Hoe vaak sneeuwt het nou in NL? We kunnen ons toch niet overal op instellen zeker...
Hier komt het.Om te beginnen de calamiteiten van vandaag.-Amsterdam, brand in de WC van een intercity-Amersfoort, gaslek onder het spoor-Den Bosch - Nijmegen, aanrijding met vrachtwagen-Eindhoven - Venlo, aanrijding met persoonEn dan ook nog eens de sneeuw erbij, en vastgevroren wissels.
Tegen een hele beste vergoeding !!!!!!!!
Ik ben in die tijd vaak in december tijdens sneeuwjacht of ijzel per spoor naar huis gereden. De treinen waren druk, lang en gezellig en ze reden langzaam maar gestaag. Als je dan in Amsterdam aankwam, bij sneeuw en ijzel, de stadsbussen bleven rijden. Er was toen veel meer personeel aanwezig. De uitvoerenden van Weg & Werken waren in dienst van de NS, maar die hadden vorst verlet. Dit "overtollige" personeel werd overal ingezet om sneeuw te ruimen en wissels weer vrij te maken. Ook wisselsmeerders en rangeerders werden bij het ruimen ingezet.Ook bij de "verkeersleiding" was veel meer personeel aanwezig. Amsterdam CS telde bijvoorbeeld 6 seinhuiswachters en 1 treindienstleider. Samen had dit personeel veel creativiteit en improvisatievermogen. Verder werden alle regels en de dienstregeling aan de laars gelapt. Twee van de 4 seinhuizen hadden een eigen wisselsmeerder, een eigen rangeerloc met machinist en rangeerder. De wisselsmeerder was de klusjesman die je er op uit kon sturen als iets niet werkte. De wisselsmeerder mocht gratis koffie drinken op het seinhuis in ruil voor een stuk dienstverlening. Verder was het in de hoofden van het personeel absoluut ondenkbaar dat de dienst gestaakt werd.
Volgens mij vergeet je nog de aanrijding in Oss
-Den Bosch - Nijmegen, aanrijding met vrachtwagen