De wereld is voor iedereen even groot en houdt niet op bij landsgrenzen. Ik heb op beurzen in Duitsland ook wel Nederlandse deelnemers gezien en hoor ook niemand klagen over Engelsen op een Nederlandse beurs.Zo is het ook met de bezoekers. Als de grenzen toch vervagen laat dat voor eht modelspoor dan ook zo zijn.
Dan rijzen bij mij de volgende vragen. Is Rail nu echt weer beter geworden, nu het weer in Den Bosch zit? Wat is de meerwaarde ten opzichte van vorig jaar? Mitropa? Net zoals Beneluxrail/spoor een toegevoegde waarde voor Eurospoor was/is? Als mensen zeggen dat ze Leiden niets vonden en terug verlangden naar de Brabandse tijd, zijn ze nu dan blij?Als ik terug aan Rail vroeger in Den Bosch, dan herinner ik mij vele banen, stuk voor stuk prachtig, waar ik lang naar kon kijken. En elke hal was het weer een verrassing wat je nu weer ging zien. En dat miste ik afgelopen zondag. Misschien komt dat doordat ik ouder ben en door alles wat ik heb gezien minder snel onder de indruk ben, maar ik ben bang dat dat niet alles is.
En waar waren de importeurs van Trix/Märklin en Fleischmann?Märklin komt uit principe niet op een beurs waar tweedehands handel staat.
Het nieuws van Mehano was dat de G1206 begin 2007 in productie zou gaan met als eerste de ACTS uitvoering. Het slechte nieuws is dat de ACTS Class 66 voorlopig niet te verwachten is (eind 2007 als hij uberhaupt nog komt )