Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Overstap naar HTM door Miniature Holland
Vandaag om 21:22:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:15:31
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Stootjuk
Vandaag om 21:15:02
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
Vandaag om 21:12:40
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 21:10:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 21:09:41
Op Zuid (NL H0) door Tom Z.
Vandaag om 21:06:38
Kato ETA 515 door mamory
Vandaag om 20:58:15
Terschellinger Spoor door Scratchbuilt
Vandaag om 20:52:09
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Ben
Vandaag om 20:32:45
C12c rijtuig door maartenvdb
Vandaag om 19:58:14
Welke decoder is dit? door 008200
Vandaag om 19:47:47
Raadplaatje door BrightonBelle
Vandaag om 19:45:52
De projecten van Ruben (NL H0) door Ruben90
Vandaag om 19:29:31
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Ruben90
Vandaag om 19:10:04
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Jan Bennink
Vandaag om 18:24:09
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door defender
Vandaag om 18:22:28
Een leuke vrachtwagen door defender
Vandaag om 18:20:53
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 18:01:34
Omgeving Frankfurt am Main door Hasenwald
Vandaag om 17:36:19
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door defender
Vandaag om 17:27:51
Leubachtalbahn door Krokodil68
Vandaag om 16:59:26
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
Vandaag om 16:58:17
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Frits C
Vandaag om 16:36:08
De fabriek - Spoor 0 door g-j
Vandaag om 16:13:49
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 16:02:14
Tram reageert niet door R1954
Vandaag om 15:00:31
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:11:34
PB Models, ICR-rijtuigen door serie1200
Vandaag om 14:10:22
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door nighttrain1
Vandaag om 14:09:15
  

Auteur Topic: INOX TEE in Nederland  (gelezen 48115 keer)

G. Brink

  • Offline Offline
  • Berichten: 64
INOX TEE in Nederland
« Gepost op: 26 December 2009, 11:55:12 »
Hallo,

Ik heb een setje INOX TEE rijtuigen in spoor N (ls-models). Daar wil ik een locomotief voor hebben die passend is.
De beste zou zijn een belgische reeks 15 of reeks 51 heb ik inmiddels van verschillende fotosites begrepen.

Die zijn alleen geen van tweeën (voor zover ik weet tenminste) in spoor N verkrijgbaar.

Weet iemand wat een alternatief is wat passend is en wel verkrijgbaar in spoor N?

G. Brink
Ede

nederbelg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1453
  • Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
    • http://www.msvleuven.be/
Re:INOX TEE in Nederland
« Reactie #1 Gepost op: 26 December 2009, 11:58:10 »
beste,

Zit hier wat tussen?

http://www.minitrainexpo.be/shop/index.htm

grt dave
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV

Treinhobbijist

  • Offline Offline
  • Berichten: 616
Re:INOX TEE in Nederland
« Reactie #2 Gepost op: 26 December 2009, 12:04:55 »
De enige lok welke dan in aanmerking komt is de reeks 51 of de 25.5 uit dit programma
Ook Engelse treinen zijn leuk

JSRail

  • Gast
Re:INOX TEE in Nederland
« Reactie #3 Gepost op: 26 December 2009, 13:22:47 »
Ze hebben ook een tijdje met een NMBS reeks 204 (bolneus)  gereden.

zie ook:  http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=302:roco-type-204&catid=49:roco&Itemid=115

 Weet alleen niet of deze lok in N-spoor te krijgen is.

MvG  Jeroen

G. Brink

  • Offline Offline
  • Berichten: 64
Re:INOX TEE in Nederland
« Reactie #4 Gepost op: 26 December 2009, 20:54:38 »
Hallo,

Bedankt voor de snelle reacties!

Een 204 lijkt me ook wel wat, maar ik kan nergens een 204 vinden (behalve zo'n hele oude minitrix met van die witte ramen, dat vind ik echt niks). Wel een 202. Zo op wat vage foto's ziet dat er redelijk hetzelfde uit, klopt dat?

MTE heeft een 202 op de site staan.
Is dat een beetje goed spul? Is onderstel trix/fleischmann met eigen opbouw, dus motorisch zal het wel goed zitten, maar ik ben vooral benieuwd naar de kwaliteit van die opbouw.
Heeft iemand daar ervaring mee?

Garmt

raymond erdtsieck

  • Offline Offline
  • Berichten: 3722
  • N Spoor Freak
Re:INOX TEE in Nederland
« Reactie #5 Gepost op: 26 December 2009, 23:42:05 »
Hallo Garmt,

Ik zit net toevallig een oud Spoorwegjournaal (Nr 118-119:   2001) door te bladeren.
En daar stond een reportage in over de TEE-INOX rijtuigen.
Er word vermeld in het blad dat bij een defect of tekort aan locomotieven van het belgische type 150 af en toe ook een NS-locomotief de eer kreeg om de INOX-rijtuigen te sleepen.
Voor zover  bekend zijn dat alleen de 1100en geweest.
Er staan 2 foto's met INOX rijtuigen bij met een Blauwe 1100 (zonder NS logo) ervoor, 1 in 1968 en 1 in 1969.

Ik vind dit zelf ook wel interresant, want die INOX rijtuigen in N-Spoor zijn erg mooi!!!
Een 1100 heb ik al nu alleen nog de INOX rijtuigen, gaat me weer geld kosten ::) ;D

Groet,
Raymond
 
« Laatst bewerkt op: 26 December 2009, 23:59:42 door raymond erdtsieck »
No Pain No Gain!

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8813
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:INOX TEE in Nederland
« Reactie #6 Gepost op: 27 December 2009, 10:34:54 »
Ik weet niet in welk tijdperk je rijdt. Wel weet ik dat Inoxen ook begin jaren 0 nog in Nederland kwamen. Toen zet er iig geen 1100, 15 of 51 voor.

raymond erdtsieck

  • Offline Offline
  • Berichten: 3722
  • N Spoor Freak
Re:INOX TEE in Nederland
« Reactie #7 Gepost op: 27 December 2009, 10:43:13 »
Wat bedoel je met jaren 0? jaar 2000?

Groet,
Raymond
No Pain No Gain!

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22582
Re:INOX TEE in Nederland
« Reactie #8 Gepost op: 27 December 2009, 11:45:33 »
Huibert zal wel begin jaren '90 bedoelen. Toen reden de rijtuigen nog de Eurocity naar Parijs. Maar wel in eerste en tweede klasse uitvoeringen. Als Garmt de TEE versie heeft, dan toch een Bolle neus in de oorspronkelijke uitvoering (jaren zestig), reeks 51 (vooral begin jaren zeventig), de 150/reeks 15, of een enkele keer een 1100. Daar is ook wel een H0 draadje over.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8813
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:INOX TEE in Nederland
« Reactie #9 Gepost op: 27 December 2009, 18:39:15 »
jaren 00, dus beginjare 2000

raymond erdtsieck

  • Offline Offline
  • Berichten: 3722
  • N Spoor Freak
Re:INOX TEE in Nederland
« Reactie #10 Gepost op: 27 December 2009, 18:46:33 »
@ DE_II,

Ok bedankt ;)

Groet,
Raymond
No Pain No Gain!

THSfan

  • Lid Houtense koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 1244
  • Steinwegsik
Re:INOX TEE in Nederland
« Reactie #11 Gepost op: 27 December 2009, 18:59:44 »
Zijn alle INOX rijtuigen hetzelfde?
Ik heb begrepen dat er verschillende varianten zijn, dus andere kleur bies (oranje geloof ik) en andere bedrukking.
En de lengte van de generatorwagen zou ook verschillen.
Maakt het nog uit welke versie je dan zou inzetten op een Nederlandse baan?

Groeten,
Oscar
Als je heel erg je best doet om ergens in te falen en je slaagt daarin, wat heb je dan gedaan?

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3270
Re:INOX TEE in Nederland
« Reactie #12 Gepost op: 27 December 2009, 19:15:20 »
Van de Inox rijtuigen bestaan twee hoofdtypes, de PBA en de Mistral-69.
Tussen Parijs en Amsterdam reden in hoofdzaak de PBA types, aangevuld met Mistral-69.
Het verschil zat o.a. in de raamhoogte, de plaats van de rode (groene bij de 2e klas) band en de lengte van de generatorwagens.
Inmiddels van de meeste types foto's gezien als ze in Nederland reden, dus je zult niet snel de waarheid geweld aandoen bij de keuze van de verschillende versies.
Kwamen trouwens begin jaren 2000 niet meer in Nederland. Misschien dat ze voor een incidentele rit nog eens over de grens zijn geweest, maar verder was het wat Inox-rijtuigen betreft in Nederland afgelopen na de komst van de Thalys.

Huub

THSfan

  • Lid Houtense koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 1244
  • Steinwegsik
Re:INOX TEE in Nederland
« Reactie #13 Gepost op: 27 December 2009, 19:16:33 »
Bedankt Huub!

Groeten,
Oscar
Als je heel erg je best doet om ergens in te falen en je slaagt daarin, wat heb je dan gedaan?

nederbelg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1453
  • Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
    • http://www.msvleuven.be/
Re:INOX TEE in Nederland
« Reactie #14 Gepost op: 27 December 2009, 19:59:48 »
Beste,

type 60 heeft ook het traject gereden.

grt   dave
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV