Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS 1700 transfers door grossraumwagen
Vandaag om 13:07:11
Fleischmania Nostalgia door grossraumwagen
Vandaag om 12:56:02
Sfeer op je modelbaan door Rody v. G.
Vandaag om 12:45:27
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 12:39:54
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door martijnhaman
Vandaag om 12:32:44
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door GD
Vandaag om 11:21:39
Camp 3 door GD
Vandaag om 11:19:31
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door spoor0
Vandaag om 11:14:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door 741230
Vandaag om 09:23:54
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 08:47:07
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 08:34:16
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
19 July 2025, 23:46:32
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
19 July 2025, 23:46:05
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
19 July 2025, 23:10:30
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Jeroen Vreeken
19 July 2025, 22:52:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door 6martinus5
19 July 2025, 22:27:09
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door NL-modelspoor
19 July 2025, 22:25:04
Spoor 1 nem of finescale door Wies
19 July 2025, 21:53:27
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
19 July 2025, 21:01:04
Station Roodeschool door Torikoos
19 July 2025, 20:58:39
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
19 July 2025, 20:11:13
De Projecten van RetroJack door NS264
19 July 2025, 18:52:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
19 July 2025, 18:25:23
Piko 2025 door Duikeend
19 July 2025, 18:06:39
Yet Another Servo Decoder door AP3737
19 July 2025, 17:35:25
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
19 July 2025, 17:30:39
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
19 July 2025, 17:06:01
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
19 July 2025, 16:36:39
  

Auteur Topic: NS 16,17,1800'en in Maastricht  (gelezen 49669 keer)

NS 1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #30 Gepost op: 04 September 2009, 21:44:25 »
Volgens mij zijn er niet meer rijtuigen waarbij ze worden ingezet.

Volgens mij trekken ze ook wel eens autoslaaptreinen. Een aantal uitgeleende Raillions trekken de DB Autozug maar je ziet ook wel eens een 1700 of 1800 voor een autoslaaptrein.

Als het zo doorgaat, weten ze bij NS binnenkort niet meer hoe ze getrokken treinen moeten koppelen... te strak is niet goed, maar te los ook niet.

NSR wil zo veel mogelijk mensen zo snel mogelijk verplaatsen en dan kiezen ze voor het snelst en niet voor het comfortabelst.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4055
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #31 Gepost op: 04 September 2009, 23:15:40 »
Ik zag gisteren in Den Haag HS een hele trein zeer fris ogende ICK (denk ik --misschien ICL) staan. Zag er niet uit als afvoerkandidaten.
Zowieso, al meerdere keren gemeld in deze topic, ICK staat al aan de kant en rijdt NIET meer.

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2210
  • Bruggen-IG:
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #32 Gepost op: 04 September 2009, 23:33:21 »
Maar wat was het dan?

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2085
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #33 Gepost op: 04 September 2009, 23:49:37 »
ICL, maar waarschijnlijker gewoon ICR, die rijden regulier op Den Haag

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1298
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #34 Gepost op: 04 September 2009, 23:51:52 »
ICL, maar waarschijnlijker gewoon ICR, die rijden regulier op Den Haag

Ook de icl rijtuigen komen 'smorgens op den haag HS hoor Tim,
en wel vanuit lelystad tot schiphol als 14318/20 en dan door als leegmat naar hollandsspoor.

laatst nog naar toegebracht  ::)

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2085
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #35 Gepost op: 05 September 2009, 18:20:26 »
Ja, is waar ook. Had ik even niet helemaal scherp.

NS 1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #36 Gepost op: 09 September 2009, 16:47:02 »
Laatst was de NS 1855 in Maastricht ;D . hij zag er mooi schoon uit :) .

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2085
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #37 Gepost op: 09 September 2009, 23:00:34 »
Ja maar da's toch allang bekend?

Bruce!!!

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
  • MK III
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #38 Gepost op: 10 September 2009, 07:25:45 »
Laatst was de NS 1855 in Maastricht ;D . hij zag er mooi schoon uit :) .

NS maakt de locs wel mooi schoon Railion daar in tegenstelling. ::)
« Laatst bewerkt op: 10 September 2009, 10:13:12 door Bruce »
Passat driver:)

NS 1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #39 Gepost op: 11 September 2009, 13:44:45 »
Ja maar da's toch allang bekend?

Ja dat weet ik maar ik wou het gewoon even vertellen ::) de 1855 is namelijk mijn favoriete loc :)

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2085
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #40 Gepost op: 11 September 2009, 15:54:44 »
Hm, dacht dat ik op een ander bericht gereageerd had... verkeerde pagina denk ik. Maare, een 1800 in Mt lijkt me nou ook niet echt heel bijzonder.

Edwin van Mierlo

  • Offline Offline
  • Berichten: 214
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #41 Gepost op: 11 September 2009, 17:33:56 »
Ook off-topic maar ik zag gisteren de 1730 bij Den Haag HS rijden met ICR.
Die lok rijdt toch normaal met dubbeldekkers?

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2788
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #42 Gepost op: 11 September 2009, 17:35:44 »
Nopes,
De 1729, 1730, 1731 en 1732 zijn wisselloks. Deze worden voor beide ingezet, zijn daarom ook voorzien van Airco aan beide zijden en beide cabines zijn gewoon werkend! (y)
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Drent

  • Offline Offline
  • Berichten: 1195
  • Dubbeltjes, kwartjes, stuivers......centen!
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #43 Gepost op: 10 November 2009, 14:21:48 »
De 1826 is ook meer niet dan wel aanwezig. Er is weinig meer van over dan een kaalgeplukt casco. Zo stond de loc, of wat er van over is, gistere bij de werkplaats Tb. Ik vermoed op korte termijn een enkeltje sloper per dieplader.....

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 605
  • *
    • Flickr
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #44 Gepost op: 10 November 2009, 20:52:27 »
De 1841, plukloc in Maastricht, is in september op een dieplader overgebracht naar Rotterdam. De loc was in ongeveer de zelfde toestand als de 1826. Hier een plaatje zoals de loc er op 22 oktober jl bij stond http://www.flickr.com/photos/taigagaai-83/4038803533/
Overigens zijn de 1748 en 1771 ook ter zijde gesteld. De 1748 staat in Maastricht, de 1771 op de Watergraafsmeer.
Spoorgroet, Martin