Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vraag een machinist het hemd van zijn lijf door JoopSpoort
Vandaag om 22:07:12
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 21:55:03
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door JoopSpoort
Vandaag om 21:51:14
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 21:29:45
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door hmmglaser
Vandaag om 21:24:37
Sfeer op je modelbaan door Frank 123
Vandaag om 21:18:17
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door Rob Bennis
Vandaag om 21:09:11
Raadplaatje door GerardvV
Vandaag om 21:05:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door cor_b
Vandaag om 21:03:37
Roco 70788 2400 met Zimo MX645 acceleratie settings door Spoolder1972
Vandaag om 21:01:35
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 21:00:28
YaMoRC YD8248 Servodecoder door Karst Drenth
Vandaag om 20:48:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door BartvD
Vandaag om 20:45:15
Overzicht "Het is Weekend" foto's! door puntenglijder
Vandaag om 20:39:54
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 20:32:53
Einde HSIJ (stoomtrein Hoogovens) in zicht door hmmglaser
Vandaag om 20:30:09
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 19:49:23
Aanpassen baanplan bestaande baan door JoopSpoort
Vandaag om 18:31:31
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Bob11
Vandaag om 18:15:35
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 18:05:41
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 17:22:12
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Tjalling
Vandaag om 16:27:55
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Frits C
Vandaag om 15:48:45
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Hans van de Burgt
Vandaag om 15:06:26
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door dh3201
Vandaag om 13:51:22
Aansturen verlichting Exact-Train ICR door VAM65
Vandaag om 13:34:11
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 13:25:09
Bouw van een materieel 46 vierwagenstel door defender
Vandaag om 12:51:30
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door sncf231e
Vandaag om 11:53:24
Roco Fccpps, overzicht van Roco-modellen. door metpetergaathetbeter
Vandaag om 01:23:58
  

Auteur Topic: Station Mariëlberg - (Baanplan H0)  (gelezen 17693 keer)

Hans van de Burgt

  • Onshape Gebruikersgroep
  • Offline Offline
  • Berichten: 6527
Re: Station Mariëlberg - (Baanplan H0)
« Reactie #30 Gepost op: 09 February 2009, 22:28:09 »
Het voordel van de eerste methode is, dat je er een schuif-schaduwstation kunt aanleggen.
Scheelt heel veel wissels (...en kosten).  ;D

grrz,

Hans

Henk H.

  • Offline Offline
  • Berichten: 204
Re: Station Mariëlberg - (Baanplan H0)
« Reactie #31 Gepost op: 11 February 2009, 13:46:01 »
Ik heb geen ervaring met een schuif schaduw station...

Wil je dit eens verduidelijken?


Cheers Henk
Door voor de trein te springen krijg je echt je leven niet weer op de rails...

Hans van de Burgt

  • Onshape Gebruikersgroep
  • Offline Offline
  • Berichten: 6527
Re: Station Mariëlberg - (Baanplan H0)
« Reactie #32 Gepost op: 11 February 2009, 14:16:10 »
Een plaatje zegt meer dan 1.000 woorden...



Bron: De Motorpost van Modelbouwclub Telemodel, onder redactie van Hans Meijer en Nico Bruijne

grzz,

Hans

Henk H.

  • Offline Offline
  • Berichten: 204
Re: Station Mariëlberg - (Baanplan H0)
« Reactie #33 Gepost op: 13 February 2009, 12:47:54 »
Ziet er handig uit!
Ik zal dit weekend Wintrack eens even gaan ontdekken...

Ook ben ik naarstig mijn baanplan aan het modificeren, maar ben er nog niet helemaal over uit. Ik vind mijn eerste plan toch erg statisch...

Hoop hier snel een plan te kunnen laten zien!

Cheers Henk
Door voor de trein te springen krijg je echt je leven niet weer op de rails...

Henk H.

  • Offline Offline
  • Berichten: 204
Re: Station Mariëlberg - (Baanplan H0)
« Reactie #34 Gepost op: 22 February 2009, 01:54:57 »
Eindelijk een baanplan... enige suggesties zijn welkom...



Helaas is het tunneltraject over het bovenliggende traject getekend :-(

Graag jullie reacties...
Door voor de trein te springen krijg je echt je leven niet weer op de rails...

Gerard110

  • Offline Offline
  • Berichten: 194
Re: Station Mariëlberg - (Baanplan H0)
« Reactie #35 Gepost op: 22 February 2009, 11:08:11 »
ik zou voor het station in ieder geval nog wat wissels leggen. anders kun je als je rechts rijd niet naar links ::) en daarna niet meer terug.

Jacobw

  • Gast
Re: Station Mariëlberg - (Baanplan H0)
« Reactie #36 Gepost op: 22 February 2009, 15:57:36 »
Hallo,

Ziet er niet verkeerd uit maar zoals Gerard ook aangaf zijn een paar extra wissels niet overbodig. Heb je trouwens er ook gaan gedacht dat de overgang tussen de wissels links in je baanplan kortsluiting gaan maken en dat je dit dan moet oplossen door een keerlus.

Jacob

Henk H.

  • Offline Offline
  • Berichten: 204
Re: Station Mariëlberg - (Baanplan H0)
« Reactie #37 Gepost op: 23 February 2009, 12:43:22 »
Ai... daar had ik idd nog niet over nagedacht.  :o
Ook heb ik nog geen schaduw station. Ik moet daar toch nog even aan gaan werken. >:(
Ook heb ik gemeten dat het stations gedeelte maar amper een meter lang is... das te kort natuurlijk. :-|
Misschien moet ik de lay out nog iets veranderen...
Een L vorm zou de oppervlakte hanteerbaarder maken...

Nog maar even terug naar de teken tafel...  ;)
Door voor de trein te springen krijg je echt je leven niet weer op de rails...

Henk H.

  • Offline Offline
  • Berichten: 204
Re: Station Mariëlberg - (Baanplan H0)
« Reactie #38 Gepost op: 04 March 2009, 22:08:44 »
Eindelijk een nieuw baanplan...



Nog wel zonder schaduw station... ben daarover nog aan het brainwaven...

Wederom graag weer jullie reacties, op en aan merkingen...
Door voor de trein te springen krijg je echt je leven niet weer op de rails...

Machinist Johan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1806
  • gevorderd beginner
Re: Station Mariëlberg - (Baanplan H0)
« Reactie #39 Gepost op: 05 March 2009, 10:27:27 »
ik neem aan dat er van uit de keerlus rechts komende tussen de 2 sporen een perron komt? als dit zo is zou ik de wissels proberen te vermijden want als je realistisch wilt rijden mogen de treinen niet zo heel erg snel over afbuigende wissels heen. verder een goed plan

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re: Station Mariëlberg - (Baanplan H0)
« Reactie #40 Gepost op: 05 March 2009, 13:34:16 »
@Johan, waar zie je die keerlus ?

@Henk, kun je niet beter de wissels op het bovenste stationsspoor omwisselen ? Dan maakt een doorgaaande trein geen kronkel over de wissels en kan gewoon echt rechtdoor.

Sander

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5403
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re: Station Mariëlberg - (Baanplan H0)
« Reactie #41 Gepost op: 06 March 2009, 08:22:39 »
Henk,

De kronkel in het spoor waarover Sander al schreef, zou ik ook niet bouwen. Waarschijnlijk is deze bedoeld voor een tussenliggend perron. Een andere oplossing is om de sporen al in de bocht uit elkaar te laten lopen. Geeft een rusterig beeld als de treinen rijden.

Succes!

Met vriendelijke groet,
Basilicum