Er was toen veel meer personeel aanwezig. De uitvoerenden van Weg & Werken waren in dienst van de NS, maar die hadden vorst verlet.
Niet vaak, maar ze kunnen zich er wel op instellen. Dit gebeurt de laatste jaren nl. elk jaar. Op de eerste paar dagen van sneeuwval is het een puinhoop, maar na een paar dagen loopt het weer alsof er niks is gebeurd.
.............Het zal hier in Nederland echter niet aan het materieel liggen maar wel aan het onderhoud van het spoor. .....
@ Robert:Houdt je er wel even rekening mee dat we hier in NL 1 van de drukst bereden spoorwegnetten ter wereld hebben? Wanneer het spoor vol bereden wordt, en moet worden, is er weinig tijd om onderhoud in te plannen, dit moet dus in de rustige momenten.Ik ben van mening dat je dit niemand kwalijk kan nemen, en neem van mij aan; het onderhoud van het spoorwegnet in NL is zo slecht nog niet
maar ProRail had ook slimmer kunnen als ze betere voorzorgsmaatregelen kunnen treffen omdat er de afgelopen dagen er voor al gewaarschuwd werd voor het weer wat we dan gisteren over ons heen kregen/ nog krijgen.Men had bv de wisselverwamings al kunnen testen en na lopen of alles in orde was en goed werkte en extra mens achter de hand houden voor het geval dat het echt mis ging. Maar ja dit is mijn mennig.
Het sneeuwbaleffect als er ergens een storing optreedt is dan ook veel groter.
In Nederland ligt het NIET zozeer aan het materieel en spoor, maar logistiek zijn er "wat" problemen. De logistike bijsturing kan het absoluut niet aan, bij de minste verstoring van de treindienst !Pewiam