Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen!
door
Sascha [St. 3rail]
Vandaag
om 19:23:30
artikel nummers kloppen niet met spurweite n-spur
door
1200blauw
Vandaag
om 19:19:35
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen
door
Lobomotion69
Vandaag
om 19:09:17
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Prutsert
Vandaag
om 18:56:28
Beneluxspoor Forum Modulebaan is te zien bij Carmeliet op stoom in 2025.
door
nighttrain1
Vandaag
om 18:43:04
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
door
Erwin 054
Vandaag
om 18:41:36
Ideeën op doen in Duitsland regio speyer
door
Eric v C
Vandaag
om 18:36:39
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94
door
Erwin 054
Vandaag
om 18:17:40
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok
door
AlbertG
Vandaag
om 17:55:34
Museumdepot Beekbergen in H0
door
Joz
Vandaag
om 17:33:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Ben
Vandaag
om 17:26:28
spoorboekje zomerdienstregeling 1983 Luxemburg
door
MaraNCS
Vandaag
om 17:18:57
US diorama in H0
door
Prutsert
Vandaag
om 16:36:20
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden
door
Hollandserhbfan
Vandaag
om 16:07:50
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
AndrevdG
Vandaag
om 15:28:28
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen?
door
Noordernet
Vandaag
om 15:04:55
Vitrinekast gaat moeilijk open/dicht
door
TonM
Vandaag
om 14:22:46
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
edwin1974
Vandaag
om 14:13:36
Wereldhavendag 2025 Rotterdam
door
Rene de Haan
Vandaag
om 13:48:32
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht
door
Ben
Vandaag
om 12:39:03
trein of metro naar Hoek van Holland
door
R1954
Vandaag
om 12:21:00
Wach-/Begleitwagen Pwghs van USATC en FFA
door
martijnhaman
Vandaag
om 12:08:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
Eric B
Vandaag
om 11:32:58
Ronald doet de Fork Challenge!
door
hervé
Vandaag
om 10:56:12
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar
door
VulcanRaven
Vandaag
om 10:31:56
Show je werkplek
door
Eric B
Vandaag
om 07:12:00
Piko 1136 van AC naar DC
door
hmmglaser
Vandaag
om 00:11:44
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
nighttrain1
30 July 2025, 23:09:36
Ik ben aan het opruimen.
door
FreekH
30 July 2025, 22:53:36
Schets Weistra regeling met arduino UNO
door
bask185
30 July 2025, 22:05:57
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
de stoute schoenen gaan aan
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
Vorige
-
Volgende
-
1
2
3
[
4
]
5
6
Omlaag
Auteur
Topic: de stoute schoenen gaan aan (gelezen 18072 keer)
Ferdinand Paternoster
Offline
Berichten: 371
Re: de stoute schoenen gaan aan
«
Reactie #45 Gepost op:
09 December 2006, 14:45:49 »
Een nieuwe poging, voor mijn schaduw station
Moet ik hier nog wat aan veranderen, heb wel gekozen bij beide station voor een omhaalspoor voor als alle opstelsporen bezet zijn
Ben benieuwd of ik nu meer in de buurt kom van een goede schaduwstation
Vuur maar af
mvg Ferdinand
«
Laatst bewerkt op: 09 December 2006, 15:36:27 door Ferdinand Paternoster
»
Gelogd
Tijdperk IV- miss ook V erbij ,Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk N-spoor, Peco code-55, ( beginnende ) DCC gebruiker,IB, Loconet Interface, S88SD16-N, ServoSwitch, OM32, Koploper
Boertje
Offline
Berichten: 527
Carpe diem, leven is te kort om dat niet te doen
Re: de stoute schoenen gaan aan
«
Reactie #46 Gepost op:
09 December 2006, 15:24:43 »
Hoi Ferdinand,
Ik zou even goed kijken naar de bereikbaarheid van de sporen...
'k ben er niet zeker van of je nu goed bij alle sporen kan komen. Als de rastergrootte 50 cm is, wordt het allemaal wat krap. Je zou kunnen overwegen om het bovenste schaduwstation 'te spiegelen' met het omloopspoor achterlangs en de opstelsporen voorop, maar dan met zoveel mogelijk ruimte tussen de twee schaduwstations, zodat je daartussen in met je lijf kan zitten/hurken/staan om problemen de baas te worden...
Denk ook even na over de hoogte tussen schaduwstation en bovenbaan. 10 cm is te weinig... bij mij is het bijna 30 cm, en dat is goed te doen. Je ontkomt dan bijna niet aan een spiraal naar boven maar that's life...
Eddy
Gelogd
-
Albulisch
-
Surava in Modules
-
Eddytrain.com
Ferdinand Paternoster
Offline
Berichten: 371
Re: de stoute schoenen gaan aan
«
Reactie #47 Gepost op:
09 December 2006, 15:41:35 »
Hallo, Boertje dank je voor de snelle reactie, ik wilde eigenlijk eerst een heling gebruiken had iets van 6 tot 7 mtr voor, maar kan evt rechts ook een spiraal plaatsen, alleen wat is de minimale radius voor Spoor-N die ik kan gebruiken voor mijn spiraal
Zal het schaduwstation spiegelen , en betreft de hoogte verschil zat ik aan 30 tot 35 cm
bvd mvg Ferdinand
Gelogd
Tijdperk IV- miss ook V erbij ,Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk N-spoor, Peco code-55, ( beginnende ) DCC gebruiker,IB, Loconet Interface, S88SD16-N, ServoSwitch, OM32, Koploper
Anoniem
Gast
Re: de stoute schoenen gaan aan
«
Reactie #48 Gepost op:
09 December 2006, 15:53:47 »
Je kunt theoretisch natuurlijk elke radius gebruiken die je wilt voor een spiraal, alleen van een krappe boog in een helling worden zowel jij als je treinen niet vrolijk. Even rekenen: tussen de verschillende niveaus van de spiraal is zo'n 6 cm wel voldoende in N. Aan 2% (en geen 3, vanwege de boog) betekent dat dat je drie meter rijlengte nodig hebt. Omtrek van een cirkel is 2πr, dit levert een straal op van 47,75 cm. Nogmaals: krapper kan maar is sterk af te raden.
Gelogd
Ferdinand Paternoster
Offline
Berichten: 371
Re: de stoute schoenen gaan aan
«
Reactie #49 Gepost op:
09 December 2006, 16:08:36 »
he Wesley, bedankt joh, das kleiner dan ik had verwacht hiermee ik makkelijk lmee te even, dacht dat het veel groter werd, dus kan dan met R3 en R4 bochten werken als ik het goed heb
thanks mvg Ferdinand
«
Laatst bewerkt op: 09 December 2006, 19:31:51 door Ferdinand Paternoster
»
Gelogd
Tijdperk IV- miss ook V erbij ,Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk N-spoor, Peco code-55, ( beginnende ) DCC gebruiker,IB, Loconet Interface, S88SD16-N, ServoSwitch, OM32, Koploper
Anoniem
Gast
Re: de stoute schoenen gaan aan
«
Reactie #50 Gepost op:
09 December 2006, 16:57:47 »
Heb het moeten opzoeken (ik ben helemaal niet meer thuis in dat R-zoveel-gebeuren
), maar bij Fl* zijn R3 en 4 rond de 40 cm. Behoorlijk krap dus. Je kunt die 47,75 (of gewoon 50
) het best beschouwen als een ondergrens.
Gelogd
Ferdinand Paternoster
Offline
Berichten: 371
Re: de stoute schoenen gaan aan
«
Reactie #51 Gepost op:
09 December 2006, 19:30:38 »
Oke wesley dan wordt het dus gewoon flex-rails in de spiralen
greetz ferdi
Gelogd
Tijdperk IV- miss ook V erbij ,Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk N-spoor, Peco code-55, ( beginnende ) DCC gebruiker,IB, Loconet Interface, S88SD16-N, ServoSwitch, OM32, Koploper
neudalhausenstadbahn
Offline
Berichten: 2875
Re: de stoute schoenen gaan aan
«
Reactie #52 Gepost op:
09 December 2006, 23:22:11 »
Jou nieuwe plan voor je schaduwstation is wat een goed idee, hier heb je het lopende band idee super door gevoerd met zelfs doorgaande sporen om je opstel ruimte heen. Dus zou zeggen houden zo.
Groetjes Michiel
Ps; kijk inderdaad wel even of je overal goed bij kan, maar je sporen opzet vind ik super nu.
Gelogd
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.
Ferdinand Paternoster
Offline
Berichten: 371
Re: de stoute schoenen gaan aan
«
Reactie #53 Gepost op:
10 December 2006, 10:10:51 »
Ik heb het schaduw station iets anders gemaakt ,
is deze optie beter of moet ik hier wat aan veranderen hier heb ik maar een enkelspoor wat binnen komt en naar buiten gaat
mvg Ferdinand
Gelogd
Tijdperk IV- miss ook V erbij ,Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk N-spoor, Peco code-55, ( beginnende ) DCC gebruiker,IB, Loconet Interface, S88SD16-N, ServoSwitch, OM32, Koploper
neudalhausenstadbahn
Offline
Berichten: 2875
Re: de stoute schoenen gaan aan
«
Reactie #54 Gepost op:
10 December 2006, 10:40:18 »
Ik kan je nieuwe ontwerp niet echt volgen, heb je nu maar één in/uitrijspoor, je vorige ontwerp lijkt mij veel beter. Hier lijkt het mij dat alles via 1 spoor er in en uit moet dan heb je weer dat je steeds moet kijken of er niks van de andere kant komt, lijkt me niet echt aan te raden in jou geval. Verder vraag ik me af wat het nut is van het verbindingsboogje, hij geeft je wel wat extra mogelijkheden maar die lijken mij niet echt nodig. Het geeft je ook extra aandachtspunten doordat je die wissel weer in de gaten moet houden i.v.m. invoegende trein bewegingen.
Gelogd
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.
Ferdinand Paternoster
Offline
Berichten: 371
Re: de stoute schoenen gaan aan
«
Reactie #55 Gepost op:
10 December 2006, 10:49:18 »
ik dacht het op zo'n manier omdat ik eerst 4 sporen had op mijn spiraal
of ik moet er 2 omleiden naar de andere kant en daar ook een spiraal zetten, zodat de 2 stations apart via een spiraal te bereiken zijn
Is het dan mogelijk ( heeft dat nut ) om dan wel een verbindingsspoor te maken zodat ik bv bij spiraal 1 binnen kom en dat ik dan de keuze heb om via spiraal 1 of spiraal 2 naar buiten te gaan
Ik zal in deze tekening een station ff gan spiegelen
Hopelijk snappen jullie wat ik bedoel met mijn omschrijving
ps. dus de laatste creatie komt te vervallen ga poging 2 verder uitwerken met jullie puntjes
mvg ferdinand
«
Laatst bewerkt op: 10 December 2006, 10:55:25 door Ferdinand Paternoster
»
Gelogd
Tijdperk IV- miss ook V erbij ,Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk N-spoor, Peco code-55, ( beginnende ) DCC gebruiker,IB, Loconet Interface, S88SD16-N, ServoSwitch, OM32, Koploper
neudalhausenstadbahn
Offline
Berichten: 2875
Re: de stoute schoenen gaan aan
«
Reactie #56 Gepost op:
10 December 2006, 11:03:07 »
Als jou baan een dubbelsporige hoofdlijn word dan kan je goed 2 keerlussen zonder tussen verbindingen hebben. Alleen als je echt serieus goederen wilt rijden dan zijn twee verbindings sporen(één per richting) wel handig omdat je dan 2 de zelfde goederen treinen kan laten rijden. De eene is dan beladen en de ander leeg afhankelijk van de richting. Dus 2 spiralen met 2 sporen lijkt mij wel een goed idee, dan leg je van je vorige ontwerp één lus gespiegelt aan zeg maar.
groetjes Michiel
Gelogd
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.
Ferdinand Paternoster
Offline
Berichten: 371
Re: de stoute schoenen gaan aan
«
Reactie #57 Gepost op:
10 December 2006, 12:58:36 »
oke hier een aanpassing op schaduw-station 2
Heb nu 2 spiralen genomen voor de ingang van mijn schaduwstation
Heb er wel voor gekozen om de 2 omloopsporen met elkaar te verbinden zodat ik keuze heb om via een van de 2 spiralen eruit te gaan
Ben benieuwd schiet maar weer los
http://s128.photobucket.com/albums/p194/ferdinand2503/?action=view¤t=shaduwstation2spoors.jpg
Mvg Ferdinand
«
Laatst bewerkt op: 10 December 2006, 13:01:24 door Ferdinand Paternoster
»
Gelogd
Tijdperk IV- miss ook V erbij ,Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk N-spoor, Peco code-55, ( beginnende ) DCC gebruiker,IB, Loconet Interface, S88SD16-N, ServoSwitch, OM32, Koploper
mmhajvth
fulltime busy
Offline
Berichten: 3272
IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
Re: de stoute schoenen gaan aan
«
Reactie #58 Gepost op:
10 December 2006, 13:21:07 »
Het is slim om die omloopsporen te verbinden! Maar als je gebruik maakt van de door jouw gekozen verbinding, kom je op het verkeerde spoor als je in de spiraal omhoog zit. Of zijn bij jou ale sporen 2 richtingsverkeer (ook goed mogelijk hoor)
Verder zou ik de bovenste van de 2 opstel terreinen evenweidig leggen aan die onderste. Dat scheelt namelijk een paar "vreemde" bochten naar en van je bovenste opstelterrein.
m.v.g.
Mark
«
Laatst bewerkt op: 10 December 2006, 13:26:28 door mmhajvth
»
Gelogd
love to build realistic let's be kind.
Ferdinand Paternoster
Offline
Berichten: 371
Re: de stoute schoenen gaan aan
«
Reactie #59 Gepost op:
10 December 2006, 13:27:58 »
Hallo mmhajvth, zo had ik het nog niet bekeken oeps, maar heb ff zitten kijken maar zie geen mogelijkheid om hem anders te krijgen
iemand misschien een idee van wat mmhajvth heeft opgemerkt
bvd ferdinand
Gelogd
Tijdperk IV- miss ook V erbij ,Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk N-spoor, Peco code-55, ( beginnende ) DCC gebruiker,IB, Loconet Interface, S88SD16-N, ServoSwitch, OM32, Koploper
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
Vorige
-
Volgende
-
1
2
3
[
4
]
5
6
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
de stoute schoenen gaan aan