Overigens van het vele lezen in de boeken krijg je nog allerlei ideeen. De Cesc is goed te maken door een Roco Cec te voorzien van de (3-deurs) kop van de Ces, inclusief het chassisdeel van de Ces eronder. Heb je de langste Blokkendoos die er geweest is, 95,5 cm langer in prototype. Samen met een mBD reed dat in de jaren '30 als 2 wagenstel stoptreindiensten tussen Amsterdam en Rotterdam. Is gewoon groen met dakgoot, dus je hoeft de mBD nauwelijks aan te passen, alleen de klasseborden moeten omlaag en de revisiedatum aangepast.mvg,Ivo
Een mABD staat ook hoog genoteerd om nog te doen.
@mpol,Een 2 wagentrein hoeft geen mABD te hebben. Gewoon met de mBD werd ook gereden. Wel heb ik dan weer een foto van een mABD met Cesc op de Hofpleinlijn.mvg,Ivo
Klinkt flauw, maar ik heb nooit de oude Roco blokkendozen gehad. En nu de nieuwe er zijn heb ik er ook niet zoveel belangstelling meer voor. Alleen misschien de prijs. Jouw mABD in Railhobby ziet er overigens prima uit, dus wat dat betreft hoeft het niet van een nieuwe Roco.
Leuk om te horen dat er nog zovelen zijn met Blokkendoos plannen. mvg,Ivo
... o.a. ook een Cesc nodig, als ik me niet vergis ...Marcel
Klopt helemaal! Dat was de laatste van de vier...Overigens... daar heeft ook wat van in RH gestaan he, dat wist je?Voor de vitrine van de SIEHO (het Hoogoven-museum zegmaar) hebben Arjen Dijkgraaf en ik ook twee ex-mCv's verbouwd, waaronder het barrijtuig met het koepeltje. Meer dan twee rijtuigen was voor de vitrine niet nodig...GroetPeter
Voor het interieur zijn verschillende materialen gebruikt. In principe zijn alle eerste en tweede klasse rijtuigen afgewerkt met teakhout, de derde klasse rijtuigen zijn afgewerkt in eiken. De wanden en deuren zijn berkentriplex panelen afgezet met sierlatten. het ijzerwerk was in de eerste en tweede klasse Ral 8004/8012 1:4 en in de derde klasse Ral 8002 geschilderd. de bagageruimte was grijs ral 9023