Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 18:01:34
Op Zuid (NL H0) door Ruben90
Vandaag om 17:57:21
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Ben
Vandaag om 17:51:04
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Ben
Vandaag om 17:42:28
Een leuke vrachtwagen door tothebeach
Vandaag om 17:40:03
Omgeving Frankfurt am Main door Hasenwald
Vandaag om 17:36:19
Overstap naar HTM door Jan Bennink
Vandaag om 17:30:37
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door defender
Vandaag om 17:27:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bigboynl
Vandaag om 17:25:44
Terschellinger Spoor door defender
Vandaag om 17:15:47
Leubachtalbahn door Krokodil68
Vandaag om 16:59:26
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
Vandaag om 16:58:17
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Wim Vink
Vandaag om 16:56:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Frits C
Vandaag om 16:36:08
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Martijn193
Vandaag om 16:30:06
De fabriek - Spoor 0 door g-j
Vandaag om 16:13:49
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 16:02:14
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 15:29:48
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 15:19:03
Welke decoder is dit? door Ben
Vandaag om 15:09:20
Tram reageert niet door R1954
Vandaag om 15:00:31
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:11:34
PB Models, ICR-rijtuigen door serie1200
Vandaag om 14:10:22
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door nighttrain1
Vandaag om 14:09:15
Nieuwe generatie spoorseinen NL door Eric B
Vandaag om 13:59:34
Kato ETA 515 door mamory
Vandaag om 13:42:14
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 13:20:07
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald69
Vandaag om 13:16:35
Tankinstallaties voor dieseltreinen door Benelux795
Vandaag om 11:57:43
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Eric B
Vandaag om 11:02:16
  

Auteur Topic: INOX TEE in Nederland  (gelezen 48080 keer)

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Re:INOX TEE in Nederland
« Reactie #30 Gepost op: 29 December 2009, 20:52:44 »
Dit is geen INOX TEE materieel (Mistral/PBA), maar vermoedelijk INOX DEV materieel van oudere datum

Anoniem

  • Gast
Re:INOX TEE in Nederland
« Reactie #31 Gepost op: 30 December 2009, 18:46:49 »
Meer bepaald een 'Voiture salon' van het type DEV Inox.

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:INOX TEE in Nederland
« Reactie #32 Gepost op: 13 February 2010, 00:29:24 »
Ik heb mijzelf een Reeks 15 kado gedaan ;D maar nu de stam erachter :)

Ik heb zitten lezen, als ik het goed begrijp heb je INOX TEE PBA rijtuigen nodig.

Zijn dit dan de juiste rijtuigen ?

Trix 23483:


Bron: Trix.nl

Citaat
Voorbeeld: INOX-rijtuigen (uit roestvrij staal) voor de Trans Europ Express tussen Parijs, Brussel en Amsterdam (TEE PBA). 2 salonrijtuigen A8tuj van de Belgische Spoorwegen (NMBS). Restauratierijtuig met keuken A5rtuj en generatorwagen met dienstcompartiment A2Dxj van de Franse Staatsspoorwegen (SNCF). Alle rijtuigen 1ste klasse. Bouwjaar vanaf 1964. Inzet in de TEE ‘Brabant’.
Model: Tijdperk IV. Weergave van alle dimensies zonder beperkingen op schaal. Berijdbare railbogen vanaf minimumboogstraal 358 mm (bij vrij profiel van ruimte). Typespecifiek gevormde ondervloer. Draaistellen volgens type Y24. Speciale kleurstelling voor de weergave van het INOX-oppervlak. Voorbereid voor de inbouw van de interieurverlichting 66719. Totale lengte over buffers 1130 mm.

Trix 23484:


Bron: Trix.nl

Citaat
Voorbeeld: INOX-rijtuigen (uit roestvrij staal) voor de Trans Europ Express tussen Parijs, Brussel en Amsterdam (TEE PBA). 2 coupérijtuigen A8uj en 1 barrijtuig A3rtuj van de Franse Staatsspoorwegen (SNCF). Alle rijtuigen 1ste klasse. Bouwjaar vanaf 1964. Inzet in de TEE ‘Brabant’.
Model: Tijdperk IV. Weergave van alle dimensies zonder beperkingen op schaal. Berijdbare railbogen vanaf minimumboogstraal 358 mm (bij profiel van vrije ruimte). Typespecifiek gevormde ondervloer. Draaistellen volgens type Y24. Speciale kleurstelling voor de weergave van het INOX-oppervlak. Voorbereid voor de inbouw van de interieurverlichting 66719. Treinsluitverlichting volgens het voorbeeld steeds op een rijtuigeinde mogelijk. Totale lengte over buffers 880 mm.

Kan ik met deze 2 sets ( 7 rijtuigen ) een geldige stam maken voor inzet vanaf 1980 ?

Gr. Remco.
« Laatst bewerkt op: 13 February 2010, 00:33:14 door Remco Poppen »

nederbelg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1453
  • Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
    • http://www.msvleuven.be/
Re:INOX TEE in Nederland
« Reactie #33 Gepost op: 13 February 2010, 01:01:08 »
Of Jouef 4008
met verende buffers.

http://www.aupullman.com/shop/catalog/images/HORNBY08.pdf pagina 19

http://lestrainsjouef.free.fr/en/voi_fra/teeinox69_sncf.html

Als je ze nog vindt.

Zijn eigenlijk Rivarossi.

dave
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:INOX TEE in Nederland
« Reactie #34 Gepost op: 13 February 2010, 01:05:28 »
Hoi Dave,

Dank je, maar ik vind de Trix set op zich wel mooi, prijs is praktisch hetzelfde als de set die je aangeeft en de Trix set is gewoon nog in de winkel te koop ;D

Alleen weet ik dus niet zeker of dit de goede set is :)

Gr. Remco.

nederbelg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1453
  • Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
    • http://www.msvleuven.be/
Re:INOX TEE in Nederland
« Reactie #35 Gepost op: 13 February 2010, 01:09:23 »
Als je ze eens wil zien dan kan ik hem volgende week meenemen naar Houten

dave

DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:INOX TEE in Nederland
« Reactie #36 Gepost op: 13 February 2010, 01:10:42 »
Ik wilde eigenlijk morgen ( Lees: straks :) ) even in de winkel gaan kijken naar die set ;D

Gr. Remco.

marco

  • Offline Offline
  • Berichten: 722
Re:INOX TEE in Nederland
« Reactie #37 Gepost op: 13 February 2010, 01:19:38 »
Ik heb laatst de set 23483 gekocht, 2e hands voor 125 euro  8)
Alleen heb ik er nog geen Belgische 1500 loc voor, dat moet
in mijn geval een TP 4a worden, de blauwe dus.

Groet,
Marco
NS TP 3 en 4
Fl/Ro H0 Tandradbaan - Gipfelrauschbahn
DRup/RocRail/Linux

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2578
Re:INOX TEE in Nederland
« Reactie #38 Gepost op: 13 February 2010, 01:21:07 »
Remco die set van Trix is prima hoor voor de Nederlandse baan.
Volgens mij staat op de site van Chris het een en ander beschreven.
De Inox Pba set van Trix verschilt wel van de TEE Mistral rijtuigen die Dave aan de hand van de link liet zien.
De TEE Mistral rijtuigen zijn langer in lengte dan de Inox Pba rijtuigen ook in 1:1. Als je voor Mistral rijtuigen zou kiezen zou ik voor LSmodels gaan en niet die Jouef op de markt bracht/brengt. Midden jaren tachtig reden Mistral en Inox Pba door elkaar meen ik elders gelezen te hebben.
Volgens mij is de eerste set Trix 23483 met generatorwagen al verantwoord om achter je NMBS 1500 te hangen.

Jeroen

 
« Laatst bewerkt op: 13 February 2010, 01:23:00 door Thowra »
We're all riders on this train.

nederbelg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1453
  • Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
    • http://www.msvleuven.be/
Re:INOX TEE in Nederland
« Reactie #39 Gepost op: 13 February 2010, 01:21:34 »
ke
laatste poging en hulp. ;D

http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=346&Itemid=154

De Jouef heeft chris ook en een bespreking stond wel op zijn oude website.
Anders eens vragen of ie die nog heeft.

Weltrusten allemaal
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:INOX TEE in Nederland
« Reactie #40 Gepost op: 13 February 2010, 01:21:57 »
Zo Marco dat is een nette prijs zeg (y)

Daar wil ik ook wel voor ;D

@Jeroen:

Ok alleen die eerste set is al voldoende ? Hm dat klinkt wel goed ;D

Scheelt aardig in de muntjes ;)

Gr. Remco.

marco

  • Offline Offline
  • Berichten: 722
Re:INOX TEE in Nederland
« Reactie #41 Gepost op: 13 February 2010, 01:24:33 »
Oh, in de bespreking heeft Chris het over slordige opdrukken, ik heb
mijn rijtuigen destijds gecontroleerd, maar dat zag er bij mij goed uit.
Misschien toch verstandig om het in de winkel even te controleren.

Groet,
Marco-
NS TP 3 en 4
Fl/Ro H0 Tandradbaan - Gipfelrauschbahn
DRup/RocRail/Linux

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2578
Re:INOX TEE in Nederland
« Reactie #42 Gepost op: 13 February 2010, 01:25:55 »
Remco misschien kan je Houten even afwachten? Ik weet dat Olearts deze set in de aanbieding had. Of ze door de verkoop heen zijn weet ik niet.
Ik zelf heb dus die tweede set in bezit. Gekocht voor 55 euro. Dat was in de tijd dat die winkel in Castricum op de fles ging.

Jeroen
« Laatst bewerkt op: 13 February 2010, 01:28:01 door Thowra »
We're all riders on this train.

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:INOX TEE in Nederland
« Reactie #43 Gepost op: 13 February 2010, 01:26:30 »
De set die Chris beschrijft is niet dezelfde hoor. Chris heeft het over de 23408 en wij over de 23483/4.

Gr. Remco.

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2578
Re:INOX TEE in Nederland
« Reactie #44 Gepost op: 13 February 2010, 01:29:52 »
Volgens mij is dat een heruitgave met andere nummering. De Trix 23483 set dan
We're all riders on this train.