Nou Willem daar ben ik nog niet zo van overtuigd.MvgWim.
Hou er dan wel rekening mee dat de versterker en/of de booster met wisselspanning gevoed moet worden.MvgWim.
Waar ben je niet van overtuigd Wim.
Mag ik het ook zeggen? In de catalogus van Roco staat dat elke versterker/booster zijn eigen trafo moet hebben.Eén zware trafo voor het hele spul is uit oogpunt van kortsluitbeheersing niet aan te bevelen.
Willem, nou breekt mij de klomp. Een paar dagen geleden leek het er op dat je juist een voorstander was van alles op 1 zware trafo aansluiten. Of begrijp ik dat nou verkeerd?
Zo zijn er ook mensen die een booster van 10A gebruiken (Edits) voor de voeding van de Ho baan, hetgeen ook gevolgen geeft indien er sluiting optreed als gevolg van een onstpoorde lok of wagon.Het kan wel, maar is naar mijn meneing niet verstandig. Een vooraadje nieuwe wielen is in deze gevallen dan ook aan te bevelen.
Brandjes?Op de baan toch niet. Daar begrenzen de Roco versterkers de kortsluitstroomstroom in ieder geval op 3A.Wat is eigenlijk het probleem met één dikke trafo?
Krijgen we dat weer. Hier al jaren een 10A Edits booster in gebruik en nee, een voorraadje wielen is nergens voor nodig. Ook fabrikanten brengen steeds vaker 6A of 8A boosters op de markt. Het gebruik van één versterker heeft in ieder geval als voordeel dat er geen overgangsproblemen kunnen ontstaan.