Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rondom Charlois door R1954
Vandaag om 18:32:39
Piko EUROCITY 2969 traxx door the_gold
Vandaag om 18:24:08
Onshape gebruikersgroep door Frank 123
Vandaag om 18:23:22
Spoor- en tramweg parafernalia door Eelco Storm
Vandaag om 18:07:14
VERPLAATST: Probleem met inloggen door Duikeend
Vandaag om 18:02:20
Wie weet hoe je 2 fleischmann sprinters kan koppelen door linquenda2
Vandaag om 17:58:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
Vandaag om 17:54:25
Modellbau Lingen 2026 door Scratchbuilt
Vandaag om 17:39:57
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 17:38:27
Resin kits best met of zonder grondlaag door Duikeend
Vandaag om 17:37:14
Raadplaatje door Gerrit H
Vandaag om 17:36:02
Station Steenwijk poging 2 door Duikeend
Vandaag om 17:25:22
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door Locojack
Vandaag om 17:14:30
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 17:00:58
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 16:30:51
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door Lucien
Vandaag om 16:01:20
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 15:52:23
Rivarossi br 56 HR2891S door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 15:28:59
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn. door Brexbachtalbahn
Vandaag om 13:47:48
Wat hebben treintjes met Kerst te maken? door Besselspoor
Vandaag om 13:33:42
Site Uhlenbrock door Michaël dB
Vandaag om 12:53:27
Contact gegevens Roco NL door Herb73
Vandaag om 12:10:22
Tijdschrift DIGIFOTOpro: schitterende reportage over museumlijnen door BrightonBelle
Vandaag om 12:07:36
Revier Rheinbrenner (H0) door spoorijzer
Vandaag om 11:30:05
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Eric B
Vandaag om 11:14:37
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:13:14
Ervaringen met Van Perlo ( DinaSys ) draaischijfbesturing door Ronald Halma
Vandaag om 10:22:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:20:24
Probleem met Trix wagon door klusser
Vandaag om 09:17:36
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 08:40:48
  

Auteur Topic: Station Mariëlberg - (Baanplan H0)  (gelezen 18303 keer)

Hans van de Burgt

  • Onshape Gebruikersgroep
  • Offline Offline
  • Berichten: 6650
Re: Station Mariëlberg - (Baanplan H0)
« Reactie #30 Gepost op: 09 February 2009, 22:28:09 »
Het voordel van de eerste methode is, dat je er een schuif-schaduwstation kunt aanleggen.
Scheelt heel veel wissels (...en kosten).  ;D

grrz,

Hans

Henk H.

  • Offline Offline
  • Berichten: 204
Re: Station Mariëlberg - (Baanplan H0)
« Reactie #31 Gepost op: 11 February 2009, 13:46:01 »
Ik heb geen ervaring met een schuif schaduw station...

Wil je dit eens verduidelijken?


Cheers Henk
Door voor de trein te springen krijg je echt je leven niet weer op de rails...

Hans van de Burgt

  • Onshape Gebruikersgroep
  • Offline Offline
  • Berichten: 6650
Re: Station Mariëlberg - (Baanplan H0)
« Reactie #32 Gepost op: 11 February 2009, 14:16:10 »
Een plaatje zegt meer dan 1.000 woorden...



Bron: De Motorpost van Modelbouwclub Telemodel, onder redactie van Hans Meijer en Nico Bruijne

grzz,

Hans

Henk H.

  • Offline Offline
  • Berichten: 204
Re: Station Mariëlberg - (Baanplan H0)
« Reactie #33 Gepost op: 13 February 2009, 12:47:54 »
Ziet er handig uit!
Ik zal dit weekend Wintrack eens even gaan ontdekken...

Ook ben ik naarstig mijn baanplan aan het modificeren, maar ben er nog niet helemaal over uit. Ik vind mijn eerste plan toch erg statisch...

Hoop hier snel een plan te kunnen laten zien!

Cheers Henk
Door voor de trein te springen krijg je echt je leven niet weer op de rails...

Henk H.

  • Offline Offline
  • Berichten: 204
Re: Station Mariëlberg - (Baanplan H0)
« Reactie #34 Gepost op: 22 February 2009, 01:54:57 »
Eindelijk een baanplan... enige suggesties zijn welkom...



Helaas is het tunneltraject over het bovenliggende traject getekend :-(

Graag jullie reacties...
Door voor de trein te springen krijg je echt je leven niet weer op de rails...

Gerard110

  • Offline Offline
  • Berichten: 194
Re: Station Mariëlberg - (Baanplan H0)
« Reactie #35 Gepost op: 22 February 2009, 11:08:11 »
ik zou voor het station in ieder geval nog wat wissels leggen. anders kun je als je rechts rijd niet naar links ::) en daarna niet meer terug.

Jacobw

  • Gast
Re: Station Mariëlberg - (Baanplan H0)
« Reactie #36 Gepost op: 22 February 2009, 15:57:36 »
Hallo,

Ziet er niet verkeerd uit maar zoals Gerard ook aangaf zijn een paar extra wissels niet overbodig. Heb je trouwens er ook gaan gedacht dat de overgang tussen de wissels links in je baanplan kortsluiting gaan maken en dat je dit dan moet oplossen door een keerlus.

Jacob

Henk H.

  • Offline Offline
  • Berichten: 204
Re: Station Mariëlberg - (Baanplan H0)
« Reactie #37 Gepost op: 23 February 2009, 12:43:22 »
Ai... daar had ik idd nog niet over nagedacht.  :o
Ook heb ik nog geen schaduw station. Ik moet daar toch nog even aan gaan werken. >:(
Ook heb ik gemeten dat het stations gedeelte maar amper een meter lang is... das te kort natuurlijk. :-|
Misschien moet ik de lay out nog iets veranderen...
Een L vorm zou de oppervlakte hanteerbaarder maken...

Nog maar even terug naar de teken tafel...  ;)
Door voor de trein te springen krijg je echt je leven niet weer op de rails...

Henk H.

  • Offline Offline
  • Berichten: 204
Re: Station Mariëlberg - (Baanplan H0)
« Reactie #38 Gepost op: 04 March 2009, 22:08:44 »
Eindelijk een nieuw baanplan...



Nog wel zonder schaduw station... ben daarover nog aan het brainwaven...

Wederom graag weer jullie reacties, op en aan merkingen...
Door voor de trein te springen krijg je echt je leven niet weer op de rails...

Machinist Johan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1805
  • gevorderd beginner
Re: Station Mariëlberg - (Baanplan H0)
« Reactie #39 Gepost op: 05 March 2009, 10:27:27 »
ik neem aan dat er van uit de keerlus rechts komende tussen de 2 sporen een perron komt? als dit zo is zou ik de wissels proberen te vermijden want als je realistisch wilt rijden mogen de treinen niet zo heel erg snel over afbuigende wissels heen. verder een goed plan

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re: Station Mariëlberg - (Baanplan H0)
« Reactie #40 Gepost op: 05 March 2009, 13:34:16 »
@Johan, waar zie je die keerlus ?

@Henk, kun je niet beter de wissels op het bovenste stationsspoor omwisselen ? Dan maakt een doorgaaande trein geen kronkel over de wissels en kan gewoon echt rechtdoor.

Sander

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5415
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re: Station Mariëlberg - (Baanplan H0)
« Reactie #41 Gepost op: 06 March 2009, 08:22:39 »
Henk,

De kronkel in het spoor waarover Sander al schreef, zou ik ook niet bouwen. Waarschijnlijk is deze bedoeld voor een tussenliggend perron. Een andere oplossing is om de sporen al in de bocht uit elkaar te laten lopen. Geeft een rusterig beeld als de treinen rijden.

Succes!

Met vriendelijke groet,
Basilicum