Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 04:09:19
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 03:41:34
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Lobomotion69
Vandaag om 03:08:03
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
Vandaag om 01:26:30
Altenburg im Schwarzwald.(H0, TP III/IV) door Ronald69
Vandaag om 00:58:55
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald69
Vandaag om 00:12:53
De Projecten van RetroJack door RetroJack
18 July 2025, 23:59:29
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mar-Cas
18 July 2025, 23:43:09
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Karst Drenth
18 July 2025, 22:55:21
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
18 July 2025, 21:51:08
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
18 July 2025, 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar door Ronaldk
18 July 2025, 21:34:32
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
18 July 2025, 21:21:53
Sikje 225 door Huup
18 July 2025, 21:21:34
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
18 July 2025, 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
18 July 2025, 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
18 July 2025, 19:57:35
Station Roodeschool door Eric B
18 July 2025, 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
18 July 2025, 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
18 July 2025, 18:49:20
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
18 July 2025, 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
18 July 2025, 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
18 July 2025, 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
18 July 2025, 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
18 July 2025, 16:04:09
Fleischmania Nostalgia door hervé
18 July 2025, 15:16:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
18 July 2025, 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
18 July 2025, 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
18 July 2025, 12:51:41
Railpro 607 door henk
18 July 2025, 12:47:11
  

Auteur Topic: Plaats van componenten bij gebruik experimenteerprint  (gelezen 16111 keer)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26636
    • Pagina van klaas
Re:Plaats van componenten bij gebruik experimenteerprint
« Reactie #60 Gepost op: 28 April 2009, 17:46:06 »
Jeroen,

ik zie het probleem niet zo. Die booster kan 4A verwerken, maar de voeding kan er maar 3,2 leveren. Dan is het toch helemaal niet nodig dat de uitschakeling werkt?
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Jeroen van Tol

  • Offline Offline
  • Berichten: 205
  • Think BIG - Think Digital
Re:Plaats van componenten bij gebruik experimenteerprint
« Reactie #61 Gepost op: 28 April 2009, 23:20:50 »
@Klaas
Deze opmerking had ik van jou eigenlijk niet verwacht, tenzij je me probeert te prikkelen om er over na te denken...  ;D
Hoe dan ook, ik ben het met je eens dat de booster het inderdaad wel zal overleven. Maar er zijn meer redenen om een kortsluitbeveiliging toe te passen, dan alleen om het betreffende apparaat zelf te sparen. Ik vind het een prettige gedachte dat wanneer er 'iets' op de baan zorgt voor kortsluiting, dat de spanning er automatisch af gaat. Met 3,2 Ampere kun je immers een aardig brandje stichten.
Mijn leven is een pendeltrein waarvan de stations steeds een stukje vooruitgeschoven worden...

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26636
    • Pagina van klaas
Re:Plaats van componenten bij gebruik experimenteerprint
« Reactie #62 Gepost op: 29 April 2009, 00:08:11 »
Jeroen, daar zit wat in. Ik had het eigenlijk alleen bekeken vanuit de voeding, die kennelijk zelf begrensd is op 3,2A, en de booster, die er makkelijk tegen moet kunnen.
Maar dan nog, waar zou die brand dan moeten ontstaan? Niet in je bedrading, want die hoort ook berekend te zijn op 4A minimaal. En op het kortsluitpunt ook niet, want daar loopt weliswaar veel stroom, maar aangezien er een kortsluiting is, is er geen spanning op dat punt, dus ook geen vermogen. En als de kortsluiting onvolledig is, dan is er wel spanning op dat punt, maar de stroom zal dan weer minder zijn. Kortom, ik denk zelf dat het allemaal wel meevalt.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.