Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Hornby-international 2025
door
Quinzeedied
Vandaag
om 21:41:08
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent)
door
orientexpress
Vandaag
om 21:37:04
20 jaar BNLS
door
MOVisser
Vandaag
om 21:27:12
VERPLAATST: Zaagsel?
door
Duikeend
Vandaag
om 20:47:55
Spin Off BentheimerEisenbahn, aanrijding in Lauenbruck
door
Forever Rocofan
Vandaag
om 20:05:25
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
BartvD
Vandaag
om 20:03:51
Een nieuw begin
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 19:28:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Martijn1974
Vandaag
om 18:43:51
NZH A 1001 - 1004
door
Gerco van Beelen
Vandaag
om 18:35:12
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 18:33:07
Klein baantje 1200x1200mm
door
hervé
Vandaag
om 17:51:30
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
prutser
Vandaag
om 17:35:20
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 17:05:14
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 17:03:23
Piko 2025
door
Simon Stenneberg
Vandaag
om 16:58:56
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0)
door
mamory
Vandaag
om 16:20:35
Br 38 Piko Superen.
door
saskia
Vandaag
om 16:04:08
Inhoudsopgave blog Hans Reints
door
Hans Reints
Vandaag
om 15:23:22
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven''
door
Jelmer
Vandaag
om 15:18:51
wiel met 3 mm asgat monteren op as van 2 mm....
door
Marco Staartjes
Vandaag
om 14:03:29
Esu Ecos - Aansluiten en verdelen spanning over meerdere boosters
door
RobVille
Vandaag
om 14:03:00
PB Models, ICR-rijtuigen
door
Jelmer
Vandaag
om 12:53:49
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 12:32:39
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
JohanDC
Vandaag
om 12:02:07
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70
door
1200blauw
Vandaag
om 11:45:45
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 11:44:34
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 10:58:53
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Bertholdowitsch
Vandaag
om 10:54:34
Br 41 Weinert, loop of sloop ?
door
puntenglijder
Vandaag
om 09:47:36
Aanluiting tussen tender en stoomlok
door
Lobomotion69
Vandaag
om 03:39:06
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
INOX TEE in Nederland
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
Volgende
- [
1
]
2
3
...
8
Omlaag
Auteur
Topic: INOX TEE in Nederland (gelezen 47021 keer)
G. Brink
Offline
Berichten: 64
INOX TEE in Nederland
«
Gepost op:
26 December 2009, 11:55:12 »
Hallo,
Ik heb een setje INOX TEE rijtuigen in spoor N (ls-models). Daar wil ik een locomotief voor hebben die passend is.
De beste zou zijn een belgische reeks 15 of reeks 51 heb ik inmiddels van verschillende fotosites begrepen.
Die zijn alleen geen van tweeën (voor zover ik weet tenminste) in spoor N verkrijgbaar.
Weet iemand wat een alternatief is wat passend is en wel verkrijgbaar in spoor N?
G. Brink
Ede
Gelogd
nederbelg
Offline
Berichten: 1452
Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
Re:INOX TEE in Nederland
«
Reactie #1 Gepost op:
26 December 2009, 11:58:10 »
beste,
Zit hier wat tussen?
http://www.minitrainexpo.be/shop/index.htm
grt dave
Gelogd
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV
Treinhobbijist
Offline
Berichten: 616
Re:INOX TEE in Nederland
«
Reactie #2 Gepost op:
26 December 2009, 12:04:55 »
De enige lok welke dan in aanmerking komt is de reeks 51 of de 25.5 uit dit programma
Gelogd
Ook Engelse treinen zijn leuk
JSRail
Gast
Re:INOX TEE in Nederland
«
Reactie #3 Gepost op:
26 December 2009, 13:22:47 »
Ze hebben ook een tijdje met een NMBS reeks 204 (bolneus) gereden.
zie ook:
http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=302:roco-type-204&catid=49:roco&Itemid=115
Weet alleen niet of deze lok in N-spoor te krijgen is.
MvG Jeroen
Gelogd
G. Brink
Offline
Berichten: 64
Re:INOX TEE in Nederland
«
Reactie #4 Gepost op:
26 December 2009, 20:54:38 »
Hallo,
Bedankt voor de snelle reacties!
Een 204 lijkt me ook wel wat, maar ik kan nergens een 204 vinden (behalve zo'n hele oude minitrix met van die witte ramen, dat vind ik echt niks). Wel een 202. Zo op wat vage foto's ziet dat er redelijk hetzelfde uit, klopt dat?
MTE heeft een 202 op de site staan.
Is dat een beetje goed spul? Is onderstel trix/fleischmann met eigen opbouw, dus motorisch zal het wel goed zitten, maar ik ben vooral benieuwd naar de kwaliteit van die opbouw.
Heeft iemand daar ervaring mee?
Garmt
Gelogd
raymond erdtsieck
Offline
Berichten: 3703
N Spoor Freak
Re:INOX TEE in Nederland
«
Reactie #5 Gepost op:
26 December 2009, 23:42:05 »
Hallo Garmt,
Ik zit net toevallig een oud Spoorwegjournaal (Nr 118-119: 2001) door te bladeren.
En daar stond een reportage in over de TEE-INOX rijtuigen.
Er word vermeld in het blad dat bij een defect of tekort aan locomotieven van het belgische type 150 af en toe ook een NS-locomotief de eer kreeg om de INOX-rijtuigen te sleepen.
Voor zover bekend zijn dat alleen de 1100en geweest.
Er staan 2 foto's met INOX rijtuigen bij met een Blauwe 1100 (zonder NS logo) ervoor, 1 in 1968 en 1 in 1969.
Ik vind dit zelf ook wel interresant, want die INOX rijtuigen in N-Spoor zijn erg mooi!!!
Een 1100 heb ik al nu alleen nog de INOX rijtuigen, gaat me weer geld kosten
Groet,
Raymond
«
Laatst bewerkt op: 26 December 2009, 23:59:42 door raymond erdtsieck
»
Gelogd
No Pain No Gain!
Huup
Online
Berichten: 8441
May your coffee kick in before reality does.
Re:INOX TEE in Nederland
«
Reactie #6 Gepost op:
27 December 2009, 10:34:54 »
Ik weet niet in welk tijdperk je rijdt. Wel weet ik dat Inoxen ook begin jaren 0 nog in Nederland kwamen. Toen zet er iig geen 1100, 15 of 51 voor.
Gelogd
Zee. Land.
raymond erdtsieck
Offline
Berichten: 3703
N Spoor Freak
Re:INOX TEE in Nederland
«
Reactie #7 Gepost op:
27 December 2009, 10:43:13 »
Wat bedoel je met jaren 0? jaar 2000?
Groet,
Raymond
Gelogd
No Pain No Gain!
henk
Offline
Berichten: 22468
Re:INOX TEE in Nederland
«
Reactie #8 Gepost op:
27 December 2009, 11:45:33 »
Huibert zal wel begin jaren '90 bedoelen. Toen reden de rijtuigen nog de Eurocity naar Parijs. Maar wel in eerste en tweede klasse uitvoeringen. Als Garmt de TEE versie heeft, dan toch een Bolle neus in de oorspronkelijke uitvoering (jaren zestig), reeks 51 (vooral begin jaren zeventig), de 150/reeks 15, of een enkele keer een 1100. Daar is ook wel een H0 draadje over.
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Huup
Online
Berichten: 8441
May your coffee kick in before reality does.
Re:INOX TEE in Nederland
«
Reactie #9 Gepost op:
27 December 2009, 18:39:15 »
jaren 00, dus beginjare 2000
Gelogd
Zee. Land.
raymond erdtsieck
Offline
Berichten: 3703
N Spoor Freak
Re:INOX TEE in Nederland
«
Reactie #10 Gepost op:
27 December 2009, 18:46:33 »
@ DE_II,
Ok bedankt
Groet,
Raymond
Gelogd
No Pain No Gain!
THSfan
Lid Houtense koekenclub
Offline
Berichten: 1244
Steinwegsik
Re:INOX TEE in Nederland
«
Reactie #11 Gepost op:
27 December 2009, 18:59:44 »
Zijn alle INOX rijtuigen hetzelfde?
Ik heb begrepen dat er verschillende varianten zijn, dus andere kleur bies (oranje geloof ik) en andere bedrukking.
En de lengte van de generatorwagen zou ook verschillen.
Maakt het nog uit welke versie je dan zou inzetten op een Nederlandse baan?
Groeten,
Oscar
Gelogd
Als je heel erg je best doet om ergens in te falen en je slaagt daarin, wat heb je dan gedaan?
hubertus
Offline
Berichten: 3271
Re:INOX TEE in Nederland
«
Reactie #12 Gepost op:
27 December 2009, 19:15:20 »
Van de Inox rijtuigen bestaan twee hoofdtypes, de PBA en de Mistral-69.
Tussen Parijs en Amsterdam reden in hoofdzaak de PBA types, aangevuld met Mistral-69.
Het verschil zat o.a. in de raamhoogte, de plaats van de rode (groene bij de 2e klas) band en de lengte van de generatorwagens.
Inmiddels van de meeste types foto's gezien als ze in Nederland reden, dus je zult niet snel de waarheid geweld aandoen bij de keuze van de verschillende versies.
Kwamen trouwens begin jaren 2000 niet meer in Nederland. Misschien dat ze voor een incidentele rit nog eens over de grens zijn geweest, maar verder was het wat Inox-rijtuigen betreft in Nederland afgelopen na de komst van de Thalys.
Huub
Gelogd
THSfan
Lid Houtense koekenclub
Offline
Berichten: 1244
Steinwegsik
Re:INOX TEE in Nederland
«
Reactie #13 Gepost op:
27 December 2009, 19:16:33 »
Bedankt Huub!
Groeten,
Oscar
Gelogd
Als je heel erg je best doet om ergens in te falen en je slaagt daarin, wat heb je dan gedaan?
nederbelg
Offline
Berichten: 1452
Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
Re:INOX TEE in Nederland
«
Reactie #14 Gepost op:
27 December 2009, 19:59:48 »
Beste,
type 60 heeft ook het traject gereden.
grt dave
Gelogd
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
Volgende
- [
1
]
2
3
...
8
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
INOX TEE in Nederland