Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald
door
Ronaldk
Vandaag
om 07:18:40
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0)
door
mamory
Vandaag
om 06:46:36
Rheinburg, TP V/VI
door
Dave.......
Vandaag
om 04:50:36
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
sneek
29 June 2025, 23:14:11
Werkt de Yamorc software op Ubuntu?
door
meino
29 June 2025, 22:56:54
20 jaar BNLS
door
Huup
29 June 2025, 22:46:33
Time-of-flight module
door
Joz
29 June 2025, 22:41:33
Gelders Smalspoormuseum / Gelderse Smalspoor Stichting stelt zich voor
door
Jean-Pierre
29 June 2025, 22:37:34
US diorama in H0
door
Wim Vink
29 June 2025, 22:33:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Dave.......
29 June 2025, 22:25:00
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
29 June 2025, 21:44:35
Piko 2025
door
Die Bahn
29 June 2025, 21:20:17
VERPLAATST: Werkt de Yamorc software op Ubuntu?
door
Reinout van Rees
29 June 2025, 21:08:16
Roco NS500/600/700, Hippelvragen, klein en groot
door
Reinout van Rees
29 June 2025, 21:07:11
wiel met 3 mm asgat monteren op as van 2 mm....
door
stoombr38
29 June 2025, 20:28:39
Antennes op Roco 1753
door
Wilma1970
29 June 2025, 19:42:13
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
Mispoes
29 June 2025, 19:12:55
Raadplaatje
door
Dpc Fo
29 June 2025, 19:08:06
De modeltreinen van Spoorijzer
door
spoorijzer
29 June 2025, 17:53:28
TTI Bergland Express
door
Huup
29 June 2025, 16:28:33
Klein baantje 1200x1200mm
door
Prutsert
29 June 2025, 15:35:52
Plaat met klinkerpatroon voor straatspoor
door
Bert55
29 June 2025, 14:14:43
Dönsdorfer Bauberichte
door
bernhard67
29 June 2025, 14:09:19
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
ca.gorter
29 June 2025, 14:03:18
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
door
R v/d Hoven
29 June 2025, 13:56:42
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin.
door
Benelux795
29 June 2025, 13:35:02
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
deBult
29 June 2025, 13:34:35
Hoeveel treinen op Piko Trafo 55008?
door
Wil uit ZO drenthe
29 June 2025, 13:23:15
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79
door
Benelux795
29 June 2025, 12:10:13
BR-18.6 Schaal-0.
door
Benelux795
29 June 2025, 12:00:10
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
INOX TEE in Nederland
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
Volgende
- [
1
]
2
3
...
8
Omlaag
Auteur
Topic: INOX TEE in Nederland (gelezen 46992 keer)
G. Brink
Offline
Berichten: 64
INOX TEE in Nederland
«
Gepost op:
26 December 2009, 11:55:12 »
Hallo,
Ik heb een setje INOX TEE rijtuigen in spoor N (ls-models). Daar wil ik een locomotief voor hebben die passend is.
De beste zou zijn een belgische reeks 15 of reeks 51 heb ik inmiddels van verschillende fotosites begrepen.
Die zijn alleen geen van tweeën (voor zover ik weet tenminste) in spoor N verkrijgbaar.
Weet iemand wat een alternatief is wat passend is en wel verkrijgbaar in spoor N?
G. Brink
Ede
Gelogd
nederbelg
Offline
Berichten: 1452
Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
Re:INOX TEE in Nederland
«
Reactie #1 Gepost op:
26 December 2009, 11:58:10 »
beste,
Zit hier wat tussen?
http://www.minitrainexpo.be/shop/index.htm
grt dave
Gelogd
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV
Treinhobbijist
Offline
Berichten: 616
Re:INOX TEE in Nederland
«
Reactie #2 Gepost op:
26 December 2009, 12:04:55 »
De enige lok welke dan in aanmerking komt is de reeks 51 of de 25.5 uit dit programma
Gelogd
Ook Engelse treinen zijn leuk
JSRail
Gast
Re:INOX TEE in Nederland
«
Reactie #3 Gepost op:
26 December 2009, 13:22:47 »
Ze hebben ook een tijdje met een NMBS reeks 204 (bolneus) gereden.
zie ook:
http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=302:roco-type-204&catid=49:roco&Itemid=115
Weet alleen niet of deze lok in N-spoor te krijgen is.
MvG Jeroen
Gelogd
G. Brink
Offline
Berichten: 64
Re:INOX TEE in Nederland
«
Reactie #4 Gepost op:
26 December 2009, 20:54:38 »
Hallo,
Bedankt voor de snelle reacties!
Een 204 lijkt me ook wel wat, maar ik kan nergens een 204 vinden (behalve zo'n hele oude minitrix met van die witte ramen, dat vind ik echt niks). Wel een 202. Zo op wat vage foto's ziet dat er redelijk hetzelfde uit, klopt dat?
MTE heeft een 202 op de site staan.
Is dat een beetje goed spul? Is onderstel trix/fleischmann met eigen opbouw, dus motorisch zal het wel goed zitten, maar ik ben vooral benieuwd naar de kwaliteit van die opbouw.
Heeft iemand daar ervaring mee?
Garmt
Gelogd
raymond erdtsieck
Offline
Berichten: 3701
N Spoor Freak
Re:INOX TEE in Nederland
«
Reactie #5 Gepost op:
26 December 2009, 23:42:05 »
Hallo Garmt,
Ik zit net toevallig een oud Spoorwegjournaal (Nr 118-119: 2001) door te bladeren.
En daar stond een reportage in over de TEE-INOX rijtuigen.
Er word vermeld in het blad dat bij een defect of tekort aan locomotieven van het belgische type 150 af en toe ook een NS-locomotief de eer kreeg om de INOX-rijtuigen te sleepen.
Voor zover bekend zijn dat alleen de 1100en geweest.
Er staan 2 foto's met INOX rijtuigen bij met een Blauwe 1100 (zonder NS logo) ervoor, 1 in 1968 en 1 in 1969.
Ik vind dit zelf ook wel interresant, want die INOX rijtuigen in N-Spoor zijn erg mooi!!!
Een 1100 heb ik al nu alleen nog de INOX rijtuigen, gaat me weer geld kosten
Groet,
Raymond
«
Laatst bewerkt op: 26 December 2009, 23:59:42 door raymond erdtsieck
»
Gelogd
No Pain No Gain!
Huup
Offline
Berichten: 8437
May your coffee kick in before reality does.
Re:INOX TEE in Nederland
«
Reactie #6 Gepost op:
27 December 2009, 10:34:54 »
Ik weet niet in welk tijdperk je rijdt. Wel weet ik dat Inoxen ook begin jaren 0 nog in Nederland kwamen. Toen zet er iig geen 1100, 15 of 51 voor.
Gelogd
Zee. Land.
raymond erdtsieck
Offline
Berichten: 3701
N Spoor Freak
Re:INOX TEE in Nederland
«
Reactie #7 Gepost op:
27 December 2009, 10:43:13 »
Wat bedoel je met jaren 0? jaar 2000?
Groet,
Raymond
Gelogd
No Pain No Gain!
henk
Offline
Berichten: 22467
Re:INOX TEE in Nederland
«
Reactie #8 Gepost op:
27 December 2009, 11:45:33 »
Huibert zal wel begin jaren '90 bedoelen. Toen reden de rijtuigen nog de Eurocity naar Parijs. Maar wel in eerste en tweede klasse uitvoeringen. Als Garmt de TEE versie heeft, dan toch een Bolle neus in de oorspronkelijke uitvoering (jaren zestig), reeks 51 (vooral begin jaren zeventig), de 150/reeks 15, of een enkele keer een 1100. Daar is ook wel een H0 draadje over.
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Huup
Offline
Berichten: 8437
May your coffee kick in before reality does.
Re:INOX TEE in Nederland
«
Reactie #9 Gepost op:
27 December 2009, 18:39:15 »
jaren 00, dus beginjare 2000
Gelogd
Zee. Land.
raymond erdtsieck
Offline
Berichten: 3701
N Spoor Freak
Re:INOX TEE in Nederland
«
Reactie #10 Gepost op:
27 December 2009, 18:46:33 »
@ DE_II,
Ok bedankt
Groet,
Raymond
Gelogd
No Pain No Gain!
THSfan
Lid Houtense koekenclub
Offline
Berichten: 1244
Steinwegsik
Re:INOX TEE in Nederland
«
Reactie #11 Gepost op:
27 December 2009, 18:59:44 »
Zijn alle INOX rijtuigen hetzelfde?
Ik heb begrepen dat er verschillende varianten zijn, dus andere kleur bies (oranje geloof ik) en andere bedrukking.
En de lengte van de generatorwagen zou ook verschillen.
Maakt het nog uit welke versie je dan zou inzetten op een Nederlandse baan?
Groeten,
Oscar
Gelogd
Als je heel erg je best doet om ergens in te falen en je slaagt daarin, wat heb je dan gedaan?
hubertus
Offline
Berichten: 3271
Re:INOX TEE in Nederland
«
Reactie #12 Gepost op:
27 December 2009, 19:15:20 »
Van de Inox rijtuigen bestaan twee hoofdtypes, de PBA en de Mistral-69.
Tussen Parijs en Amsterdam reden in hoofdzaak de PBA types, aangevuld met Mistral-69.
Het verschil zat o.a. in de raamhoogte, de plaats van de rode (groene bij de 2e klas) band en de lengte van de generatorwagens.
Inmiddels van de meeste types foto's gezien als ze in Nederland reden, dus je zult niet snel de waarheid geweld aandoen bij de keuze van de verschillende versies.
Kwamen trouwens begin jaren 2000 niet meer in Nederland. Misschien dat ze voor een incidentele rit nog eens over de grens zijn geweest, maar verder was het wat Inox-rijtuigen betreft in Nederland afgelopen na de komst van de Thalys.
Huub
Gelogd
THSfan
Lid Houtense koekenclub
Offline
Berichten: 1244
Steinwegsik
Re:INOX TEE in Nederland
«
Reactie #13 Gepost op:
27 December 2009, 19:16:33 »
Bedankt Huub!
Groeten,
Oscar
Gelogd
Als je heel erg je best doet om ergens in te falen en je slaagt daarin, wat heb je dan gedaan?
nederbelg
Offline
Berichten: 1452
Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
Re:INOX TEE in Nederland
«
Reactie #14 Gepost op:
27 December 2009, 19:59:48 »
Beste,
type 60 heeft ook het traject gereden.
grt dave
Gelogd
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
Volgende
- [
1
]
2
3
...
8
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
INOX TEE in Nederland