Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 22:46:17
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Blausee-Mitholz
Vandaag om 22:37:59
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Rob Ellerman
Vandaag om 22:33:27
Roco wagon openen door Modellbahnwagen
Vandaag om 22:18:57
Märklin 2025 door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:50:44
Mooi weer om buiten te spelen door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:45:27
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 21:44:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door basjuh1981
Vandaag om 21:34:36
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door basjuh1981
Vandaag om 21:32:03
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
Vandaag om 21:31:06
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
Vandaag om 21:27:07
NS 3502 van zwart naar groen door orientexpress
Vandaag om 20:59:27
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 20:43:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Bob R.
Vandaag om 19:43:13
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor? door Peter Kleton
Vandaag om 19:35:43
Raadplaatje door Ronald69
Vandaag om 19:33:55
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door puntenglijder
Vandaag om 19:21:06
MB-module: "Charleroi Route de Mons" door Marc tramt
Vandaag om 18:23:08
De wijntrein door Frits C
Vandaag om 17:32:30
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door NS264
Vandaag om 16:30:06
Mijnbouw Indonesië door NS264
Vandaag om 16:28:06
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 15:51:21
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:21:44
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:33:15
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric B
Vandaag om 12:15:48
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:03:31
Twentse Modelspoorweg Club (TMC): Digitale besturing door Henk Veenstra
Vandaag om 10:36:45
rode multimaus defect door Sikko
Vandaag om 10:13:20
Modelspoorbaan van Einte door MOVisser
Vandaag om 09:43:08
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Ferdinand Bogman
Vandaag om 08:46:12
  

Auteur Topic: Motorpost  (gelezen 27846 keer)

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1523
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re:Motorpost
« Reactie #60 Gepost op: 22 July 2012, 12:41:11 »
We zullen maar zwijgen over een losse Taurus.
Dat jaagt echt bij het optrekken en volledig uitsturen.

Groetjes chris
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

Ascona

  • Offline Offline
  • Berichten: 484
Re:Motorpost
« Reactie #61 Gepost op: 22 July 2012, 12:46:46 »
machtig filmpje (y)
stiekum is de serie 1600 mijn favo loc,al vanaf dat ze in dienst gesteld zijn.
Ik vond zeker de oerversie met het nr in het midden en de losse typhoons geweldig!!
Gek genoeg heb ik dat niet met een 1700,al ziet die er exact eender uit.
Op de 1 of andere manier smoelt die anders,maar dat kan ook aan mij liggen.
Groetjes Patrick

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re:Motorpost
« Reactie #62 Gepost op: 22 July 2012, 13:04:49 »
Dit komt al aardig in de buurt:
http://www.youtube.com/watch?v=U4nMNVe9wmk&feature=autoplay&list=HL1342952524&playnext=1
Dit lijkt niet eens op de noodbesturing. Met een DDAR trek je al bijna net zo snel op. De laatste keer dat ik een losse loc van Ut naar Asd bracht, zat ik zonder noodbesturing al met zo'n 15 seconden van 40 km/h op 100 km/h.
Groetjes,
Emiel

Olaf

  • Offline Offline
  • Berichten: 872
Re:Motorpost
« Reactie #63 Gepost op: 22 July 2012, 13:10:37 »
Dat is inderdaad geen noodbesturing, vandaar dat ik zei dat het in de buurt komt ;)
Meer NS in spoor 1!

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re:Motorpost
« Reactie #64 Gepost op: 22 July 2012, 13:16:44 »
Mijns inziens komt het zelfs niet eens in de buurt van de noodbesturing. Als dit een rit is met losse loc, dan is het tractiewiel niet eens over de helft geweest.
Groetjes,
Emiel

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re:Motorpost
« Reactie #65 Gepost op: 22 July 2012, 13:25:43 »
machtig filmpje (y)
stiekum is de serie 1600 mijn favo loc,al vanaf dat ze in dienst gesteld zijn.
Ik vond zeker de oerversie met het nr in het midden en de losse typhoons geweldig!!
Gek genoeg heb ik dat niet met een 1700,al ziet die er exact eender uit.
Op de 1 of andere manier smoelt die anders,maar dat kan ook aan mij liggen.
Qua casco en draaistellen zijn de 1600/1800 en 1700 gelijk. Hooguit dat bij de 1700 andere ATB-spoelen aan het draaistel hangen. Maar wat het wellicht kan zijn: bij de 1600/1800 en 1700 zit er een ventilatie-bak op het dak die niet bepaald symmetrisch is. Dat zie je aan deze foto's:

http://www.flickr.com/photos/homcn/4432175555/
http://www.flickr.com/photos/homcn/4372932642/

Groetjes,
Emiel
« Laatst bewerkt op: 22 July 2012, 15:20:41 door Emiel_nl »

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2089
Re:Motorpost
« Reactie #66 Gepost op: 22 July 2012, 21:13:11 »
Het is iets minder: 4540 kW, wat in theorie iets van 6100 pk zou zijn.
Ja dat is het continuvermogen. Het uurvermogen ligt hoger, het maximaal vermogen vermoedelijk nog hoger ;) maar die gegevens kan ik zo niet vinden.

Olaf

  • Offline Offline
  • Berichten: 872
Re:Motorpost
« Reactie #67 Gepost op: 22 July 2012, 21:32:51 »
Qua casco en draaistellen zijn de 1600/1800 en 1700 gelijk. Hooguit dat bij de 1700 andere ATB-spoelen aan het draaistel hangen.

En een andere ATB-asgever, andere retourstroomborstels, ander(e) wielflenssmering(reservoir), andere opstelling kopwandkranen die ook nog eens van een ander type zijn, fabrieksplaat, andere zijwandroosters en zo zijn er nog wel wat verschillen. Heel wat meer dan hooguit een ATB-spoel.

Citaat
Maar wat het wellicht kan zijn: bij de 1600/1800 en 1700 zit er een ventilatie-bak op het dak die niet bepaald symmetrisch is. Dat zie je aan deze foto's:

http://www.flickr.com/photos/homcn/4432175555/
http://www.flickr.com/photos/homcn/4372932642/

Groetjes,
Emiel

Wat is op dat gebied dan het verschil tussen een 1600 en 1700?
Meer NS in spoor 1!

Arjen-V

  • Offline Offline
  • Berichten: 760
  • Internationaal Cargo-MCN
    • https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
Re:Motorpost
« Reactie #68 Gepost op: 22 July 2012, 21:45:04 »
zou toch zweren dat dit topic over motorposten ging en niet over 1600/1700/1800 in noodbedrijf  ???.
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA

Mcn1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 1623
Re:Motorpost
« Reactie #69 Gepost op: 22 July 2012, 22:14:53 »
Arjen,

Klopt het GING inderdaad over motorposten :-) nu over de 1600  ;D
Gr. Silvester

Mcn1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 1623
Re:Motorpost
« Reactie #70 Gepost op: 22 July 2012, 22:15:41 »
Perron :-) geluk
Gr. Silvester

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re:Motorpost
« Reactie #71 Gepost op: 22 July 2012, 22:26:51 »
En een andere ATB-asgever, andere retourstroomborstels, ander(e) wielflenssmering(reservoir), andere opstelling kopwandkranen die ook nog eens van een ander type zijn, fabrieksplaat, andere zijwandroosters en zo zijn er nog wel wat verschillen. Heel wat meer dan hooguit een ATB-spoel.
Ik weet wel dat er veel meer verschillen zijn, maar die zijn lang niet altijd even goed zichtbaar. Zoals retourstroomborstels, wielflenssmering en asgevers. Echt grote verschillen hebben de 1600/1800 en de 1700 aan de buitenkant niet. Aan de binnenkant des te meer, hoewel de draaistellen en tractiemotoren uitwisselbaar zijn, want die zijn dan weer wel hetzelfde.

Wat betreft die ventilatorbak op het dak, die is bij beide loctypes hetzelfde.
Groetjes,
Emiel

Arjen-V

  • Offline Offline
  • Berichten: 760
  • Internationaal Cargo-MCN
    • https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
Re:Motorpost
« Reactie #72 Gepost op: 22 July 2012, 22:39:18 »
Arjen,

Klopt het GING inderdaad over motorposten :-) nu over de 1600  ;D
kansloos  >:(
Een kleuterklas presteert het om nog langer de aandacht bij 1 onderwerp te houden hoe moeilijk is het nou, wil geen mod uithangen maar als je het er perse over moet hebben maak een nieuw topic.
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re:Motorpost
« Reactie #73 Gepost op: 22 July 2012, 22:47:10 »
Tja, alsof de wereld nu vergaat...
Groetjes,
Emiel

Mcn1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 1623
Re:Motorpost
« Reactie #74 Gepost op: 23 July 2012, 09:42:22 »
kansloos  >:(
Een kleuterklas presteert het om nog langer de aandacht bij 1 onderwerp te houden hoe moeilijk is het nou, wil geen mod uithangen maar als je het er perse over moet hebben maak een nieuw topic.

Arjen, het was een grapje, vandaar het lachenbekje. Eigenlijk heb je inderdaad gelijk. Momenteel hebben we het over vermogen e.d.

Iedereen weer on topic mP?
Gr. Silvester