2 boosters ga gebruiken en een kabeltje in mn booster out en bij die andere booster out erin prikken zodat ik 100 Va op mn baan heb?
WANT DIGITAAL BLIJFT DUUR!
De moraal van dit betoog is: Analoog of digitaal maakt niet uit, zolang je maar plezier hebt in je hobby. Ik rij met plezier analoog. De modelspor fabrikanten dringen al digitaal aan me op. Laten we het op dit FORUM a.u.b. niet doen!!!!!Veel modelspoor plezier en groetjesvanWil
Met analoog blok systeem kan je een onbeperkt aantal treinen laten rijden.Bij digitaal reageren alle treinen hetzelfde op de commando's stoppen of rijden.Bij analoog kan ik elk blok zelf de optrek, afrem en maximum snelheid bepalen met potmeters. De ene loc rijdt al bij 3 volt de andere pas bij 6. Nou en? Als een sein groen wordt, dan reageren machinisten ook niet allemaal hetzelfde en dus gaat die trein die pas bij 6 volt gaat rijden ook wat later weg bij een groen sein.Maar het meeste baal ik van de opmerking, dan ga je toch digitaal, alsof dat " DE OPLOSSING " is voor modeltrein problemen.het meest stomme van digitaal vind ik de decoders met last regeling. Ha, ha, ha, ha, in het echt kregen NS machinisten een speciale cursus om door de Willemspoortunnel in Rotterdam te rijden.Want in het echt remt een trein wel af door een helling. Wat doet de digitaalrijder, ach, welnee, tegen een helling op gaat de loc met de sliert wagons net zo hard als op de vlakke baan.Schiet mij maar lek. Modellen zijn precies op schaal, de snelheid in model is precies goed, de modellen rijden door een bijna niet van echt te onder scheiden omgeving, maar natuur getrouw vertragen bij een helling, DAT HOEFT PLOTSELING NIET??
Ik rij analoog en met plezier.Ja, ik heb digitaal locomotieven bestuurd en het beviel me niet, vanwege een lijstje met nummers voor de locomotieven.Ik wil geen geluiden horen uit mijn locomotieven. Ik wil geen dansende stellen in een wagon, Ik wil niet de deuren openen of de pantograaf laten zakken en helemaal wil ik niet een kraan op afstand bedienen.De snelheid wordt met digitaal in 24 stappen verhoogd.Met mijn analoog systeem gaat dat lineair gelijkmatiger.Van Meekeren/Mecktronics zou een star systeem zijn. Dat ligt aan je baan plan.Digitaal kom je al snel tegen capaciteits problemen.WANT DIGITAAL BLIJFT DUUR!
Wil ik dus zeggen dat digitaal DE oplossing is, nee helemaal niet.Je moet vooral dat doen wat jij leuk vindt, en waar je plezier aan hebt, en aan de vele reacties is te merken dat er veel zijn die plezier uit digitaal halen.
En wat de lastregeling betreft. Dat is een oplossing voor het feit dat de hellingen en bogen op de modelbaan weinig met de realiteit te maken hebben. Je zou gelijk hebben als de de hellingen en bogen op de modenbaan helemaal op schaal waren. Maar dat zijn ze niet en dus reageren modeltreinen zonder lastregeling in bogen en hellingen heel anders dan in het echt. Analoog is daar niets aan te doen. Digitaal kun je de lastregeling zo instellen dat een trein op een modelhelling precies zo reageert als in het echt.
"De moraal van dit betoog is: Analoog of digitaal maakt niet uit, zolang je maar plezier hebt in je hobby. Ik rij met plezier analoog. De modelspor fabrikanten dringen al digitaal aan me op. Laten we het op dit FORUM a.u.b. niet doen!!!!!Veel modelspoor plezier en groetjesvanWil"