Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:57:38
Minibaan Visserskaai H0 door gdh
Vandaag om 20:54:05
Contact gegevens Roco NL door Luc2000
Vandaag om 20:52:44
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 20:51:53
Bevestigen Digikeijs DR7111 lichtsein door Pukkie
Vandaag om 20:51:00
ESU V5 Decoder setting door ATSF2
Vandaag om 20:48:10
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jeronimos
Vandaag om 20:32:43
Probleem met Trix wagon door Robert vh Prutsert
Vandaag om 20:31:04
Treinbaan (winterlandschap) in winkeletalage door WimC
Vandaag om 20:18:10
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Frank 123
Vandaag om 20:09:27
interface RocRail en fysiek rijweg gestuurd bedieningspaneel door AlbertG
Vandaag om 19:54:55
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 19:47:21
Probleem met inloggen door VAM65
Vandaag om 19:43:02
3D print wagons: de benodigde onderdelen door Floris Dilz
Vandaag om 19:18:38
Wat hebben treintjes met Kerst te maken? door Ferdinand Bogman
Vandaag om 19:06:26
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door roco
Vandaag om 18:49:12
LS Models 2025 door Corné81
Vandaag om 18:47:38
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door Ronald Halma
Vandaag om 18:23:38
Wie weet hoe je 2 fleischmann sprinters kan koppelen door TonM
Vandaag om 18:04:28
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 17:59:58
Etalage treinbaan aan de Burgemeester Reigerstraat Utrecht door R1954
Vandaag om 17:55:45
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:39:49
Goede wensen voor 2026 door Alewijn
Vandaag om 17:22:20
TEE RGP 1 Jouef versus REE Modeles door MathynK
Vandaag om 15:24:56
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Silvolde
Vandaag om 15:20:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 15:03:07
Revier Rheinbrenner (H0) door Jelmer
Vandaag om 14:32:35
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 13:59:06
De spoorhaven van Zuidbarge. door BramFokke
Vandaag om 13:40:32
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 12:52:02
  

Auteur Topic: Rivarossi, Mat 46, groen, tp. 3b  (gelezen 220613 keer)

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #195 Gepost op: 27 June 2010, 20:49:26 »

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3139
  • NL/NS vanaf 1945
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #196 Gepost op: 28 June 2010, 20:32:17 »
een kopie van een lima :( geneens sluitverlichting...10 maal zoduur :o (bij wijze van)
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #197 Gepost op: 28 June 2010, 20:33:20 »
Er staat duidelijk dat er sluitseinen in zitten....
En motor met vliegwiel.

Als er weer hier mensen ziten die hadden verwacht dat de Mat 46 een compleet nieuw model zou zijn, dan kan ik die nu al teleurstellen.
Dit is net als de IRM een ge update model.

Het model was al geweldig toen het een Lima was, maar motorisch bleef ze achter. Dat zou nu verholpen moeten zijn evenals de sluitseinen.
Er IS mij beloofd op Nurnberg dat er zelfs een L sein in zou zitten met wit licht boven en geel licht beneden.
Maar ja, er was mij ook beloofd dat de seinbalk van de 1300 zou worden aangepast, en dat is ook niet gedaan.

Maar ik geef pas kritiek, als het model hier voor mijn neus staat.

ps : Voor de geel-grijze zijn nog geen plannen.

bron : medewerkers Hornby op Nurnberg 2010.
« Laatst bewerkt op: 28 June 2010, 20:38:14 door Chris van Diesen »

Trainmotion

  • Offline Offline
  • Berichten: 200
  • I'm watching you
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #198 Gepost op: 28 June 2010, 20:46:23 »
Ik ben benieuwd of de Mat46 inderdaad in juli/augustus uitkomt. Ik heb zelf ook een Lima uitvoering grasgroen met blauwe reclamebanen en denk er sterk aan om er eentje bij te kopen. Mijn voorkeur gaat dan uit naar de grasgroene met NS logo. Wat betreft rijeigenschappen, mijn Lima vind ik nog behoorlijk soepel lopen en had deze als eerste probeersel van sluitlichten voorzien.  :)
Digitaal DCC 2 rail DB-NS tijdperk III/IV/V

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3139
  • NL/NS vanaf 1945
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #199 Gepost op: 28 June 2010, 20:53:02 »
Er staat duidelijk dat er sluitseinen in zitten....
En motor met vliegwiel.

Als er weer hier mensen ziten die hadden verwacht dat de Mat 46 een compleet nieuw model zou zijn, dan kan ik die nu al teleurstellen.
Dit is net als de IRM een ge update model.

Het model was al geweldig toen het een Lima was, maar motorisch bleef ze achter. Dat zou nu verholpen moeten zijn evenals de sluitseinen.
Er IS mij beloofd op Nurnberg dat er zelfs een L sein in zou zitten met wit licht boven en geel licht beneden.
Maar ja, er was mij ook beloofd dat de seinbalk van de 1300 zou worden aangepast, en dat is ook niet gedaan.

Maar ik geef pas kritiek, als het model hier voor mijn neus staat.

ps : Voor de geel-grijze zijn nog geen plannen.

bron : medewerkers Hornby op Nurnberg 2010.


Wat voor motor komt er dan in?
toch niet zo zichtbare klomp als in de IRM?
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6815
  • Spaar ze allemaal.
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #200 Gepost op: 28 June 2010, 20:59:37 »
Het gaat in ieder geval ten koste van een stukje interieur, het is het een of het ander.

Ik had persoonlijk liever dat ze de lampglaasjes eens aan de goede kant hadden gelijmd, of zou het zomaar kunnen dat.....?

Stephan.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9896
    • belse roestkraam
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #201 Gepost op: 28 June 2010, 21:09:11 »
lampglaasjes aanpassen is minder werk dan de motor...

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6815
  • Spaar ze allemaal.
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #202 Gepost op: 28 June 2010, 21:16:37 »
Ja maar dan breekt er weer een stukje af of krast er weer iets, moet er weer wat plamuur op en verf en weet ik al wel niet. En zelfs als je de motor omwisseld voor een muis in een tredmolen daar zie je dan toch niets van.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9896
    • belse roestkraam
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #203 Gepost op: 28 June 2010, 21:37:39 »
eromheen afplakken? of de kaasschaaf wegleggen en een goed hobbymes pakken?

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22756
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #204 Gepost op: 28 June 2010, 21:54:48 »
Het gaat in ieder geval ten koste van een stukje interieur, het is het een of het ander.

Eeeh, de Lima had toch echt ook al een motor. In de tot nu toe aangepaste modellen is de pannenkoekmotor vervangen door een aandrijving à la de Piko Hondekop. Neemt ongeveer precies zoveel plek in.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6815
  • Spaar ze allemaal.
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #205 Gepost op: 28 June 2010, 22:00:21 »
Maar de pannekoek zat in de bagageafdeling dus daar zag je niets van.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22756
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #206 Gepost op: 28 June 2010, 22:01:02 »
Daar past een betere aandrijving op 1 draaistel dus ook.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #207 Gepost op: 28 June 2010, 22:08:05 »
Motor ligt (hoogstwaarschijnlijk) in het interieur (a la Piko hondekop)

Ik zeg mogelijk, want ik heb het van horen zeggen. De modellen op Nurnberg waren motorloos, en met compleet interieus.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9896
    • belse roestkraam
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #208 Gepost op: 28 June 2010, 22:19:02 »
een engelse ex-lima loc die nu als hornby uitkomt had een motor in de lengterichting op het draaistel, met wormaandrijving maar dus geen cardan. Het draaistel zat op de bekende manier in het frame gehaakt, minimale aanpassing dus ten opzichte van de lima-mallen.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8263
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Mat 46 Rivarossi
« Reactie #209 Gepost op: 28 June 2010, 22:28:03 »
De Hornby Class 58 heeft de motor ook op het draaistel.
Rijd prima.
Kijk maar naar deze foto van Bromsgrovemodels.
Vr. groeten,
Bob