Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
door
WimC
Vandaag
om 09:29:44
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
Jelmer
Vandaag
om 09:19:29
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules
door
moonlicht
Vandaag
om 09:18:42
Trix 22128 EETC 1200 - 175 Jaar spoorwegen DCC Sound - Decoder plots dood.
door
Ben
Vandaag
om 08:34:44
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
Frits C
Vandaag
om 07:05:23
3 januari NVBS oliebollenrit
door
Seinhuis
Vandaag
om 00:25:28
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Sven
04 December 2025, 23:17:21
Eindstation Daarhuizen
door
HenkN
04 December 2025, 23:07:38
Cornfield Junction / Boulder Crossing - Afsluiten Topic
door
RobVille
04 December 2025, 23:01:50
Alternatieven voor de messing lagers van een Fleischmann rondmotor
door
GerardvV
04 December 2025, 22:28:44
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
barry1972
04 December 2025, 21:37:57
Piko blauwe 1000: de decoderzaken
door
damngrazy
04 December 2025, 21:32:25
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend?
door
Herb73
04 December 2025, 21:29:05
Test van een Rapido Trains GE 44 tonner Claremont and Concord
door
Ronald Halma
04 December 2025, 21:14:59
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Frank 123
04 December 2025, 21:14:26
Rondom Charlois
door
NS264
04 December 2025, 20:30:21
Altburg. een analoge, opklapbare Märklinbaan
door
daan2353
04 December 2025, 19:58:09
Wat is dit voor component
door
008200
04 December 2025, 19:18:51
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
IJmc
04 December 2025, 18:04:09
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
NS264
04 December 2025, 18:03:13
Piko blauwe 1000
door
Huup
04 December 2025, 17:52:54
DVT: Belgische (militaire) "Dagelijkse Verlofgangers Trein": samenstelling?
door
martijnhaman
04 December 2025, 17:04:36
Rondje door Lissabon met Lijn 28
door
Sven
04 December 2025, 16:17:19
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
nighttrain1
04 December 2025, 16:05:37
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap.
door
Anton Maris
04 December 2025, 15:12:43
Jaques Crousteaux, Poissons et Homards
door
daan2353
04 December 2025, 14:37:16
Da's Daz 2
door
spoorijzer
04 December 2025, 14:22:34
Rail away
door
Eric v C
04 December 2025, 14:17:48
Extra functie in Zimo MS450P22
door
RobbertJan
04 December 2025, 14:04:30
Diorama Memburg Klütjenfelderkai
door
neudalhausenstadbahn
04 December 2025, 13:45:21
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Elektronica en analoog
|
Plaats van componenten bij gebruik experimenteerprint
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
Vorige
-
1
...
3
4
[
5
]
Omlaag
Auteur
Topic: Plaats van componenten bij gebruik experimenteerprint (gelezen 16715 keer)
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 27013
Re:Plaats van componenten bij gebruik experimenteerprint
«
Reactie #60 Gepost op:
28 April 2009, 17:46:06 »
Jeroen,
ik zie het probleem niet zo. Die booster kan 4A verwerken, maar de voeding kan er maar 3,2 leveren. Dan is het toch helemaal niet nodig dat de uitschakeling werkt?
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
Jeroen van Tol
Offline
Berichten: 205
Think BIG - Think Digital
Re:Plaats van componenten bij gebruik experimenteerprint
«
Reactie #61 Gepost op:
28 April 2009, 23:20:50 »
@Klaas
Deze opmerking had ik van jou eigenlijk niet verwacht, tenzij je me probeert te prikkelen om er over na te denken...
Hoe dan ook, ik ben het met je eens dat de booster het inderdaad wel zal overleven. Maar er zijn meer redenen om een kortsluitbeveiliging toe te passen, dan alleen om het betreffende apparaat zelf te sparen. Ik vind het een prettige gedachte dat wanneer er 'iets' op de baan zorgt voor kortsluiting, dat de spanning er automatisch af gaat. Met 3,2 Ampere kun je immers een aardig brandje stichten.
Gelogd
Mijn leven is een pendeltrein waarvan de stations steeds een stukje vooruitgeschoven worden...
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 27013
Re:Plaats van componenten bij gebruik experimenteerprint
«
Reactie #62 Gepost op:
29 April 2009, 00:08:11 »
Jeroen, daar zit wat in. Ik had het eigenlijk alleen bekeken vanuit de voeding, die kennelijk zelf begrensd is op 3,2A, en de booster, die er makkelijk tegen moet kunnen.
Maar dan nog, waar zou die brand dan moeten ontstaan? Niet in je bedrading, want die hoort ook berekend te zijn op 4A minimaal. En op het kortsluitpunt ook niet, want daar loopt weliswaar veel stroom, maar aangezien er een kortsluiting is, is er geen spanning op dat punt, dus ook geen vermogen. En als de kortsluiting onvolledig is, dan is er wel spanning op dat punt, maar de stroom zal dan weer minder zijn. Kortom, ik denk zelf dat het allemaal wel meevalt.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
Vorige
-
1
...
3
4
[
5
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Elektronica en analoog
|
Plaats van componenten bij gebruik experimenteerprint