweil ik eigenlijk al die ICK van een half uur eerder had willen hebben.

Het meest vreemde vond ik dat die ICK eindelijk aankwam op een ongewoon lage snelheid en stopte/ uitrolde tot halverwege het perron en dus niet alle rijtuigen aan het perron stonden toen die trein eindelijk stil stond!!

m.v.g.

Mark
« Laatst bewerkt op: 12 December 2006, 21:49:10 door mmhajvth »
love to build realistic     let's be kind.

jumboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 913
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #42 Gepost op: 12 December 2006, 21:48:22 »
Dus de ICRm stam Haarlem - Heerlen... zal niet gaan rijden op Alkmaar - Heerlen?

Ik had gehoopt dat het gewoon verschoven zou worden.

Dan hebben we eens wat variatie hier in Alkmaar.

Nu staan er een dozijn bij wijze van aan VIRM 6jes...

Greetz Jumboy
Nederlands H0 Modelspoor

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #43 Gepost op: 12 December 2006, 21:49:52 »
Utrecht-Amsterdam van 8.10u was vanmorgen in ieder geval 2x IRM-VI. In de oude dienstregeling was dat ook de standaard.

@Jumboy,
Alkmaar-Heerlen rijdt gecombineerd met Alkmaar-Maastricht, dan valt getrokken materieel eigenlijk bij voorbaat af. Bovendien is de capaciteit van ICRm op deze verbinding inmiddels niet meer toereikend.

Huub
« Laatst bewerkt op: 12 December 2006, 21:52:45 door hubertus »

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22504
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #44 Gepost op: 12 December 2006, 21:51:45 »
Inderdaad standaard, maar helaas soms niet. Waarna het halve perron in galop .....  ;D

Ik begrijp dat comfortabel per ICR van Utrecht naar Amsterdam er niet meer inzit.  :(
 :( :( :( :( :(
Wordt altijd maar VIRM.
 :( :( :( :( :(
« Laatst bewerkt op: 12 December 2006, 21:57:18 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.