Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onvoldoende trekkracht, loc verzwaren? door 008200
Vandaag om 09:10:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
Vandaag om 09:05:46
Eyro Interlaken door Bas, Dordrecht
Vandaag om 08:52:15
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 08:19:23
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Wim Vink
Vandaag om 08:17:25
MiWuLa door Bor de Wolf
21 August 2025, 23:44:01
maatvoering AKI door MOVisser
21 August 2025, 23:25:34
Shapeways failliet, maar NL tak maakt doorstart door Sven
21 August 2025, 23:24:08
Roco ns 309 ac>dc door hmmglaser
21 August 2025, 23:06:07
Stalen rijtuigen van NS door FRIE
21 August 2025, 23:03:50
br 041 334-4 Fleischmann H0 door saskia
21 August 2025, 22:53:42
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Tjalling
21 August 2025, 22:21:24
Da's Daz 2 door Huup
21 August 2025, 21:15:31
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
21 August 2025, 21:13:23
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door ES44C4
21 August 2025, 20:47:21
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jos_1972
21 August 2025, 20:01:45
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Martin Domburg
21 August 2025, 19:49:57
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
21 August 2025, 18:56:25
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald Halma
21 August 2025, 18:41:26
Trafo regelaar hulp door FraWi
21 August 2025, 18:38:14
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
21 August 2025, 17:12:28
RhB H0m, Albulisch door Sylvester
21 August 2025, 17:00:00
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door tijgernootje
21 August 2025, 16:27:43
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door GD
21 August 2025, 16:12:18
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
21 August 2025, 15:22:53
De Projecten van RetroJack door tijgernootje
21 August 2025, 15:22:03
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
21 August 2025, 15:21:57
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door tijgernootje
21 August 2025, 15:16:09
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
21 August 2025, 14:48:22
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
21 August 2025, 14:46:59
  

Auteur Topic: Reserve treinkoppen  (gelezen 33663 keer)

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re:Reserve treinkoppen
« Reactie #30 Gepost op: 29 July 2010, 08:50:17 »
Bedankt, Wim! Daar heb ik zeker wat aan, want daardoor zijn ook een paar foto's van Sobat beter te dateren. Hij dacht dat die in dec. '91 of jan. '92 in Rsd gemaakt zijn, dat is dus jan '92 omdat ze daarvoor in Lw stonden.
Wim, door jou foto weet ik nu ook zeker dat reservekop br. 30 in 1993 is gebruikt voor treinstel 479. De graffiti op de zijkant van de kop is ook op de eerder aangehaalde foto uit RM 102 te zien.

Maarten
« Laatst bewerkt op: 29 July 2010, 08:53:31 door Overlast »
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8994
  • Hengelooo 1:160
Re:Reserve treinkoppen
« Reactie #31 Gepost op: 29 July 2010, 09:06:00 »
Bedankt, Wim! Daar heb ik zeker wat aan, want daardoor zijn ook een paar foto's van Sobat beter te dateren. Hij dacht dat die in dec. '91 of jan. '92 in Rsd gemaakt zijn, dat is dus jan '92 omdat ze daarvoor in Lw stonden.

Met rode DE-stellen op de achtergrond? Grandmaster had het ook al opgemerkt: let op de achtergrond die erg tijdsbepalend is. Op het laatst zijn de foto's van begin januari 1986. Toen lag er voor het laatst sneeuw in de winter 1985/1986. De laatste rode diesels verdwenen medio april 1986 in de Koekfabriek. Vraag blijft natuurlijk of alle foto's in dezelfde periode gemaakt zijn...
« Laatst bewerkt op: 29 July 2010, 09:12:33 door Mispoes »
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re:Reserve treinkoppen
« Reactie #32 Gepost op: 29 July 2010, 09:37:31 »
Nee, ik bedoelde o.a. deze foto:

Te zien is dat de koppen inmiddels op andere wagens (dezelfde als op de foto van Wim) staan en de plan V en SGM-koppen vaalgroen zijn.

Ik ben trouwens benieuwd wanneer deze foto's zijn gemaakt:


Afkomstig uit het draadje over Roosendaal.
Ze moeten in ieder geval tussen 1986 en 1992 genomen zijn, want de plan V-koppen zijn wit en de SGM-koppen hebben afgedekte zijruiten.

Maarten
« Laatst bewerkt op: 29 July 2010, 09:46:20 door Overlast »
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

THSfan

  • Lid Houtense koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 1244
  • Steinwegsik
Re:Reserve treinkoppen
« Reactie #33 Gepost op: 05 August 2010, 20:53:38 »
Mooie foto's!
Waren er alleen reserve koppen aanwezig voor treinstellen of ook voor locomotieven?
En zo ja, op wat voor wagens werden deze dan vervoerd?

Groeten,
Oscar
Als je heel erg je best doet om ergens in te falen en je slaagt daarin, wat heb je dan gedaan?

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re:Reserve treinkoppen
« Reactie #34 Gepost op: 05 August 2010, 21:24:33 »
Voor zover ik weet waren er voor locs geen reservekoppen, maar ik kan het natuurlijk mis hebben.

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2086
Re:Reserve treinkoppen
« Reactie #35 Gepost op: 05 August 2010, 21:39:56 »
Ik heb nog nooit foto's van reservekoppen voor locs gezien. Wel van mP's geloof ik.

THSfan

  • Lid Houtense koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 1244
  • Steinwegsik
Re:Reserve treinkoppen
« Reactie #36 Gepost op: 05 August 2010, 21:44:23 »
Vanmiddag heb ik al mijn boeken erop nageplozen maar ik kwam ook niet verder dan een compleet casco van een mP.
Dus die dingen werden niet compleet vervoerd?
Daar hadden ze zeker platen staal en een lasapparaat voor als er een kapot was. ;D

Groeten,
Oscar
« Laatst bewerkt op: 05 August 2010, 21:50:59 door THSfan »
Als je heel erg je best doet om ergens in te falen en je slaagt daarin, wat heb je dan gedaan?

raymond erdtsieck

  • Offline Offline
  • Berichten: 3717
  • N Spoor Freak
Re:Reserve treinkoppen
« Reactie #37 Gepost op: 06 August 2010, 23:25:12 »
Hoi,

Of er ook reserve koppen van locomotieven werden vervoerd weet ik ook niet maar dat de treinstel koppen werden vervoerd in diepladers weet ik wel, heb dat wel eens gezien in de railhobby als ik het goed heb?
Vandaar dat ik deze een paarjaar geleden heb gemaakt een kop van een 1100 van minitrix, die van een mislukt project was en niks meer aan had.
Maar of dit dan klopt weet ik niet maar vond het gewoon leuk om te maken :)




Groet,
Raymond
No Pain No Gain!

Overlord

  • Offline Offline
  • Berichten: 1583
Re:Reserve treinkoppen
« Reactie #38 Gepost op: 07 August 2010, 02:53:49 »
Dat ziet er toch goed uit, het is in iedergeval een uniek stuk ;)

Bouwe

  • Koekiemonster
  • Offline Offline
  • Berichten: 983
  • Nitropa
Re:Reserve treinkoppen
« Reactie #39 Gepost op: 07 August 2010, 09:11:09 »
Begin jij nu ook al treinmodellen te slopen Raymond?  ;D

mvg Bouwe

raymond erdtsieck

  • Offline Offline
  • Berichten: 3717
  • N Spoor Freak
Re:Reserve treinkoppen
« Reactie #40 Gepost op: 07 August 2010, 09:59:47 »
Haha ja Bouwe wacht maar af ;D
Heb nog veel meer dingen in gedachte!!!

Groet,
Raymond
No Pain No Gain!

Bruce!!!

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
  • MK III
Re:Reserve treinkoppen
« Reactie #41 Gepost op: 07 August 2010, 10:02:38 »
Haha, het ziet er wel heel uniek uit (y)


Begin jij nu ook al treinmodellen te slopen Raymond?  ;D

Begint een virus hier te worden ;D

Gr Bruce
Passat driver:)

IPIO'er

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • "Multi Level" Nederlands Modelbaan in Spoor-N
Re:Reserve treinkoppen
« Reactie #42 Gepost op: 07 August 2010, 10:33:13 »
Daar hadden ze zeker platen staal en een lasapparaat voor als er een kapot was. ;D
Groeten,Oscar

En de vakmanschap van de mensen, die aan deze treinen en de koppen voor die treinen hebben gewerkt.


Groeten, Marc
Een Nederlandse Baan in N, drie etage's langs de wanden van de zolder van 7mtr. bij 3mtr., verbonden d.m.v. een helix.

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re:Reserve treinkoppen
« Reactie #43 Gepost op: 07 August 2010, 11:35:10 »
Leuk gedaan, Raymond.
(het is trouwens kuilwagen i.p.v. dieplader ;), Diepladers gaan over de weg)

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

raymond erdtsieck

  • Offline Offline
  • Berichten: 3717
  • N Spoor Freak
Re:Reserve treinkoppen
« Reactie #44 Gepost op: 08 August 2010, 11:20:47 »
Ja Maarten je hebt helemaal gelijk :-[ ;D

Groet,
Raymond
No Pain No Gain!