Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

3D print wagons: de benodigde onderdelen door Edwin2121992
Vandaag om 16:30:50
Treinbaan (winterlandschap) in winkeletalage door R1954
Vandaag om 16:29:30
Wat hebben treintjes met Kerst te maken? door R1954
Vandaag om 16:12:52
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Hatsune Miku
Vandaag om 15:46:12
TEE RGP 1 Jouef versus REE Modeles door MathynK
Vandaag om 15:24:56
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Silvolde
Vandaag om 15:20:15
Minibaan Visserskaai H0 door Frits C
Vandaag om 15:08:47
ESU V5 Decoder setting door Remunj
Vandaag om 15:06:58
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 15:03:07
Revier Rheinbrenner (H0) door Jelmer
Vandaag om 14:32:35
Bevestigen Digikeijs DR7111 lichtsein door BertOK
Vandaag om 14:23:09
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 13:59:06
De spoorhaven van Zuidbarge. door BramFokke
Vandaag om 13:40:32
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Eric B
Vandaag om 13:32:48
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 12:52:02
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven door the_gold
Vandaag om 12:51:24
Oersik etsplaat spoor 0, bouwverslag door moonlicht
Vandaag om 12:45:01
Rondom Charlois door Benelux795
Vandaag om 12:38:17
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door bask185
Vandaag om 11:27:19
Koemo ballastlijm; welk alternatief? door Ronald69
Vandaag om 11:22:16
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door FritsT
Vandaag om 11:18:35
Modellbau Lingen 2026 door Ronald69
Vandaag om 11:14:54
Goede wensen voor 2026 door AdLoc
Vandaag om 11:01:02
"Spoor op Vleugels" in H0 door Pinkelpa
Vandaag om 10:45:36
Toon hier je (model)TRAM foto's. door System-M
Vandaag om 10:45:07
Beginnersvraag Märklin Delta "Circus Mondolino" door henk
Vandaag om 10:19:09
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Hollandserhbfan
Vandaag om 10:09:05
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 09:55:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 09:40:29
Resin kits best met of zonder grondlaag door cor_b
Vandaag om 09:39:51
  

Auteur Topic: NS 16,17,1800'en in Maastricht  (gelezen 52117 keer)

NS 1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #30 Gepost op: 04 September 2009, 21:44:25 »
Volgens mij zijn er niet meer rijtuigen waarbij ze worden ingezet.

Volgens mij trekken ze ook wel eens autoslaaptreinen. Een aantal uitgeleende Raillions trekken de DB Autozug maar je ziet ook wel eens een 1700 of 1800 voor een autoslaaptrein.

Als het zo doorgaat, weten ze bij NS binnenkort niet meer hoe ze getrokken treinen moeten koppelen... te strak is niet goed, maar te los ook niet.

NSR wil zo veel mogelijk mensen zo snel mogelijk verplaatsen en dan kiezen ze voor het snelst en niet voor het comfortabelst.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4088
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #31 Gepost op: 04 September 2009, 23:15:40 »
Ik zag gisteren in Den Haag HS een hele trein zeer fris ogende ICK (denk ik --misschien ICL) staan. Zag er niet uit als afvoerkandidaten.
Zowieso, al meerdere keren gemeld in deze topic, ICK staat al aan de kant en rijdt NIET meer.

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2233
  • Bruggen-IG:
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #32 Gepost op: 04 September 2009, 23:33:21 »
Maar wat was het dan?

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2100
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #33 Gepost op: 04 September 2009, 23:49:37 »
ICL, maar waarschijnlijker gewoon ICR, die rijden regulier op Den Haag

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1297
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #34 Gepost op: 04 September 2009, 23:51:52 »
ICL, maar waarschijnlijker gewoon ICR, die rijden regulier op Den Haag

Ook de icl rijtuigen komen 'smorgens op den haag HS hoor Tim,
en wel vanuit lelystad tot schiphol als 14318/20 en dan door als leegmat naar hollandsspoor.

laatst nog naar toegebracht  ::)

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2100
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #35 Gepost op: 05 September 2009, 18:20:26 »
Ja, is waar ook. Had ik even niet helemaal scherp.

NS 1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #36 Gepost op: 09 September 2009, 16:47:02 »
Laatst was de NS 1855 in Maastricht ;D . hij zag er mooi schoon uit :) .

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2100
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #37 Gepost op: 09 September 2009, 23:00:34 »
Ja maar da's toch allang bekend?

Bruce!!!

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
  • MK III
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #38 Gepost op: 10 September 2009, 07:25:45 »
Laatst was de NS 1855 in Maastricht ;D . hij zag er mooi schoon uit :) .

NS maakt de locs wel mooi schoon Railion daar in tegenstelling. ::)
« Laatst bewerkt op: 10 September 2009, 10:13:12 door Bruce »
Passat driver:)

NS 1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #39 Gepost op: 11 September 2009, 13:44:45 »
Ja maar da's toch allang bekend?

Ja dat weet ik maar ik wou het gewoon even vertellen ::) de 1855 is namelijk mijn favoriete loc :)

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2100
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #40 Gepost op: 11 September 2009, 15:54:44 »
Hm, dacht dat ik op een ander bericht gereageerd had... verkeerde pagina denk ik. Maare, een 1800 in Mt lijkt me nou ook niet echt heel bijzonder.

Edwin van Mierlo

  • Offline Offline
  • Berichten: 214
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #41 Gepost op: 11 September 2009, 17:33:56 »
Ook off-topic maar ik zag gisteren de 1730 bij Den Haag HS rijden met ICR.
Die lok rijdt toch normaal met dubbeldekkers?

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2791
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #42 Gepost op: 11 September 2009, 17:35:44 »
Nopes,
De 1729, 1730, 1731 en 1732 zijn wisselloks. Deze worden voor beide ingezet, zijn daarom ook voorzien van Airco aan beide zijden en beide cabines zijn gewoon werkend! (y)
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Drent

  • Offline Offline
  • Berichten: 1195
  • Dubbeltjes, kwartjes, stuivers......centen!
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #43 Gepost op: 10 November 2009, 14:21:48 »
De 1826 is ook meer niet dan wel aanwezig. Er is weinig meer van over dan een kaalgeplukt casco. Zo stond de loc, of wat er van over is, gistere bij de werkplaats Tb. Ik vermoed op korte termijn een enkeltje sloper per dieplader.....

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 611
  • *
    • Flickr
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #44 Gepost op: 10 November 2009, 20:52:27 »
De 1841, plukloc in Maastricht, is in september op een dieplader overgebracht naar Rotterdam. De loc was in ongeveer de zelfde toestand als de 1826. Hier een plaatje zoals de loc er op 22 oktober jl bij stond http://www.flickr.com/photos/taigagaai-83/4038803533/
Overigens zijn de 1748 en 1771 ook ter zijde gesteld. De 1748 staat in Maastricht, de 1771 op de Watergraafsmeer.
Spoorgroet, Martin