Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Sluitseinlamp DB, kan iemand werking uitleggen? door ruudns
Vandaag om 20:39:50
Camp 3 door Lucien
Vandaag om 20:35:09
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 20:34:37
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door rbroerse
Vandaag om 20:33:37
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
Vandaag om 20:27:45
Duits transport, waar in NL? door Oosterspoor
Vandaag om 20:27:32
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 20:25:50
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 20:24:26
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door basjuh1981
Vandaag om 20:00:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door basjuh1981
Vandaag om 19:57:40
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Huup
Vandaag om 19:51:02
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:46:28
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 19:39:39
VAM containerwagens spoor-0 door FritsT
Vandaag om 19:23:06
Bahnstrecke 5867 door einte
Vandaag om 19:20:50
ACME 2024 met NS ICNG! door Teoalessandro
Vandaag om 19:15:01
BrauWelt, fantasiebaan in H0 door Overet
Vandaag om 19:12:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Syb030
Vandaag om 19:00:28
TurnControl: aansluiting verwijderen door Eenerspoor
Vandaag om 18:29:58
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Huup
Vandaag om 18:29:26
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:28:00
Raadplaatje door ajb42
Vandaag om 17:36:58
Märklin 2025 door borotof
Vandaag om 17:19:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:19:12
MTB DP1 DCC aansluiten op C railwissel door bellejt
Vandaag om 16:53:03
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 15:51:34
ESU 2025 door Marcel112
Vandaag om 15:44:52
Het verdwenen spoorwegmuseum van Piraeus door Bob R.
Vandaag om 14:32:13
Zwederbaan door nighttrain1
Vandaag om 14:13:26
Artitec 6300 door MathynK
Vandaag om 14:10:08
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - Bouwperikelen Philotrain 4-assige coupebak  (gelezen 97310 keer)

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5549
  • Team Mitropa
Re: BNLS-Werkspoor - Bouwperikelen Philotrain 4-assige coupebak
« Reactie #255 Gepost op: 13 February 2011, 03:32:20 »
 :P

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - Bouwperikelen Philotrain 4-assige coupebak
« Reactie #256 Gepost op: 13 February 2011, 03:37:44 »
Jaja, je bent niet de enige bakker die nog op is. ;D
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Beached

  • Offline Offline
  • Berichten: 1109
Re: BNLS-Werkspoor - Bouwperikelen Philotrain 4-assige coupebak
« Reactie #257 Gepost op: 13 February 2011, 03:51:05 »
*kwijl*
Hiermee vergeleken is mijn 3900 erg lomp.

Alleen de hardcore messingbouwer is om dit uur op :P niet moeilijk hier. De zon schijnt en het is bloedheet

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5549
  • Team Mitropa
Re: BNLS-Werkspoor - Bouwperikelen Philotrain 4-assige coupebak
« Reactie #258 Gepost op: 13 February 2011, 10:07:04 »
@Beached waar hang jij uit dan
en die 3900 had je toch al klaar? of is dit een tweede?
gr jan

Beached

  • Offline Offline
  • Berichten: 1109
Re: BNLS-Werkspoor - Bouwperikelen Philotrain 4-assige coupebak
« Reactie #259 Gepost op: 13 February 2011, 10:16:49 »
In de South Pacific. Nieuw Zeeland om precies te zijn 8)

De 3900 in nog maar de eerste. Hij is nu bijna af hoor, alleen de electronica nog.

mvg,
Rick

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - Bouwperikelen Philotrain 4-assige coupebak
« Reactie #260 Gepost op: 13 February 2011, 11:35:10 »
De zon schijnt en het is bloedheet[/sub]

Dus jij hoeft alleen maar de uit geknipte messing onderdelen tegen elkaar met wat flux en soldeer in de zon te leggen? (y)
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Beached

  • Offline Offline
  • Berichten: 1109
Re: BNLS-Werkspoor - Bouwperikelen Philotrain 4-assige coupebak
« Reactie #261 Gepost op: 15 February 2011, 10:02:02 »
Zoiets ja. Loupje op een erop focusen en klaar 8) Alleen als het bewolkt is gebruik ik een soldeerbout.

Beached

  • Offline Offline
  • Berichten: 1109
Re: BNLS-Werkspoor - Bouwperikelen Philotrain 4-assige coupebak
« Reactie #262 Gepost op: 16 February 2011, 08:54:06 »
Welke kleur moeten die dakluchters eigenlijk?

Ik kwam toevallig dit tegen. Ze zijn dus messing, maar de kleine NS ontluchters zijn zwart

kor952

  • Offline Offline
  • Berichten: 48
Re: BNLS-Werkspoor - Bouwperikelen Philotrain 4-assige coupebak
« Reactie #263 Gepost op: 18 February 2011, 02:11:45 »
Hallo,

Ik heb vanavond een paar Philo ovale ramers binnengekregen van Molekamp. Het zijn reeds gebouwde maar ongespoten exemplaren een C en een AB. Ik kom niet helemaal uit het bevestigen van de draaistellen, er zit een veertje, een busje en een schroef bij de los geleverde draaistellen. Het busje past in het veertje maar is net zo lang als het veertje. Met het schroefje (M2) bevestig je het draaistel aan de wagen bodem maar moet daar zowel het busje als het veertje tussen? Als je dat doet dan kan het draaistel amper nog bewegen.
De mee geleverde belettering ken ik ook niet van Philo (ken alleen afwrijfletters van Philotrain kits), lijkt op bedrukt zelf klevend plastic. Dat wordt toch oerlelijk als je dat gebruikt? Of is het toch een soort decal? Iemand daar ervaring mee?

Groeten,

Ronald K.

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5581
Re: BNLS-Werkspoor - Bouwperikelen Philotrain 4-assige coupebak
« Reactie #264 Gepost op: 18 February 2011, 16:45:44 »
Ronald,

Die draaistelbevestiging is wat bijzonder. Het messing busje valt in het gat van het draaistel, maar de veer niet. Dus je legt het draaistel aan de onderkant op de draaistelbevestiging en schuift het busje door het gat. Veer eroverheen en door het busje heen zet je het busje met de schroef vast in de draaistelkom. Dus busje en schroef zitten onbewegelijk in het gat en de veer houdt het draaistel op zijn plek, maar maakt wel draaien en kantelen naar alle kanten mogelijk.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

kor952

  • Offline Offline
  • Berichten: 48
Re: BNLS-Werkspoor - Bouwperikelen Philotrain 4-assige coupebak
« Reactie #265 Gepost op: 18 February 2011, 17:27:04 »
Bedankt Ivo  (y), ik moet dan de gaten in de draaistelbovenkanten iets opruimen want bij mij past het busje net niet in het gat.
De belettering zijn volgens mij wel water decals, wat op zelfklevend plastic leek is het schutblad en dat haal je er zo van af en dan zit de beletteing op een dik papieren/dun kartonnen drager.

Groet,

Ronald K.

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5581
Re: BNLS-Werkspoor - Bouwperikelen Philotrain 4-assige coupebak
« Reactie #266 Gepost op: 19 February 2011, 17:12:20 »
Ronald,

Nee, het zijn afwrijftransfers. Er zit wat rommel omheen, maar dat moet je na het afwrijven weghalen met een watje met wasbenzine. Het zijn wel originele (maar wat bijzondere) Philotrain transfers.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - Bouwperikelen Philotrain 4-assige coupebak
« Reactie #267 Gepost op: 17 March 2011, 04:33:13 »
Vannacht maar wat dingen gespoten, oa. de 9500. Ik had hem al eens in het philo groen staan, maar ik vond het niet overtuigend. Nu eerst maar eens primeren met een 1K primer uit spuitbus (met airbrush verspoten) dan zwart en dan groen, kijken hoe dat word. Dit is dus de gesloopte en nogmaals gebouwde 9500 kit. De nieuw gebouwde kit, ben ik niet tevreden over, ik ga de ketel eruit halen en de rookkast verlagen. Z'n neus staat omhoog nu.


Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5549
  • Team Mitropa
Re: BNLS-Werkspoor - Bouwperikelen Philotrain 4-assige coupebak
« Reactie #268 Gepost op: 17 March 2011, 07:28:45 »
Hoi Ewout,
mis jij nou de deur of staat hij open?
Zo ja waarom heb je het raam dan niet open?
Gr Jan

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - Bouwperikelen Philotrain 4-assige coupebak
« Reactie #269 Gepost op: 17 March 2011, 12:45:20 »
Moet ik nog maken. Het originele plaatje paste niet. Ook bij de nieuwe kit, is het gewoon te smal en past het niet in de opening.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)