Als het H0 is, dan schat ik dat alleen het gekleurde deel (station) al zo'n 3,5 meter in beslag neemt. Dat gaat dus niet als de totaal beschikbare ruimte 4 meter is.
Ik zie:- afbuigende wissels in hoofdsporen. Zou ik niet doen.
Ik vind het verder een goed plan. Het kwam (komt?) in de praktijk zeker voor, dat de rangeersporen direct aansluiten op het hoofdspoor. Bij het rangeren geeft het natuurlijk wel beperkingen door de dienstregeling.
Doordat het station en de sporen diagonaal liggen heb je natuurlijk wel meer ruimte, lijkt me zo. De vier meter is gewoon van links naar rechts gemeten. Ik ken de boogstralen van h0 niet, dus ik heb geen idee hoeveel je nu over moet houden aan ruimte voor die bogen. Dat kan Henk wel zelf uitzoeken.Mvg,Martin
Daar ben ik het mee eens.Waar is dat korte spoortje dat doodloopt tegen het perron voor bedoeld, Henk? Als iemand in Post T per ongeluk de wissel omlegt, dan vliegt de intercity Haarlem zo het perron op, met alle gevolgen vandien...Ik vind het verder een goed plan. Het kwam (komt?) in de praktijk zeker voor, dat de rangeersporen direct aansluiten op het hoofdspoor. Bij het rangeren geeft het natuurlijk wel beperkingen door de dienstregeling.Succes, Henk.Groet,Basilicum
Allereerst bedankt voor jullie reacties!De baan is idd in HO. Gezien het maar een oud stationnetje is ben ik uitgegaan van stoptreinen en een enkele intercity. Vooreerst heeft het perron een lengte gekregen van 1.05 meter... ik weet dat dat kort is. Namelijk net genoeg voor een koploper met3 bakken.
Met de afmetingen die PIKO geeft op de A-gleiss moet het qua R2 R3 en R4 makkelijk lukken!Daar heb ik de breedte op gebaseerd. De tekening is in die zin redelijk op schaal.
De doodlopende sporen zijn voor oud materieel en eventueel parkeren van losse locjes.Bv een hippel, sikje of 1306. Hier heeft vroeger een locloods gestaan en is eigenlijk verlaten spoor. De rangeersporen zijn gebaseerd op stationnetjes uit de jaren '50 hier uit het noorden van het land.De oude losplaats wordt ook niet meer gebruikt... het meest zuidelijke spoor is speciaal voor oude wegrottende groente bakken oid. Er kan gerangeerd worden.. maar das alles.
Wat ik ook vergeten was te zeggen is dat ik nog geen bal snap van digitaal en dus eerst analoog wil beginnen. Twee gescheiden sporen dus... Vandaar ook de rode stip op de wissels. Deze moeten van elkaar geisoleerd worden.Ik ga de baan in driedelen maken zodat er eventeel nog aan de koppen verlengd kan worden...Graag jullie reacties...