1600 op noodbesturing is inderdaad heel bizar...menig sportwagen houd je dan niet bij echter moet het wel droog zijn i.v.m. Doorslippen :-)
Het is iets minder: 4540 kW, wat in theorie iets van 6100 pk zou zijn. Alleen zit er op het rijden met noodbesturing enige restricties: je mag niet meer dan 2000 kW uitsturen. Dit om te voorkomen dat de bovenleiding beschadigt of het onderstation er mee uitscheidt.
Vreemd, want een OS kan dat met gemak aan...
Volgens de overlevering was het niet aanbevolen om in een lege mP mee te rijden op losse stoelen. Je ging gewoon omver. En ik bedoel geen wisselstraten .Gr. Erik.
toen was de post nog snel PTT stond niet voor niets voor: Per Turbo Trein grtz,Wim
Maar ook deze foto is interessant:Klopt het dat de gesloten goederenwagen in deze trein geen 'gewone' Gs is (met bol dak) maar een met het minder bolle dak -- het dakprofiel lijkt min of meer overeen te stemmen met dat van de plan L --, en dat je in model dan ook bij onderstaande zou kunnen uitkomen (oud Roco wagentje, waarvan het dakprofiel ook min of meer overeenkomt met een plan E); Of zien we hierboven een Gls?Ook op deze nachtfoto van een mP aan het postperron van Tilburg op de site van Automatic Rock meen ik een dergelijk platter dakprofiel tussen de Gs-en te zien:http://verzamelingen.automatic-rock.nl/PTT-post/Postvervoer-per-spoor/postvervoer-per-spoor.htm(tweede wagen achter de mP)Dat zou dus betekenen dat er drie rechtsgeldige mogelijkheden voor gesloten goederenwagen achter een mP zijn: Gs, Gls, en plattere Gs. Of maak ik het nu te makkelijk?
Als ik de kans eens krijg zal ik het filmen, echte gegevens heb ik er niet van maar vermoed dat je bij droog weer ongeveer in zes seconden de 120 km/u bereikt echter zonder wagens natuurlijk.Ik heb wel een filmpje bij normaalbedrijf van 0 naar 140 meende dat het ongeveer 10 seconden was maar er hing nog een defecte 1600 aan :-)