Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Dave.......
Vandaag om 00:51:31
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door Sven
Vandaag om 00:17:50
Roco 2025 door System-M
10 July 2025, 23:07:44
Vreemd probleem door Ruud Teunissen
10 July 2025, 22:50:15
Piko hondekop 4 ? door Sven
10 July 2025, 22:48:01
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
10 July 2025, 22:46:50
Klein baantje 1200x1200mm door NS264
10 July 2025, 22:37:48
Depot + vervolg Vlieringen-2 door NS264
10 July 2025, 22:34:40
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Paulus
10 July 2025, 22:17:34
Licht op Roco BR52 is niet (ana)logisch.. door maartenvdb
10 July 2025, 22:07:49
Yet Another Servo Decoder door AP3737
10 July 2025, 21:36:13
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Wimbo
10 July 2025, 21:27:58
Raadplaatje door Modellbahnwagen
10 July 2025, 21:27:23
Heroplage Artitec Plan W? door Corné81
10 July 2025, 19:59:54
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
10 July 2025, 19:54:37
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
10 July 2025, 19:38:03
Sfeer op je modelbaan door grove den
10 July 2025, 19:27:34
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door VictorPM
10 July 2025, 19:11:42
US diorama in H0 door gdh
10 July 2025, 18:33:52
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald Halma
10 July 2025, 18:28:24
365 "Het is weekend foto's" door Frank 123
10 July 2025, 18:23:39
"Spoor op Vleugels" in H0 door Pinkelpa
10 July 2025, 17:41:25
Telefoonnummer Conrad......... door Arjan6511
10 July 2025, 17:26:49
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
10 July 2025, 16:14:10
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
10 July 2025, 16:12:08
Roco 290 digtaliseren door Herb73
10 July 2025, 16:05:16
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door borotof
10 July 2025, 15:44:50
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
10 July 2025, 12:34:48
S88n bus splitsen door Dave.......
10 July 2025, 11:47:45
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
10 July 2025, 10:26:32

Auteur Topic: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?  (gelezen 28752 keer)

Gert van den Berg

• Offline Offline
  • Sky High is alles model(spoor)
Re: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?
« Reactie #60 Gepost op: 15 October 2006, 19:34:12 »
Echt slecht? NEEN beslist niet. Wel wat onverzorgde indruk, gewoon kaal beton, geen paden met vloerbdekking. Wel mooie banen! Even lekker met de Mitropisten staan praten, Niekie voor het eerst gezien, als Bolletje nota bene!. De baan en de veilingkistjes van Floris c.s. waren er ook, maar Het Langharigh Werkschuw Tuigh zelf helaas niet getroffen. Zal wel aan het modelbouwen geweest zijn, volgens mij doet-ie niet anders, wil-ie niet anders en kan-ie niet anders. Nog even en z'n armen worden gekwarteerd en er wordt een rookgenerator in zijn hoofd gezet. Gaat-ie fluiten als ie de aandacht wilt.
De mannen van Railz Miniworld de hand geschud en een praatje gemaakt met Chris van Diesen. Mark van 't Hoff getroffen.
Even bij de Mitropisten een lokje gecontroleerd en %$#$& en zakje onderdelen laten liggen. Rob en Dirk jullie hebben een PB'tje!
Voorts met redelijke snelheid langs alle "witte dozen stands", bevolkt door hoofdzakelijk onze oosterburen gelopen. Die hal werd helaas gedomineerd door dingen die zonder rails rijden.
Behalve de mooie nulspoorbaan dan. Daar heb ik mij even vergaapt. toch wel erg mooi spul, maar enorm ruimte verslindend.
Ik had het in een paar uurtjes wel gezien. het was wel leuk, maar een akelig eind lopen van de hoofdingang, en daar stond ook mijn auto op de parkeerplaats......
Ik heb wel betere beurzen gezien, maar echt slecht was het ook weer niet. Koopjesjagers voor tweedehands spullen zullen er anders over denken en ingewijde modelspoorders ook wel, want veel nieuws was er niet. En de stand van Roco....? Werd hoofdzakelijk gevuld door de naamborden. Da's wel anders dan in de tijd van Reyne & Zn.

groeten,

Gert van den Berg
Tilburg
H0 Ep.IV en V goederenvervoer en
Ep.III-IV personenvervoer; vòòr blauw/geel;
op Profi Rail DCC via Intellibox;
vnl NL en D, nog steeds alles 1:87

Robkop

• in 1964 met modelspoor begonnen
  • Offline Offline
  • M* & bezig te digitaliseren
« Reactie #61 Gepost op: 15 October 2006, 19:59:58 »
Gert,

Wij zijn met de bus gegaan, een metelkaartje voor € 5,-- de hele dag door brabant, een ritje met de historische bus voor € 1,--.
Geen files, geen parkeer-problemen of -geld .

Wat ik van de beurs vond staat een groot aantal berichten terug.

Maar voor wat vervoer betreft, ook vanuit Tilburg, kan ik de bus zeker aanbevelen.
Misschien een volgend jaar.

Mijn volgende beurs wordt Utrecht met een kruidvat kaartje  ;D
De groeten van Rob

Dennis

• Gast
« Reactie #62 Gepost op: 15 October 2006, 20:30:17 »
Hallo,

Had railmagazine er ook een stand?

En zo ja, hadden ze nog een leuke beursaanbieding.
Ga over twee weken naar Eurospoor en wil een abbonement afsluiten als ie aan een leuke aanbieding is gekoppeld.

Groeten,
Dennis

cor_b

• at ,t moar exact 1:87 is
  • Offline Offline
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
« Reactie #63 Gepost op: 15 October 2006, 20:32:37 »
Vandaag naar rail geweest,waardeloos,t was net een veredelde ruilbeur met een paar standhouders wie een paar producten aankondigden.
Waar waren de grote fabrikanten zo als Fl* M*etc.???
Reyne had beter in Krommenie kunnen blijven met zo,n presentatie.
Voor Roco neem ik het petje af om naar zo iets tekomen.
Ze kunnen het volgende jaar beter overslaan, zo iets om de 2jaar doen
Over de horeca gelegenheden valt geen goed woord over tespreken,kort om k$#%ten

Cor

Gert1

• Gast
« Reactie #64 Gepost op: 15 October 2006, 20:42:26 »
Gert,

Wij zijn met de bus gegaan, een metelkaartje voor € 5,-- de hele dag door brabant, een ritje met de historische bus voor € 1,--.
Geen files, geen parkeer-problemen of -geld .

Heel verstandig! Volgend jaar zet ik m'n auto wel ergens in het centrum van de stad. Dat industrieterrein ken ik nu van buiten en het boeit me niet...

Nog even voor de goede orde, want er lezen hier natuurlijk ook modelspoorders mee die geëxposeerd hebben: De kwaliteit van de tentoongestelde banen in de 'hoofdhal' plus de kwaliteit van de Spoor 0-baan in de 'bijhal' vodn ik wel de moeite waard. Absolute topper deze keer was voor mij het nieuwe werkstuk van het Modelspoorteam. Prachtig jongens, wat een sfeer! Ik heb vooral met heel veel plezier gekeken naar die stoomboot.

mvg,
Gert

stig

• Offline Offline
« Reactie #65 Gepost op: 15 October 2006, 20:45:49 »
Ik heb mijn auto pal voor de ingang van de parkeerplaats aan de achterzijde geparkeerd, dat is nog net geen betaalzone.

Omdat ik al zo'n vermoeden had over de horeca gelegenheden en lange wachtrijen daarvoor (waar ik pas echt een hekel aan heb) had ik dit keer "bammetjes" meegenomen. Maar omdat het zo gezellig was op de beurs ben ik die vergeten en heb ze op de terugweg in de auto opgepeuzeld.  ;D

PS. Railmagazine stond er ook en ze hadden een proefexemplaar voor 1 euro. Geen idee of er ook een abo-aanbieding was.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Geoffrey Korstanje

• prutser
  • Offline Offline
« Reactie #66 Gepost op: 15 October 2006, 20:49:09 »
Ik kan het niet vergelijken met Leiden want daar ben ik nooit geweest, maar ik vond het zeker wel de moeite waard. Mijn nummer 1 blijft nog steeds de Nederlandse Modelspoordagen in Rijswijk omdat dit geheel mijn genre is maar ook zeker omdat er hier ook op de beursvloer van alles gebouwd wordt en dat vind ik zeer interessant om te zien.

Vandaag heb ik dit ook bij de mannen van Mitropa gezien, en nog op een andere stand waarvan ik de naam  niet meer weet. Geweldig.

Ook echt mooie banen en diorama's gezien hoor. De strukton loods/werkplaats vond ik zeer goed, jammer dat er 2 dezelfde loks bijstonden. De baan van de baanbrekers is ook heel mooi geworden alleen de bomen vond ik minder, ik zie graag iets realistischer bomen maar voor de rest een topbaan!
Ook bij de binnenkomst van de grote hal stond een klein rond diorama met allerlei preisertjes die bewogen, thuis ben je hier op een uur op uitgekeken maar op een beurs mag ik dit soort dingen toch graag zien.

De uitleg van Railzminiworld was ook zeer interessant en ik kan nu haast niet wachten om een keer achter de schermen te gaan kijken.

Een aantal fabrikanten en importeurs lieten het wel afweten, zoals eerder gezegd REZ, maar ook scaletrading, ze hebben toch meer dan alleen een ICE en een Hondekop van PIKO? Ook meer informatie over SAI die de 2400 opnieuw uit gaat brengen in franse uitvoering kon men niks meer over vertellen.

De oude hal was inderdaad zeer rommelig en dit was voor mij ook een minpunt.
Maar toch nog vanalles gevonden en gekocht. Het zal niet volgend jaar zijn maar ik ga zeker nog een keer terug.

Horeca was inderdaad $%#@#$@! maar daar laat ik mijn dag niet voor verknallen

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #67 Gepost op: 15 October 2006, 22:17:47 »
Zo, mijn 3 dagen ervaring.
In de schaal van 1 naar 10, 1 bagger, 10 primadeluxe

Organisatie (voor de standhouders) : 2
Sfeer : 4
Drukte
Vrijdag : 6
Zaterdag : 8
Zondag : 9
Aantal mooie banen : 8
Aantal winkeliers : 7
ruilbeurs/2e handsbeurs : 5
Veiling (poging tot) : 4
Restauratie : 4
Wc voorzieningen : 9
Mitropa  ;D zonder slijmen : 10 (zeer mooie stand, wil ik ook :) )
Mensen ontmoeten : 9
Info geven aan mensen : 10
Reactie mensen : 10  :)

Al met al, ik geef het een 7.

;D

Mensen ontmoet, ja erg veel  ;D
« Laatst bewerkt op: 15 October 2006, 22:19:21 door Chris van Diesen »

Gert van den Berg

• Offline Offline
  • Sky High is alles model(spoor)
« Reactie #68 Gepost op: 15 October 2006, 22:51:19 »
En Chris,

daar ben ik het zo ongeveer mee eens!.
Het kon beter, maar het kon ok slechter!
Net wat jezocht en wat je vond.

Groeten,

Gert van den Berg
Tilburg
H0 Ep.IV en V goederenvervoer en
Ep.III-IV personenvervoer; vòòr blauw/geel;
op Profi Rail DCC via Intellibox;
vnl NL en D, nog steeds alles 1:87

FreekH

• Offline Offline
« Reactie #69 Gepost op: 15 October 2006, 23:11:55 »
Mijn komplimenten voor de Nederlandse persoon op de Roco-stand. Hij kreeg van een of andere beursbezoeker een ontzettende partij *** over zich heen: z'n op een beurs gekochte lok was defekt, hij wist niet bij welke beurshandelaar hij had gekocht, de dealer bij hem in de buurt wilde 'm niet gratis helpen want niet daar gekocht, en er was gvd ook al geen importeur meer om het probleem op te lossen. Dus nu zou Roco-zelf hem maar moeten helpen anders zwaaide er wat... De man van Roco bleef zichzelf, kalm, rustig, en uiteindelijk kwam de klager ook tot bedaren. Waarna alsnog op veel lager volume het feitelijke probleem met de lok zakelijk besproken werd.

De Duitstalige heer op de Roco-stand kende m.i. zijn produkten goed want hij kon al mijn vragen over de geo-rails en het digitale systeem van Roco uitgebreid beantwoorden.  Leuk vond ik dat er tussendoor iemand alleen maar even kwam zeggen dat hij vooral voor de mensen van Roco blij was dat de doorstart van Roco geslaagd was, hij had zelf ook zoiets meegemaakt.

De Roco-stand-zelf was minimaal, had er graag bv. de nieuwe BR64 stoomlok gezien maar helaas. Trouwens ook nergens anders op Rail gezien (en evenmin vorige week in Houten). Of heb ik lopen suffen?

Freek Heite
...gelieve in het bovenstaande voor *** te lezen "s h i t", de automatische spellingskorrektie van Beneluxspoor slaat blijkbaar toe...

Edit Moderator...ja die zit er niet voor Jan*** op Freek............. ::)  ;D
« Laatst bewerkt op: 15 October 2006, 23:30:48 door Chris van Diesen »

mmhajvth

• fulltime busy
  • Offline Offline
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
« Reactie #70 Gepost op: 16 October 2006, 10:47:00 »
Ik zal het eens een keer kort houden.   ;D

Catering was niet zo best, even als de aankleding in de oude veemarkthal.
Ook vond ik de opzet wat rommelig, maar dat waren dan ook eigenlijk alle negative punten wel op een rij.

Over rijen trouwens,... Die heb ik namelijk op zondag weinig gezien. Ik kwam 10 voor 10 aan en om 10:00 uur was ik binnen. De enige vertraging werd daar veroorzaakt door een slecht verstaanbare caissière met een IQ ver onder het vriespunt.

Maar ik heb zeker ook wel een hoop gezellige mensen ontmoet, wat wat mij betreft een positive stempel op de dag drukt.

Ook een paar banen en diorama’s waren betoverend mooi waarbij ik de Belgische Baan/diorama in het midden van de nieuwe hal even extra wil noemen. Want die was echt TOP! Ook de ombouw was geheel in stijl met werkende schoorsteen enz enz... Baan zelf was ook betoverend mooi vond ik zelf.

Verder nog een paar kalk waggons gekocht, want ik kon het toch niet laten.  ;D

En daarna nog even naar het echte werk wezen kijken (Ht) met moeders, die me overigens iedere keer weer verbaast met intresse in de modelspoor hobby.  :D

Dus al met al een leuke dag gehad.

m.v.g.

Mark
« Laatst bewerkt op: 16 October 2006, 10:49:35 door mmhajvth »
love to build realistic     let's be kind.

Floris Dilz

• Nervensäge.
  • Offline Offline
    • belse roestkraam
« Reactie #71 Gepost op: 16 October 2006, 11:00:23 »
't was waerleijck blaet ende kwaeck.

Heb alleen vanwege t feit dat ik mn eigen spul niet te lang alleen wilde laten veel banen lang niet goed genoeg gezien, maar er zat zeker veel leuks tussen.
Voordeel van de betonvloer is wel dat je je aanhangertje met baan gewoon tot in de stand kon rijden, ik heb onze baan voor t grootste deel in mn eentje opgezet en dat was anders echt nooit gelukt.

want pie now. mmmm pie. pie pie pie pie pie.
PIE!
ow.
when come back, bring pie.
wanker.

Rick

• Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #72 Gepost op: 16 October 2006, 11:09:21 »
want pie now. mmmm pie. pie pie pie pie pie.
PIE!
ow.
when come back, bring pie.
wanker.

[off topic:]
plastic vicar
that harsh

aaah CYCLOPS!
[/off topic]
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Marnix van Lit

• Offline Offline
« Reactie #73 Gepost op: 16 October 2006, 11:51:18 »
Hallo,

Ik heb een leuke zondag overgehouden aan mijn bezoek aan Rail. Was nog niet eerder op Rail/Eurospoor geweest en ik heb toch wel wat schitterende dingen gezien.

Zoals meerderen hier vond ik het gedeelte waar de handel werd gehouden niet veel, maar dat kan ook meer komen omdat ik niets zocht. De modelbaan van het Nulpunt vond ik er wel leuk uitzien, een goed initiatief en de vitrine met een aantal gebouwde/in progress zijnde modellen zag er ook goed uit. Voor de rest was dit eigenlijk niet veel.

De hal aan de overzijde was voor mij heel wat leuker. Heb een heel aantal mooie en zeer gedetailleerde banen gezien. Ook de stands waren wel goed, al hadden er een aantal echt weg gemogen. Flink wat foto's gemaakt. Leuk dat ik Hollandsch Spoor Modelspoorgroep heb mogen zien. Tot nu toe heb ik deze alleen op internet mogen aanschouwen en dit was echt super. Nog even staan praten met, wat later Chris van Diessen blijkt te zijn, iemand van de stand van Railz over het mooie diorama Valweg van Marc van Buren. Ook geruime tijd blijven staan bij de modulebaan Poldermodel van Filip Sleurink en ook hier even een praatje gehouden n.a.v. de presentatie door heb gehouden. Super hoe die man kan vertellen over zijn hobby. Zo overtuig je mensen. Bij de Mitropa-stand was het een drukte van belang met bouwers etc. Zag er heel gezellig uit. Hier-en-daar nog wat personen gesproken en toen naar huis met een boek (2600 en 2800) van de stand van Railmagazine, de depotspecial van Railhobby en een catalogus van Roco.

Hier en daar lees ik een kritische noot over de stand van Roco. Ikzelf vond de stand niet erg uitgebreid maar zonder ruzies te gaan uitlokken, mogen we dat wel verwachten van een bedrijf dat op rand van failissement heeft gestaan? Ik denk dat we blij mogen zijn dat Roco er nog is en dat ze daar hard aan de weg timmeren. Mooi is dat er een gratis catalogus wordt uitgegeven en er toch nieuwigheden zijn. De multimuis even mee mogen spelen en dit zag er echt goed uit. Ook de nieuwe geoLine rails mogen bekijken en ook dat ziet er super uit. Ik heb wel vertrouwen in de toekomst van Roco. We zullen zien wat de toekomst biedt.

Voor mij in ieder geval een geslaagde dag en tot op Eurospoor. Dan zal ik me eens netjes komen voorstellen aan Chris :-[ en de andere aanwezigen.

Groeten, Marnix.

Reggy

• Offline Offline
« Reactie #74 Gepost op: 16 October 2006, 12:06:42 »
Wij hebben er met Messieux-Walemons alleen maar positieve reacties mogen ontvangen. En ja het viel wat tegen maar zoals het op dit forum door een aantal word afgekraakt dat verdient het nu ook weer niet.
Waar ik mij ook aan erger is dat ik hier toch veel reacties zie die mij doen denken aan vriendjespolitiek en daar zit ik al helemaal niet op te wachten.
Kortom ik zie hier meer negatieve als positieve reacties waarbij ik alweer het vergelijk zie met Eurospoor en eerlijk is eerlijk ik zie meer in Rail dan in Eurospoor maar dat is meer een kwestie van wat je van een evenement verwacht en wat je er hoopt aan te treffen en dan is het voor ieder de keus. Beide evenementen hebben zo hun eigen invulling en die moet je niet met elkaar gaan vergelijken. Ook het gezeur over de toegang, het is voor een evenement alleen maar goed dat het dringen is voor de kassa en dat het niet leuk is weet iedereen maar dit moet je incalculeren en op tijd vertrekken zodat je zelf de wachttijd kunt verkorten,druk is het overal waar je komt en dat zullen we er met z'n allen voor over moeten hebben.
Wij hebben er in ieder geval weer van genoten en dat zullen we blijven doen, het ene jaar wat meer of minder dan het andere jaar maar dat blijf je altijd en overal houden.

Mvrgr.  Hans