Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Hatsune Miku
23 October 2025, 23:15:04
Pendel module Viessmann 5214 door Te 2/2
23 October 2025, 22:57:52
verlichting inbouwen voor beginners door Scratchbuilt
23 October 2025, 22:48:45
Anleitung en Ersatzteilliste van Trix V 120 001 (artnr. 22511) door Hasenwald
23 October 2025, 22:17:34
Artitec 6300 door ModelWessel
23 October 2025, 22:11:28
roco kraan 40108 adres wijzigen door jerrytrein
23 October 2025, 21:53:06
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door henk
23 October 2025, 21:46:50
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
23 October 2025, 21:43:23
Raadplaatje door Hatsune Miku
23 October 2025, 21:28:22
De Projecten van RetroJack door DJV
23 October 2025, 21:17:10
Configureren van YD8116 via web browser door reinderlf
23 October 2025, 21:16:42
Fleischmania Nostalgia door RetroJack
23 October 2025, 20:41:52
Roco Driewegwissel 42454, H0, Lok valt stil op hartstuk bij lage snelheid door richardvandijk
23 October 2025, 20:03:33
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Huup
23 October 2025, 19:33:38
marklin 3756 verlichting door bellejt
23 October 2025, 19:30:49
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
23 October 2025, 19:19:57
Digitaliseren Trix V 120 door Overet
23 October 2025, 18:57:15
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Peter Kleton
23 October 2025, 18:55:19
Omgeving Frankfurt am Main door reMARKable
23 October 2025, 18:37:50
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door henk
23 October 2025, 15:26:45
Da's Daz 2 door spoorijzer
23 October 2025, 15:25:16
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Huup
23 October 2025, 14:55:42
ACME 2024 met NS ICNG! door VAM65
23 October 2025, 14:49:15
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
23 October 2025, 14:41:44
Stroomdetectie issues. door Klaas Zondervan
23 October 2025, 13:19:04
Decoder uitlezen met Z21 op programmeerspoor in iTrain door Dirk J
23 October 2025, 13:06:55
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
23 October 2025, 13:02:37
Loksound downloads door D_Loc
23 October 2025, 13:02:28
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door Pauldg
23 October 2025, 12:43:16
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
23 October 2025, 11:25:49
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - Rivarossi DD-IRM simpel verbeteren  (gelezen 53334 keer)

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1486
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi DD-IRM simpel verbeteren
« Reactie #60 Gepost op: 05 October 2009, 17:20:43 »
En de ene keer rijd er een viertje naar Maastricht, de andere keer weer een zesje.
En voor Heerlen geld het zelfde verhaal.

Klopt, alhoewel het 6je meestal richting Maastricht gaat en het 4tje naar Heerlen gaat.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26858
    • Pagina van klaas
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi DD-IRM simpel verbeteren
« Reactie #61 Gepost op: 05 October 2009, 17:22:55 »
??? Hoezo " 1 viertje is geen gezicht" . Zie je in het weekend in Zeeland toch genoeg door het kale landschap schuiven.
Niet alleen in het weekend. Meestal worden de stoptreinen in Zeeland met 1 viertje gereden, de intercity's met 1 zesje. Maar het gebeurt ook wel eens andersom.
In de spits wordt er vaak een tweede stel aangehangen, maar ook weer niet altijd. Ik heb daar nog geen duidelijke lijn in kunnen ontdekken.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18608
    • Het Groterdam Project
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi DD-IRM simpel verbeteren
« Reactie #62 Gepost op: 05 October 2009, 18:47:00 »
Ja Klaas

En in Bergen op Zoom jagen ze dan iedereen uit het extra treinstel doen de lichten uit en rijden zo verder....

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6437
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi DD-IRM simpel verbeteren
« Reactie #63 Gepost op: 05 October 2009, 18:48:29 »
@ NS 1100

Dat ligt er puur aan welk stel voorop loopt, het voorste stel gaat in Sittard namelijk altijd naar Maastricht, en het achterste gaat naar Heerlen.
De laatste tijd zijn er behoorlijk wat viertjes in Maastricht geweest.


Jos.
« Laatst bewerkt op: 05 October 2009, 18:52:52 door J. Beckers »
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1486
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi DD-IRM simpel verbeteren
« Reactie #64 Gepost op: 05 October 2009, 18:56:42 »
Klopt Jos, maar daarom is er ook een materieelomloop. ;)

Erik

  • Offline Offline
  • Berichten: 1800
  • treinen snuffelaar
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi DD-IRM simpel verbeteren
« Reactie #65 Gepost op: 05 October 2009, 21:14:26 »
Ik ga met een 3tje rijden want ik heb helaas geen geld voor een extra wagon te kopen.

Moet aan mijn budget denken , binnenkort  rails en andere dingen kopen voor mijn nieuwe baan en er wacht nog een bestelling namelijk een 1184 benelux lok.

Erik-Jan

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5401
  • Team Mitropa - OHMB
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi DD-IRM simpel verbeteren
« Reactie #66 Gepost op: 05 October 2009, 21:30:34 »
Ik ben blij met mijn 4tje. Inderdaad, er ligt nog geen rails..... ;D
RETROBAHN A.G.

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi DD-IRM simpel verbeteren
« Reactie #67 Gepost op: 05 October 2009, 22:28:57 »
Chris,heb je ook foto's van jou aanpassing ?
Op je site kon ik het niet vinden
Harm
Edit; aanpassingen aan het treinstel niet aan Chris  ;D
harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

Albert Bas

  • Offline Offline
  • Berichten: 812
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi DD-IRM simpel verbeteren
« Reactie #68 Gepost op: 15 October 2009, 08:02:38 »
 ;D

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18608
    • Het Groterdam Project
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi DD-IRM simpel verbeteren
« Reactie #69 Gepost op: 15 October 2009, 10:32:45 »
De foto's hier waren van de test (en die lukte toevallig)  ;D

Het echte verslag (ombouw van een andere IRM) ga ik van het weekend plaatsen met een nog wat extra gepimpte koppeling.

Avi5288

  • Offline Offline
  • Berichten: 118
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi DD-IRM simpel verbeteren
« Reactie #70 Gepost op: 15 October 2009, 21:46:57 »
Heb vandaaag mijn Riva IRM gekocht. 225 euro, helemaal nieuw  ;D
Alleen fluit hij tijdens het rijden en ontspoort de middelste wagon in bochten van 45 graden.. Maak niet uit hoe hard ik ga  ??? :-[
« Laatst bewerkt op: 15 October 2009, 21:57:24 door Avi5288 »
Groeten,

Avinash

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1297
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi DD-IRM simpel verbeteren
« Reactie #71 Gepost op: 15 October 2009, 22:05:42 »
Heb vandaaag mijn Riva IRM gekocht. 225 euro, helemaal nieuw  ;D
Alleen fluit hij tijdens het rijden en ontspoort de middelste wagon in bochten van 45 graden.. Maak niet uit hoe hard ik ga  ??? :-[

hmmm blijft de sluitfluit dus hangen  ;D

Chiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 1119
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi DD-IRM simpel verbeteren
« Reactie #72 Gepost op: 15 October 2009, 22:06:23 »
Gewoon mee terug gaan naar de winkel.

Avi5288

  • Offline Offline
  • Berichten: 118
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi DD-IRM simpel verbeteren
« Reactie #73 Gepost op: 15 October 2009, 22:18:56 »
Het volgende probleem is dat de middelste rijtuig ( IRM= 3delig) telken in een bocht van 46 graden ontspoort 
Iemand een oplossing??
Groeten,

Avinash

Eenerspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1035
  • D813 Groningen 1972-73 grijs verleden met karakter
    • MSC-Roden
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi DD-IRM simpel verbeteren
« Reactie #74 Gepost op: 17 October 2009, 09:08:34 »
Hoe maak je die IRM kopbakken open, op een nette manier?  ???
Bij die set van Riva zit geen gebruiksaanwijzing, geen handleiding voor onderhoud of zoiets.....  :-\
Althans niet bij de set die ik gekocht heb.

Mvg,

Henk
H0 2-rail met  iTrain, Yamorc 7001, Digikeijs, Rosoft, LocoNet.