Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 13:50:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 13:29:22
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 13:17:11
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 12:49:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:33:57
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 12:25:19
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Dave.......
Vandaag om 12:24:47
Z21 en het programeren met de Z21App. door bask185
Vandaag om 12:19:36
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 12:07:16
Module vliegveld Jan van Mourik door NS264
Vandaag om 11:46:49
Tandwiel 13 tands tbv aandrijfasje door Silvolde
Vandaag om 11:28:12
Liliput Onderdeel NS 7851 stoomlok door MOVisser
Vandaag om 11:14:39
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Ronald Halma
Vandaag om 11:13:03
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door Jelmer
Vandaag om 10:03:46
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 09:57:08
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door RikM
Vandaag om 09:50:45
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 08:57:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Karben
Vandaag om 08:44:29
Baanbouw Rehausen2 door FransW
Vandaag om 07:47:37
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 07:25:38
roco maus 2 door bask185
Vandaag om 06:54:28
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door MathynK
Vandaag om 06:50:09
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Huup
09 September 2025, 21:34:40
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
09 September 2025, 21:02:36
Welke winkel voert deze merken? door haes
09 September 2025, 20:10:44
44 Roco vs 44 Brawa door wob
09 September 2025, 19:56:04
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door jack is back
09 September 2025, 19:46:41
The R & J Colliery Ltd. 1:76 Brits. door Ronald69
09 September 2025, 19:41:12
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door william_2
09 September 2025, 18:35:47
Koppelingsmechanisme klemt? door Robert vh Prutsert
09 September 2025, 18:06:07
  

Auteur Topic: NS 16,17,1800'en in Maastricht  (gelezen 50491 keer)

NS 1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #30 Gepost op: 04 September 2009, 21:44:25 »
Volgens mij zijn er niet meer rijtuigen waarbij ze worden ingezet.

Volgens mij trekken ze ook wel eens autoslaaptreinen. Een aantal uitgeleende Raillions trekken de DB Autozug maar je ziet ook wel eens een 1700 of 1800 voor een autoslaaptrein.

Als het zo doorgaat, weten ze bij NS binnenkort niet meer hoe ze getrokken treinen moeten koppelen... te strak is niet goed, maar te los ook niet.

NSR wil zo veel mogelijk mensen zo snel mogelijk verplaatsen en dan kiezen ze voor het snelst en niet voor het comfortabelst.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4066
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #31 Gepost op: 04 September 2009, 23:15:40 »
Ik zag gisteren in Den Haag HS een hele trein zeer fris ogende ICK (denk ik --misschien ICL) staan. Zag er niet uit als afvoerkandidaten.
Zowieso, al meerdere keren gemeld in deze topic, ICK staat al aan de kant en rijdt NIET meer.

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2217
  • Bruggen-IG:
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #32 Gepost op: 04 September 2009, 23:33:21 »
Maar wat was het dan?

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2087
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #33 Gepost op: 04 September 2009, 23:49:37 »
ICL, maar waarschijnlijker gewoon ICR, die rijden regulier op Den Haag

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1298
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #34 Gepost op: 04 September 2009, 23:51:52 »
ICL, maar waarschijnlijker gewoon ICR, die rijden regulier op Den Haag

Ook de icl rijtuigen komen 'smorgens op den haag HS hoor Tim,
en wel vanuit lelystad tot schiphol als 14318/20 en dan door als leegmat naar hollandsspoor.

laatst nog naar toegebracht  ::)

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2087
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #35 Gepost op: 05 September 2009, 18:20:26 »
Ja, is waar ook. Had ik even niet helemaal scherp.

NS 1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #36 Gepost op: 09 September 2009, 16:47:02 »
Laatst was de NS 1855 in Maastricht ;D . hij zag er mooi schoon uit :) .

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2087
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #37 Gepost op: 09 September 2009, 23:00:34 »
Ja maar da's toch allang bekend?

Bruce!!!

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
  • MK III
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #38 Gepost op: 10 September 2009, 07:25:45 »
Laatst was de NS 1855 in Maastricht ;D . hij zag er mooi schoon uit :) .

NS maakt de locs wel mooi schoon Railion daar in tegenstelling. ::)
« Laatst bewerkt op: 10 September 2009, 10:13:12 door Bruce »
Passat driver:)

NS 1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #39 Gepost op: 11 September 2009, 13:44:45 »
Ja maar da's toch allang bekend?

Ja dat weet ik maar ik wou het gewoon even vertellen ::) de 1855 is namelijk mijn favoriete loc :)

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2087
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #40 Gepost op: 11 September 2009, 15:54:44 »
Hm, dacht dat ik op een ander bericht gereageerd had... verkeerde pagina denk ik. Maare, een 1800 in Mt lijkt me nou ook niet echt heel bijzonder.

Edwin van Mierlo

  • Offline Offline
  • Berichten: 214
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #41 Gepost op: 11 September 2009, 17:33:56 »
Ook off-topic maar ik zag gisteren de 1730 bij Den Haag HS rijden met ICR.
Die lok rijdt toch normaal met dubbeldekkers?

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2790
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #42 Gepost op: 11 September 2009, 17:35:44 »
Nopes,
De 1729, 1730, 1731 en 1732 zijn wisselloks. Deze worden voor beide ingezet, zijn daarom ook voorzien van Airco aan beide zijden en beide cabines zijn gewoon werkend! (y)
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Drent

  • Offline Offline
  • Berichten: 1195
  • Dubbeltjes, kwartjes, stuivers......centen!
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #43 Gepost op: 10 November 2009, 14:21:48 »
De 1826 is ook meer niet dan wel aanwezig. Er is weinig meer van over dan een kaalgeplukt casco. Zo stond de loc, of wat er van over is, gistere bij de werkplaats Tb. Ik vermoed op korte termijn een enkeltje sloper per dieplader.....

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 605
  • *
    • Flickr
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #44 Gepost op: 10 November 2009, 20:52:27 »
De 1841, plukloc in Maastricht, is in september op een dieplader overgebracht naar Rotterdam. De loc was in ongeveer de zelfde toestand als de 1826. Hier een plaatje zoals de loc er op 22 oktober jl bij stond http://www.flickr.com/photos/taigagaai-83/4038803533/
Overigens zijn de 1748 en 1771 ook ter zijde gesteld. De 1748 staat in Maastricht, de 1771 op de Watergraafsmeer.
Spoorgroet, Martin