Tja, bij NS heeft de anti-locomotief-kliek uiteindelijk toch de overhand gekregen.
Waar ik ook een beetje van schrok was dat DDM-1 in 2010 ook afgevoerd wordt: die dingen zijn voor mijn gevoel splinternieuw, ok ze zijn in 2010 25 jaar in dienst...
Zelfs zo "anti" dat op de loks 1700 van de treinserie Schiphol-Berlijn/Hannover een Duitse machinist wordt gesteld? Ik meende dat schouwspel afgelopen week op Schiphol (tot mijn grote verrassing en misschien grote vergissing) te hebben gezien. Elkaar aflossende machinisten in "DB" oufit.Duidelijk moet zijn dat ik natuurlijk helemaal niets tegen Duitse machinisten heb als Nederlanders omgekeerd worden "gecompenseerd" dus ook een flink eind Duitsland in mogen. Ik heb daar verder geen weet van.Maar ik ben het met de schrijver eens; sinds vele jaren heeft "de anti-locomotief-kliek" het in "Utrecht" voor het zeggen. Dat mag in vele opzichten duidelijk zijn.
Is dit echt waar? Zo ja, dan heeft NS echt te veel geld over, of ... veel te veel IRM gekocht!!!
25 à 30 jaar is op zich een normale levensduur voor rijtuigen en treinstellen. We zijn het alleen niet gewend in de afgelopen decennia. Nu we in het tijdperk zijn gekomen van het toonbankmaterieel kan slopen goedkoper zijn dan renoveren.
@Tedo: de 1605 is al weer heel wat jaartjes uit Haarlem weg