Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

worm en wormwiel - worm en tandwiel? door Klaas Zondervan
Vandaag om 12:35:56
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Huup
Vandaag om 12:35:42
Van Biervliet NMBS reeks 25.5 rijdt niet door Wijbe
Vandaag om 12:32:50
ESU locprogrammer door Gerrit H
Vandaag om 12:30:35
Raadplaatje door Martijnstein
Vandaag om 12:26:18
Kleurenbeelden Rheingold in de jaren 60. door Eric B
Vandaag om 12:13:42
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 11:58:11
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door Rick
Vandaag om 11:42:29
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:40:55
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 11:29:52
20 jaar BNLS jubileum door KNed
Vandaag om 11:27:01
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door bask185
Vandaag om 11:25:23
Mijn geweatherde modellen door spoorijzer
Vandaag om 11:16:32
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Eric B
Vandaag om 11:15:40
De modeltreinen van Spoorijzer door Huup
Vandaag om 11:15:22
Led schakeling ed. door john26
Vandaag om 11:12:28
Liliput kortkoppeling mechaniek defect door Eric B
Vandaag om 11:08:21
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door KNed
Vandaag om 10:56:36
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door maartenvdb
Vandaag om 10:43:57
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Wim Vink
Vandaag om 10:40:52
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Karben
Vandaag om 10:29:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 10:26:40
Had de NS4903 rangeerlicht? door Gerke
Vandaag om 09:14:45
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door orientexpress
Vandaag om 09:07:27
Fleischmania Nostalgia door spoorijzer
Vandaag om 08:18:01
Bf Kibronn door spoorijzer
Vandaag om 08:17:30
Au bord de la Cèze door tothebeach
Vandaag om 08:11:21
Een nieuw baantje op Micromodules door spoorijzer
Vandaag om 07:58:56
Piko Stadler (Spurt) binnenverlichting door ArjanB
Vandaag om 02:50:52
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door NS264
Vandaag om 00:32:49
  

Auteur Topic: Motorpost  (gelezen 28198 keer)

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1523
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re:Motorpost
« Reactie #60 Gepost op: 22 July 2012, 12:41:11 »
We zullen maar zwijgen over een losse Taurus.
Dat jaagt echt bij het optrekken en volledig uitsturen.

Groetjes chris
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

Ascona

  • Offline Offline
  • Berichten: 485
Re:Motorpost
« Reactie #61 Gepost op: 22 July 2012, 12:46:46 »
machtig filmpje (y)
stiekum is de serie 1600 mijn favo loc,al vanaf dat ze in dienst gesteld zijn.
Ik vond zeker de oerversie met het nr in het midden en de losse typhoons geweldig!!
Gek genoeg heb ik dat niet met een 1700,al ziet die er exact eender uit.
Op de 1 of andere manier smoelt die anders,maar dat kan ook aan mij liggen.
Groetjes Patrick

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re:Motorpost
« Reactie #62 Gepost op: 22 July 2012, 13:04:49 »
Dit komt al aardig in de buurt:
http://www.youtube.com/watch?v=U4nMNVe9wmk&feature=autoplay&list=HL1342952524&playnext=1
Dit lijkt niet eens op de noodbesturing. Met een DDAR trek je al bijna net zo snel op. De laatste keer dat ik een losse loc van Ut naar Asd bracht, zat ik zonder noodbesturing al met zo'n 15 seconden van 40 km/h op 100 km/h.
Groetjes,
Emiel

Olaf

  • Offline Offline
  • Berichten: 874
Re:Motorpost
« Reactie #63 Gepost op: 22 July 2012, 13:10:37 »
Dat is inderdaad geen noodbesturing, vandaar dat ik zei dat het in de buurt komt ;)
Meer NS in spoor 1!

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re:Motorpost
« Reactie #64 Gepost op: 22 July 2012, 13:16:44 »
Mijns inziens komt het zelfs niet eens in de buurt van de noodbesturing. Als dit een rit is met losse loc, dan is het tractiewiel niet eens over de helft geweest.
Groetjes,
Emiel

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re:Motorpost
« Reactie #65 Gepost op: 22 July 2012, 13:25:43 »
machtig filmpje (y)
stiekum is de serie 1600 mijn favo loc,al vanaf dat ze in dienst gesteld zijn.
Ik vond zeker de oerversie met het nr in het midden en de losse typhoons geweldig!!
Gek genoeg heb ik dat niet met een 1700,al ziet die er exact eender uit.
Op de 1 of andere manier smoelt die anders,maar dat kan ook aan mij liggen.
Qua casco en draaistellen zijn de 1600/1800 en 1700 gelijk. Hooguit dat bij de 1700 andere ATB-spoelen aan het draaistel hangen. Maar wat het wellicht kan zijn: bij de 1600/1800 en 1700 zit er een ventilatie-bak op het dak die niet bepaald symmetrisch is. Dat zie je aan deze foto's:

http://www.flickr.com/photos/homcn/4432175555/
http://www.flickr.com/photos/homcn/4372932642/

Groetjes,
Emiel
« Laatst bewerkt op: 22 July 2012, 15:20:41 door Emiel_nl »

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2094
Re:Motorpost
« Reactie #66 Gepost op: 22 July 2012, 21:13:11 »
Het is iets minder: 4540 kW, wat in theorie iets van 6100 pk zou zijn.
Ja dat is het continuvermogen. Het uurvermogen ligt hoger, het maximaal vermogen vermoedelijk nog hoger ;) maar die gegevens kan ik zo niet vinden.

Olaf

  • Offline Offline
  • Berichten: 874
Re:Motorpost
« Reactie #67 Gepost op: 22 July 2012, 21:32:51 »
Qua casco en draaistellen zijn de 1600/1800 en 1700 gelijk. Hooguit dat bij de 1700 andere ATB-spoelen aan het draaistel hangen.

En een andere ATB-asgever, andere retourstroomborstels, ander(e) wielflenssmering(reservoir), andere opstelling kopwandkranen die ook nog eens van een ander type zijn, fabrieksplaat, andere zijwandroosters en zo zijn er nog wel wat verschillen. Heel wat meer dan hooguit een ATB-spoel.

Citaat
Maar wat het wellicht kan zijn: bij de 1600/1800 en 1700 zit er een ventilatie-bak op het dak die niet bepaald symmetrisch is. Dat zie je aan deze foto's:

http://www.flickr.com/photos/homcn/4432175555/
http://www.flickr.com/photos/homcn/4372932642/

Groetjes,
Emiel

Wat is op dat gebied dan het verschil tussen een 1600 en 1700?
Meer NS in spoor 1!

Arjen-V

  • Offline Offline
  • Berichten: 760
  • Internationaal Cargo-MCN
    • https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
Re:Motorpost
« Reactie #68 Gepost op: 22 July 2012, 21:45:04 »
zou toch zweren dat dit topic over motorposten ging en niet over 1600/1700/1800 in noodbedrijf  ???.
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA

Mcn1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 1624
Re:Motorpost
« Reactie #69 Gepost op: 22 July 2012, 22:14:53 »
Arjen,

Klopt het GING inderdaad over motorposten :-) nu over de 1600  ;D
Gr. Silvester

Mcn1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 1624
Re:Motorpost
« Reactie #70 Gepost op: 22 July 2012, 22:15:41 »
Perron :-) geluk
Gr. Silvester

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re:Motorpost
« Reactie #71 Gepost op: 22 July 2012, 22:26:51 »
En een andere ATB-asgever, andere retourstroomborstels, ander(e) wielflenssmering(reservoir), andere opstelling kopwandkranen die ook nog eens van een ander type zijn, fabrieksplaat, andere zijwandroosters en zo zijn er nog wel wat verschillen. Heel wat meer dan hooguit een ATB-spoel.
Ik weet wel dat er veel meer verschillen zijn, maar die zijn lang niet altijd even goed zichtbaar. Zoals retourstroomborstels, wielflenssmering en asgevers. Echt grote verschillen hebben de 1600/1800 en de 1700 aan de buitenkant niet. Aan de binnenkant des te meer, hoewel de draaistellen en tractiemotoren uitwisselbaar zijn, want die zijn dan weer wel hetzelfde.

Wat betreft die ventilatorbak op het dak, die is bij beide loctypes hetzelfde.
Groetjes,
Emiel

Arjen-V

  • Offline Offline
  • Berichten: 760
  • Internationaal Cargo-MCN
    • https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
Re:Motorpost
« Reactie #72 Gepost op: 22 July 2012, 22:39:18 »
Arjen,

Klopt het GING inderdaad over motorposten :-) nu over de 1600  ;D
kansloos  >:(
Een kleuterklas presteert het om nog langer de aandacht bij 1 onderwerp te houden hoe moeilijk is het nou, wil geen mod uithangen maar als je het er perse over moet hebben maak een nieuw topic.
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re:Motorpost
« Reactie #73 Gepost op: 22 July 2012, 22:47:10 »
Tja, alsof de wereld nu vergaat...
Groetjes,
Emiel

Mcn1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 1624
Re:Motorpost
« Reactie #74 Gepost op: 23 July 2012, 09:42:22 »
kansloos  >:(
Een kleuterklas presteert het om nog langer de aandacht bij 1 onderwerp te houden hoe moeilijk is het nou, wil geen mod uithangen maar als je het er perse over moet hebben maak een nieuw topic.

Arjen, het was een grapje, vandaar het lachenbekje. Eigenlijk heb je inderdaad gelijk. Momenteel hebben we het over vermogen e.d.

Iedereen weer on topic mP?
Gr. Silvester