Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Gert Arkema
Vandaag om 19:49:44
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 19:40:08
Sikje 225 door timtrein
Vandaag om 19:36:42
digitaal veranderd in 15 jaar door saskia
Vandaag om 19:30:38
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door timtrein
Vandaag om 19:29:54
Piko 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 19:13:56
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Prutsert
Vandaag om 18:44:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 18:23:00
Aachenau West door wob
Vandaag om 18:05:46
DCM motor van Märklin demonteren. door Bahn-AG
Vandaag om 18:00:57
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 16:20:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
Vandaag om 15:28:50
Modeltreinexpress gesloten op 22juli2025 door VAM65
Vandaag om 15:12:12
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 14:29:47
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door MaraNCS
Vandaag om 14:22:42
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 13:41:32
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Corné81
Vandaag om 12:59:21
Railpro 607 door Bob11
Vandaag om 12:53:23
365 "Het is weekend foto's" door Wim Vink
Vandaag om 10:39:09
LS Models / Models World 2021 door Benelux795
Vandaag om 10:00:39
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door orientexpress
Vandaag om 09:56:00
Lima IRM pimpen door Brouwersbaan
Vandaag om 09:42:01
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door laurent
Vandaag om 08:55:50
Klein baantje 1200x1200mm door Wim Vink
16 July 2025, 23:02:19
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mar-Cas
16 July 2025, 22:21:51
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
16 July 2025, 21:47:03
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
16 July 2025, 21:44:15
Gewoon wat busfoto's door Bolramer
16 July 2025, 21:43:57
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
16 July 2025, 21:25:56
  

Auteur Topic: Plaats van componenten bij gebruik experimenteerprint  (gelezen 16104 keer)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26633
    • Pagina van klaas
Re:Plaats van componenten bij gebruik experimenteerprint
« Reactie #60 Gepost op: 28 April 2009, 17:46:06 »
Jeroen,

ik zie het probleem niet zo. Die booster kan 4A verwerken, maar de voeding kan er maar 3,2 leveren. Dan is het toch helemaal niet nodig dat de uitschakeling werkt?
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Jeroen van Tol

  • Offline Offline
  • Berichten: 205
  • Think BIG - Think Digital
Re:Plaats van componenten bij gebruik experimenteerprint
« Reactie #61 Gepost op: 28 April 2009, 23:20:50 »
@Klaas
Deze opmerking had ik van jou eigenlijk niet verwacht, tenzij je me probeert te prikkelen om er over na te denken...  ;D
Hoe dan ook, ik ben het met je eens dat de booster het inderdaad wel zal overleven. Maar er zijn meer redenen om een kortsluitbeveiliging toe te passen, dan alleen om het betreffende apparaat zelf te sparen. Ik vind het een prettige gedachte dat wanneer er 'iets' op de baan zorgt voor kortsluiting, dat de spanning er automatisch af gaat. Met 3,2 Ampere kun je immers een aardig brandje stichten.
Mijn leven is een pendeltrein waarvan de stations steeds een stukje vooruitgeschoven worden...

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26633
    • Pagina van klaas
Re:Plaats van componenten bij gebruik experimenteerprint
« Reactie #62 Gepost op: 29 April 2009, 00:08:11 »
Jeroen, daar zit wat in. Ik had het eigenlijk alleen bekeken vanuit de voeding, die kennelijk zelf begrensd is op 3,2A, en de booster, die er makkelijk tegen moet kunnen.
Maar dan nog, waar zou die brand dan moeten ontstaan? Niet in je bedrading, want die hoort ook berekend te zijn op 4A minimaal. En op het kortsluitpunt ook niet, want daar loopt weliswaar veel stroom, maar aangezien er een kortsluiting is, is er geen spanning op dat punt, dus ook geen vermogen. En als de kortsluiting onvolledig is, dan is er wel spanning op dat punt, maar de stroom zal dan weer minder zijn. Kortom, ik denk zelf dat het allemaal wel meevalt.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.