Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door roco
Vandaag om 10:38:10
Klein baantje 1200x1200mm door Ronald Halma
Vandaag om 10:35:24
Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 10:25:54
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 10:19:14
365 "Het is weekend foto's" door puntenglijder
Vandaag om 09:55:21
Br 41 Weinert, loop of sloop ? door Jelmer
Vandaag om 09:54:23
Station Roodeschool door Montanbahn
Vandaag om 09:53:34
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Pauldg
Vandaag om 09:53:06
Lima IRM pimpen door 008200
Vandaag om 09:45:17
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Wim Rosbender
Vandaag om 08:58:17
Baanplan deels gebaseerd op Veluwe door spoorijzer
Vandaag om 08:51:15
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door deBult
Vandaag om 08:26:21
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 04:10:49
Bauarbeiten im gange door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 04:09:45
Rivarossi panoramarijtuig verlichting inbouwen. door Bahn-AG
15 July 2025, 23:19:44
De projecten van Ruben (NL H0) door Ruben90
15 July 2025, 23:16:36
Sikje 225 door Huup
15 July 2025, 23:04:23
Spoor- en tramweg parafernalia door MathynK
15 July 2025, 22:37:25
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Erik Mijd
15 July 2025, 21:09:01
Spoor 1 nem of finescale door mitchell2000
15 July 2025, 20:55:27
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
15 July 2025, 20:54:04
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
15 July 2025, 20:50:24
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
15 July 2025, 20:14:32
Groningers blij verrast met opening station, maar er is ook reden voor gemopper door spoorijzer
15 July 2025, 19:25:40
Boek over de oorsprong NS 500/600 door Eucalypta
15 July 2025, 19:25:03
Nachttreinen Oost Europa door Bor de Wolf
15 July 2025, 18:00:32
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Jeroen Water
15 July 2025, 15:51:48
Even wachten nog...... (1:45 op 0,16 m2) door Scratchbuilt
15 July 2025, 15:42:48
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald" door Hans Reints
15 July 2025, 15:24:52
Rheinburg, TP V/VI door Ronald Halma
15 July 2025, 13:57:04
  

Auteur Topic: Doornvliet  (gelezen 415390 keer)

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4304
    • Gouda in H0
Re:Doornvliet Centraal in aanbouw
« Reactie #120 Gepost op: 29 November 2009, 09:53:05 »
@Karst, 1) zou 15° DKW moeten zijn. 12° zijn er slechts van weller, maar dan kan je de Styrostone bedding niet gebruiken. 2) Wisselstraten in Gouda zijn ook 12°...

@Cor, Als ik de laatste twee plaatjes zie, ben ik ook iets jaloers... In deze toestand zou ik mijn baan ook graag willen hebben! Geeft al een goed beeld van een station met al die gekleurd ballast en de bovenleiding-portaal.

Groet

Bernd
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

cor_b

  • at ,t moar exact 1:87 is
  • Offline Offline
  • Berichten: 2822
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
Re:Doornvliet Centraal in aanbouw
« Reactie #121 Gepost op: 29 November 2009, 10:39:46 »
De lichtere kleuren van het ballast is da afwerking van de naden van de Styrostone rail bedding.

@ Karst die 9o wissels die ik gebruik zijn flex zelf bouw wissels van Tillig.

@ Dave De wisselstraat wie je laat zien ziet er wel goed uit,maar het greten deel wat ik gebruik is incl de Engelsmannen 15o.

Cor

cor_b

  • at ,t moar exact 1:87 is
  • Offline Offline
  • Berichten: 2822
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
Re:Doornvliet Centraal in aanbouw
« Reactie #122 Gepost op: 29 November 2009, 11:13:45 »
Ik heb nog enkele plaatjes van de andere zijde van de baan let niet op het gereedschap en de andere rommel, er wordt aan gewerkt



3plaatjes van het gebruik van de zelfbouw 9o wissels er moet nog ballast aangebracht worden



Wissel 9o bij het station Vlierbeek

Wissels 9o tussen de perrons i.v.m. uitslag 1:87 rijtuigen zo dat
                                                                             ze de perron kanten niet raken

Cor

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4555
Re:Doornvliet Centraal in aanbouw
« Reactie #123 Gepost op: 29 November 2009, 12:16:52 »
Het ziet er allemaal weer top uit. Netjes. (y)

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10474
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:Doornvliet Centraal in aanbouw
« Reactie #124 Gepost op: 30 November 2009, 00:44:12 »
Citaat van: cor_b

Wissels 9o tussen de perrons i.v.m. uitslag 1:87 rijtuigen zo dat ze de perron kanten niet raken

Hoi Cor,

Zijn dat de EW 3 wissels ? 9o puntstuk, 12o afbuiging en 284mm lang ?

En.... heb je getest hoever het perron uit de spoorstaaf moet staan om 1:87 bakken de kant niet te laten raken ??


Ziet er trouwens geweldig uit.... kan bijna niet wachten totdat ik ook aan de slag kan ;)

Grtzz,

Karst

Automatic-rock

  • Offline Offline
  • Berichten: 1062
  • Impressionistisch Modelbouwer
    • Modelspoor op Automatic-rock.nl
Re:Doornvliet Centraal in aanbouw
« Reactie #125 Gepost op: 30 November 2009, 10:48:20 »
Ziet er trouwens geweldig uit.... kan bijna niet wachten totdat ik ook aan de slag kan ;)

Grtzz,

Karst

Dat gevoel heb ik ook  :D
Ik wil ook Tillig gaan gebruiken en ik heb precies dezelfde vragen
Vriendelijke groet, Benno

Mijn Brabantse H0 baan in opbouw:Westerweel 1985-1995
Ouderwets leuke & handige modelspoorideeën op: automatic-rock.nl

cor_b

  • at ,t moar exact 1:87 is
  • Offline Offline
  • Berichten: 2822
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
Re:Doornvliet Centraal in aanbouw
« Reactie #126 Gepost op: 30 November 2009, 21:39:04 »
@ Karst het perron heb ik 9m/m van af de buitenkant spoorstaaf tot voorkant perrron en dat gaat goed met die lange wissels.
Vandaag weer div proefritten gemaakt over die zelfbouw wissels van 9o,t is zo wel naar mijn zin.

Cor

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 8938
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re:Doornvliet Centraal in aanbouw
« Reactie #127 Gepost op: 01 December 2009, 02:33:56 »
Ik denk dat Cor onderhand al een assistent kan aannemen voor het forum ;D ;D ;D

Gr NS2400, Koen
Voor meer interactie volg Instagram@swalbenburg_moba_n
Werkspoor tijdelijk niet actief.
Flash & The Pan: waiting for a train.

cor_b

  • at ,t moar exact 1:87 is
  • Offline Offline
  • Berichten: 2822
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
Re:Doornvliet Centraal in aanbouw
« Reactie #128 Gepost op: 06 December 2009, 18:53:46 »
Vandaag masten gemaakt toch wel weer van oude railprofielen van Roco 2.5 m/m
De palen worden 11 cm lang en er komt eendraag steun op van een hoekprofiel van Evergreen 10 m/m van de boven kant

dit zijn de palen nog niet in de grond verf.
palen gespoten klaar voor de het plaatsen
een stel masten geplaatst.

Cor




cor_b

  • at ,t moar exact 1:87 is
  • Offline Offline
  • Berichten: 2822
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
Re:Doornvliet Centraal in aanbouw
« Reactie #129 Gepost op: 20 December 2009, 14:03:59 »
Een impressie van een paar tsadshuizen en gebouwen



De bouw van de boven leidingsportalen
Ze worden van Evergreen profielen gemaakt no. 262 2m/m channel en 263 2.5 m/m channel en 292 angle
No. 263 wordt gebruikt voor de overspanning en de 262 voor de 3 hoek constructie
De maat voering begint na de plaatsing van de portalen,maar wel er tussen



Door de 3hoek constructie krijg je een stevig geheel



De uithang steunen worden bepaalt op de baan terplekke



Uithang steun geplaatst



Voor de portaal oplegging gebruik ik de 292 angle



Cor

Ferry As

  • Spoor 1 en een beetje TT
  • Offline Offline
  • Berichten: 1769
  • **
Re:Doornvliet Centraal in aanbouw
« Reactie #130 Gepost op: 20 December 2009, 14:14:39 »
Imposant !  Heel mooi allemaal, een genot om naar te kijken  (y)

Is het mogelijk om de foto´s de volgende keer aanklikbaar,dus in een groter formaat, te uploaden ? Dan zijn details wat beter te zien, de plaatjes lenen zich ervoor  :)

Gr.

Ferry

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5555
Re:Doornvliet Centraal in aanbouw
« Reactie #131 Gepost op: 20 December 2009, 14:17:00 »
Cor, het ziet er werkelijk top uit. Die portalen zijn het helemaal. Ga je ook bovenleiding aanbrengen?
Nog een vraag over de Tillig wissels i.c.m. de Styroplast bedding: hoe dik is het plaatmateriaal van je tafel, in verband met de lengte van de steldraden. Tillig geeft zelf in de catalogus aan maximaal 35 mm plaatmateriaal, maar daar gaat dan de dikte van de bedding nog vanaf neem ik aan.
Groet, Frank

cor_b

  • at ,t moar exact 1:87 is
  • Offline Offline
  • Berichten: 2822
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
Re:Doornvliet Centraal in aanbouw
« Reactie #132 Gepost op: 20 December 2009, 15:44:04 »
De plaat dikte van de spoortafel is 8 m/m en de styrostone 5 m/m dik
Voor de dkw raad ik een dikke steldraad voor.

@ Zevenspoor daar komt wel een rijdraad boven.
De rijdraden worden op de rechte stukken 50 c/m lang en in de bochten tussen de 40 en 45 c/m.

Cor

cor_b

  • at ,t moar exact 1:87 is
  • Offline Offline
  • Berichten: 2822
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
Re:Doornvliet Centraal in aanbouw
« Reactie #133 Gepost op: 27 December 2009, 21:50:07 »
Deze dagen niet stilgezeten, de laatste rails gelegd
Deze module inmiddels 15c/m laten zakken voor aansluiting op de rest



De laatste stukken R*line zijn verwijderd en de nieuw rails liggen in een schone bedding
De rails worden nog roestig gemaakt en de ballast lichtjes zo dat dit pas vernieuwd er uit ziet



Dit stuk wil ik voorzien van masten die ook op de Twente en Ijssellijn staan.
Ik had ingedachte de DRG masten van Viessmann,of zijn er nog andere masten die ik er voor moet ombouwen.
Ik hoor het graag.
In midddels kunnen de eerste treinen rond.

Cor

Robbert

  • Offline Offline
  • Berichten: 1472
Re:Doornvliet Centraal in aanbouw
« Reactie #134 Gepost op: 04 January 2010, 09:59:40 »
Cor,

Ziet er wel fraai uit zo dat nieuwe ballast, gebeurd in het echt ook regelmatig, is een fris gezicht !
Wat betreft die bovenleidingsportalen, zie dit topic: https://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,24419.msg374275.html#msg374275

Robbert.