Weten jullie ok hoe ik mijn scanner aan de praat krijg onder windows 7.
hier 3 DE3en s'morgens rond de klok van 7:00 heeft net het station van Emmen bargeres verlaten richting Nieuw Amsterdam.tussen 1981-83.
Frank hoe kan je dat zo duidelijk zijn dat het om de 81 gaat, destijds zag je ook al dat het om de 22 ging door de vishaak op een andere plaats zat.
Hier zien we een foto van station Leiden-Lammenschans met twee seinpalen vlak achter elkaar, één voor het hoofdsein en één voor het vertakkingsvoorsein (jaar 1978).
Wat dat Boeing 747-verhaal betreft... is dat niet gewoon een verzinsel, tot stand gekomen vanachter de burelen van uitgeverij Ukelele/Kukeleku (doorhalen wat niet wan toepassing is) anno thans, om een verhaal in boek en tijdschrift wat op te leuken? Ik ken dat begrip niet terwijl de 3x rode DE-2 van mijn tijd is. In die tijd ging ik ook om met lieden uit de Achterhoek, die hoorde ik daar ook nooit over...
Maar wat betekent dit seinbeeld nu? Wat is het verschil met als de middelste arm verticaal zou hebben gestaan?
Heee, volgens mij is dit dezelfde seincombinatie van de achterkant gezien, net geen maandje later (3 maart): NS 2239 en 2225 met 14 ketelwagens als trein 47023 uit IJsselmonde bij km 0.8 tussen Venlo en Kaldenkirchen. Rechts het voorsein van het inrijsein van Venlo.
Doorrijden en rekenen op volgende beperkte snelheid (aftakkend spoor).Middelste arm verticaal:Doorrijden en rekenen op volgende groen (doorgaand spoor).
Maar wat betekent dan: hoofdsein hoog, middelste arm verticaal, onderste hoog? *Dat* is toch ' Doorrijden en rekenen op volgende groen' ?
Wat jij aanziet voor een proefsnor zijn volgens mij vlaggen op de neus van het stel.Eelco
Mooie plaat, heb je toevallig ook een foto van de terugrit met de 2225 voorop?