Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door MathynK
Vandaag om 21:02:03
KADEE Digitale koppeling door Mark D.
Vandaag om 21:01:11
Wat is dit voor stellage met camera's en/of scanners naast het spoor? door kar
Vandaag om 20:58:48
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door gdh
Vandaag om 20:58:46
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 20:55:58
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Eric B
Vandaag om 20:55:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door frenkievee
Vandaag om 20:49:40
20 jaar BNLS jubileum door barry1972
Vandaag om 20:44:47
Spoor- en tramweg parafernalia door barry1972
Vandaag om 20:31:45
Sluitseinen REEtitec 1300 door Blausee-Mitholz
Vandaag om 20:22:52
Line-up foto's van modellen door defender
Vandaag om 20:07:39
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door defender
Vandaag om 20:06:17
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door barry1972
Vandaag om 20:05:34
De modeltreinen van Spoorijzer door defender
Vandaag om 20:02:56
US diorama in H0 door defender
Vandaag om 19:59:25
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 19:55:04
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door Mispoes
Vandaag om 19:53:47
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door Ronald69
Vandaag om 19:15:54
Vragen over een railplan uit de RRAILHOBBY van sept. 1988 door Peter Kleton
Vandaag om 18:57:19
worm en wormwiel - worm en tandwiel? door VictorPM
Vandaag om 18:41:41
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 18:35:19
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 18:23:00
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Edwin2121992
Vandaag om 17:52:07
Led schakeling ed. door bellejt
Vandaag om 17:42:03
Au bord de la Cèze door Benelux795
Vandaag om 17:29:36
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 17:19:29
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door Benelux795
Vandaag om 17:13:36
interface RocRail en fysiek rijweg gestuurd bedieningspaneel door Arjen52
Vandaag om 17:02:08
Piko Stadler (Spurt) binnenverlichting door phdirk
Vandaag om 16:53:54
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door spoorijzer
Vandaag om 15:47:21
  

Auteur Topic: Motorpost  (gelezen 28263 keer)

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1523
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re:Motorpost
« Reactie #60 Gepost op: 22 July 2012, 12:41:11 »
We zullen maar zwijgen over een losse Taurus.
Dat jaagt echt bij het optrekken en volledig uitsturen.

Groetjes chris
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

Ascona

  • Offline Offline
  • Berichten: 485
Re:Motorpost
« Reactie #61 Gepost op: 22 July 2012, 12:46:46 »
machtig filmpje (y)
stiekum is de serie 1600 mijn favo loc,al vanaf dat ze in dienst gesteld zijn.
Ik vond zeker de oerversie met het nr in het midden en de losse typhoons geweldig!!
Gek genoeg heb ik dat niet met een 1700,al ziet die er exact eender uit.
Op de 1 of andere manier smoelt die anders,maar dat kan ook aan mij liggen.
Groetjes Patrick

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re:Motorpost
« Reactie #62 Gepost op: 22 July 2012, 13:04:49 »
Dit komt al aardig in de buurt:
http://www.youtube.com/watch?v=U4nMNVe9wmk&feature=autoplay&list=HL1342952524&playnext=1
Dit lijkt niet eens op de noodbesturing. Met een DDAR trek je al bijna net zo snel op. De laatste keer dat ik een losse loc van Ut naar Asd bracht, zat ik zonder noodbesturing al met zo'n 15 seconden van 40 km/h op 100 km/h.
Groetjes,
Emiel

Olaf

  • Offline Offline
  • Berichten: 874
Re:Motorpost
« Reactie #63 Gepost op: 22 July 2012, 13:10:37 »
Dat is inderdaad geen noodbesturing, vandaar dat ik zei dat het in de buurt komt ;)
Meer NS in spoor 1!

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re:Motorpost
« Reactie #64 Gepost op: 22 July 2012, 13:16:44 »
Mijns inziens komt het zelfs niet eens in de buurt van de noodbesturing. Als dit een rit is met losse loc, dan is het tractiewiel niet eens over de helft geweest.
Groetjes,
Emiel

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re:Motorpost
« Reactie #65 Gepost op: 22 July 2012, 13:25:43 »
machtig filmpje (y)
stiekum is de serie 1600 mijn favo loc,al vanaf dat ze in dienst gesteld zijn.
Ik vond zeker de oerversie met het nr in het midden en de losse typhoons geweldig!!
Gek genoeg heb ik dat niet met een 1700,al ziet die er exact eender uit.
Op de 1 of andere manier smoelt die anders,maar dat kan ook aan mij liggen.
Qua casco en draaistellen zijn de 1600/1800 en 1700 gelijk. Hooguit dat bij de 1700 andere ATB-spoelen aan het draaistel hangen. Maar wat het wellicht kan zijn: bij de 1600/1800 en 1700 zit er een ventilatie-bak op het dak die niet bepaald symmetrisch is. Dat zie je aan deze foto's:

http://www.flickr.com/photos/homcn/4432175555/
http://www.flickr.com/photos/homcn/4372932642/

Groetjes,
Emiel
« Laatst bewerkt op: 22 July 2012, 15:20:41 door Emiel_nl »

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2094
Re:Motorpost
« Reactie #66 Gepost op: 22 July 2012, 21:13:11 »
Het is iets minder: 4540 kW, wat in theorie iets van 6100 pk zou zijn.
Ja dat is het continuvermogen. Het uurvermogen ligt hoger, het maximaal vermogen vermoedelijk nog hoger ;) maar die gegevens kan ik zo niet vinden.

Olaf

  • Offline Offline
  • Berichten: 874
Re:Motorpost
« Reactie #67 Gepost op: 22 July 2012, 21:32:51 »
Qua casco en draaistellen zijn de 1600/1800 en 1700 gelijk. Hooguit dat bij de 1700 andere ATB-spoelen aan het draaistel hangen.

En een andere ATB-asgever, andere retourstroomborstels, ander(e) wielflenssmering(reservoir), andere opstelling kopwandkranen die ook nog eens van een ander type zijn, fabrieksplaat, andere zijwandroosters en zo zijn er nog wel wat verschillen. Heel wat meer dan hooguit een ATB-spoel.

Citaat
Maar wat het wellicht kan zijn: bij de 1600/1800 en 1700 zit er een ventilatie-bak op het dak die niet bepaald symmetrisch is. Dat zie je aan deze foto's:

http://www.flickr.com/photos/homcn/4432175555/
http://www.flickr.com/photos/homcn/4372932642/

Groetjes,
Emiel

Wat is op dat gebied dan het verschil tussen een 1600 en 1700?
Meer NS in spoor 1!

Arjen-V

  • Offline Offline
  • Berichten: 760
  • Internationaal Cargo-MCN
    • https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
Re:Motorpost
« Reactie #68 Gepost op: 22 July 2012, 21:45:04 »
zou toch zweren dat dit topic over motorposten ging en niet over 1600/1700/1800 in noodbedrijf  ???.
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA

Mcn1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 1624
Re:Motorpost
« Reactie #69 Gepost op: 22 July 2012, 22:14:53 »
Arjen,

Klopt het GING inderdaad over motorposten :-) nu over de 1600  ;D
Gr. Silvester

Mcn1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 1624
Re:Motorpost
« Reactie #70 Gepost op: 22 July 2012, 22:15:41 »
Perron :-) geluk
Gr. Silvester

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re:Motorpost
« Reactie #71 Gepost op: 22 July 2012, 22:26:51 »
En een andere ATB-asgever, andere retourstroomborstels, ander(e) wielflenssmering(reservoir), andere opstelling kopwandkranen die ook nog eens van een ander type zijn, fabrieksplaat, andere zijwandroosters en zo zijn er nog wel wat verschillen. Heel wat meer dan hooguit een ATB-spoel.
Ik weet wel dat er veel meer verschillen zijn, maar die zijn lang niet altijd even goed zichtbaar. Zoals retourstroomborstels, wielflenssmering en asgevers. Echt grote verschillen hebben de 1600/1800 en de 1700 aan de buitenkant niet. Aan de binnenkant des te meer, hoewel de draaistellen en tractiemotoren uitwisselbaar zijn, want die zijn dan weer wel hetzelfde.

Wat betreft die ventilatorbak op het dak, die is bij beide loctypes hetzelfde.
Groetjes,
Emiel

Arjen-V

  • Offline Offline
  • Berichten: 760
  • Internationaal Cargo-MCN
    • https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
Re:Motorpost
« Reactie #72 Gepost op: 22 July 2012, 22:39:18 »
Arjen,

Klopt het GING inderdaad over motorposten :-) nu over de 1600  ;D
kansloos  >:(
Een kleuterklas presteert het om nog langer de aandacht bij 1 onderwerp te houden hoe moeilijk is het nou, wil geen mod uithangen maar als je het er perse over moet hebben maak een nieuw topic.
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re:Motorpost
« Reactie #73 Gepost op: 22 July 2012, 22:47:10 »
Tja, alsof de wereld nu vergaat...
Groetjes,
Emiel

Mcn1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 1624
Re:Motorpost
« Reactie #74 Gepost op: 23 July 2012, 09:42:22 »
kansloos  >:(
Een kleuterklas presteert het om nog langer de aandacht bij 1 onderwerp te houden hoe moeilijk is het nou, wil geen mod uithangen maar als je het er perse over moet hebben maak een nieuw topic.

Arjen, het was een grapje, vandaar het lachenbekje. Eigenlijk heb je inderdaad gelijk. Momenteel hebben we het over vermogen e.d.

Iedereen weer on topic mP?
Gr. Silvester