Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wat was jullie allereerste loc? door HenkN
Vandaag om 23:16:43
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Edsko Hekman
Vandaag om 23:15:09
Liliput karwendel expres onderdelen door Stefan88
Vandaag om 23:10:39
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Jos B.
Vandaag om 23:07:18
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door Ferdinand Bogman
Vandaag om 22:33:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 22:31:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 22:31:16
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door nighttrain1
Vandaag om 22:30:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 22:23:01
Spoor- en tramweg parafernalia door Marc tramt
Vandaag om 22:08:54
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door defender
Vandaag om 22:05:30
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
Vandaag om 22:02:33
Da's Daz 2 door defender
Vandaag om 21:59:07
Vreemd probleem door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:56:18
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door defender
Vandaag om 21:50:24
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 21:47:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Benelux795
Vandaag om 21:36:16
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Martin Domburg
Vandaag om 21:26:42
Aachenau West door Overet
Vandaag om 21:24:03
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door grove den
Vandaag om 21:21:35
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:56:59
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 20:36:11
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 20:18:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 20:17:22
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 19:47:50
DE II van DKM opnieuw bedraden. door Huup
Vandaag om 19:34:29
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 19:04:13
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:21:43
Lokpilot 4 defect door spock
Vandaag om 16:12:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door vpeters1984
Vandaag om 16:08:38
  

Auteur Topic: Dieselstadt  (gelezen 69131 keer)

Slipband

  • Offline Offline
  • Berichten: 426
Re:Dieselstadt
« Reactie #45 Gepost op: 04 April 2012, 17:51:38 »
Hoi,

Ik wil wel eens zien wat dat gaat worden.  :P

Groeten Ferdinand.
Duits epoche IV 1980-1990.
Mijn photobucket: http://s1289.photobucket.com/albums/b519/ferdifer/

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3465
Re:Dieselstadt
« Reactie #46 Gepost op: 07 April 2012, 11:08:38 »
Ah, wordt dus omgebouwd tot een BR 203........ ;D

is ook blauw 8)
« Laatst bewerkt op: 07 April 2012, 11:32:21 door nederduitsemeester »
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

V200-G2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 2853
    • Richie's homepage
Re:Dieselstadt
« Reactie #47 Gepost op: 08 April 2012, 21:58:16 »
Ik heb nog een aantal losse V200 kappen van Roco liggen waarvan eentje waarbij de bies ontbreekt (allen ooit eens op de beurs in Houten gekocht). Deze gaat een deel (of mogelijk het gehele) dak afstaan aan de 103. Ik heb hem eerst eens in de bekende ovenreiniger gelegd om de verf te verwijderen.

Morgen gaat de zaag erin.
« Laatst bewerkt op: 08 April 2012, 22:25:21 door V200-G2000. Reden: link aangepast »

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re:Dieselstadt
« Reactie #48 Gepost op: 08 April 2012, 22:12:13 »
Twee stijl-iconen van de DB verzagen en samenvoegen.... dat moet wel iets moois worden (y)

V200-G2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 2853
    • Richie's homepage
Re:Dieselstadt
« Reactie #49 Gepost op: 09 April 2012, 17:08:03 »
En het dak is eraf:


Slipband

  • Offline Offline
  • Berichten: 426
Re:Dieselstadt
« Reactie #50 Gepost op: 09 April 2012, 17:58:57 »
Hoi,

Oei, :o nu begint het interessant te worden in mijn ogen. Een 103 met een dak van een 220 lijkt me wel leuk.  :D

Groeten Ferdinand.
Duits epoche IV 1980-1990.
Mijn photobucket: http://s1289.photobucket.com/albums/b519/ferdifer/

V200-G2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 2853
    • Richie's homepage
Re:Dieselstadt
« Reactie #51 Gepost op: 09 April 2012, 18:10:49 »
Het is echter niet zo eenvoudig als het lijkt. Het dak van een V200 is smaller dan van een 103 en tevens is het wat bol terwijl de 103 vlak is van boven. De bedoeling is dat het middelste deel met de ventilatoren in het verhoogde deel van de 103 komt.

Slipband

  • Offline Offline
  • Berichten: 426
Re:Dieselstadt
« Reactie #52 Gepost op: 09 April 2012, 18:13:58 »
Hoi,

Het lijkt me nog steeds leuk om te zien.  (y)
Ga je de lok nog omspuiten of laat je hem zo?

Groeten Ferdinand.
Duits epoche IV 1980-1990.
Mijn photobucket: http://s1289.photobucket.com/albums/b519/ferdifer/

V200-G2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 2853
    • Richie's homepage
Re:Dieselstadt
« Reactie #53 Gepost op: 09 April 2012, 18:23:33 »
Het dak zal wel grijs worden, de rest laat ik zo. Ik heb hem juist gekocht voor die kleuren. Een hele lok omspuiten laat ik wel aan de profs over. Ik heb er momenteel eentje bij 'iemand' in behandeling.
« Laatst bewerkt op: 09 April 2012, 18:41:15 door V200-G2000 »

Slipband

  • Offline Offline
  • Berichten: 426
Re:Dieselstadt
« Reactie #54 Gepost op: 09 April 2012, 18:29:34 »
Hoi,

Oke, ik zie de lok al helemaal in mijn gedachten. Hadden ze bij het grootspoor ook moeten doen.  ;D

Groeten Ferdinand.
Duits epoche IV 1980-1990.
Mijn photobucket: http://s1289.photobucket.com/albums/b519/ferdifer/

Lokpaint

  • Gast
Re:Dieselstadt
« Reactie #55 Gepost op: 10 April 2012, 01:08:54 »
Het dak zal wel grijs worden, de rest laat ik zo. Ik heb hem juist gekocht voor die kleuren. Een hele lok omspuiten laat ik wel aan de profs over. Ik heb er momenteel eentje bij 'iemand' in behandeling.

En die staat ook al in de plamuur aan de voorzijdes  ;D

Bart

V200-G2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 2853
    • Richie's homepage
Re:Dieselstadt
« Reactie #56 Gepost op: 10 April 2012, 09:29:55 »
Ah, da's mooi. De speciaal op maat gemaakte naamplaten voor op de zijkant liggen hier al te wachten.

V200-G2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 2853
    • Richie's homepage
Re:Dieselstadt
« Reactie #57 Gepost op: 18 May 2012, 17:19:25 »
Na veel zagen, vijlen, passen en meten is het middenstuk van het dak van de V200 klaar om in het verhoogde middenstuk van de 103 geplaatst te worden.

Maar voordat dat gebeurt gaan eerst die imitatie ventilatoren er nog uit en worden vervangen door geetste ventilatoren en roosters van Krüger.

V200-G2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 2853
    • Richie's homepage
Re:Dieselstadt
« Reactie #58 Gepost op: 01 January 2013, 22:24:13 »
Ook dit projectje weer eens opgepakt. Na een mislukte lijmpoging van het dak in het middenstuk lag het heel lang terzijde (ik had er geen zin meer in). Ondertussen bedacht hoe ik het toch goed kon lijmen zonder dat het bij het minste geringste weer uitelkaar sprong. Ter versteviging zitten er nu aan de binnenkant strookjes karton in. Veel ruimte was er niet, want het glas moet er ook nog in kunnen. Daarna de naden en hoogteverschillen geplamuurd.

Daarna eerst maar eens een verflaagje eroverheen zodat beter te zien is waar er nog bijgewerkt moet worden.

Conclusie, het lijkt er al op, maar er moet nog wel flink geschuurd en geplamuurd worden.

V200-G2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 2853
    • Richie's homepage
Re: Dieselstadt
« Reactie #59 Gepost op: 09 August 2013, 13:15:07 »
Tussendoor ook weer eens verder gegaan met de diesel 103 in wording. Nog flink wat geplamuurd en geschuurd en vervolgens gespoten. Helemaal perfect is het niet, maar voor mij goed genoeg. Nu eens kijken of ik de raamlijsten netjes zwart kan maken en daarna de ventilatoren inbouwen.