Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko 2025 door Die Bahn
Vandaag om 21:20:17
Gelders Smalspoormuseum / Gelderse Smalspoor Stichting stelt zich voor door Jean-Pierre
Vandaag om 21:18:29
VERPLAATST: Werkt de Yamorc software op Ubuntu? door Reinout van Rees
Vandaag om 21:08:16
Roco NS500/600/700, Hippelvragen, klein en groot door Reinout van Rees
Vandaag om 21:07:11
Time-of-flight module door janvanbemmel
Vandaag om 20:43:14
wiel met 3 mm asgat monteren op as van 2 mm.... door stoombr38
Vandaag om 20:28:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 20:24:36
Antennes op Roco 1753 door Wilma1970
Vandaag om 19:42:13
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 19:12:55
Raadplaatje door Dpc Fo
Vandaag om 19:08:06
US diorama in H0 door Frank 123
Vandaag om 18:59:18
Werkt de Yamorc software op Ubuntu? door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 18:21:13
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
Vandaag om 17:53:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 17:13:40
Rheinburg, TP V/VI door Wim Vink
Vandaag om 16:50:12
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Noordpool
Vandaag om 16:35:25
TTI Bergland Express door Huup
Vandaag om 16:28:33
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door hmmglaser
Vandaag om 16:12:56
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 15:35:52
Plaat met klinkerpatroon voor straatspoor door Bert55
Vandaag om 14:14:43
Dönsdorfer Bauberichte door bernhard67
Vandaag om 14:09:19
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 14:03:18
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door R v/d Hoven
Vandaag om 13:56:42
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door Benelux795
Vandaag om 13:35:02
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door deBult
Vandaag om 13:34:35
Hoeveel treinen op Piko Trafo 55008? door Wil uit ZO drenthe
Vandaag om 13:23:15
20 jaar BNLS door roco
Vandaag om 12:20:50
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door Benelux795
Vandaag om 12:10:13
BR-18.6 Schaal-0. door Benelux795
Vandaag om 12:00:10
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 10:51:22
  

Auteur Topic: INOX TEE in Nederland  (gelezen 46976 keer)

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:INOX TEE in Nederland
« Reactie #45 Gepost op: 13 February 2010, 01:32:18 »
Ja je hebt gelijk, in de basis is het een heruitgave. Ik heb er wel vertrouwen in, zojuist voor 259 euro via Ebay de hele 7 delige set nieuw kunnen kopen bij een verkoper waar ik al eerder uitstekende zaken mee heb kunnen doen (y)

Scheelt me toch mooi 130 euro ;D

Gr. Remco.

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2579
Re:INOX TEE in Nederland
« Reactie #46 Gepost op: 13 February 2010, 01:33:39 »
Keej dan! dat is wel een nette prijs. (y)
We're all riders on this train.

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:INOX TEE in Nederland
« Reactie #47 Gepost op: 13 February 2010, 01:34:13 »
Dacht ik of niet ;D

Voor wie wil, er staat er nog 1 ( 7 delig dus ) Verkoper is Johnvandamme :)

Overigens iedereen bedankt voor de hulp (y) ( Zelfs op dit late uur ;D )

Gr. Remco.
« Laatst bewerkt op: 13 February 2010, 01:36:10 door Remco Poppen »

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2579
Re:INOX TEE in Nederland
« Reactie #48 Gepost op: 13 February 2010, 01:37:35 »
nee ik bedank. ;)
Misschien dat ik die driedelige set ergens kan slijten en omruil voor de vierdelige met generatorwagen.
Dat is de combo die je toen vaak op de Nederlandse sporen voorbij zag flitsen.
We're all riders on this train.

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2579
Re:INOX TEE in Nederland
« Reactie #49 Gepost op: 13 February 2010, 01:38:49 »
haha graag gedaan hoor. Kan ik ook wel even opblijven om de opening van de Spelen te kijken. ;D
Welterusten
We're all riders on this train.

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:INOX TEE in Nederland
« Reactie #50 Gepost op: 13 February 2010, 01:40:12 »
Oh ja, dat is nu/straks ;D

Jij ook weltrusten voor straks!

Gr. Remco.

marco

  • Offline Offline
  • Berichten: 696
Re:INOX TEE in Nederland
« Reactie #51 Gepost op: 13 February 2010, 01:41:57 »
Ja,  het is de 23408 die ik heb .... en inderdaad is de
23483 een heruitgave. Beide sets als eenmalige serie  :-\
NS TP 3 en 4
Fl/Ro H0 Tandradbaan - Gipfelrauschbahn
DRup/RocRail/Linux

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2579
Re:INOX TEE in Nederland
« Reactie #52 Gepost op: 13 February 2010, 01:46:26 »
Dit is eigenlijk ook wel interessant. Verst liet een plaatje zien van een Inox type DEV rijtuig die in internationale D treinen meereden naar Parijs toe.
In dit geval gaat het dus om een Disco/bar rijtuig. Laat Jouef die nou uitgebracht hebben onder nummer HJ 4020.


https://images.beneluxspoor.net/bnls/HJ4020.jpg

Onderstaand plaatje van Verst Den Haag CS 1983


« Laatst bewerkt op: 13 February 2010, 01:48:00 door Thowra »
We're all riders on this train.

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re:INOX TEE in Nederland
« Reactie #53 Gepost op: 13 February 2010, 08:36:48 »
De TEE Mistral rijtuigen zijn langer in lengte dan de Inox Pba rijtuigen ook in 1:1.
Geldt alleen voor de generatorwagens, de overige rijtuigen zijn bij beide typen even lang.

Huub

euregio

  • Offline Offline
  • Berichten: 144
  • Kolentransport
Re:INOX TEE in Nederland
« Reactie #54 Gepost op: 13 February 2010, 09:29:55 »
De laatste Etoile du Nord reed op 1 juni 1996, geheel in stijl met een bolle neus ervoor, van Amsterdam naar Parijs. Daarna zijn de INOX-rijtuigen vervangen door de TGV. Dus wat er begin 2000 nog in Nederland is geweest moet een incidentele rit geweest zijn.

Volgens mij stond de bolleneus tot Roosendaal ervoor, daarna een Franse CC 40100...


foto te Roosendaal 02-06-1996
Met vriendelijke groet,

Bart

Anoniem

  • Gast
Re:INOX TEE in Nederland
« Reactie #55 Gepost op: 13 February 2010, 09:53:38 »
Zowel de bolle neus als de 40100 zijn in die dagen in Amsterdam gekomen. Wat precies de constructie was, weet ik niet. Wellicht is de laatste reguliere 'Etoile' met de bolle neus gereden en de COPEF-afscheidstrein (want die was er ook nog, ik meen op 2 juni) met de 40100, of heeft de bolle neus de COPEF-trein heen gebracht en de 40100 terug (of omgekeerd), maar ze hebben beide met een stam Inoxmeuk Amsterdam aangedaan.

Overigens: PBA- en Mistralrijtuigen zijn prima te mengen in de TEE's naar Brussel en Amsterdam, dat gebeurde vanaf begin jaren '70 ook regelmatig.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22467
Re:INOX TEE in Nederland
« Reactie #56 Gepost op: 13 February 2010, 10:24:36 »
Ja je hebt gelijk, in de basis is het een heruitgave. Ik heb er wel vertrouwen in, zojuist voor 259 euro via Ebay de hele 7 delige set nieuw kunnen kopen bij een verkoper waar ik al eerder uitstekende zaken mee heb kunnen doen (y)

Scheelt me toch mooi 130 euro ;D

Gr. Remco.

En je hebt nog een setje voor de verkoop, want 3 of 4 rijtuigen is meer dan genoeg voor die trein op Nederlands grondgebied. De meeste rijtuigen bleven in Brussel achter.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:INOX TEE in Nederland
« Reactie #57 Gepost op: 13 February 2010, 10:27:00 »
Ik heb een enkele foto gezien met 5 rijtuigen, maar inderdaad, ik zal eens kijken hoe dit uitpakt en indien noodzakelijk gaan er 3 in de verkoop :)

Dus bij deze, wie interesse heeft in de 3delige set 23484 mag via PB contact opnemen met ondergetekende ;)

Gr. Remco.
« Laatst bewerkt op: 13 February 2010, 10:29:25 door Remco Poppen »

euregio

  • Offline Offline
  • Berichten: 144
  • Kolentransport
Re:INOX TEE in Nederland
« Reactie #58 Gepost op: 13 February 2010, 10:27:53 »
Ik heb ergens een  foto gezien ( kan hem nu zo snel niet vinden ) met de sncf 40100 die Brussel binnen reed met daar op een bordje "Adieu TEE, Bonjour TGV"  dus ik denk dat de 40100 de TEE terug heeft gereden.....

Nu heb ik een vraagje over die generatorwagen: heeft deze op dce dienst naar Amsterdam meegelopen? Op de meeste foto`s die ik heb gezien ( met elok tractie ), zie ik wel de inox wagens maar niet de generatorwagen. Liep deze alleen mee tijdens dieseltractie?
« Laatst bewerkt op: 13 February 2010, 10:39:06 door euregio »
Met vriendelijke groet,

Bart

Christoffel van Hees

  • Offline Offline
  • Berichten: 98
Re:INOX TEE in Nederland
« Reactie #59 Gepost op: 13 February 2010, 10:55:27 »
Ik kan uit mijn jeugd in Roosendaal herinneren dat de TEE met een Blauwe Belgische Elok (reeks 1500) voorop reed en dat je bij het passeren duidelijk op het eind van de trein ook het gebrom hoorde van de generator in het laatste rijtuig.