Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rondom Charlois door Huup
Vandaag om 23:41:03
Zelfgemaakt BiDiB modules door Dennis1984
Vandaag om 23:39:44
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 23:28:48
Invoering SGNS containerwagens bij NS door Jan Breman
Vandaag om 23:24:16
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
Vandaag om 22:59:38
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Huup
Vandaag om 22:56:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 22:53:11
Liliput kortkoppeling mechaniek defect door 008200
Vandaag om 22:13:45
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 22:11:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 22:06:34
Piko Eas-z gebracht als Eaos door Te 2/2
Vandaag om 21:52:56
Grappige foto's door René 4312
Vandaag om 21:34:01
Aachenau West door wob
Vandaag om 21:32:21
Piko 2025 door Rob Ellerman
Vandaag om 21:13:45
Le Bassin uit logeren bij Bentink door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:12:06
Mijn geweatherde modellen door cor_b
Vandaag om 21:09:11
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jouw philotrain bent) door orientexpress
Vandaag om 20:36:51
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 20:19:52
Raadplaatje door René 4312
Vandaag om 20:19:45
Anders dan Rietze, moderne 1:87 Amsterdamse GVB trams of bussen? door virmfan
Vandaag om 19:52:15
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 19:47:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 19:46:55
fotowedstrijd 2025 door Dave.......
Vandaag om 19:35:50
De spoorhaven van Zuidbarge. door Eric B
Vandaag om 19:09:50
Bf Kibronn door Luit
Vandaag om 18:15:12
Uhlenbrock Intellibox 3 door ArnodeBruin
Vandaag om 18:02:38
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Falkenberg
Vandaag om 17:06:36
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Streamliner
Vandaag om 16:10:09
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:01:59
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Sicco Dierdorp
Vandaag om 15:21:02
  

Auteur Topic: Rivarossi, Mat 46, groen, tp. 3b  (gelezen 219072 keer)

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #195 Gepost op: 27 June 2010, 20:49:26 »

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3139
  • NL/NS vanaf 1945
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #196 Gepost op: 28 June 2010, 20:32:17 »
een kopie van een lima :( geneens sluitverlichting...10 maal zoduur :o (bij wijze van)
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #197 Gepost op: 28 June 2010, 20:33:20 »
Er staat duidelijk dat er sluitseinen in zitten....
En motor met vliegwiel.

Als er weer hier mensen ziten die hadden verwacht dat de Mat 46 een compleet nieuw model zou zijn, dan kan ik die nu al teleurstellen.
Dit is net als de IRM een ge update model.

Het model was al geweldig toen het een Lima was, maar motorisch bleef ze achter. Dat zou nu verholpen moeten zijn evenals de sluitseinen.
Er IS mij beloofd op Nurnberg dat er zelfs een L sein in zou zitten met wit licht boven en geel licht beneden.
Maar ja, er was mij ook beloofd dat de seinbalk van de 1300 zou worden aangepast, en dat is ook niet gedaan.

Maar ik geef pas kritiek, als het model hier voor mijn neus staat.

ps : Voor de geel-grijze zijn nog geen plannen.

bron : medewerkers Hornby op Nurnberg 2010.
« Laatst bewerkt op: 28 June 2010, 20:38:14 door Chris van Diesen »

Trainmotion

  • Offline Offline
  • Berichten: 200
  • I'm watching you
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #198 Gepost op: 28 June 2010, 20:46:23 »
Ik ben benieuwd of de Mat46 inderdaad in juli/augustus uitkomt. Ik heb zelf ook een Lima uitvoering grasgroen met blauwe reclamebanen en denk er sterk aan om er eentje bij te kopen. Mijn voorkeur gaat dan uit naar de grasgroene met NS logo. Wat betreft rijeigenschappen, mijn Lima vind ik nog behoorlijk soepel lopen en had deze als eerste probeersel van sluitlichten voorzien.  :)
Digitaal DCC 2 rail DB-NS tijdperk III/IV/V

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3139
  • NL/NS vanaf 1945
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #199 Gepost op: 28 June 2010, 20:53:02 »
Er staat duidelijk dat er sluitseinen in zitten....
En motor met vliegwiel.

Als er weer hier mensen ziten die hadden verwacht dat de Mat 46 een compleet nieuw model zou zijn, dan kan ik die nu al teleurstellen.
Dit is net als de IRM een ge update model.

Het model was al geweldig toen het een Lima was, maar motorisch bleef ze achter. Dat zou nu verholpen moeten zijn evenals de sluitseinen.
Er IS mij beloofd op Nurnberg dat er zelfs een L sein in zou zitten met wit licht boven en geel licht beneden.
Maar ja, er was mij ook beloofd dat de seinbalk van de 1300 zou worden aangepast, en dat is ook niet gedaan.

Maar ik geef pas kritiek, als het model hier voor mijn neus staat.

ps : Voor de geel-grijze zijn nog geen plannen.

bron : medewerkers Hornby op Nurnberg 2010.


Wat voor motor komt er dan in?
toch niet zo zichtbare klomp als in de IRM?
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6800
  • Spaar ze allemaal.
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #200 Gepost op: 28 June 2010, 20:59:37 »
Het gaat in ieder geval ten koste van een stukje interieur, het is het een of het ander.

Ik had persoonlijk liever dat ze de lampglaasjes eens aan de goede kant hadden gelijmd, of zou het zomaar kunnen dat.....?

Stephan.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9892
    • belse roestkraam
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #201 Gepost op: 28 June 2010, 21:09:11 »
lampglaasjes aanpassen is minder werk dan de motor...

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6800
  • Spaar ze allemaal.
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #202 Gepost op: 28 June 2010, 21:16:37 »
Ja maar dan breekt er weer een stukje af of krast er weer iets, moet er weer wat plamuur op en verf en weet ik al wel niet. En zelfs als je de motor omwisseld voor een muis in een tredmolen daar zie je dan toch niets van.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9892
    • belse roestkraam
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #203 Gepost op: 28 June 2010, 21:37:39 »
eromheen afplakken? of de kaasschaaf wegleggen en een goed hobbymes pakken?

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22710
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #204 Gepost op: 28 June 2010, 21:54:48 »
Het gaat in ieder geval ten koste van een stukje interieur, het is het een of het ander.

Eeeh, de Lima had toch echt ook al een motor. In de tot nu toe aangepaste modellen is de pannenkoekmotor vervangen door een aandrijving à la de Piko Hondekop. Neemt ongeveer precies zoveel plek in.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6800
  • Spaar ze allemaal.
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #205 Gepost op: 28 June 2010, 22:00:21 »
Maar de pannekoek zat in de bagageafdeling dus daar zag je niets van.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22710
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #206 Gepost op: 28 June 2010, 22:01:02 »
Daar past een betere aandrijving op 1 draaistel dus ook.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #207 Gepost op: 28 June 2010, 22:08:05 »
Motor ligt (hoogstwaarschijnlijk) in het interieur (a la Piko hondekop)

Ik zeg mogelijk, want ik heb het van horen zeggen. De modellen op Nurnberg waren motorloos, en met compleet interieus.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9892
    • belse roestkraam
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #208 Gepost op: 28 June 2010, 22:19:02 »
een engelse ex-lima loc die nu als hornby uitkomt had een motor in de lengterichting op het draaistel, met wormaandrijving maar dus geen cardan. Het draaistel zat op de bekende manier in het frame gehaakt, minimale aanpassing dus ten opzichte van de lima-mallen.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8249
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #209 Gepost op: 28 June 2010, 22:28:03 »
De Hornby Class 58 heeft de motor ook op het draaistel.
Rijd prima.
Kijk maar naar deze foto van Bromsgrovemodels.
Vr. groeten,
Bob