Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Motorpost ombouwen ? door henk
Vandaag om 12:53:36
3,51° ofzoiets 😉 door Biessendorf
Vandaag om 12:53:07
US diorama in H0 door Mark D.
Vandaag om 12:30:18
Ridder Gerco van Beelen door Edsko Hekman
Vandaag om 12:20:38
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Martijn193
Vandaag om 12:19:48
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rick
Vandaag om 11:59:50
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 11:46:00
19 Toen door Rick
Vandaag om 11:38:25
25 jaar geleden door 1200blauw
Vandaag om 11:24:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:39
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 11:11:36
Gewoon wat busfoto's door hervé
Vandaag om 11:08:54
Mini baantje `` De visafslag`` door Wim Vink
Vandaag om 10:28:55
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 10:27:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank103
Vandaag om 10:11:10
Piko A track met bedding past niet door Ronnor
Vandaag om 09:49:07
Laag-Baarlo door spoorijzer
Vandaag om 08:29:37
Bauarbeiten im gange door Frank 123
Vandaag om 08:07:24
Trafo 1963 TEMSI 202 gemaakt voor 220V. Is er iets om van 230V > 220V te gaan? door HuubvG
Vandaag om 07:40:45
DCCNext, een nieuwe DCC decoder! door bask185
Vandaag om 00:41:29
Schrootplaats door ruudns
26 april 2024, 23:38:00
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald Halma
26 april 2024, 23:25:57
Raadplaatje door Arjen52
26 april 2024, 22:09:50
Station Roodeschool door Torikoos
26 april 2024, 22:07:08
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
26 april 2024, 21:17:24
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
26 april 2024, 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
26 april 2024, 21:02:48
RhB H0m, Albulisch door Overlast
26 april 2024, 20:21:53
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
26 april 2024, 19:57:45
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
26 april 2024, 19:54:05
  

Auteur Topic: Doornvliet  (gelezen 360507 keer)

cor_b

  • at ,t moar exact 1:87 is
  • Offline Offline
  • Berichten: 2502
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
Doornvliet
« Gepost op: 22 mei 2009, 21:26:31 »
Roco line met bedding gaat er uit en wordt vervangen door Tillig elite gleis.
Foto,s van het te slopen stations emplagement.





Het nieuwe sporen plan volgt nog.

Cor
« Laatst bewerkt op: 26 november 2019, 09:24:32 door Bert van Gelder »

Gert1

  • Gast
Re:Station op de schop voor een nieuw baan plan
« Reactie #1 Gepost op: 22 mei 2009, 21:54:32 »
Jeetje Cor, heftig! Betekent de ietwat andere railgeometrie van Tillig ten opzicht van Roco dat je ook al je bovenleidingsmateriaal geheel opnieuw moet aanleggen (bredere of smallere masten, masten op andere plaatsen)?

Heel erg moedig dat je dit aandurft want zo te zien was je emplacement gewoon af.

mvg,
Gert

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4387
Re:Station op de schop voor een nieuw baan plan
« Reactie #2 Gepost op: 22 mei 2009, 22:05:31 »
Cor,

Ik ben eigenlijk ook wel een beetje nieuwsgierig naar het andere deel van de baan. Heb je misschien leuke foto's voordat je gaat slopen?

Gr, Bert

cor_b

  • at ,t moar exact 1:87 is
  • Offline Offline
  • Berichten: 2502
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
Re:Station op de schop voor een nieuw baan plan
« Reactie #3 Gepost op: 23 mei 2009, 11:29:36 »
Gert
Toch was ik er niet tevreden mee, met het nieuwe ontwerp maak ik gedeeltelijk kopstation met voorstads halte en de mogelijkheid voor het omlopen van loks
Het gehele Roco line met bedding bied ik tekoop aan incl wissel dec.
De masten worden zomogelijk vermaakt ,de rijdraden maak ik weer nieuw.

Cor

FCA

  • Offline Offline
  • Berichten: 51
Re:Station op de schop voor een nieuw baan plan
« Reactie #4 Gepost op: 23 mei 2009, 11:44:04 »
Cor,

Mag ik vragen waarom je voor tillig Elite Kies? Is enkel omdat Tillig er mooier uitziet en slankere wissels heeft of heeft het misschien ook te maken met de rij-kwaliteit van de Tillig Elite. Ik vraag het omdat ik een beetje aan het testen en vergelijken ben tussen de verschillende merken en soorten rails.  Tot nu toe ben ik het meest tevreden met de Roco Line zonder bedding maar ik moet zeggen dat ik nog geen Tillig geprobeerd heb. Dus vandaar mijn vraag.

mvrg,

Pieter

Arreman

  • Offline Offline
  • Berichten: 98
Re:Station op de schop voor een nieuw baan plan
« Reactie #5 Gepost op: 23 mei 2009, 12:07:58 »
Hallo Cor,

Wat voor wissel ligt er nu achter dat kleine huisje? (onderste foto) Het lijkt wel een 3-weg en een engelswissel in 1? of is dit optisch bedrog?

gr bart
H0, DCC, Intellibox, Koploper

nederbelg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1424
  • Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
    • http://www.msvleuven.be/
Re:Station op de schop voor een nieuw baan plan
« Reactie #6 Gepost op: 23 mei 2009, 12:59:12 »
Cor,

Mag ik vragen waarom je voor tillig Elite Kies? Is enkel omdat Tillig er mooier uitziet en slankere wissels heeft of heeft het misschien ook te maken met de rij-kwaliteit van de Tillig Elite. Ik vraag het omdat ik een beetje aan het testen en vergelijken ben tussen de verschillende merken en soorten rails.  Tot nu toe ben ik het meest tevreden met de Roco Line zonder bedding maar ik moet zeggen dat ik nog geen Tillig geprobeerd heb. Dus vandaar mijn vraag.

mvrg,

Pieter

daar kan ik je op antwoorden,

1. Het ziet er inderdaad mooier uit
2. Wissels zijn meegaand je kan ze nog onder een bepaald aantal graden extra leggen (buigen).
3. Wissel tongen uit één stuk (alleen opletten bij polarisatie. Zijn al draadjes over)
4. En omdat de railstaaf aan de bovenzijde wat smaller is komt dat ten goede van de stroomafname, er is nu meer druk/contact op de rails.
5. Prijs is redelijk.
6. Eenmaal het leggen onder de knie gaat dit reuze fijn en snel.
7. Solderen gaat zeer goed.

tip: Alleen flex gebruiken en onderbouw plaat niet meer dan 8mm dik ivm overbrenging naar wisseltongen.
Engelse wissels >> alleen de grootste gebruiken.

grt dave
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV

cor_b

  • at ,t moar exact 1:87 is
  • Offline Offline
  • Berichten: 2502
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
Re:Station op de schop voor een nieuw baan plan
« Reactie #7 Gepost op: 23 mei 2009, 13:04:31 »
Bart
Achter het seinhuis dat is een DKW groot in combinatie met een 3weg wissel

Dave
Ik ga alleen maar flex rails en de meest gebruikelijke wissels toe passen geen Beasler.

Cor

FCA

  • Offline Offline
  • Berichten: 51
Re:Station op de schop voor een nieuw baan plan
« Reactie #8 Gepost op: 23 mei 2009, 13:04:50 »
Dave,

dank voor het duidelijk antwoord.
Ik zal me eens verder gaan verdiepen in de Tillig Elite rails.

grt, Pieter

cor_b

  • at ,t moar exact 1:87 is
  • Offline Offline
  • Berichten: 2502
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
Re:Station op de schop voor een nieuw baan plan
« Reactie #9 Gepost op: 04 juni 2009, 20:13:26 »
Ik ga mijn rails in de kant en klare Styrostone bedding leggen wie heeft daar ervaring mee.
Het gehele emplagement wordt in 3 modules gebouwdt van 1x2 meter.
Voor de wissels worden wissel motoren gebruikt welke worden aangeraden.

Cor

Machinist Johan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1794
  • gevorderd beginner
Re:Station op de schop voor een nieuw baan plan
« Reactie #10 Gepost op: 04 juni 2009, 21:02:01 »
kant en klare bedding? wat moet ik me daar bij voor stellen, cor?

Johan

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1297
« Laatst bewerkt op: 05 juni 2009, 09:47:36 door Peter van der Leek »

cor_b

  • at ,t moar exact 1:87 is
  • Offline Offline
  • Berichten: 2502
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
Re:Station op de schop voor een nieuw baan plan
« Reactie #12 Gepost op: 04 juni 2009, 21:37:08 »
Vanavond even een proefstukje gemaakt.



Een stukje baanplan volgens Anyrail.



Cor

cor_b

  • at ,t moar exact 1:87 is
  • Offline Offline
  • Berichten: 2502
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
Re:Station op de schop voor een nieuw baanplan
« Reactie #13 Gepost op: 13 juni 2009, 13:58:24 »
Nieuwe modules in aanbouw



Plaat materiaal is 18m/m en 9m/m populieren plaat geschikt alleen voor binnen en ,t licht van gewicht t.o.v mdf en tijdens zagen spaant het weinig
Module klaar







Tillig wissel gelegd in Styrostone



Cor


« Laatst bewerkt op: 26 november 2019, 09:27:05 door Bert van Gelder »

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Station op de schop voor een nieuw baan plan
« Reactie #14 Gepost op: 13 juni 2009, 14:04:01 »
Cor,

Vraagje die bedding, hoe moet ik dat zien ? Heb je pasklare blokken waar bijv. een wissel in past ? Of 'druk' je de wissel er gewoon in ?

Gr. Remco.