Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

PPM kranen van Strukton door edwin1974
Vandaag om 22:32:16
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Ronald A.
Vandaag om 22:30:31
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Daan!
Vandaag om 22:11:50
Hulp gezocht omgeving Drachten door Reinout van Rees
Vandaag om 21:57:13
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
Vandaag om 21:32:56
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
Vandaag om 21:30:55
PB Models, ICR-rijtuigen door Mcn1986
Vandaag om 21:11:57
diorama, voor lange treinen. door Mark D.
Vandaag om 20:52:52
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Jeroen Water
Vandaag om 20:51:24
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 20:46:52
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Rick
Vandaag om 20:40:23
Schroefkoppeling voor H0. door Scratchbuilt
Vandaag om 19:58:28
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric B
Vandaag om 19:51:55
Vollmer ringloods deuren door Freddy
Vandaag om 19:51:38
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D] door saskia
Vandaag om 19:49:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 19:44:15
Arnold N 2543 rookgenerator door Gabriël Bergsma
Vandaag om 19:30:32
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door RobbertJan
Vandaag om 19:30:19
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door NS264
Vandaag om 19:26:55
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door n-driver
Vandaag om 19:25:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 19:10:14
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Teoalessandro
Vandaag om 18:50:26
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door RikM
Vandaag om 18:42:49
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Silvolde
Vandaag om 17:25:10
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Michiel2
Vandaag om 16:50:22
Fotodijkje en fotodiorama door Eric B
Vandaag om 16:32:24
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:04:01
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
Vandaag om 14:50:42
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Jelmer
Vandaag om 14:23:41
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 13:47:11
  

Auteur Topic: NS 16,17,1800'en in Maastricht  (gelezen 51627 keer)

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1523
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #15 Gepost op: 03 September 2009, 12:35:13 »
Goedenmorgen.

Laten we daaraan toevoegen dat de 1844 bij de werkplaats staat en al gedeeltelijk is geplukt.
Geen neuzen meer , ventilatieroosters weg, cabine leeggehaald. :'(

Daarvoor staat de 1602 die door Railion aan de kant is gezet maar deze is nog compleet. :P

Wat me wel opvalt in Maastricht de laatste paar keer is dat ze ipv 1 spoor met onderhoud loks er nu 2 hebben en daar staan vaak lange rijen.

Groetjes Chris (y)
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

NS 1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #16 Gepost op: 03 September 2009, 13:09:43 »
Laten we daaraan toevoegen dat de 1844 bij de werkplaats staat en al gedeeltelijk is geplukt.
Geen neuzen meer , ventilatieroosters weg, cabine leeggehaald. :'(

Ik denk dat deze loc op bepaalde plaatsen moet worden vervangen. dus ik denk dat ze deze loc nieuw Interieur, roosters en neuzen geven. vooral die neuzen want die worden in de loop van de tijd heel erg smerig. Van de 1844 is niet gezegd dat deze terzijde staat.
« Laatst bewerkt op: 03 September 2009, 13:28:21 door NS 1855 »

NS 1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #17 Gepost op: 03 September 2009, 13:29:50 »
De loc's die terijde zouden moeten staan zijn:
1823 - Hilversum
1824 - Alkmaar
1826 - Meppel
1827 - Gouda
1828 - Apeldoorn
1829 - Ede
1832 - Nijmegen
1833 - Bergen op Zoom
1835 - Enschede
1836 - Heerenveen
1837 - Amersfoort
1841 - Almere
« Laatst bewerkt op: 03 September 2009, 13:33:35 door NS 1855 »

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8574
  • Spoor N
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #18 Gepost op: 03 September 2009, 16:37:54 »
Wel zo handig als ze weer eens in materieelnood komen.
Na 1983, 1993 en 2003 voorspel ik 2013. ;D

@Chris: Hoeveel locs staan er dan nu in een rij? Ik heb nog foto's van een paar jaar terug en toen stonden er ook twee rijden op onderhoud te wachten.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4074
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #19 Gepost op: 03 September 2009, 20:39:09 »
Ik denk dat deze loc op bepaalde plaatsen moet worden vervangen. dus ik denk dat ze deze loc nieuw Interieur, roosters en neuzen geven. vooral die neuzen want die worden in de loop van de tijd heel erg smerig. Van de 1844 is niet gezegd dat deze terzijde staat.
Het klopt ook gewoon niet want de 1844 rijdt ook nog gewoon rond.
Sterker nog, een tijdje geleden is de lok hersteld van een aanrijding met een G1206 in Amersfoort.

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #20 Gepost op: 03 September 2009, 23:43:46 »
Na 1983, 1993 en 2003 voorspel ik 2013. ;D

Inderdaad werd het gat van 1983 ongeveer elke 10 jaar gevolgd door een nieuw gat.

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1523
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #21 Gepost op: 04 September 2009, 18:03:29 »
Mijn excuses.

Is inderdaad niet de 1844 maar de 1841.

sorry :-[

er stonden vanmorgen 6 1700 voor onderhoud en 3 1800 voor onderhoud te Maastricht.

groetjes Chris
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2093
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #22 Gepost op: 04 September 2009, 18:43:58 »
1841 is inderdaad plukloc, dus dat klopt wel.

Na vandaag gaan de laatste ICL ook aan de kant, dus er zullen binnenkort wel weer een zooi 1800'en aan de kant gaan.

NS 1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #23 Gepost op: 04 September 2009, 19:06:43 »
Na vandaag gaan de laatste ICL ook aan de kant, dus er zullen binnenkort wel weer een zooi 1800'en aan de kant gaan.

Gaan die twee ICL stammen die in 'S ochtens en 's avonds tussen Schiphol en Lelystad Centrum rijden er dan ook uit? En zijn die Witte wagons met de rode band die naar Bad Bentheim rijden ook ICL's?

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2093
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #24 Gepost op: 04 September 2009, 20:06:50 »
Ja, die stammen gaan er dus uit.

De DB-rijtuigen in de serie 140 blijven gewoon, da's geen ICL

NS 1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #25 Gepost op: 04 September 2009, 20:13:56 »
Ja, die stammen gaan er dus uit.

De DB-rijtuigen in de serie 140 blijven gewoon, da's geen ICL

Jammer van de ICL's maar wat ben ik blij om te horen dat de DB rijtuigen gewoon blijven  8). ik vind die opstelling van een NS 17,1800 samen met die DB wagons erg mooi om te zien  8) het is een beetje offtpic maar met wat voor opstellingen rijden 17,1800 loc's nog meer naast ICRm, DDM-1, DDAR en DB IC?

Chiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 1119
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #26 Gepost op: 04 September 2009, 21:10:36 »
Volgens mij zijn er niet meer rijtuigen waarbij ze worden ingezet. ICL en ICK staat aan de kant dus die in iedergeval niet meer.

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #27 Gepost op: 04 September 2009, 21:25:08 »
Als het zo doorgaat, weten ze bij NS binnenkort niet meer hoe ze getrokken treinen moeten koppelen... te strak is niet goed, maar te los ook niet.

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5628
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #28 Gepost op: 04 September 2009, 21:34:36 »
NSR wordt gewoon een interregionaal electrisch trambedrijf, een soort super NZH dus.
« Laatst bewerkt op: 10 November 2009, 22:25:40 door Peter Korsten »
Groet, Frank

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2225
  • Bruggen-IG:
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #29 Gepost op: 04 September 2009, 21:40:47 »
Ik zag gisteren in Den Haag HS een hele trein zeer fris ogende ICK (denk ik --misschien ICL) staan. Zag er niet uit als afvoerkandidaten.