Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Project seaside Germany
door
Frank 123
Vandaag
om 16:34:54
Rondom Charlois
door
TonM
Vandaag
om 16:28:52
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon
door
Ronald Halma
Vandaag
om 16:23:26
sein decoder Z21 10837 programeren
door
kar
Vandaag
om 16:15:32
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 15:50:54
Schroefkoppeling voor H0.
door
Eric B
Vandaag
om 15:49:37
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
door
ArjanB
Vandaag
om 15:39:17
mDDM, waarom 3 draaistellen?
door
j.ossebaar
Vandaag
om 15:37:07
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 15:33:01
Roco modellen op aliexpress
door
Remco vM
Vandaag
om 15:21:37
Z21 Pro Link en Wifi
door
n-driver
Vandaag
om 14:40:38
De bouw van station Laarbeek H0
door
Dave.......
Vandaag
om 14:38:26
Duits transport, waar in NL?
door
grossraumwagen
Vandaag
om 14:30:44
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Miniature Holland
Vandaag
om 14:22:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Jelmer
Vandaag
om 13:21:35
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen
door
MathynK
Vandaag
om 13:19:13
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer
door
Jelmer
Vandaag
om 13:14:31
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation.
door
Jelmer
Vandaag
om 13:13:20
Sluitseinlamp DB, kan iemand werking uitleggen?
door
Besselspoor
Vandaag
om 12:43:01
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
borotof
Vandaag
om 12:34:07
Had de NS4903 rangeerlicht?
door
marco
Vandaag
om 12:33:39
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
Vandaag
om 12:26:11
Spoor S in Europa - Presentatie van spoor S treinen van BUB, JEP en Stadtilm
door
sncf231e
Vandaag
om 12:25:27
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 12:10:25
PB Models, ICR-rijtuigen
door
Luc2000
Vandaag
om 12:09:16
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel?
door
nighttrain1
Vandaag
om 12:07:06
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 11:24:42
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 11:17:54
Raadplaatje
door
Ronald69
Vandaag
om 10:39:08
verschil in montage plaat dieselmotor wagen
door
edwin1974
Vandaag
om 10:28:02
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
BNLS-Werkspoor - Bouwperikelen Philotrain 4-assige coupebak
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
Vorige
-
Volgende
-
1
...
14
15
[
16
]
17
18
...
24
Omlaag
Auteur
Topic: BNLS-Werkspoor - Bouwperikelen Philotrain 4-assige coupebak (gelezen 97458 keer)
HenkZ
Offline
Berichten: 74
Re: BNLS-Werkspoor - Bouwperikelen Philotrain 4-assige coupebak
«
Reactie #225 Gepost op:
21 March 2010, 23:04:47 »
Wat de plaats van het opstapje beteft, geen idee, alle fotos die ik heb zijn te donker om zeker te zijn. Er is een foto in het Utrechts archief van de 9501 van achteren, het lijkt dat de opstapjes inderdaad onderin het gat horen.
In 1934 zijn met constructiewijziging 2304/1302/283/30-1-1934 dubbele luchtpompen gemonteerd. Op de foto in "De Nederlandse stoomlocomotieven" op blz. 229 staat de 9502 met 1 pomp van het grotere type in 1921. Op de foto in "Tussen vuur en stoom" op blz. 241 staat de 9505 met 1 luchtpomp van het kleinere type in 1938?? Op de foto in "Vervlogen stoom" op blz. 35 staat de 9501 met 2 luchtpompen van het kleinere type (zomer 1939). Er zijn ook Philotrain modellen met 2 luchtpompen van het grotere type.
Stig, ik zou nog wel wat doen aan de passing van de rookkamer, die van mij heeft er ook zo uitgezien en ik heb geprobeerd de naad vol te laten lopen met tin maar vond het toch niet mooi genoeg. Ik heb toen de vraag aan Philotrain gesteld die mij hebben aanbevolen de ommanteling strak om de rookkastdeur te solderen en het overtollige messing aan de onderkant af te knippen. Uiteindelijk heb ik maar doorgepakt en de vlam er weer opgezet. Het bleek dat de rookkast daarna ook veel beter om de ketel paste. Ik heb een tweede rookkastdeur (uit een 6200 kit) aan de achterkant gebruikt om e.e.a. zodanig in model te krijgen dat alles goed recht was voordat ik het vastsoldeerde.
M.vr.gr.
Henk
«
Laatst bewerkt op: 21 March 2010, 23:06:46 door HenkZ
»
Gelogd
stig
Offline
Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - Bouwperikelen Philotrain 4-assige coupebak
«
Reactie #226 Gepost op:
22 March 2010, 00:08:53 »
Raar, dat van die luchtpompen. Dat je de kleinere juist in latere data ziet... Of heeft men juist twee kleinere geinstalleerd ter vervanging van 1 grotere? De kleinere afkomstig van andere locseries, bijv. 5500.
Henk, ik ga hem nu niet meer lossolderen. Dat word huilen. Maar ik zal het in de gaten houden voor een volgende. Is de 6200 ook zo beroerd? Want die ligt er ook nog...
Overigens, de delen waren al korter gemaakt. Maar anders paste de ketel weer niet. De rookkastgietdeel is ook niet mooi rond aan de rechterkant. Ik ga plamuren. Niks volgieten met tin, dat kruipt op dit moment naar waar ik het niet wil.
Gelogd
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)
Ivo tB
Offline
Berichten: 5581
Re: BNLS-Werkspoor - Bouwperikelen Philotrain 4-assige coupebak
«
Reactie #227 Gepost op:
23 March 2010, 00:17:08 »
Stig,
De 6200 heeft ook zijn eigenaardigheden. Aan de achterkant passen delen van de tender niet zoals het zou moeten. Maar dat is wel te corrigeren. Wat ook niet klopt is de hoogte van de bufferbalken. Maar dat is nodig om te passen op het onderstel van de duitse lok. Eigenlijk moet je zelf een onderstel maken, want een aantal zaken zijn niet echt goed te krijgen:
De diameter van de drijfwielen klopt niet, de remblokken staan verkeerd om, de cylinders waren voor de 6200 toch heel anders en de schuifbeweging werkt andersom: vooruit is achteruit en omgekeerd. Zie je dat niet? Wel omdat de excentriek aandrijving op de aangedreven as aan de andere kant staat en ook de schaar vanaf het ganghendel aan de andere kant wordt bediend. Dan zijn vervolgens de spatborden boven de loopassen voor en achter niet rond met het hart van de as als middelpunt van de boog van het spatbord, maar hebben de NS spatborden een grotere diameter.
Toch is het model leuk om te bouwen en uiteindelijk oogt het echt als een 6200. Vooral het Heerlen boek staat vol met foto's van de 6200.
Overigens is het met de 6200 ook puzzelen met onderdelen wel of niet gemonteerd, net als de 9500. Bijvoorbeeld het zandreservoir voorop de waterkast zat er pas later op, de Knorr pomp was er eerst niet en is later weer verdwenen en ook de voorwarmer is pas later geplaatst. Kortom, foto's zoeken van de 6200 die je wilt bouwen en wel een foto van de periode dat je wilt uitbeelden.
mvg,
Ivo
Gelogd
mvg,
Ivo
*
stig
Offline
Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - Bouwperikelen Philotrain 4-assige coupebak
«
Reactie #228 Gepost op:
01 November 2010, 22:15:33 »
Bijna af. Dakluchters zijn op... Kitje gebouwd uit zo'n restantje etswerk vorig jaar op Eurospoor gekocht voor 25 euro ofzo. Onderstel is een verbouwd Roco 3-assig afdelingswagentje. Koppelingen van Bavaria dit keer. Wielen van Luck zoals gewoonlijk. Geen idee waar de buffers vandaan komen. Misschien geruild met de SS postwagen. Eigen nummertjes.
Geinig dingetje al zeg ik het zelf.
«
Laatst bewerkt op: 01 November 2010, 22:17:12 door stig
»
Gelogd
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9890
Re: BNLS-Werkspoor - Bouwperikelen Philotrain 4-assige coupebak
«
Reactie #229 Gepost op:
01 November 2010, 22:23:38 »
schatje!
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
janw
Offline
Berichten: 2225
Bruggen-IG:
Re: BNLS-Werkspoor - Bouwperikelen Philotrain 4-assige coupebak
«
Reactie #230 Gepost op:
01 November 2010, 23:45:14 »
Erg leuk. En erg mooi gebouwd.
Gelogd
prutser
Offline
Berichten: 6766
Spaar ze allemaal.
Re: BNLS-Werkspoor - Bouwperikelen Philotrain 4-assige coupebak
«
Reactie #231 Gepost op:
02 November 2010, 00:04:05 »
Strak ding
Gelogd
Adieu
stig
Offline
Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - Bouwperikelen Philotrain 4-assige coupebak
«
Reactie #232 Gepost op:
02 November 2010, 00:33:51 »
Ga jij nou lekker in je postbakkie zagen. En goed vertellen wat je doet,d an kenne we ut nadoen he.
Gelogd
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)
Gert Arkema
Offline
Berichten: 4236
Rhenopa / Bruggen-IG:
Re: BNLS-Werkspoor - Bouwperikelen Philotrain 4-assige coupebak
«
Reactie #233 Gepost op:
02 November 2010, 08:45:40 »
Snoepie! Etsplaten gevonden op Eurospoor zei je? Heb ik toch wat gemist.
Gelogd
groet Gert
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.
stig
Offline
Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - Bouwperikelen Philotrain 4-assige coupebak
«
Reactie #234 Gepost op:
02 November 2010, 12:05:58 »
Vorig jaar Gert, vorig jaar... Ik had hem al een tijdje half-af, maar hikte nog tegen het ontbrekende onderstelletje aan. Dat is dus nu opgelost. Ik zag op deze editie van Eurospoor ook geen "rommelbak" bij de philo-stand. Maar k was er zondag, dus misschien was die al leeg.
Gelogd
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)
Ivo tB
Offline
Berichten: 5581
Re: BNLS-Werkspoor - Bouwperikelen Philotrain 4-assige coupebak
«
Reactie #235 Gepost op:
02 November 2010, 16:59:04 »
Nee,
Dhr. Friskorn vertelde me met een glimlach dat hij dit jaar geen rommelbak bij zich had (ik heb daar vorig jaar aardig wat uitgevist). En ook geen onderdelen. Alleen een wand met loknummers. En je kon de pagina occasions die op de Philotrain website staan bewonderen in de vitrine.
mvg,
Ivo
Gelogd
mvg,
Ivo
*
stig
Offline
Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - Bouwperikelen Philotrain 4-assige coupebak
«
Reactie #236 Gepost op:
04 December 2010, 23:23:46 »
En weer iets af. Deze kostte iets meer "late-diensten"...
Thuis gespoten en nu net beglaasd en bebuffert... De rest allemaal "buiten de werkplaats". Al doe je het op een plank op schoot op de WC. Het is niet moeilijk. Sorry, geen enkele bouwfoto... Transfers van eigen makelij. Draaistel niet van Philo in elkaar gesoldeerd, (want is een kutding) maar een Fleischmann Pruis verbouwd met philo veerpakket.
Gelogd
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)
Thijs1271
Offline
Berichten: 1153
Re: BNLS-Werkspoor - Bouwperikelen Philotrain 4-assige coupebak
«
Reactie #237 Gepost op:
04 December 2010, 23:32:31 »
Stig: Kannonne...Prachtig!
Gelogd
BMB & GWR Branch line / Narrow Gauge 00
DMC en blij ermee :-)
stig
Offline
Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - Bouwperikelen Philotrain 4-assige coupebak
«
Reactie #238 Gepost op:
04 December 2010, 23:34:43 »
De gastank moet er nog onder. Die maak ik ook zelf, want dat gietding ziet er niet uit...
Ohja, en het dak nu eens gedaan op de manier van Maykel Kastelijn (?) straalgrit op nat dak strooien...
Gelogd
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)
roadster36
Offline
Berichten: 5549
Team Mitropa
Re: BNLS-Werkspoor - Bouwperikelen Philotrain 4-assige coupebak
«
Reactie #239 Gepost op:
04 December 2010, 23:36:57 »
dat vraagt om een extra foto
prachtig bakkie
gr jan
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
Vorige
-
Volgende
-
1
...
14
15
[
16
]
17
18
...
24
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
BNLS-Werkspoor - Bouwperikelen Philotrain 4-assige coupebak