Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Einde Koemo ballast ??? door Hasenwald
Vandaag om 19:22:44
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door Sicco Dierdorp
Vandaag om 18:55:04
Aachenau West door MichielB
Vandaag om 18:48:39
Jeugdsentiment (show je oude treintjes) door thonis
Vandaag om 18:36:00
US diorama in H0 door defender
Vandaag om 18:15:00
Openen Lima Hondekop door Mispoes
Vandaag om 17:59:32
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ben
Vandaag om 17:53:38
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Daan!
Vandaag om 16:44:54
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 16:43:58
Haandrecht materieel door AB 7216
Vandaag om 16:41:36
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door tothebeach
Vandaag om 16:35:01
LS Models 2024 door Daan!
Vandaag om 16:34:44
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door LMX
Vandaag om 16:34:44
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Ben
Vandaag om 16:14:12
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door sdz1976
Vandaag om 16:08:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 15:56:35
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door dh3201
Vandaag om 15:30:48
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door Falkenberg
Vandaag om 14:43:38
ACME 2024 met NS ICNG! door Daan!
Vandaag om 14:09:36
"Nederlandse" modellen door ArjanB
Vandaag om 14:07:20
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 10:52:24
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:02:44
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 09:43:30
Baan in Los Angeles door Jelmer
Vandaag om 08:56:38
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:55:03
Bouw van materieel 40 treinstellen door Jelmer
Vandaag om 08:48:06
NS 8400 van Werps door Huup
18 april 2024, 23:17:50
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 april 2024, 23:17:45
Bisonkit verdunner door Deetrein
18 april 2024, 23:16:25
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door reinderlf
18 april 2024, 23:02:30
  

Auteur Topic: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?  (gelezen 26602 keer)

Geoffrey Korstanje

  • prutser
  • Offline Offline
  • Berichten: 1664
Re: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?
« Reactie #90 Gepost op: 16 oktober 2006, 17:22:07 »
Citaat
De wereld is voor iedereen even groot en houdt niet op bij landsgrenzen. Ik heb op beurzen in Duitsland ook wel Nederlandse deelnemers gezien en hoor ook niemand klagen over Engelsen op een Nederlandse beurs.
Zo is het ook met de bezoekers. Als de grenzen toch vervagen laat dat voor eht modelspoor dan ook zo zijn.

Ja, daar heb je inderdaad wel gelijk van mits de reistijd nog te doen is natuurlijk.
En wat Houten betreft, niet alleen handelaars maar ook Duitse en Belgische bezoekers dus dat zegt toch ook wat over de beurs in Houten.

Alleen wat mij persoonlijk betreft, ik zie graag ook veel NL banen.
Niet alleen maar NL maar toch wel lekker veel. Dus voor mij is Duitsland minder interessant.
Je zal er vast wel enkele tegenkomen maar dan heb je het ook wel gehad.
Hetzelfde als met de beurs in Genk. Geen verkeerde beurs maar mij persoonlijk wat te veel bergen en bijna geen handel. dat was weer wat erg weinig. ( het is ook nooit goed he! ;D  )

« Laatst bewerkt op: 16 oktober 2006, 17:26:29 door Geoffrey Korstanje »

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 9600
    • nulpunt
Re: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?
« Reactie #91 Gepost op: 16 oktober 2006, 17:57:40 »
@Henk,

Natuurlijk is de keus aan een ieder, maar ik vind persoonlijk die eeuwige discussie over entreeprijzen zo'n gezeur.

Overigens: ieder zijn mening en recht om dat te schrijven.

« Laatst bewerkt op: 16 oktober 2006, 18:12:43 door FritsT »

Reggy

  • Offline Offline
  • Berichten: 184
Re: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?
« Reactie #92 Gepost op: 16 oktober 2006, 18:14:30 »
Het idee om Rail of Eurospoor op een ander tijdstip te houden lijkt mij ook wel een goed plan maar wat mij betreft niet in het voorjaar daar je in februari de show in Goes al hebt en vrij kort erna in Rijswijk en wij staan met onze club jaarlijks in Goes en om dan 1 of 2 weken erna weer naar een andere show te gaan is een beetje teveel van het goede daar de baas er ook niet blij mee is dat je zo vaak achter elkaar vrij wilt nemen. Misschien een optie om het vroeg of laat in de zomer te doen want dan heb je naar mijn weten weinig shows.


Mvrgr.  Hans

Herman05

  • Offline Offline
  • Berichten: 437
    • Railplaza.nl
Re: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?
« Reactie #93 Gepost op: 16 oktober 2006, 18:37:55 »
Misschien omdat dan heel de modelspoor plat ligt vanwege het weer??? Nee, het najaar is nou eenmaal de beste plek voor een treinenbeurs.

Groeten,
Herman

Geoffrey Korstanje

  • prutser
  • Offline Offline
  • Berichten: 1664
Re: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?
« Reactie #94 Gepost op: 16 oktober 2006, 19:15:11 »
@Rembow

Rijswijk is voor Goes namelijk 21 en 22 januari.
Goes is 24 en 25 februari.

Eind November en eind Maart blijven nog over.
November is wel interessant voor de sinterklaas en kerstinkopen ;D

René

  • Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Berichten: 2515
  • Team Mitropa
Re: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?
« Reactie #95 Gepost op: 16 oktober 2006, 19:50:49 »
En zo zijn er nog meer beurzen en is er altijd wel iets te doen op modelspoorgebied. Het blijft vreemd dat de twee grote beurzen zo kort na elkaar zijn. Dat kost ze beiden klanten. En als ze zo door blijven gaan blijft er vanzelf wel 1 over, maar of we daarop zitten te wachten........
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

Geoffrey Korstanje

  • prutser
  • Offline Offline
  • Berichten: 1664
Re: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?
« Reactie #96 Gepost op: 16 oktober 2006, 20:37:30 »
Ik zit er ook over te piekeren waarom ze dit doen ???
Ze zijn niet gek en wat wij hier bespreken is alang door hun gedachten heen gegaan. Waarom blijven ze dan toch aan deze datum vasthouden? Nu zelfs 2 weken uit elkaar!

Is het rond deze tijd qua evenementen rustiger zodat de zaalhuur lager is? Voor Sinterklaas en kerst is het nog wel heel erg vroeg.
Misschien een belangrijke datum van vroeger die voor hun nog waarde heeft?
Ik weet het echt niet :-| :'(
Persoonlijk zou ik er voor kiezen om vlak achter de presentatie in Duitsland een modelspoorbeurs hier te organiseren zodat de nieuwtjes ook hier te zien zijn. Lijkt me ook interessant voor de fabrikanten en/of importeurs.

Wim Waleboer

  • Offline Offline
  • Berichten: 196
  • Pluk de dag
    • Fotoalbum
Re: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?
« Reactie #97 Gepost op: 16 oktober 2006, 21:03:26 »
Het enigste waar ik me nog steeds over verwonder is het feit dat zowel Eurospoor en Rail in den beginnen twee jaarlijkse evenementen waren en telkens na elkaar.
Voor zover ik me herrinner is Eurospoor toen vrij snel overgegaan naar jaarlijks en vanaf dat moment zitten ze in elkaars vaarwater en dat is jammer.
Wat betreft de ambiance in de zalen ben ik het eens met iedereen die de stelling draagt dat het rommelig was.
En het klopt dat er af en toe maar iets werd neergeploft, ook wij moesten twee dagen voor de datum van rechts naar links in de hal
Maar ook wij hebben ons geamuseerd en gezellig staan keuvelen met vele mensen.
We hebben leuke reacties gehad ondanks het feit dat ook onze baan nog bijna in zijn geboortekleedje stond.
Maar in de schaal LGB lopen de kosten in factor tien heel hard op.
Lange wachttijd aan de kassa had iedereen kunnen voorkomen door vooraf uw ticket te kopen,dan hadden je zo door kunnen lopen.
Enige andere opmerkingen wil ik ook even verduidelijken,de "bekende banen" ja zeker staan er regelmatig bekende banen op deze tentoonstellingen dit is onder andere de reden waarom eurospoor van te voren vraagt of je op rail staat anders moet je een jaartje overslaan voor Leo en dat is logisch echter het jaar daarop zie je dus een bekende baan van Rail,ik hoef zeker jullie niet uit te leggen wat het bouwen en kopen van scenery  van zo'n baan wel niet kost dus is het onmogelijk steeds met iets nieuws te komen. verder zijn het altijd dezelfde mensen die deze banen DURVEN tentoonstellen en dus ook de kritiek mogen aanhoren van mensen die bij enige doorvragen van onze zijde geen baan blijken te hebben maar af en toe op het tapijt leggen(wie zonder zonden is werpe de eerste steen)
Ik hoop gewoon dat iedereen eerst even realiseerd wat het inhoud om deel te nemen aan een tentoonstelling alvorens men gaat afkraken.
Eerst was rail voor de betere banen maar gingen we niet omdat er geen handel was. Naar Eurospoor gingen we niet omdat de kwaliteit van de banen niet goed genoeg was en die rommelige commercie enz enz.
Ik probeer gewoon een beetje plezier aan de hobby te hebben en ben niet bang dit te tonen met alle gevolgen van dien.
En plezier heb ik zeker gehad.
Wim.
« Laatst bewerkt op: 17 oktober 2006, 12:29:01 door Willems. Reden: aanvulling »
Modulair SalzBurgerLandesBahn en 500m2 LGBbaan
http://salzburgerlandesbahn.multiply.com/

Rocodil

  • Offline Offline
  • Berichten: 414
  • Ik ga voor het poldermodel
    • My Railroad
Re: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?
« Reactie #98 Gepost op: 17 oktober 2006, 19:20:51 »
Ik heb wel een paar verschillende bekende modelbanen gezien, maar dat vind ik niet erg. Ze zijn zo mooi dat ik ze best nog een keer wil bekijken, zoals bijvoorbeeld die van de tram diorama's van Amsterdam e.d. Verder zag ik een paar banen waarvan ik al een reportage in o.a. RM heb gezien en dan vind ik het extra leuk om ze ook in  levende lijve te zien. Ik probeer er altijd een paar op film vast te leggen en ik heb ze nog steeds niet allemaal gehad (voor mij was het het derde bezoek Rail in drie jaar). Eurospoor vind ik minder leuk en ook nog duurder reis/parkeren/extra kind meegerekend.
Met vriendelijk groet, Hans  (HO-3-rail NL rond 1950)

Monobrachius

  • Offline Offline
  • Berichten: 890
  • LE II
Re: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?
« Reactie #99 Gepost op: 17 oktober 2006, 23:39:18 »
Nadat ik vrijdag en zaterdag al het commentaar hier had gelezen, vroeg ik me af of het slim was geweest om in Houten alvast kaartjes te kopen.
En ik ben er eerlijk gezegd nog steeds niet uit.
Ik heb enkele nieuwe (top)banen gezien (en dat is volgens mij nog steeds de reden dat je naar zo'n evenement gaat) en voor de rest kende ik het wel. Je kijkt er nog steeds naar, alleen toch korter en minder aandachtig, je gaat niet alles gigantisch goed bekijken.
Ook de handel kende ik wel, want die had ik een week eerder ook al gezien. Alles wat die dag naar huis werd meegenomen, had ook op Houten kunnen worden gekocht. Tsja, zover over handel op de Rail. ::)
Maar ik moet zeggen dat ik me toch redelijk vermaakt heb. Lekker overal staan praten met mensen, prima. Mitropa, top, je merkt de gezelligheid daar. Nog wat info ingewonnen over Railz, Chris, duidelijk verhaal, geweldige gedachte achter alles, was onder de indruk. Ik moet me de volgende keer toch eens voorstellen, nu niet gedaan, omdat je zo weer een lange tijd staat te klessen en we 's ochtend toch nog een beetje de vaart in willen houden (je weet dan nog niet wat je allemaal staat te wachten). Maar ik krijg achteraf toch wat last van m'n geweten.
Dan rijzen bij mij de volgende vragen. Is Rail nu echt weer beter geworden, nu het weer in Den Bosch zit? Wat is de meerwaarde ten opzichte van vorig jaar? Mitropa? Net zoals Beneluxrail/spoor een toegevoegde waarde voor Eurospoor was/is? Als mensen zeggen dat ze Leiden niets vonden en terug verlangden naar de Brabandse tijd, zijn ze nu dan blij?
Als ik terug aan Rail vroeger in Den Bosch, dan herinner ik mij vele banen, stuk voor stuk prachtig, waar ik lang naar kon kijken. En elke hal was het weer een verrassing wat je nu weer ging zien. En dat miste ik afgelopen zondag. Misschien komt dat doordat ik ouder ben en door alles wat ik heb gezien minder snel onder de indruk ben, maar ik ben bang dat dat niet alles is.

Henk
K.Bay.Sts.B

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7519
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?
« Reactie #100 Gepost op: 18 oktober 2006, 09:28:47 »
Citaat
Dan rijzen bij mij de volgende vragen. Is Rail nu echt weer beter geworden, nu het weer in Den Bosch zit? Wat is de meerwaarde ten opzichte van vorig jaar? Mitropa? Net zoals Beneluxrail/spoor een toegevoegde waarde voor Eurospoor was/is? Als mensen zeggen dat ze Leiden niets vonden en terug verlangden naar de Brabandse tijd, zijn ze nu dan blij?
Als ik terug aan Rail vroeger in Den Bosch, dan herinner ik mij vele banen, stuk voor stuk prachtig, waar ik lang naar kon kijken. En elke hal was het weer een verrassing wat je nu weer ging zien. En dat miste ik afgelopen zondag. Misschien komt dat doordat ik ouder ben en door alles wat ik heb gezien minder snel onder de indruk ben, maar ik ben bang dat dat niet alles is.
Ha Henk (e.a.),
Rail beleefde ik vroeger net als jij: Bij elke blik die je wierp wat nieuws, wat moois. Veel Engels ook, het topje van de modelsporende wereld zònder Silflor (ruberised horsehair, dakpannen van home-painted paper, Langley, het beroemde totale fantasiebaantje op 1 m2 etc). Het kan zijn dat er zoveel aparts stond dat dat wat je al kende rap was vergeten. Maar dan nog: er stònd veel nieuws en moois.
Eurospoor was de beurs: Groot, rommelig, in een veels te grote hal, een verloren zootje. Veel grote moduleverenigingen die alleen daar waren om de treinen uit te laten. Als lid geweldig, maar voor het publiek?
Rail dus de kwaliteit, Eurospoor de kwantiteit.
En als je écht een goede beurs wilde dan ging je naar Keulen. Of Dortmund.

Leiden was een eerste stap op weg naar een ander concept, een concept wat in Den Bosch is doorgezet. Persoonlijk vind ik dat jammer. Anderzijds: hoeveel van de Rail-bezoekers komt in Houten?
Verder is mijn idee dat de modelspoorwereld klein is. Je komt dus rap dezelfde dingen tegen. Het maken van een te exposeren baan vergt vaak jaren. Dat betekent, dat je er na 1 beursgang niet gelijk de fik in steekt. Die komt dus minstens 1 keer terug. en dan liefst ook nog een keer op die beurs. En op die. oja, en een paar keer buitenland kan dan ook wel.
Zo blijft die baan circuleren.
Een beursorganisator kan wel eisen dat er verandering moet zijn, maar als die er nauwelijks is, als het laten overkomen van buitenlandse banen een te dure kwestie is geworden, zal me wel terug mòeten vallen op dat wat er al was.
Met andere woorden: Het is niet anders.
Overigens kan het wel anders: maak wat, en exposeer. Iedereen weet dat het niet groot hoeft te zijn.
Tevens vraag ik me af of de doorsnee bezoeker zoveel bekends ziet. Vergeet niet dat de forummers hier behoorlijk incrowd zijn.

Kortom: Het zij zo. Veranderen doe je zelf!

Groet,

Huibert 8)

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Online Online
  • Berichten: 9859
    • belse roestkraam
Re: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?
« Reactie #101 Gepost op: 18 oktober 2006, 09:40:09 »
jaja, en schiet nou maar een beetje op met die kampen-zooi want daar wachten we al veel te lang op  ;D

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7519
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?
« Reactie #102 Gepost op: 18 oktober 2006, 10:08:53 »
tuttut, start maar vast met henzen van Marxwolde! ;D

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1868
  • Roco Fccpps vriend
Re: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?
« Reactie #103 Gepost op: 18 oktober 2006, 10:16:34 »
En waar waren de importeurs van Trix/Märklin en Fleischmann?
Märklin komt uit principe niet op een beurs waar tweedehands handel staat.

Zien we deze dus waarschijnlijk ook niet op Eurospoor. Blijven er weinig gelegenheden over waar men zich aan modelspoorgeïnteresseerden kan presenteren. Lijkt me geen goede zaak, volgens mij moet je je als bedrijf/importeur zoveel mogelijk laten zien.
Bovendien, is het niet een beetje hypocriet van M**/T**. Waar komt die grote hoeveelheid nieuwe witte dozen op de 'tweedehands' markt vandaan? Wellicht van winkeliers die ze met een hele lage marge aan de handelaren doorverkopen, maar ik heb toch de indruk dat het ook bij M**/T** zelf vandaan komt.

En over dat tweedehands marktgedeelte, van mij mag het aanbod van veel handelaren hierop wel weer meer tweedehands en minder nieuw worden. Ik vind het soms echt te veel zoeken naar leuke koopjes worden tussen al dat nieuwe spul (gelukkig op Rail nog een Roco 2200 gevonden voor minder dan 30 euro, hoeven eigenlijk alleen nieuwe hekjes op. Past me beter dan een nieuwe voor rond de 100 euro, waar ik ook de hekjes van zou vervangen).

Albert
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1868
  • Roco Fccpps vriend
Re: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?
« Reactie #104 Gepost op: 18 oktober 2006, 11:35:52 »
Het nieuws van Mehano was dat de G1206 begin 2007 in productie zou gaan met als eerste de ACTS uitvoering.  Het slechte nieuws is dat de ACTS Class 66 voorlopig niet te verwachten is (eind 2007 als hij uberhaupt nog komt  :-[ )

Jammer van die ACTS class 66. Lijkt me toch wel markt voor, gezien het feit dat Roco nu al 3 kleurvarianten van de ACTS 6700 heeft - die, als je het grote voorbeeld volgt, eigenlijk niet zelfstandig op een baan kunnen rijden maar alleen als 2e lok achter één met ATB. Had dus eigenlijk net zo goed een dummy kunnen zijn ;D . Ook de slechte verlichting is dan geen issue ;) .

Albert

Edit: Laten we het nu maar rustig afwachten. Nu graag weer door op het oorspronkelijke onderwerp
« Laatst bewerkt op: 18 oktober 2006, 12:00:13 door Gert van den Heuvel. Reden: We dwalen af. Het onderwerp is Rail 2006 en wat we daar van vonden. »
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.