Doel:€250.00
Donaties:€172.50

Per saldo:€-77.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 12-01-2021
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rails behandelen met ATF (transmissie vloeistof) ? door NS 1607
Vandaag om 03:24:55
DR5000 met WLAN-maus. door NS 1607
Vandaag om 03:21:38
Nieuws over oud spul in Colombia door Joost O
Vandaag om 03:14:41
Artitec 2021 HO, accessoires. Nieuws van de fabrikant. door Jan-Peter
Vandaag om 01:14:13
Oude tijden, nieuwe tijden, Duitsland 2e wereldoorlog door ArjanB
Vandaag om 01:05:10
SLT in H0 voor Kleindrecht door thalys
Vandaag om 00:17:15
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 00:04:05
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door martijn v m
22 januari 2021, 23:51:13
Brawa 2021 door barry1972
22 januari 2021, 23:43:53
Stoomtrein Goes Borsele: Wat zijn we aan het bouwen door barry1972
22 januari 2021, 23:22:22
[BNLS-actie] Tolhuisje in 0, H0 en N door roadster36
22 januari 2021, 23:17:59
Hondekop met geluid n-scale door Keessap
22 januari 2021, 23:00:40
ESU Ecos 2 uit te breiden om meerdere treinen handbediend te laten rijden? door Jan-Peter
22 januari 2021, 22:57:48
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door bosje77
22 januari 2021, 22:38:16
Mat '36, 445. Zelfbouw. door Peter Kleton
22 januari 2021, 22:26:21
Roco loks op Fleischmann Profi-rails door Luc2000
22 januari 2021, 22:15:46
Gratis gordijnen van Faller door Rinus H0
22 januari 2021, 22:10:36
Puls-breedte-sturing, schadelijk voor motor of decoder? door Carel Ruysink
22 januari 2021, 21:46:28
Raadplaatje door eemstede
22 januari 2021, 21:31:02
Modelspoorbaan Fleischmann door Klaas Zondervan
22 januari 2021, 21:30:23
Dönsdorfer Bauberichte door Wim Vink
22 januari 2021, 21:26:12
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0 door roadster36
22 januari 2021, 21:24:58
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
22 januari 2021, 21:24:16
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
22 januari 2021, 21:15:27
Uit en Thuis, de bouw door Klaas Zondervan
22 januari 2021, 20:50:58
Ergensnergens in H0e door Huup
22 januari 2021, 20:50:36
Märklin 2021 H0, nieuws van de fabrikant. door Rob Ellerman
22 januari 2021, 20:27:17
BEMO 2021 door martijn v m
22 januari 2021, 20:23:14
Paul's model train stuff door Paul's model train stuff
22 januari 2021, 20:22:36
Albert's fantasie in schaal 0e door Scratchbuilt
22 januari 2021, 20:20:47
  

Auteur Topic: Doornvliet  (gelezen 244301 keer)

cor_b

  • Offline Offline
  • Berichten: 1972
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
Doornvliet
« Gepost op: 22 mei 2009, 21:26:31 »
Roco line met bedding gaat er uit en wordt vervangen door Tillig elite gleis.
Foto,s van het te slopen stations emplagement.





Het nieuwe sporen plan volgt nog.

Cor
« Laatst bewerkt op: 26 november 2019, 09:24:32 door Bert van Gelder »

Gert1

  • Gast
Re:Station op de schop voor een nieuw baan plan
« Reactie #1 Gepost op: 22 mei 2009, 21:54:32 »
Jeetje Cor, heftig! Betekent de ietwat andere railgeometrie van Tillig ten opzicht van Roco dat je ook al je bovenleidingsmateriaal geheel opnieuw moet aanleggen (bredere of smallere masten, masten op andere plaatsen)?

Heel erg moedig dat je dit aandurft want zo te zien was je emplacement gewoon af.

mvg,
Gert

Bert van Gelder

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 3957
Re:Station op de schop voor een nieuw baan plan
« Reactie #2 Gepost op: 22 mei 2009, 22:05:31 »
Cor,

Ik ben eigenlijk ook wel een beetje nieuwsgierig naar het andere deel van de baan. Heb je misschien leuke foto's voordat je gaat slopen?

Gr, Bert

cor_b

  • Offline Offline
  • Berichten: 1972
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
Re:Station op de schop voor een nieuw baan plan
« Reactie #3 Gepost op: 23 mei 2009, 11:29:36 »
Gert
Toch was ik er niet tevreden mee, met het nieuwe ontwerp maak ik gedeeltelijk kopstation met voorstads halte en de mogelijkheid voor het omlopen van loks
Het gehele Roco line met bedding bied ik tekoop aan incl wissel dec.
De masten worden zomogelijk vermaakt ,de rijdraden maak ik weer nieuw.

Cor

FCA

  • Offline Offline
  • Berichten: 51
Re:Station op de schop voor een nieuw baan plan
« Reactie #4 Gepost op: 23 mei 2009, 11:44:04 »
Cor,

Mag ik vragen waarom je voor tillig Elite Kies? Is enkel omdat Tillig er mooier uitziet en slankere wissels heeft of heeft het misschien ook te maken met de rij-kwaliteit van de Tillig Elite. Ik vraag het omdat ik een beetje aan het testen en vergelijken ben tussen de verschillende merken en soorten rails.  Tot nu toe ben ik het meest tevreden met de Roco Line zonder bedding maar ik moet zeggen dat ik nog geen Tillig geprobeerd heb. Dus vandaar mijn vraag.

mvrg,

Pieter

Arreman

  • Offline Offline
  • Berichten: 98
Re:Station op de schop voor een nieuw baan plan
« Reactie #5 Gepost op: 23 mei 2009, 12:07:58 »
Hallo Cor,

Wat voor wissel ligt er nu achter dat kleine huisje? (onderste foto) Het lijkt wel een 3-weg en een engelswissel in 1? of is dit optisch bedrog?

gr bart
H0, DCC, Intellibox, Koploper

nederbelg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1378
  • Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
    • http://www.msvleuven.be/
Re:Station op de schop voor een nieuw baan plan
« Reactie #6 Gepost op: 23 mei 2009, 12:59:12 »
Cor,

Mag ik vragen waarom je voor tillig Elite Kies? Is enkel omdat Tillig er mooier uitziet en slankere wissels heeft of heeft het misschien ook te maken met de rij-kwaliteit van de Tillig Elite. Ik vraag het omdat ik een beetje aan het testen en vergelijken ben tussen de verschillende merken en soorten rails.  Tot nu toe ben ik het meest tevreden met de Roco Line zonder bedding maar ik moet zeggen dat ik nog geen Tillig geprobeerd heb. Dus vandaar mijn vraag.

mvrg,

Pieter

daar kan ik je op antwoorden,

1. Het ziet er inderdaad mooier uit
2. Wissels zijn meegaand je kan ze nog onder een bepaald aantal graden extra leggen (buigen).
3. Wissel tongen uit één stuk (alleen opletten bij polarisatie. Zijn al draadjes over)
4. En omdat de railstaaf aan de bovenzijde wat smaller is komt dat ten goede van de stroomafname, er is nu meer druk/contact op de rails.
5. Prijs is redelijk.
6. Eenmaal het leggen onder de knie gaat dit reuze fijn en snel.
7. Solderen gaat zeer goed.

tip: Alleen flex gebruiken en onderbouw plaat niet meer dan 8mm dik ivm overbrenging naar wisseltongen.
Engelse wissels >> alleen de grootste gebruiken.

grt dave
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV

cor_b

  • Offline Offline
  • Berichten: 1972
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
Re:Station op de schop voor een nieuw baan plan
« Reactie #7 Gepost op: 23 mei 2009, 13:04:31 »
Bart
Achter het seinhuis dat is een DKW groot in combinatie met een 3weg wissel

Dave
Ik ga alleen maar flex rails en de meest gebruikelijke wissels toe passen geen Beasler.

Cor

FCA

  • Offline Offline
  • Berichten: 51
Re:Station op de schop voor een nieuw baan plan
« Reactie #8 Gepost op: 23 mei 2009, 13:04:50 »
Dave,

dank voor het duidelijk antwoord.
Ik zal me eens verder gaan verdiepen in de Tillig Elite rails.

grt, Pieter

cor_b

  • Offline Offline
  • Berichten: 1972
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
Re:Station op de schop voor een nieuw baan plan
« Reactie #9 Gepost op: 04 juni 2009, 20:13:26 »
Ik ga mijn rails in de kant en klare Styrostone bedding leggen wie heeft daar ervaring mee.
Het gehele emplagement wordt in 3 modules gebouwdt van 1x2 meter.
Voor de wissels worden wissel motoren gebruikt welke worden aangeraden.

Cor

Machinist Johan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1769
  • gevorderd beginner
Re:Station op de schop voor een nieuw baan plan
« Reactie #10 Gepost op: 04 juni 2009, 21:02:01 »
kant en klare bedding? wat moet ik me daar bij voor stellen, cor?

Johan

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1292
« Laatst bewerkt op: 05 juni 2009, 09:47:36 door Peter van der Leek »

cor_b

  • Offline Offline
  • Berichten: 1972
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
Re:Station op de schop voor een nieuw baan plan
« Reactie #12 Gepost op: 04 juni 2009, 21:37:08 »
Vanavond even een proefstukje gemaakt.



Een stukje baanplan volgens Anyrail.



Cor

cor_b

  • Offline Offline
  • Berichten: 1972
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
Re:Station op de schop voor een nieuw baanplan
« Reactie #13 Gepost op: 13 juni 2009, 13:58:24 »
Nieuwe modules in aanbouw



Plaat materiaal is 18m/m en 9m/m populieren plaat geschikt alleen voor binnen en ,t licht van gewicht t.o.v mdf en tijdens zagen spaant het weinig
Module klaar







Tillig wissel gelegd in Styrostone



Cor


« Laatst bewerkt op: 26 november 2019, 09:27:05 door Bert van Gelder »

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6326
Re:Station op de schop voor een nieuw baan plan
« Reactie #14 Gepost op: 13 juni 2009, 14:04:01 »
Cor,

Vraagje die bedding, hoe moet ik dat zien ? Heb je pasklare blokken waar bijv. een wissel in past ? Of 'druk' je de wissel er gewoon in ?

Gr. Remco.