Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Op Zuid (NL H0) door Ruben90
Vandaag om 17:57:21
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Ben
Vandaag om 17:51:04
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Ben
Vandaag om 17:42:28
Een leuke vrachtwagen door tothebeach
Vandaag om 17:40:03
Omgeving Frankfurt am Main door Hasenwald
Vandaag om 17:36:19
Overstap naar HTM door Jan Bennink
Vandaag om 17:30:37
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door defender
Vandaag om 17:27:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bigboynl
Vandaag om 17:25:44
Terschellinger Spoor door defender
Vandaag om 17:15:47
Leubachtalbahn door Krokodil68
Vandaag om 16:59:26
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
Vandaag om 16:58:17
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Wim Vink
Vandaag om 16:56:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Frits C
Vandaag om 16:36:08
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Martijn193
Vandaag om 16:30:06
De fabriek - Spoor 0 door g-j
Vandaag om 16:13:49
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 16:02:14
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 15:29:48
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 15:19:03
Welke decoder is dit? door Ben
Vandaag om 15:09:20
Tram reageert niet door R1954
Vandaag om 15:00:31
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:11:34
PB Models, ICR-rijtuigen door serie1200
Vandaag om 14:10:22
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door nighttrain1
Vandaag om 14:09:15
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Eric B
Vandaag om 14:07:26
Nieuwe generatie spoorseinen NL door Eric B
Vandaag om 13:59:34
Kato ETA 515 door mamory
Vandaag om 13:42:14
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 13:20:07
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald69
Vandaag om 13:16:35
Tankinstallaties voor dieseltreinen door Benelux795
Vandaag om 11:57:43
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Eric B
Vandaag om 11:02:16
  

Auteur Topic: INOX TEE in Nederland  (gelezen 48077 keer)

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:INOX TEE in Nederland
« Reactie #45 Gepost op: 13 February 2010, 01:32:18 »
Ja je hebt gelijk, in de basis is het een heruitgave. Ik heb er wel vertrouwen in, zojuist voor 259 euro via Ebay de hele 7 delige set nieuw kunnen kopen bij een verkoper waar ik al eerder uitstekende zaken mee heb kunnen doen (y)

Scheelt me toch mooi 130 euro ;D

Gr. Remco.

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2578
Re:INOX TEE in Nederland
« Reactie #46 Gepost op: 13 February 2010, 01:33:39 »
Keej dan! dat is wel een nette prijs. (y)
We're all riders on this train.

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:INOX TEE in Nederland
« Reactie #47 Gepost op: 13 February 2010, 01:34:13 »
Dacht ik of niet ;D

Voor wie wil, er staat er nog 1 ( 7 delig dus ) Verkoper is Johnvandamme :)

Overigens iedereen bedankt voor de hulp (y) ( Zelfs op dit late uur ;D )

Gr. Remco.
« Laatst bewerkt op: 13 February 2010, 01:36:10 door Remco Poppen »

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2578
Re:INOX TEE in Nederland
« Reactie #48 Gepost op: 13 February 2010, 01:37:35 »
nee ik bedank. ;)
Misschien dat ik die driedelige set ergens kan slijten en omruil voor de vierdelige met generatorwagen.
Dat is de combo die je toen vaak op de Nederlandse sporen voorbij zag flitsen.
We're all riders on this train.

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2578
Re:INOX TEE in Nederland
« Reactie #49 Gepost op: 13 February 2010, 01:38:49 »
haha graag gedaan hoor. Kan ik ook wel even opblijven om de opening van de Spelen te kijken. ;D
Welterusten
We're all riders on this train.

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:INOX TEE in Nederland
« Reactie #50 Gepost op: 13 February 2010, 01:40:12 »
Oh ja, dat is nu/straks ;D

Jij ook weltrusten voor straks!

Gr. Remco.

marco

  • Offline Offline
  • Berichten: 722
Re:INOX TEE in Nederland
« Reactie #51 Gepost op: 13 February 2010, 01:41:57 »
Ja,  het is de 23408 die ik heb .... en inderdaad is de
23483 een heruitgave. Beide sets als eenmalige serie  :-\
NS TP 3 en 4
Fl/Ro H0 Tandradbaan - Gipfelrauschbahn
DRup/RocRail/Linux

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2578
Re:INOX TEE in Nederland
« Reactie #52 Gepost op: 13 February 2010, 01:46:26 »
Dit is eigenlijk ook wel interessant. Verst liet een plaatje zien van een Inox type DEV rijtuig die in internationale D treinen meereden naar Parijs toe.
In dit geval gaat het dus om een Disco/bar rijtuig. Laat Jouef die nou uitgebracht hebben onder nummer HJ 4020.


https://images.beneluxspoor.net/bnls/HJ4020.jpg

Onderstaand plaatje van Verst Den Haag CS 1983


« Laatst bewerkt op: 13 February 2010, 01:48:00 door Thowra »
We're all riders on this train.

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3270
Re:INOX TEE in Nederland
« Reactie #53 Gepost op: 13 February 2010, 08:36:48 »
De TEE Mistral rijtuigen zijn langer in lengte dan de Inox Pba rijtuigen ook in 1:1.
Geldt alleen voor de generatorwagens, de overige rijtuigen zijn bij beide typen even lang.

Huub

euregio

  • Offline Offline
  • Berichten: 144
  • Kolentransport
Re:INOX TEE in Nederland
« Reactie #54 Gepost op: 13 February 2010, 09:29:55 »
De laatste Etoile du Nord reed op 1 juni 1996, geheel in stijl met een bolle neus ervoor, van Amsterdam naar Parijs. Daarna zijn de INOX-rijtuigen vervangen door de TGV. Dus wat er begin 2000 nog in Nederland is geweest moet een incidentele rit geweest zijn.

Volgens mij stond de bolleneus tot Roosendaal ervoor, daarna een Franse CC 40100...


foto te Roosendaal 02-06-1996
Met vriendelijke groet,

Bart

Anoniem

  • Gast
Re:INOX TEE in Nederland
« Reactie #55 Gepost op: 13 February 2010, 09:53:38 »
Zowel de bolle neus als de 40100 zijn in die dagen in Amsterdam gekomen. Wat precies de constructie was, weet ik niet. Wellicht is de laatste reguliere 'Etoile' met de bolle neus gereden en de COPEF-afscheidstrein (want die was er ook nog, ik meen op 2 juni) met de 40100, of heeft de bolle neus de COPEF-trein heen gebracht en de 40100 terug (of omgekeerd), maar ze hebben beide met een stam Inoxmeuk Amsterdam aangedaan.

Overigens: PBA- en Mistralrijtuigen zijn prima te mengen in de TEE's naar Brussel en Amsterdam, dat gebeurde vanaf begin jaren '70 ook regelmatig.

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22580
Re:INOX TEE in Nederland
« Reactie #56 Gepost op: 13 February 2010, 10:24:36 »
Ja je hebt gelijk, in de basis is het een heruitgave. Ik heb er wel vertrouwen in, zojuist voor 259 euro via Ebay de hele 7 delige set nieuw kunnen kopen bij een verkoper waar ik al eerder uitstekende zaken mee heb kunnen doen (y)

Scheelt me toch mooi 130 euro ;D

Gr. Remco.

En je hebt nog een setje voor de verkoop, want 3 of 4 rijtuigen is meer dan genoeg voor die trein op Nederlands grondgebied. De meeste rijtuigen bleven in Brussel achter.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:INOX TEE in Nederland
« Reactie #57 Gepost op: 13 February 2010, 10:27:00 »
Ik heb een enkele foto gezien met 5 rijtuigen, maar inderdaad, ik zal eens kijken hoe dit uitpakt en indien noodzakelijk gaan er 3 in de verkoop :)

Dus bij deze, wie interesse heeft in de 3delige set 23484 mag via PB contact opnemen met ondergetekende ;)

Gr. Remco.
« Laatst bewerkt op: 13 February 2010, 10:29:25 door Remco Poppen »

euregio

  • Offline Offline
  • Berichten: 144
  • Kolentransport
Re:INOX TEE in Nederland
« Reactie #58 Gepost op: 13 February 2010, 10:27:53 »
Ik heb ergens een  foto gezien ( kan hem nu zo snel niet vinden ) met de sncf 40100 die Brussel binnen reed met daar op een bordje "Adieu TEE, Bonjour TGV"  dus ik denk dat de 40100 de TEE terug heeft gereden.....

Nu heb ik een vraagje over die generatorwagen: heeft deze op dce dienst naar Amsterdam meegelopen? Op de meeste foto`s die ik heb gezien ( met elok tractie ), zie ik wel de inox wagens maar niet de generatorwagen. Liep deze alleen mee tijdens dieseltractie?
« Laatst bewerkt op: 13 February 2010, 10:39:06 door euregio »
Met vriendelijke groet,

Bart

Christoffel van Hees

  • Offline Offline
  • Berichten: 98
Re:INOX TEE in Nederland
« Reactie #59 Gepost op: 13 February 2010, 10:55:27 »
Ik kan uit mijn jeugd in Roosendaal herinneren dat de TEE met een Blauwe Belgische Elok (reeks 1500) voorop reed en dat je bij het passeren duidelijk op het eind van de trein ook het gebrom hoorde van de generator in het laatste rijtuig.