Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Bob R.
Vandaag om 08:01:28
Een diorama in TT (VEB Schwellenrost) door RK
Vandaag om 07:45:48
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door raymond erdtsieck
Vandaag om 07:34:34
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Ben
Vandaag om 07:23:52
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door GD
Vandaag om 07:21:20
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door gdh
Vandaag om 06:54:59
Mini baantje `` De visafslag`` door g-j
Vandaag om 06:41:19
Bouw van materieel 40 treinstellen door Jeroen Water
Vandaag om 06:40:02
Bahnstrecke 5867 door frits959
Vandaag om 03:21:09
Baan in Los Angeles door AndrevdG
Vandaag om 02:20:13
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:32:25
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 00:28:49
Grenzbahnhof Ellrich ( DDR ) in schaal TT door eitreb
17 april 2024, 23:06:00
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mDDM
17 april 2024, 22:40:55
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door gdh
17 april 2024, 22:26:07
Pools diorama H0 door Cegielski
17 april 2024, 22:26:05
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door raymond erdtsieck
17 april 2024, 22:16:30
Bauarbeiten im gange door Frank 123
17 april 2024, 22:13:30
EifelBurgenBahn door Die Bahn
17 april 2024, 22:12:14
Raadplaatje door Magic
17 april 2024, 22:10:17
3,51° ofzoiets 😉 door kar
17 april 2024, 22:00:24
Pfarrerwinkel bahn door wob
17 april 2024, 21:15:01
US diorama in H0 door Wim Vink
17 april 2024, 21:14:01
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Erjen89
17 april 2024, 20:27:46
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Mispoes
17 april 2024, 20:27:24
Station Roodeschool door Huup
17 april 2024, 20:18:44
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Vroeger
17 april 2024, 20:05:05
"Nederlandse" modellen door Pauldg
17 april 2024, 20:00:13
25 jaar geleden door Willem1951
17 april 2024, 19:37:25
Jouef, Electrotren, Rivarossi en Lima 2024, nieuws van de fabrikant door ex-DR V100
17 april 2024, 18:29:05
  

Auteur Topic: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?  (gelezen 26591 keer)

JaJo

  • Offline Offline
  • Berichten: 11147
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?
« Gepost op: 13 oktober 2006, 16:15:33 »
Vandaag naar Rail 2006 geweest. Misschien ligt het aan mij, maar het viel mij eigenlijk een beetje tegen. :(

Ik vond het bijvoorbeeld jammer dat mooie banen stonden opgesteld tussen de verkoopstands, waardoor het geheel wat onoverzichtelijk was.
Natuurlijk wel een aantal foto's gemaakt.
Groet Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

Charlie

  • Offline Offline
  • Berichten: 33
Re: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?
« Reactie #1 Gepost op: 13 oktober 2006, 16:48:37 »
Ik ben eigenlijk wel tevreden.

Het was redelijk rustig, zodat je overal heerlijk op je gemak alles kon bekijken. Een van de redenen dus, dat ik op vrijdag naar een beurs ga.

Er was redelijk koopwaar aanwezig, waar ik buiten een wissel met aandrijving, verder geen gebruik van heb gemaakt.

Ook het aanbod van banen was best de moeite waard om te bekijken.
Kort om, ik heb me uitstekent vermaakt vandaag.

koosvp

  • Offline Offline
  • Berichten: 28
Re: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?
« Reactie #2 Gepost op: 13 oktober 2006, 17:51:22 »
Van Koos

Ik vond het tegenvallen :(. Wel wederom aardige en fraaie banen :), de bekende handelaren, maar weinig modelspoorgeest aanwezig. Zo ook het gemis van enthousiaste modelspoorders bij een Beneluxspoorstand. En die Brabanthallen. Als Leidenaar na 3 jaar Leiden Groenoordhallen weer terug in Den Bosch. Nou en? Ik zie niet veel meerwaarde. En waar ik me ook aan stoorde zijn die rondvliegende helicoptertjes, ruime tribunes met racekarretjes en dat soort gedoe. Ik vind het sfeertje bijvoorbeeld in Houten dan nog beter, goed zonder fraaie banen maar wel een goed gevoel. Had ik niet vandaag, jammer. Blijft wel een aardige hobbydag, maar om daar nou zo'n reis (en kosten) voor naar Den Bosch te maken, tja. ???

Koos
Als de Blokkendoos rijdt, is de avond verblijd

Marc M

  • Offline Offline
  • Berichten: 646
Re: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?
« Reactie #3 Gepost op: 13 oktober 2006, 18:44:32 »
Ik vond het persoonlijk ook een beetje tegenvallen  :(  Maar misschien ben ik ook wel een beetje verwend door mijn bezoek aan Intermodellbau dit jaar. Ik heb me niet verveeld hoor, want er was genoeg te zien.

Ik miste een aantal grote merken zoals Fleischmann en Trix. Deze waren tijdens de voorgaande jaren wel aanwezig, tenminste wel op de edities van Rail waar ik ben geweest.

Wel een aantal leuke baantjes gezien en natuurlijk konden de euro's weer niet in de zak blijven  :-[.

Ik heb een aantal gietvormen gekocht bij Anita decor, een Brawa BR 426 (2-delig duits S-bahn treinstel) en een set met twee DB Cargo kiepwagens van Fleischmann.

Ik zet m'n foto's straks wel op m'n site, zodat jullie een indruk krijgen van wat er te zien is.

Groetjes,

Marc
Groeten, Marc

H0, Tijdperk V/VI, DB-AG, ESU Ecos + Koploper

MBZE_Erik

  • Offline Offline
  • Berichten: 359
Re: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?
« Reactie #4 Gepost op: 13 oktober 2006, 19:12:45 »
Hoe kind vriendelijk cq onvriendelijk is Rail ik ga morgen met  neefje van 4 ?

Er was volgens mij ook een lego trein maar weet niet meer of dat op rail was of in utrecht ?

Erik.
« Laatst bewerkt op: 13 oktober 2006, 19:19:13 door MBZE »

JaJo

  • Offline Offline
  • Berichten: 11147
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
Re: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?
« Reactie #5 Gepost op: 13 oktober 2006, 19:21:37 »
Ja Erik, een lego trein is er inderdaad :)
Groet Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 700
Re: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?
« Reactie #6 Gepost op: 13 oktober 2006, 19:29:06 »
Hey,

Het totaal vond ik tegenvallen, erg jammer.
Ik vond de verkoop afdeling wel heel erg nadrukkelijk aanwezig.
Zowaar meer als de modelbanen.

De banen wat er stonden waren bijna allemaal hoogstandjes, helaas(vind ik dan) wel een paar(2/3) banen waar behoorlijk wat moois stond te wachten op de stations emplacementen.

En dat er vervolgens 5 treinen reden op de automaat.

Verder met een deel van de ex-beneluxrailers gekletst(weet niet of ze allemaal overgestapt zijn).
Was wel verrast met hun aanwezigheid op het oudhollandsch modelbouwfeest.

Wel wat bij gm&s gekocht en geruild, en een class 66 aangeschaft.

mvg, marcel
Mvg, Marcel

Marc M

  • Offline Offline
  • Berichten: 646
Re: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?
« Reactie #7 Gepost op: 13 oktober 2006, 19:47:29 »
De foto's staan op mijn site!

Even klicken op het linkje naar de foto's van Rail 2006.

Greetz,

Marc
Groeten, Marc

H0, Tijdperk V/VI, DB-AG, ESU Ecos + Koploper

Rien Broos

  • Offline Offline
  • Berichten: 60
Re: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?
« Reactie #8 Gepost op: 13 oktober 2006, 19:50:30 »
Het viel mij tegen !
Het was al weer een aantal jaartjes geleden, dat ik naar Rail .. ben geweest,  maar het is er zeker niet op vooruit gegaan. De organisatie is wel hetzelfde gebleven: Er waren verschillende beurzen tegelijkertijd aan de gang, wat een hele lange wandeling naar de (achter??-) ingang voor Rail tot gevolg had . Die ingang moest ook nog met de bezoekers van een andere beurs worden gedeeld. Gevolg: Een dubbel rij van 80 meter lang en twee kassa's open. Slecht begin ! De opzet in de 'oude' hallen vond ik persoonlijk een aanfluiting: Beurs van Houten in afgeslankte vorm. Ik heb daar banen gezien die het predikaat speelgoed niet eens verdienen. Daar ook te veel zaken, die niks met modelspoor te maken hebben, maar steek dat maar op mijn persoonlijke voorkeur. De andere hal is voor 3/4 commercieel en was veelal vandaag bezet met verveeld voor zich uitstarende verkopers. Hier zijn wat meer banen opgesteld, waaronder enkele hele mooie, eerlijk is eerlijk. Meerdere banen had ik echter al eens eerder mogen aanschouwen, dus die waren geen verrassing. Zelf onze Engelse collega's vielen mij tegen: Van slechts één baan(tje) was ik echt onder de indruk. Het klinkt allemaal wat negatief, maar voor 16,50 euro ( 11,50 entree en 5 parkeergeld) verwacht ik toch meer dan grotendeels dezelfde standhouders en winkeliers, die je elke 6 weken in Houten tegenkomt en waar je dan "mag" kopen. Oh ja, ik weet niet wat jullie er van vonden, maar als die ene stand midden in de nieuwe hal de frisse herstart van Roco in Nederland voor moet stellen, dan vrees ik toch het ergste voor de toekomst. Ik ben en blijf een Roco-fan, maar dit was echt een aanfluiting. Heimwee naar het tijdperk Reyne en Zn.

Groet, Rien
Verzamelen DRG - Rijden NS tp III

Marc M

  • Offline Offline
  • Berichten: 646
Re: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?
« Reactie #9 Gepost op: 13 oktober 2006, 20:07:58 »
De organisatie is wel hetzelfde gebleven: Er waren verschillende beurzen tegelijkertijd aan de gang, wat een hele lange wandeling naar de (achter??-) ingang voor Rail tot gevolg had . Die ingang moest ook nog met de bezoekers van een andere beurs worden gedeeld. Gevolg: Een dubbel rij van 80 meter lang en twee kassa's open. Slecht begin !

Voor mij was het ook een slecht begin. Al ruim voor de Heineken fabriek begon een file voor de diverse kruisingen en stoplichten. Vanaf de A59 naar de Brabanthallen duurde ongeveer een half uur. Daarna inderdaad een flinke wandeling en een flinke rij voor de kasse, wat ook weer de nodige tijd kostte. Dan is het op Eurospoor toch allemaal wat beter geregeld.........Alhoewel ik dan altijd met de trein ga  ;)

Marc
Groeten, Marc

H0, Tijdperk V/VI, DB-AG, ESU Ecos + Koploper

Davy

  • Gast
Re: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?
« Reactie #10 Gepost op: 13 oktober 2006, 20:33:31 »
Vandaag naar Rail 2006 geweest. Misschien ligt het aan mij, maar het viel mij eigenlijk een beetje tegen. :(

Ik vond het bijvoorbeeld jammer dat mooie banen stonden opgesteld tussen de verkoopstands, waardoor het geheel wat onoverzichtelijk was.
Natuurlijk wel een aantal foto's gemaakt.
Groet Jaap


Je hebt gelijk. Ik was met een groep en dan is het leuk maar de beurs zelf veel erg tegen banen die ik al lang en breed had gezien.
Maar ja ik ben weer een hobby lokje Br 81 rijker.

Maar ik persoonlijk ga er nooit meer naar toe.

direstraits

  • Gast
Re: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?
« Reactie #11 Gepost op: 13 oktober 2006, 20:49:06 »
Gaat de kwaliteit van de bekende beurzen zoals Eurospoor, Intermodellbau, Grote Modelspoorexpo (Belgie) en Rail enz nu achteruit of zie ik dat verkeerd?

Vorig jaar waren de meningen van Rail verdeeld weet ik nog wel waarvan de meeste het een slechte beurs vonden waar onder ik.

Ligt dit aan de banen die niet mooi zijn, zijn er banen bij die je al vaker hebt ziet of zijn er te veel verkoopstands?

Over dit jaar weet ik niet omdat ik Rail nog niet bezocht heb.

Gr martijn

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 9600
    • nulpunt
Re: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?
« Reactie #12 Gepost op: 13 oktober 2006, 20:52:51 »
Spoor Nul Groep heeft zich vandaag kostelijk vermaakt. Meer dan dat. De belangstelling was overweldigend.
Velen konden niet begrijpen dat er in schaal 0 ook daadwerkelijk iets bestond en dat het ook nog eens te koop kon zijn. Nou, dat denkbeeld is nu dus bij velen veranderd en daar zijn we vanzelfsprekend erg blij mee.

Morgen gaan we proberen om een recordtrein samen te stellen.
De personentrein van vandaag mocht er dan wel wezen, maar een goederentrein van geschat 20 meter is toch ook wel leuk. Of het gaat lukken??? De koppelingen moeten het wel houden. We gaan het in ieder geval proberen.
Kom rond 11.00-11.30 en je zou het mee kunnen maken.

Daarbij Amerikaans stoomgeweld. Weer eens wat anders.

Als de drukte op de Philotrain stand wat minder wordt, komt er het Uurtje Rijden Met Philotrain. Flip Friskorn zal dan anekdotes over zijn modellen vertellen terwijl ze rijden.
Tijdstip zal op het mededelingbord in de stand komen, of vraag het even bij de deelnemers van de stand.

Organisatie....
Happy Hour en de aansluitende boerenkoolmaaltijd: prima georganiseerd.
Bewaking na sluitingstijd: ok. Je spullen liggen veilig.

Op naar de zaterdag.

Gooierhaven

  • Offline Offline
  • Berichten: 321
Re: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?
« Reactie #13 Gepost op: 13 oktober 2006, 21:01:00 »
Ik ben bang dat dit soort evenementen een voor een problemen krijgen om financieel het hoofd boven water te houden. De commercie brengt geld in het laatje en is dus welkom.
Maar wij zijn daar zelf medeschuldig aan: constant vragen wij om meer kwaliteit en lagere prijzen. Veel beurzen bezoeken betekent veel banen zien en dus ook vaak banen meerdere keren zien.
Hoe vaak lees ik verder niet als reactie op een beursbezoek alleen wat er gekocht is en niet wat er gezien is. Kortom, we willen zelf de handel er bij hebben en kopen ondanks ons geklaag over de hoge prijzen gewoon de artiklen.
Zowel de handelaren als de beursorganisatoren zijn normale zakenmensen die met onze hobby (een deel van) hun dagelijks brood verdienen, maar ook onze hobby mogelijk maken. Of willen we weer terug naar de eenzame treintjesspeler en huisjesplakker op zolder?

Bewust kies ik hierboven voor we en niet voor jullie of ik, want het is geen aanklacht tegen wie dan ook,  maar slechts een overpeinzing, van een (niet-commerciele) deelnemer aan Rail, na een vermoeiende, maar boeiende en leuke eerste dag.

Jan

Davy

  • Gast
Re: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?
« Reactie #14 Gepost op: 13 oktober 2006, 21:02:15 »
Als deelnemer is een beurs altijd leuk. Je staat met lotgenoten je hobby uit te dragen. Maar nu niet kwaad worden. Ik ben drie keer langs jullie gelopen en drie keer stond er geen hond of hooguit 1 of 2 personen. Jullie hebben veel rijlengte, maar scenery hoe maar.