Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door R1954
Vandaag om 17:22:47
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifi heeft? door Reinout van Rees
Vandaag om 17:16:07
Piko 1136 van AC naar DC door Martijn193
Vandaag om 17:04:42
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:17:50
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
Vandaag om 16:17:01
CIWL type P door willyTEE
Vandaag om 16:05:27
Rails roestig verven door jandcargo
Vandaag om 15:57:33
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door 1200blauw
Vandaag om 15:56:45
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 15:48:33
Heeft de nieuwe oplage reeks 55 van B-models verbeterde aandrijving ? door Tedo
Vandaag om 15:44:35
Polderbaan(tje) 0,3m2 door defender
Vandaag om 15:40:19
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 15:36:20
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 15:34:14
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door saskia
Vandaag om 15:05:38
Roco DB Interfrigo Isothermal Wagon. Epoche IV. door jandcargo
Vandaag om 14:45:36
Ruimte van 8.15m x 2.8m + zolder. door olaf99
Vandaag om 14:45:31
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 14:26:04
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 13:48:55
Bentheimer Eisenbahn AG- dochterbedrijven. door Hans Reints
Vandaag om 13:42:56
Bentheimer Eisenbahn AG- dochterbedrijven. door Hans Reints
Vandaag om 13:25:03
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 13:04:26
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 12:51:53
Vraag: Roco loc rijdt heel traag, tips? door Jasperr
Vandaag om 12:49:13
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 12:46:17
Draaischijf digitaal aansturen. door Eenerspoor
Vandaag om 12:11:59
20 jaar BNLS door Hans Reints
Vandaag om 11:42:29
EifelBurgenBahn door meino
Vandaag om 11:09:47
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en? door MOVisser
Vandaag om 10:52:16
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:45:05
Gewoon wat busfoto's door Hans Reints
Vandaag om 10:12:38
  

Auteur Topic: Rivarossi, Mat 46, groen, tp. 3b  (gelezen 209949 keer)

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #195 Gepost op: 27 June 2010, 20:49:26 »

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3142
  • NL/NS vanaf 1945
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #196 Gepost op: 28 June 2010, 20:32:17 »
een kopie van een lima :( geneens sluitverlichting...10 maal zoduur :o (bij wijze van)
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #197 Gepost op: 28 June 2010, 20:33:20 »
Er staat duidelijk dat er sluitseinen in zitten....
En motor met vliegwiel.

Als er weer hier mensen ziten die hadden verwacht dat de Mat 46 een compleet nieuw model zou zijn, dan kan ik die nu al teleurstellen.
Dit is net als de IRM een ge update model.

Het model was al geweldig toen het een Lima was, maar motorisch bleef ze achter. Dat zou nu verholpen moeten zijn evenals de sluitseinen.
Er IS mij beloofd op Nurnberg dat er zelfs een L sein in zou zitten met wit licht boven en geel licht beneden.
Maar ja, er was mij ook beloofd dat de seinbalk van de 1300 zou worden aangepast, en dat is ook niet gedaan.

Maar ik geef pas kritiek, als het model hier voor mijn neus staat.

ps : Voor de geel-grijze zijn nog geen plannen.

bron : medewerkers Hornby op Nurnberg 2010.
« Laatst bewerkt op: 28 June 2010, 20:38:14 door Chris van Diesen »

Trainmotion

  • Offline Offline
  • Berichten: 200
  • I'm watching you
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #198 Gepost op: 28 June 2010, 20:46:23 »
Ik ben benieuwd of de Mat46 inderdaad in juli/augustus uitkomt. Ik heb zelf ook een Lima uitvoering grasgroen met blauwe reclamebanen en denk er sterk aan om er eentje bij te kopen. Mijn voorkeur gaat dan uit naar de grasgroene met NS logo. Wat betreft rijeigenschappen, mijn Lima vind ik nog behoorlijk soepel lopen en had deze als eerste probeersel van sluitlichten voorzien.  :)
Digitaal DCC 2 rail DB-NS tijdperk III/IV/V

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3142
  • NL/NS vanaf 1945
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #199 Gepost op: 28 June 2010, 20:53:02 »
Er staat duidelijk dat er sluitseinen in zitten....
En motor met vliegwiel.

Als er weer hier mensen ziten die hadden verwacht dat de Mat 46 een compleet nieuw model zou zijn, dan kan ik die nu al teleurstellen.
Dit is net als de IRM een ge update model.

Het model was al geweldig toen het een Lima was, maar motorisch bleef ze achter. Dat zou nu verholpen moeten zijn evenals de sluitseinen.
Er IS mij beloofd op Nurnberg dat er zelfs een L sein in zou zitten met wit licht boven en geel licht beneden.
Maar ja, er was mij ook beloofd dat de seinbalk van de 1300 zou worden aangepast, en dat is ook niet gedaan.

Maar ik geef pas kritiek, als het model hier voor mijn neus staat.

ps : Voor de geel-grijze zijn nog geen plannen.

bron : medewerkers Hornby op Nurnberg 2010.


Wat voor motor komt er dan in?
toch niet zo zichtbare klomp als in de IRM?
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6700
  • Spaar ze allemaal.
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #200 Gepost op: 28 June 2010, 20:59:37 »
Het gaat in ieder geval ten koste van een stukje interieur, het is het een of het ander.

Ik had persoonlijk liever dat ze de lampglaasjes eens aan de goede kant hadden gelijmd, of zou het zomaar kunnen dat.....?

Stephan.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9884
    • belse roestkraam
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #201 Gepost op: 28 June 2010, 21:09:11 »
lampglaasjes aanpassen is minder werk dan de motor...

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6700
  • Spaar ze allemaal.
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #202 Gepost op: 28 June 2010, 21:16:37 »
Ja maar dan breekt er weer een stukje af of krast er weer iets, moet er weer wat plamuur op en verf en weet ik al wel niet. En zelfs als je de motor omwisseld voor een muis in een tredmolen daar zie je dan toch niets van.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9884
    • belse roestkraam
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #203 Gepost op: 28 June 2010, 21:37:39 »
eromheen afplakken? of de kaasschaaf wegleggen en een goed hobbymes pakken?

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22453
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #204 Gepost op: 28 June 2010, 21:54:48 »
Het gaat in ieder geval ten koste van een stukje interieur, het is het een of het ander.

Eeeh, de Lima had toch echt ook al een motor. In de tot nu toe aangepaste modellen is de pannenkoekmotor vervangen door een aandrijving à la de Piko Hondekop. Neemt ongeveer precies zoveel plek in.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6700
  • Spaar ze allemaal.
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #205 Gepost op: 28 June 2010, 22:00:21 »
Maar de pannekoek zat in de bagageafdeling dus daar zag je niets van.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22453
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #206 Gepost op: 28 June 2010, 22:01:02 »
Daar past een betere aandrijving op 1 draaistel dus ook.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #207 Gepost op: 28 June 2010, 22:08:05 »
Motor ligt (hoogstwaarschijnlijk) in het interieur (a la Piko hondekop)

Ik zeg mogelijk, want ik heb het van horen zeggen. De modellen op Nurnberg waren motorloos, en met compleet interieus.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9884
    • belse roestkraam
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #208 Gepost op: 28 June 2010, 22:19:02 »
een engelse ex-lima loc die nu als hornby uitkomt had een motor in de lengterichting op het draaistel, met wormaandrijving maar dus geen cardan. Het draaistel zat op de bekende manier in het frame gehaakt, minimale aanpassing dus ten opzichte van de lima-mallen.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8229
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #209 Gepost op: 28 June 2010, 22:28:03 »
De Hornby Class 58 heeft de motor ook op het draaistel.
Rijd prima.
Kijk maar naar deze foto van Bromsgrovemodels.
Vr. groeten,
Bob