Hallo Ferry,citaatMijn conclusie is dus dat er iets in die GBM niet goed gaat nog!Helaas kan ik dat van hieruit niet zien, maar ik blijf meedenken.Mogelijk het proberen waard, heb je al eens geprobeerd om de twee draden van de 10787 bij de ingang van de GMB te wisselen, dus groen links en bruin recht op de tekening, dit omdat ik niet kan lezen welke opto er op de print zit.Gr Piet
Kennelijk loop ik tegen iets aan wat nog steeds een probleem is ........ raar .......... hoe is de keerlusbezetmelding op jouw baan opgelost Piet? Jij hebt toch ook Rocomotion ....Gr Ferry
Er zitten acht opto-couplers in de 10787 gegroepeerd in 2 groepen van 4. Elke groep deelt de +; dat is ook de reden dat je een hele groep inlevert voor 1 keerlusmodule bezetmelding; dat willen we niet! Verder zijn de opto's elektrisch gescheiden en heb je wel een stroomkringetje nodig om iets te laten gebeuren; zo ver zo goed! Door op dat kringetje een tweede opto te zetten (=GBM), zouden alle 8 de poorten weer afzonderlijk bruikbaar moeten zijn.
Hallo Wim,We lopen even door het veranderen van het berichtje even langs of achterelkaar aan, Mijn Email adres staat in mijn profiel.Gr Piet
Hallo FerryDe Keerlusmodule die ik er nog hebt ligeen zijn op kortsluitprincipe, ze zijn van Lenz en door Roco geleverd (LK100) en voor de bezetmelding gebruikte men dan de LB100 van Lenz, dit is zonder probeem.Ben nog niet begonnen met het nabouwen maar nog wel even zitten denken, mogelijk is de bijgevoegde tekening een oplossing.Gr Piet