Even een vraagje van mij:Wanneer zijn de zij ramen van de Plan V koppen dichtgemaakt?En wat was de reden ?Ik vind het GIGA afbreuk doen aan het Treinstel.
Weet je zeker dat de foto´s allemaal uit ´91/´92 zijn? Maarten
even een vraag tussendoor, waarom zetten sommige plaatsers van foto's zo duidelijk, en vaak dwars door de plaat heen hun naam??.
Weet iemand of er ook reservekoppen van mP´s (hebben) bestaan?En dan graag een foto .Maarten
Als ik de verschillende foto's vergelijk dat zijn de wagens waar de treinkoppen op staan geen voormalige E'tjes. Ze zien er namelijk korter uit en met name de afstand tussen bufferbalk en aspot is duidelijk korter dan bij een E. Ik heb sterk het vermoeden dat ze dezelfde afmetingen hebben als de koppelwagens, zoals die van de HIJSM: http://nmld.locaalspoor.nl/index.php?page=object&id=1550.
Sprinterkoppie?NS had nog wel 2 reservekopjes over...Hier bij het transport vanaf de opslag in de oude Leeuwarder locloods naar Roosendaal ergens jaren '90. (te lui om de datum op te zoeken)Naast een reservekop ICM-1 en 2 liggende Sprinterkoppen staat er een lasmal mat'64 en een kop van een Werkspoor Plan V (420?) op de wagens.en mocht het ook maar iemand interesseren; ze werden met dieseltractie afgevoerd.beide foto's R. Vissergrtz,Wim