Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 08:02:23
Rheinburg, TP V/VI door Frank 123
Vandaag om 07:50:33
Trafo 1963 TEMSI 202 gemaakt voor 220V. Is er iets om van 230V > 220V te gaan? door HuubvG
Vandaag om 07:40:45
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 06:12:05
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Biessendorf
Vandaag om 01:06:45
NS 6000 (in schaal 0) door roadster36
Vandaag om 00:45:36
DCCNext, een nieuwe DCC decoder! door bask185
Vandaag om 00:41:29
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 00:03:55
Schrootplaats door ruudns
26 april 2024, 23:38:00
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald Halma
26 april 2024, 23:25:57
US diorama in H0 door Wim Vink
26 april 2024, 22:54:44
Raadplaatje door Arjen52
26 april 2024, 22:09:50
Station Roodeschool door Torikoos
26 april 2024, 22:07:08
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
26 april 2024, 21:17:24
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
26 april 2024, 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
26 april 2024, 21:02:48
RhB H0m, Albulisch door Overlast
26 april 2024, 20:21:53
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
26 april 2024, 19:57:45
Motorpost ombouwen ? door hmmglaser
26 april 2024, 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
26 april 2024, 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
26 april 2024, 19:29:26
19 Toen door defender
26 april 2024, 19:22:04
Laag-Baarlo door Mark Lin
26 april 2024, 19:02:20
Les Billards du Vivarais door Hans1963
26 april 2024, 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
26 april 2024, 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
26 april 2024, 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
26 april 2024, 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
26 april 2024, 16:57:37
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
26 april 2024, 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
26 april 2024, 16:29:17
  

Auteur Topic: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?  (gelezen 26612 keer)

roco

  • Offline Offline
  • Berichten: 1917
Re: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?
« Reactie #45 Gepost op: 14 oktober 2006, 20:11:46 »
De kadee-expert gevraagt om advies en daarop de goede kadee voor een diesellok gekocht . Enkele Roco brochures .
Ik heb vele merken niet gezien .
Te lang moeten wachten voor de kassa . De breibeursbezoekers moesten door de rijen heen naar de WC's . Vele keren naar de koffie stand geweest te kijken om even gezamelijk koffie te drinken . Aldoor geen plaats , koffie maar op het station genoten .
Veel geld , weinig te zien ( banen ) . Is een kleine cloon van Eurospoor .
Ga volgend jaar niet weer .

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?
« Reactie #46 Gepost op: 14 oktober 2006, 20:18:39 »
Ik vond Rail beregezellig dit keer. Ik heb in een uurtje de beurs bekeken. D'r zat toch wel wat moois tussen, ik noem Wust en die baan met opengewerkte loods. Die belgische groene bak vond ik mooi aangekleed, de rest kende ik wel. Jammer dat de twee amerikaanse baantjes die er stonden tegenvielen (amerikaans heeft mijn voorkeur) De rest van de beursdag heb ik op de Mitropa stand rondgehangen en dat was beregezellig! Ik heb zelfs Floris een Amerikaan opgedrongen en ondanks dat er een DCC decoder inzat heeft hij er een paar slagen mee gerangeerd. Je ziet, de wereld is nog niet verloren...

Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

PieterW

  • Offline Offline
  • Berichten: 225
    • Gemeente Laagstad-Hoogdorp
Re: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?
« Reactie #47 Gepost op: 14 oktober 2006, 20:20:20 »
Tja wat mij betreft heb ik de hoogtepunten op de gevoelige plaat.
http://www.jiis.nl/~jiis011/rail2006/index.html

Nog wel even rustig kunnen babbelen daar het vrijdagochtend nog niet zo druk was, met leden van de Mitropa stand.
Ook even met Chris over Railz. Gaat daar helemaal goed komen in Rotterdam.
 
Mitropa stand was een kwalitatief toppertje vond ik.

Hans Louvet was wat mij betreft de DIOtopper. Tjonge wat kan dat team sfeertjes maken, Prachtig!.
Waar zijn de Engelsen bij Rail.?????????
Slechts een stel Belgen die met nog fris drogende bakken stonden waren aankomende toppers.(groene stoomlocje spoor0)
De Belgen met de dio in de stoomloc(backer en Rueb type) verdienen wat mij betreft de originaliteitsprijs. (helaas geen foto)
Mariahohe blijf ik prachtig vinden en Driebergen is jeugdsentiment.

Nieuws van REZ is voor de NL lovers onders ons wel leuk. Volgend jaar komt de IRM en de MAT'46. Met nieuwe aandrijving en verlichting er in. Ben benieuwd. Richtprijs voor de MAT'46 wordt 199 Euries.

Bij WERPS heb ik weer een dweiltje gevraagd en de occasionkasten bij Philotrain waren ook niet kwijlvrij te houden.

DE-1 van Artitec ziet er top uit. Men denkt de DE-1 in December uit te brengen. Ze willen de kwaliteit op hoog niveau brengen. Stel loopt perfect en rustig. Mooie afwerking!

Bij Overbeek uitgebreide uitleg gehad over AZTEK paintbrushes. Zag er goed uit, iemand ervaring met deze zeer handzame apparaatjes?

Die tweedehands markt hoeft van mij niet. Doen we in Houten wel.
Jammer dat er steeds minder kwaliteit is. Ook weinig buitenlanders te zien. Sfeertje in Leiden vond ik minstens zo goed.
Gaat niet goed komen als ze zo doorgaan. 

Peter
Niet iedere kop is een Hondekop

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1716
Re: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?
« Reactie #48 Gepost op: 14 oktober 2006, 20:30:24 »
En heeft er nog iemand bij Artitec naar de komst van Mat 54 gevraagd? Ondanks Piko lijkt mij gezien de kwaliteit van de DE1 nog steeds behoefte en vraag naar Mat 54 van Artitec. Wie stelt morgen de vraag???? En geeft hier het antwoord???

Het gaat mij er dus om of MAT 54 op dezelfde wijze wordt geproduceerd als de DEI. Dus niet van resin! Dat MAT 54 niet in resin uitvoering zou komen was namelijk al langer bekend
« Laatst bewerkt op: 14 oktober 2006, 23:33:47 door Arnold »

Ronald

  • Offline Offline
  • Berichten: 158
  • Fallerbusje komt zo.
    • MSG "De Nieuwe Waterweg"
Re: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?
« Reactie #49 Gepost op: 14 oktober 2006, 21:45:05 »
Ondanks mijn negatieve reactie over Rail ook vermeld dat ik weer eea wijzer geworden ben.
Artitec een tijdje staan praten en idd de DE 1 ziet eruit als een juweeltje en loopt perfect.  Heel rustig en gelijkmatig.
Hoe hij zich op wisselstraten en hellingen gedraagd is afwachten maar dit zag er zeer goed uit.

Medio volgend jaar komen ze met de DE-2 uit waarbij vooralsnog de gele uitvoerig de bedoeling is    Jahoe
De DE-1 in de overige uitvoerigen is afwachten op dit eerste succes maar zal dan waarschijnlijk de rode uitvoerig met blauwe banen worden (hij legt dan ook vooral zijn oor daarvoor te luister bij de winkeliers en bij mij  ;D die deze uitvoering nl ook doelgraag wil hebben  ;D

Mat 54 is in principe een afgedane zaak.  Dat durfde hij niet meer aan.  De vlaflip sprinter is tegen die tijd vooralsnog meer voor de hand liggend.

Uit gesprekken met hem (ben zijn naam effe kwijt) maakte ik op dat hij zeer zeker plannen heeft op deze koers door te gaan.


Het nieuws van Mehano was dat de G1206 begin 2007 in productie zou gaan met als eerste de ACTS uitvoering.  Het slechte nieuws is dat de ACTS Class 66 voorlopig niet te verwachten is (eind 2007 als hij uberhaupt nog komt  :-[ )


Groetjes Ronald
Groetjes Ronald
Groetjes Ronald

Jakke

  • Offline Offline
  • Berichten: 50
Re: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?
« Reactie #50 Gepost op: 14 oktober 2006, 22:44:25 »
Vermits ik slechts nu en dan een beurs of tentoonstelling bezoek ligt de lat bij mij aardig wat lager .
Waarschijnlijk kan ik me bij de kategorie"zondagsbezoeker" indelen .
En dat zal een groot deel van  het zaterdag aanwezig publiek wel geweest zijn .
Hieruit volgend , buiten de heen en terug  treinvervangende busreis tussen Ro en Ti , de ellenlange rij wachtenden voor de kassa's en de ondermaats food heb ik me goed vermaakt en mijn ogen uitgekeken wat kan en niet kan .
Verder denk ik dat een zelfde verhouding handelaars en banen op of in een andere plaats direct een andere sfeer geven en misschien zo het oordeel kunnen uitlokken dat het zus of zo en hier of daar beter , slechter , natter of droger zal zijn .
Ik heb  tijdens de huisreis me voorgenomen over 4 jaar nogeens een beurs of tentoonstelling in Nederland te bezoeken .
Kwestie van niet te vlug dezelfde banen op een andere locatie te zien .

Jan

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6529
  • Spaar ze allemaal.
Re: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?
« Reactie #51 Gepost op: 15 oktober 2006, 00:25:03 »
Vanwege beursmoeheid heb ik enkele tijd geen beurs bezocht, en omdat ik Leiden te ver vond ben ik daar nooit geweest.
De laatste beurs was in Rijswijk (klein maar sfeervol)
Utrecht vind ik wat te mega, dus toen Rail weer in Den Bosch terugkwam moest ik er weer heen.
En wat vind ik er van; Er was voor mij voldoende te zien, veel verschil in negatieve zin in vergelijking met de laatste Rail in Den Bosch was er volgens mij niet.
Alleen de donkere hal met engelse deelnemers welke mij toendertijd zeer aangenaam verraste ontbrak.
Nu was wel de geur van het vee verdwenen, de live steam was de hal in een mooie stoom/rookmist aan het zetten (lekker luchtje) ;D.
De mix met r.c. modelbouw was er toendertijd ook al en ik zie hier geen nadeel in, mijn zoontje vond de race wedstrijden erg spannend om te zien (als hij wat ouder en verstandiger is heersen de treinen, toch ?).
Als ex-legobouwer vond ik de stand van de zelfgebouwde (niet uit de doos)
Legotreinen en stad heel verrassend, complimenten ook namens mijn zoontje.
Om lekker uit eten te gaan ga ik niet naar een beurs, maar iets meer keuze kan geen kwaad.
File had ik niet, ik was alleen te vroeg en moest 15 min. wachten voor de beurs geopend werd (eigen schuld).
Sommige banen stonden wel in een hoekje wat verloren weggeduwd.
Wel een leuke dag gehad, en ja de organisatie zou de boel de volgende keer wat beter op kunnen zetten, maar het was voor mij zeker geen verloren dag.

Groeten Stephan.

direstraits

  • Gast
Re: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?
« Reactie #52 Gepost op: 15 oktober 2006, 13:40:50 »
Zeker geen slechte beurs geweest waarvan ik die Engelse modelbaan een van de top banen vond en die tweedehands markt mocht er ook wel wezen.

Ook heb ik het een het ander kunnen scoren zoals 2 kolen wagentjes van Bachmann bij Smalspoor Nederland gekocht, 2 bouwpakketjes van Cooper Craft (kolen wagentjes) bij GM & S en wat draad en stootblokjes van Peco.

Toch een leuke beursdag gehad en wel wat leuke en nieuwe banen gezien.

Gr martijn



Rocodil

  • Offline Offline
  • Berichten: 414
  • Ik ga voor het poldermodel
    • My Railroad
Re: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?
« Reactie #53 Gepost op: 15 oktober 2006, 14:16:34 »
Ik vond het ook een geslaagde beurs. Ik zag itt sommige anderen geen kans om álles in detail te bekijken. Een paar banen had ik vorig jaar al gezien en die heb ik nu ook maar laten lopen. Ook vond ik het prettig dat de markt in een tweede hal was. Daar was het lekker rommelig door elkaar, terwijl de andere kant meer gestructureerd was met de mooie banen en de meer profesionele verkoop. Ik vond het ook mooi groot opgezet en er waren naar mijn idee veel meer bezoekers dan vorig jaar.
Met vriendelijk groet, Hans  (HO-3-rail NL rond 1950)

Robert_Kroon

  • Gast
Re: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?
« Reactie #54 Gepost op: 15 oktober 2006, 17:22:33 »
Ik wil graag ook nog mijn mening kwijt over editie 2006 van Rail.

Als vele andere vind ik het ook tegenvallen en minder dan voorafgaande jaren in Leiden, ik zie de sprong naar 's Hertogenbosch terug ook niet zo zitten, is volgens mij gedoemd tot uitsterven.

Ook als vele anderen miste ik de engelsen.

Vorige jaren waren volgens mij in mijn ogen de edities in Leiden beter dan deze editie en waren ook beter dan Eurospoor, deze editie dus zeker niet.

Ben benieuwd over 2 weken naar Eurospoor.

Foto's op http://www.riskmodelbaan.nl/index4.htm

Julius

  • Offline Offline
  • Berichten: 638
Re: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?
« Reactie #55 Gepost op: 15 oktober 2006, 18:00:21 »
Geslaagde dag gehad. Welke locatie je liever hebt hangt natuurlijk mede af van waar je vandaan moet komen, maar Leiden vond ik verschrikkelijk, de terugkeer naar Den Bosch vind ik wat dat betreft wel een goede stap.

Qua beursinhoud: enkele zeer fraaie banen/diorama's gezien, het was zeker niet zo dat er op dat gebied niets te zien was. Verder erg mooi dat het mogelijk was de dieseléén te bekijken en vragen erover te stellen, prachtig model. Tweedehands-afdeling in de andere hal was wat mij betreft echter de moeite niet waard, niets echt boeiends kunnen ontdekken aldaar.

Voor de rest: leuk en bovenal goed geregeld de busdienst met historische wagens tussen station en ingang. Catering was in voorgaande jaren in Ht veel beter en uitgebreider inderdaad, de kwaliteit van het geleverde was op zich goed (naast de kroket in Houten nu ook al de knakworst hier :P) maar de capaciteit was niet toereikend.

Wat mij echter het allermeest verbaasde: er is ofwel in het geheel geen rookverbod (en dan rook van sigaretten etc., niet van livesteam ;)) in de Brabanthallen, of niemand houdt zich eraan cq er wordt niet tegen opgetreden.

Groet,
Julius

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8146
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?
« Reactie #56 Gepost op: 15 oktober 2006, 18:18:25 »
Ik vond Rail 2006 de moeite waard, wij (mijn vrouw is ook gek op treinen,hoe gelukkig kun je zijn !) zijn vrijdag geweest i.v.m. met het 75 jarig bestaan dit weekend van de NVBS. Had veel moeite met het vinden van de toegang, blijkbaar hebben ze bij de Brabant hallen in  Den Bosch een hekel aan voetgangers.... :'(
Op de markt nog een Bentheimer V65 van Roco gekocht, goed dat Roco zelf ook aanwezig was. Volgend jaar ga ik gewoon weer.
Vr. groeten,
Bob

Gert1

  • Gast
Re: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?
« Reactie #57 Gepost op: 15 oktober 2006, 18:55:09 »
Wat mij echter het allermeest verbaasde: er is ofwel in het geheel geen rookverbod (en dan rook van sigaretten etc., niet van livesteam ;)) in de Brabanthallen, of niemand houdt zich eraan cq er wordt niet tegen opgetreden.

Inderdaad. Ik kreeg dan ook spontaan een hoestbui van iemand stink-sigaar!
Maar dit terzijde.

Over Rails 2006 kunnen we kort zijn: Waar je in Leiden geen last van files had, deden wij nu op vrijdagochtend drie kwartier over twee kilometer industrieterrein. Vanwege het mooie weer de auto dus maar ergens voor een bedrijf geparkeerd en de resterende twee kilometer gelopen.

Gelukkig hadden we in Houten al kaartjes in de voorverkoop gescoord, dus hoefden we ons niet te mengen tussen de stoffige dames. Alvorens de ingang te bereiken hadden we overigens al een complete zoektocht over de percelen van de Brabant Hallen gemaakt, want echt goede bewegwijzering kon er kennelijk niet meer van af.

En dan de beurs: Gelukkig waren er een aantal echte pareltjes. En daar kom je toch voor, niet waar? De rommelbeurs (pardon 'ruilbeurs') in de tweede hal was een slap aftreksel van wat je normaliter in Houten aantreft. Maar een week ná Houten zat hier natuurlijk niemand meer op te wachten. De verkoopstands in de 'hoofdhal' waren wel aardig, maar ik hoorde een van de bekendste handelaren klagen wegens gebrek aan klandizie. Die zien we volgend jaar niet meer terug.

En waar waren de importeurs van Trix/Märklin en Fleischmann?
Märklin komt uit principe niet op een beurs waar tweedehands handel staat. Fleischmann vond vorig jaar de 'Seniorenbeurs' al interessanter en oke Roco was er dan wel, maar die stand stelde niet veel voor.

REZ heeft m.i. flink misgeschoten door het accent volledig op het Tamiya-spul te leggen en de modeltreinen weg te douwen in een hoekje in een vitrine.

Dit was dus niet RAIL zoals ik het kende (alle edities bezocht vanaf het begin in 1985), maar een slap aftreksel van de gloriedagen van weleer. En het was qua concept nogal een kopie van Eurospoor.

Jammer! Het roer moet dus radicaal om. Terug naar het sterke concept van weleer. Want Rail mag dan wel 21 jaar bestaan. Erg volwassen georganiseerd was dit allemaal niet.
Over twee weken Eurospoor. Bestaat ´pas´ 16 jaar. Eens kijken of de ´puber´ onder de beurzen vernieuwender is.

mvg,
Gert

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8146
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?
« Reactie #58 Gepost op: 15 oktober 2006, 19:13:38 »
En waar waren de importeurs van Trix/Märklin en Fleischmann?

Fleischmann zat in Loenen (i.v.m. 75 NVBS, dankzij dat feest zijn weer tal van vreemde treinsamenstellingen mogelijk op de modelbaan  ;D )samen met de ook op Rail afwezige Totaltrain
Rail was altijd een beetje de autorai van de beursen: veel officieële stands van fabrikanten/importeurs en winkels. Ik denk dat de handelarenbeurs een aantal standhouders heeft doen besluiten niet mee te doen...
« Laatst bewerkt op: 15 oktober 2006, 19:36:56 door Bob »
Vr. groeten,
Bob

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?
« Reactie #59 Gepost op: 15 oktober 2006, 19:21:19 »
Ik ben op zaterdag geweest. Zoals ik van Rail gewend ben, weer slecht aangegeven waar de ingang is, resulterend dat ik nu de Brabanthallen aan de buitenkant helemaal gezien heb. En ook de knullige kaartverkoop (tip voor de volgende keer: geef de toegangsprijzen duidelijk van afstand leesbaar aan, een flink deel van de bezoekers kan er dan voor zorgen al gepast geld in de hand te hebben) is een bekend fenomeen, tot zover dus een echte Rail.  ;D

Hoe Rail er van binnen uit ziet is altijd weer wisselend, ik ben het dan ook niet eens met Gert dat de beginjaren altijd zo sterk waren.
Deze editie zou ik zelf in de middenmoot plaatsen. Ik heb slechtere meegemaakt (vorig jaar in Leiden bijvoorbeeld), maar ook veel betere (twee jaar geleden in Leiden).
Ik vond het wel erg rustig, voor mij wel zo plezierig, maar niet goed met het oog op eventuele volgende edities.
Al met al een paar uurtjes prima vermaakt.

Huub