Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wach-/Begleitwagen Pwghs van USATC en FFA door martijnhaman
Vandaag om 13:21:26
3,51° ofzoiets 😉 door Huup
Vandaag om 13:15:12
Motorpost ombouwen ? door Klaas Zondervan
Vandaag om 13:09:55
19 Toen door ES44C4
Vandaag om 13:04:45
US diorama in H0 door Mark D.
Vandaag om 12:30:18
Ridder Gerco van Beelen door Edsko Hekman
Vandaag om 12:20:38
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Martijn193
Vandaag om 12:19:48
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rick
Vandaag om 11:59:50
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 11:46:00
25 jaar geleden door 1200blauw
Vandaag om 11:24:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:39
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 11:11:36
Gewoon wat busfoto's door hervé
Vandaag om 11:08:54
Mini baantje `` De visafslag`` door Wim Vink
Vandaag om 10:28:55
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 10:27:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank103
Vandaag om 10:11:10
Piko A track met bedding past niet door Ronnor
Vandaag om 09:49:07
Laag-Baarlo door spoorijzer
Vandaag om 08:29:37
Bauarbeiten im gange door Frank 123
Vandaag om 08:07:24
Trafo 1963 TEMSI 202 gemaakt voor 220V. Is er iets om van 230V > 220V te gaan? door HuubvG
Vandaag om 07:40:45
DCCNext, een nieuwe DCC decoder! door bask185
Vandaag om 00:41:29
Schrootplaats door ruudns
26 april 2024, 23:38:00
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald Halma
26 april 2024, 23:25:57
Raadplaatje door Arjen52
26 april 2024, 22:09:50
Station Roodeschool door Torikoos
26 april 2024, 22:07:08
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
26 april 2024, 21:17:24
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
26 april 2024, 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
26 april 2024, 21:02:48
RhB H0m, Albulisch door Overlast
26 april 2024, 20:21:53
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
26 april 2024, 19:57:45
  

Auteur Topic: Rail, wat er aan vooraf gaat  (gelezen 8485 keer)

Harry

  • Offline Offline
  • Berichten: 1424
Re: Rail, wat er aan vooraf gaat
« Reactie #15 Gepost op: 12 oktober 2006, 16:52:12 »
NuKa's zijn nuchtere kalveren. Boerenpraat.
H0e: Lilliput en Halling
Verzameling Trams: Roco, Lima, Hobbytrain en Lemke (Kato)

Gert1

  • Gast
Re: Rail, wat er aan vooraf gaat
« Reactie #16 Gepost op: 12 oktober 2006, 17:12:57 »
Net een foto die x jaar is terug genomen toen er nog geen kleuren waren  ;) :D.

Volgens mij zijn er al kleuren sinds de oerknal...    ;)

mvg,
Gert

Herman05

  • Offline Offline
  • Berichten: 437
    • Railplaza.nl
Re: Rail, wat er aan vooraf gaat
« Reactie #17 Gepost op: 12 oktober 2006, 17:18:19 »
@gert,.
Dat klopt,.. ik bedoelde ook eigenlijk dat een fototoestel nog geen kleuren herkende of hoe je het ook wil zeggen  :-| ::),... ;D

Groeten,
Herman

Gert1

  • Gast
Re: Rail, wat er aan vooraf gaat
« Reactie #18 Gepost op: 12 oktober 2006, 18:02:16 »
Ja, ik snap wat je bedoelt (oerknal-opmerking was een geintje). De foto van Sobat Kras zou dan ook waarschijnlijk in sepia (veel digitale camera's hebben daar tegenwoordige een aparte stand voor) nog fraaier zijn.

Ik verheug me er in ieder geval op dit kunstwerkje te zien!

mvg,
Gert

Gouda

  • Offline Offline
  • Berichten: 1221
  • kaas, kaars en siroopwafel
    • Railclub Utrecht
Re: Rail, wat er aan vooraf gaat
« Reactie #19 Gepost op: 12 oktober 2006, 18:59:43 »
op.

Maar ik loop toch al een tijdje mee maar van NuKA's heb ik nog nooit gehoord. Wat zijn dat? ???
Nuchtere kalveren
Nederlandse diesels zijn mijn favoriet.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12333
    • sleutelspoor
Re: Rail, wat er aan vooraf gaat
« Reactie #20 Gepost op: 12 oktober 2006, 19:34:33 »
Sorry Mannen voor de late reaktie, moest er even tussen uit om mijn brood te gaan verdienen. Ja ik behoor helaas nog tot die paar procent die daar toe veroordeeld zijn.

Het model op de foto is te vinden in de stand van de HSM. Daar zijn ook de diorama,s van Amsterdam en Rotterdam te vinden.
Deze foto is gemaakt in de buitenlucht met Delftsepanden aan de rechter zijde.
Zie jullie in het weeklend.

SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12333
    • sleutelspoor
Re: Rail, wat er aan vooraf gaat
« Reactie #21 Gepost op: 12 oktober 2006, 19:42:16 »
O ja, De opbouw van de allereerste uitvoeringen van Rail konden pas plaats vinden (1985) nadat de NUchteren KAlveren de zaal hadden verlaten. Na dat de hogedrukreinigerr door het pand was geweest om de laatste restjes stront te verwijderen konden de modulebanen en stands worden opgebouwd. Op de eerste donderdag waren het water van de schoonmaak en de lucht van de NUKA,s nog niet verdwenen. . Het enige wat ik nu nog mis zijn de sleurhutten en hun bewoners die rondom de hallen gepakeerd stonden. Het was er koud maar wel gezellig. Nogstalgie heet dat en dat ga je krijgen als je ondertussen ruim 20 jaar ouder bent geworden.

SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Anoniem

  • Gast
Re: Rail, wat er aan vooraf gaat
« Reactie #22 Gepost op: 12 oktober 2006, 20:26:51 »
De foto van Sobat Kras zou dan ook waarschijnlijk in sepia (veel digitale camera's hebben daar tegenwoordige een aparte stand voor) nog fraaier zijn.

U vraagt, wij draaien ;D. Ik heb de vrijheid genomen om de foto van Sobat Kras (ik hoop dat je dat niet erg vindt, SK) te verklussen naar sepia.


Harry

  • Offline Offline
  • Berichten: 1424
Re: Rail, wat er aan vooraf gaat
« Reactie #23 Gepost op: 12 oktober 2006, 20:27:44 »
Dat is met veel dingen zo. De regelgeving, het kostenaspect en de tolerantie van de mensen maken deze dingen niet meer mogelijk. Jammer....

Lijkt mij wel een mooie stand worden. Hopen dat het storingsvrij functioneerd.
H0e: Lilliput en Halling
Verzameling Trams: Roco, Lima, Hobbytrain en Lemke (Kato)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12333
    • sleutelspoor
Re: Rail, wat er aan vooraf gaat
« Reactie #24 Gepost op: 12 oktober 2006, 21:30:44 »
Een mens is eigenlijk maar een vreemd wezen!
In de tijd dat de TV alleen maar Z/W beelden gaf snakte men naar kleuren plaatjes. Toen er kleuren kwamen werden deze uitzendingen zelfs appart vermeld in de gids. Nu kleuren gemeengoed geworden zijn gaat men opens weer zwart/wit films maken????!!!!!!
en dat zelfde zie je nu ook al met de kleuren foto's gebeuren. Rare jongens hoor die...............
Maar het neemt niet weg dat ook in sepia het een mooi plaatje is/blijft ;D

SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Anoniem

  • Gast
Re: Rail, wat er aan vooraf gaat
« Reactie #25 Gepost op: 12 oktober 2006, 21:34:12 »
True, men wil altijd graag hebben wat hij niet heeft. De scholier wil dolgraag aan het werk (weg van school) terwijl de working class hero toch stiekem verlangt naar het stressvrijere schoolleven waar minder druk op zijn schouders lag. De Nederlander is graag daar waar de zon schijnt, terwijl de Spanjaard graag zou zien dat er meer regen viel omdat het gevaar van bosbranden zo groot is.

Maar goed, existentiële vragen en de beschouwingen daarop waren niet het onderwerp van dit draadje, ik dwaal af ;D.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Rail, wat er aan vooraf gaat
« Reactie #26 Gepost op: 13 oktober 2006, 23:57:58 »
In de tijd dat de TV alleen maar Z/W beelden gaf snakte men naar kleuren plaatjes. Toen er kleuren kwamen werden deze uitzendingen zelfs appart vermeld in de gids.

Ha, dat herinner ik me nog! In de Troskompas (of is het nou 'het Troskompas'?) stond er een witte K in een zwart cirkeltje naast sommige programma's. Ik vroeg me af wat dat betekende, want wij hadden immers een, zij het grote, zwart-wit TV van Telefunken. Zeven zenders (Nederland 1, Nederland 2, BRT 1, BRT 2, ARD, ZDF en WDR, meer had je ook niet nodig) die je met de hand moest instellen. Duurde ook een hele tijd voordat de buis was opgewarmd. Net zolang gezeurd tot we een kleuren-TV kregen en die had niet alleen draadloze afstandsbediening (mijn oom had er een met draad), maar ook Teletekst, wat in die tijd (eind jaren '70, begin jaren '70) alleen nog maar een proef met drie pagina's was.

Enfin, die foto is bedrieglijk echt. Ik zat even te denken, hebben ze nou een tram in Den Bosch rijden? Alleen zie je op die sepia-versie eigenlijk meteen dat het een model is, merkwaardig genoeg. Op de kleurenfoto heb je dat niet.

Maar een zéér fraai model. Daar zou ik toch graag het mooie weer even voor willen omruilen om dat te kunnen zien.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Gert1

  • Gast
Re: Rail, wat er aan vooraf gaat
« Reactie #27 Gepost op: 16 oktober 2006, 12:15:35 »
U vraagt, wij draaien ;D.

Dank u!   :) Deze plaat kan zo op de voorkant van een boek over modelbouw.

mvg,
Gert